چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایالات‌متحده در سال 2017

این روزها در بازارهای جهانی سدان‌ها به‌طور قابل‌توجهی زیر سایه کراس‌اوورها قرار گرفته‌اند و این ماشین‌های چهاردر خانوادگی تا حدودی در حاشیه قرار گرفته‌اند. این روند تا جایی پیش رفته که لکسس گفته است طی سال‌های آینده سدان‌ها به‌طور کامل از بین خواهند رفت مگر اینکه به خودروهای پویاتری تبدیل شوند که کاربردی بیشتر از استفاده در تعطیلات آخر هفته خانواده‌ها داشته باشند. بااین‌حال رئیس تویوتا معتقد است که تجربه‌ای که در سدان‌ها وجود دارد را نمی‌توان در کراس‌اوورها پیدا کرده اما بااین‌وجود به عقیده وی سدان‌ها اگر تکامل پیدا نکنند، نمی‌توانند دوام بیاورند؛ اما علیرغم این موارد، سدان‌های باسابقه و خوش‌نام به این زودی‌ها میدان را در اختیار کراس‌اوورها قرار نخواهد داد چراکه هنوز هم اگر تراک‌ها را در نظر نگیریم، سدان‌ها پرفروش‌ترین خودروهای ایالات‌متحده محسوب می‌شوند؛ بنابراین در ادامه این مطلب پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۷ را معرفی کرده‌ایم.

۱۰- شورلت مالیبو

شورلت سال گذشته نسل جدید سدان مالیبوی خود را معرفی نمود که از استایل بیرونی شیک و کابین جاداری برخوردار بوده و مصرف سوخت آن‌هم بهبود یافته است. این سدان آمریکایی همچنین با سیستم‌هایی چون حفظ حرکت میان خطوط، هشدار تغییر خط و هشدار ترافیک عقب، خودروی بسیار ایمنی هم هست. بااین‌حال درحالی‌که فروش نسل جدید مالیبو در ابتدا بسیار خوب بود اما امسال در مقایسه با سال گذشته فروش آن ۱۶.۵ درصد کاهش یافته است. ولی بااین‌وجود مالیبو هنوز هم خودروی پرسودی برای جنرال موتورز است.

۹- هیوندای الانترا

برخلاف نسل قبلی، نسل جدید هیوندای الانترا انتخاب مناسبی برای کسانی است که به دنبال خودرویی هستند که ارزش بالایی در قبال مبلغ پرداختی دارد. این سدانی جادار با سواری خوب است که به بسیاری از فناوری‌های ایمنی مدرن مانند سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم کمک به تغییر خطوط است. بااین‌حال امسال فروش الانترا نیز مانند مالیبو به میزان ۸.۸ درصد کاهش داشته است.

۸- شورلت کروز

شورلت کروز پس از تغییر نسل کامل در سال ۲۰۱۶ خودروی بسیار محبوبی شده است. دشوار می‌توان بررسی‌ای از این سدان کامپکت آمریکایی را پیدا کرد که در آن به خاطر کارایی، ارزش و ویژگی‌های داخلی مورد تعریف و تمجید قرار نگرفته باشد. همچنین بررسی‌ها نشان داده که کروز توازنی است میان ویژگی‌های هوندا سیویک و هیوندای الانترا. درواقع این خودرو کار خود را به‌خوبی انجام داده و درنتیجه فروش آن تا ماه اکتبر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش داشته است.

۷- فورد فیوژن

فورد فیوژن خودروی خوبی است و افراد کمی ادعا کرده‌اند که غیر این است. جدیدترین نسخهٔ این خودرو حتی در یک نسخهٔ اسپرت هم ارائه می‌شود که به سیستم کنترل مداوم کمک‌فنرها، سیستم تشخیص دست‌اندازها، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، رینگ‌های ۱۹ اینچی و چهار سر اگزوز مجهز است. همچنین فورد نسخهٔ هیبریدی فیوژن را هم ارائه کرده است؛ اما بااین‌وجود تعجب‌برانگیز است که فروش این سدان آمریکایی نسبت به سال گذشته ۲۲.۶ درصد کاهش یافته که رقم بسیار زیادی محسوب می‌شود.

۶- نیسان سنترا

نیسان در بازاریابی برای سنترا موفق عمل کرده است. علیرغم اینکه در برخی بررسی‌ها گفته شده که سنترا تا حدودی خودرویی پرسروصدا است، اما سازندهٔ ژاپنی تخفیف‌های خوبی را برای سدان کامپکت خود ارائه می‌کند. به همین خاطر فروش سنترا تا ماه اکتبر ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته ۰.۲ درصد افزایش داشته و در بین پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایالات‌متحده قرار گرفته است.

۵- نیسان آلتیما

هرچند نیسان آلتیما در لیست پرفروش‌ترین سدان‌های آمریکا در جایگاه قابل‌توجه پنجم قرار گرفته است اما فروش آن در مقایسه با سال گذشته ۱۷.۱ درصد کاهش داشته است چراکه نسل کنونی آلتیما از سال ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار دارد و خودروی نسبتاً سالخورده‌ای شده است. بااین‌حال این خودرو هنوز هم سدان جادار با مصرف سوخت مناسب است اما به نظر می‌رسد خریداران گزینه‌های جدیدتر را ترجیح می‌دهند.

۴- هوندا آکورد

در نیمهٔ اول سال ۲۰۱۷ فروش سدان‌های متوسط درمجموع ۱۵ درصد کاهش داشته است اما این لزوماً برای سدان محبوبی چون هوندا آکورد خبر بدی نیست. هوندا برای سال ۲۰۱۸ نسل جدید این ماشین را معرفی کرده است که از هر لحاظ اسپرت‌تر شده و از تکنولوژی‌های اتصالی مدرن، کیفیت ساخت بالا و فضای داخلی زیاد برای سرنشینان بهره می‌برد. آکورد یک سدان خانوادگی واقعی است و مردم هنوز هم خواهان آن هستند. البته فروش این سدان ژاپنی تا ماه اکتبر امسال نسبت به سال قبل ۲.۳ درصد کاهش داشته است اما به‌زودی نسل جدید این آمار را بهبود خواهد داد.

۳- تویوتا کرولا

تویوتا کرولا قطعاً یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا است و به همین خاطر همیشه موردتوجه قرار گرفته است؛ اما بااین‌حال و با وجود قابلیت اطمینان بالا و قیمت رقابتی، فروش کرولا امسال ۹ درصد کاهش یافته است. شاید این امر بدین دلیل باشد که کرولا را نمی‌توان در بین زیباترین خودروهای جهان قرار داد یعنی مشکلی که خود تویوتا هم آن‌را پذیرفته است.

۲- تویوتا کمری

احتمالاً انتظار داشتید تویوتا کمری را در صدر لیست پرفروش‌ترین سدان‌های ایالات‌متحده ببینید اما این‌گونه نیست. با معرفی نسل کاملاً جدید و البته تحسین‌برانگیز کمری، تویوتا فعلاً توانسته حفره‌های ایجاد شده توسط نسل قبلی را پُر کند که نتوانست در سال‌های پایانی عمر خود فروش بالایی را تجربه کند. درهرحال نسل جدید کمری اولین سدانی است که پس‌ازاینکه رئیس تویوتا آقای «آکیو تویودا» اعلام کرد که «هیچ خودروی خسته‌کننده‌ای در آیندهٔ این شرکت وجود نخواهد داشت» معرفی شده است؛ اما بااین‌وجود نسل جدید این سدان ژاپنی حتی با وجود طراحی جذاب هنوز موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین سدان ایالات‌متحده نشده است.

۱- هوندا سیویک

سال گذشته هوندا سیویک از لحاظ فروش یک پدیده بود و امسال نیز همچنان یک پدید محسوب می‌شود چراکه تا ماه اکتبر امسال موفق به ثبت رشد ۱.۵ درصدی فروش شده است؛ بنابراین پس از تراک‌های فورد، شورلت و دوج، هوندا سیویک پرفروش‌ترین خودروی ایالات‌متحده محسوب می‌شود. البته سیویک همیشه خودروی محبوبی بوده است اما نسل جدید آن به خودرویی قدرتمندتر، جادارتر و زیباتر تبدیل شده است. همچنین اگرچه ممکن است برای صحبت در مورد عملکرد بلندمدت این سدان ژاپنی خیلی زود باشد اما سیویک همیشه در مقایسه با رقبای مستقیم خود، خودرویی مقرون‌به‌صرفه، قابل‌اعتماد و سرگرم‌کننده بوده است.

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش سیویک وارد بشه…
    کاش گلرنگ موتور بعد از این همه مدت یه کار خوب انجام بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      سیویک
      سلطان قلبها ❤
      کمری جدید هم عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    انتخاب من قطعا هوندا سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شاهين

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که مزدا نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید سبزواری

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    اکثرشون کاهش داشتن
    کلا سدان ها دارن بازارشونو از دست میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کرمانشاه تسلیت(Amrican muscle boys)

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      دقیقا دوست عزیز
      نظرت مثه همیشه درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    ای بابا انتظارشو داشتم کمری صدر باشه
    وقتی دیدم دومه جا خوردم!
    چرا آخه؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      اتفاقا من خیلی خوشحالم که هوندا و مخصوصا سیویک بیشترین فروش رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohamad

        ۲۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        عادت ندارم کمری را دوم ببینم. راه دستم نبود :D
        حقیقتش تویوتا باید به خودش بجنبه، البته تا پایان سال میلادی فرصت هست و ممکنه تویوتا صدر رو پس بگیره. احتمالا بازار کراس اور هم هوندا اول باشه!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ناشناس

          ۲۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          نه اتفاقا. تو کراس اوورها اول راو4 بعد نیسان روگ بعد هم سی آر وی. بعدشم داداش این که کمری فروشش امسال از راو4 و روگ کمتره دلیلش فقط افزایش محبوبیت کراس اوورهاست و نه چیز دیگه. اکثر سدان ها فروششون کم شده.یکیش هم کمری. وگرنه کمری که همیشه عالی بوده و پیشرفت کرده. سیویک هم جزو اون محدود سدان هاییه که افزایش داشتن امسال. پس مشکل از کمری نیس بلکه سیویک خیلی محبوبیت زیاد شده. ولی مطمئنم کمری میاد صدر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. amir

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    نوشته “بازار ایالات متحده”
    از خودروسازان غیرلوکس اروپایی فقط فولکس و فیات در امریکا هستند که چون فروش اصلیشون در اروپاست یک صدم تلاشی که برای حفظ بازار اروپا و پیشروی در آسیا دارند رو برای افزایش سهمشون در بازار امریکا انجام نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      پسر خوب این چه طرز صحبته
      .
      متاسفانه سایت و افراد تازه وارد تحت تاثیر رفتار نادرست بعضی ها قرار گرفتن اینجا با جایی مثل اینستاگرام تفاوت زیادی داره خواهشا فضای خوبه همراه با تعامل دوستانه که این سایت با تلاش های چند ساله فراهم کرده رو با بد رفتاری تلخ نکنید
      .
      این دوستمون مجید عزیز از افراد درجه یک و با اخلاق پدال هستن که من خیلی قبولش دارم
      .
      حرفی که مجید عزیز بالا گفت کاملا درسته تمرکز فولکس در بازار امریکا بیشتر روی تولید کراس اوور های ارزون قیمت و در آینده محصولات هیبریدی و الکتریکی هستش
      بدلیل علاقه زیاد مردم چین به سری سدان های فولکس می بینیم که با چند مدل مختلف احاطه ی خوبی به این بازار داره
      .
      این طرز برخورد از طرفدارای خودروهای آلمانی بعید بود
      این رفتار در پدال مختص افراد دیگریست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sina

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2635 ديدگاه)

      مهران جان
      من عدم موفقیت فولکس رو ناشی از عدم توانایی در رقابت در بازار خودروهای اقتصادی در امریکا می بینم وگرنه چرا باید بی خیال مهم ترین بازار خودروی دنیا بشه ؟
      در مورد بازار اسیا بخصوص چین هم همون طور که میدونی مناقشات سیاسی بین چین و ژاپن بر سر یه سری جزیره باعث شده بازار چین یه بازار به معنی واقعی ازاد نباشه وگرنه تو بازارهای ازادی مث استرالیا و امریکا ، فولکس کاملا قافیه رو به تویوتا هوندا نیسان و حتی مزدا (استرالیا) باخته.
      در مورد سرمایه گذاری فولکس رو کراس اورها در امریکا هم باید بگم جولای امسال تولید توارگ تو امریکا به علت عدم استقبال خریدارها متوقف شد.
      در اخر من همیشه میگم به همون میزانی که المان ها لوکس سازهای خوبی هستن ژاپنی ها اقتصادی سازهای بی نظیری هستن و رقابت باهاشون تو بازارهای ازاد تقریبا ناممکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      گفته های شما حرف های من رو نقض نمی کنه
      .
      توارگ باید حذف میشد ( البته فقط از بازار امریکا نسل جدید توارگ ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد ) دلیلشم اینه که گرون بود و دربین سری شاسی بلندهای فولکس جایگاه مشخصی نداشت و کاملا بین تیگوان و اطلس ساندویچ میشد
      من به موفقیت تیگوان و بخصوص اطلس بسیار امیدوارم
      همینطور که گفتم فولکس با مدل های تیگوان اطلس و t-roc و در آینده t-cross به شدت بازار امریکای شمالی و با مدل تارو آمریکای جنوبی رو هدف گرفته و خواهد گرفت البته t-roc در ابتدای تولید در اروپا تولید خواهد شد
      بازار آمریکا برای خودروهای اقتصادی بازار بسیار سخت و پر ازدحامی هستش اما فولکس پا پس نخواهد کشید در عین حال فولکس برنامه خوبی برای عرضه محصولات الکتریکی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. amir

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    طبق معمول همیشه ژاپنی ها در صدر لیست فروش در امریکا هستند
    کمری امسال فروشش رو بیشتر خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. #ali.m#

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ماشالله سیویک .
    میدونستم که بهتر از همه میفروشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    سیویک تنها سدانی که رشد فروش داشته
    البت امسال گمونم کمری و اکورد هم رشد فروش داشته باشن.
    المانی ها هم تو رده اقتصادی نه هیچ وقت مورد علاقه امریکایی ها بودن و نه هیچ وقت رقیب ژاپنی ها. تخصص المانی ها تو لوکس هاشونه که خوب میفروشن تو همون رده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1199 ديدگاه)

      دوست عزیر اگه متن رو بادقت خونده باشی، شورلت کروز با 3.4 درصد افزایش، بیشترین رشد فروش رو داشته که از افزایش 1.5 درصدی فروش سیویک هم بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        اره درست میگید
        تصحیح میکنم بدین وسیله.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۲۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      البته سینا جان لوکس های ژاپنی هم خییلی خوب میفروشن .برای مثال rx که اگه اشنباه نکنم پر فروشترین لوکس امریکاست .
      درسته خود لکسس رتبه 1فروش نیست ولی همیشه جز بهتریناست و تا چند سال دیگه به رتبه اول هم میرسه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        اره علی جان
        RX پرفروش‌ترین لوکس امریکاس. ضمن اینکه منَاینده لکسس و اینفینیتی رو خعلی روشن می بینم تو آینده ولی خب اینجا نکته دیگه مد نظرم بود ک رقابت فولکس و بنز رو با همرده هاشون مقابسه کنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حمید ع

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    کمری ۲۰۱۸ عالیه..کامله و واقعا ظاهرش دوس داشتنی شده.هرچند هنوزم مزدا رو زیباترین ژاپنی میدونم و صد البته لکسس is و کمری و آکورد بهترین سدانها هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ابولفضل نصیری

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    سیویک لامصب خود عبارت مقرون به صرفه است
    با ارزش ترین این لیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hosein

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    ایول خوش سلیقه ان.از رتبه اول معلومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. @net

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    ای کاش فروش زیباترین سدان جهان یعنی هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی تو امریکا متوقف نشده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. عشق ماشین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    مالیبو؛فیوژن؛کمری؛آکورد و سیویک واقعا عالین.انشا.. که دستمون بهشون برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. amin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    کیا هم خوب دور از انظار از فورد کپی میکنه ها!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MAHDI . VENOM-DEMON

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    به به هوندا برند محبوبم
    خوش حالم سیوک اول شد
    راستش بر خلاف دوستان من از سیویک بیشتر خوشم میاد تا کمری
    هوندا خودش تنها و بی ادعا داره کار میکنه و موفقیت های زیادی به دست اورده ، همین باعث میشه من هوندا رو اگه بیشتر از امریکایی ها دوست نداشته باشم کمتر هم دوستش نداشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mohamad ali

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بهترین خودروی این لیست هوندا آکورد هستش سواری و کیفیت نسل جدیدش شاهکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ساسان.م

    ۲۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    جل الخالق
    مگه میشه مزدا 6 و تویوتا کرولا تو این لیست نباشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کاش قیمت ها رو مینوشتید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا