چشم اندازهفته نامه

پیش نمایش کامل نمایشگاه خودروی پاریس 2016

رخدادهای خودرویی زیادی در تقویم است که ارزش ذکر کردن دارند اما موتورشو پاریس (Mondial de l’Automobile) یکی از بزرگترین آنها است. موتورشو پاریس هر دو سال یکبار برگزار شده و عنوان محبوب ترین نمایشگاه خودرویی جهان را یدک می کشد. در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱.۲ میلیون نفر از این رویداد بازدید کردند و نمایشگاه امسال می تواند حتی آمار بازدید بیش از اینها هم داشته باشد.

نمایشگاه خودروی پاریس
نمایشگاه امسال از ابتدای ماه اکتبر تا ۱۶ روز پذیرای عموم خواهد بود.

paris
نمایشگاه خودروی پاریس طبیعتاً محل عرض‌اندام خودروسازهای فرانسوی نظیر سیتروئن، پژو و رنو است اما هر خودروساز بزرگی در این رویداد بهترین‌های خود را به نمایش خواهد گذاشت. انتظار داریم تا همه‌چیز از خودروهای شهری کوچک گرفته تا شاسی بلندهای بزرگ را در این نمایشگاه ببینیم. برای دیدن کانسپت های آینده‌نگرانه و هایپرکارها نیز نمی‌توانیم صبر کنیم.

auto-show

خودروهای کلیدی موتورشو پاریس ۲۰۱۶

آلفارومئو Stelvio – آلفا با این خودرو به جرگه‌ی شاسی‌بلند سازان می‌پیوندد.

alfa-romeo-stelvio-001
آئودی Q5 – نسخه‌ای جدید از شاسی‌بلند ممتاز آئودی.

q5
سیتروئن C3 – نسخه‌ی جدید و شیک‌تر سوپرمینی سیتروئن.

Citroen-C3-2017-1280-09
هوندا سیویک – به نظر می‌رسد نسل آینده‌ی سیویک با ظاهر تیزتر خود قلب‌ها و ذهن‌ها را تسخیر کند.

2017-Civic-Hatchback-Prototype-3
لندروور دیسکاوری – خودروی سرسخت لندروور در فرمی کاملاً جدید خواهد آمد.

Land-Rover-Discovery-Vision-Concept-front-side-view
نیسان میکرا – برند میکرا به رینگ باز خواهد گشت.

nissan-micra-002
پژو ۳۰۰۸ – این خودرو دارای نمای زیباتر و تکنولوژی‌های جدید خواهد بود.

peugeot-3008-gt-1605pc_127
پورشه پانامرا – کوپه‌ی ۴ درب پورشه از ظاهر و تکنولوژی‌های پیشرانه‌ی مدل ۹۱۱ بهره برده است.

rp-panamera-g2-4
اشکودا کودیاک – این شاسی‌بلند بزرگ فراتر از مدل یتی ظاهر می‌شود.

skoda-kodiaq-003

لیست کامل خودروسازان حاضر در موتورشو پاریس ۲۰۱۶ (به ترتیب حروف الفبای انگلیسی)

آبارث

آبارث با مدل ۱۲۴ که در ماه مارس پیش سفارش‌های خود را دریافت کرده در موتورشو پاریس حاضر خواهد بود.

arbath-124-spider-c-michael-bailie16-8474
آلفارومئو

انتظار می‌رود که آلفا شاسی‌بلند جدید خود با نام Stelvio را که پیش از این تنها با پوشش دیده شده را نشان دهد. همچنین مدل جیولیای جدید به همراه نسخه‌ی رقیب ب ام و M3 یعنی کوادروفولیو نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

dsc_3682
آئودی

شاسی‌بلند جدید Q5 برای حضور در نمایشگاه تائید شده و به احتمال زیاد مدل A5 اسپورت بک نیز در غرفه‌ی آئودی حاضر خواهد بود. دیگر مدل‌هایی که در نمایشگاه خواهیم دید عبارت‌اند از مدل‌های TT RS،R8 اسپایدر،Q2 و SQ7.

297_hpd8602a

ب ام و

ب ام و چندین مدل جدید را در چند سال آینده عرضه خواهد کرد که شاید برخی از جمله سری ۵ کاملاً جدید و سومین نسل X3 در این رویداد حاضر باشند. دیگر خودروهای با ظرفیت ب ام و مدل i8 اسپایدر است که تولید آن در چند سال آینده تائید گردیده است.

car_photo_511066
سیتروئن

پاریس نه تنها وطن این خودروساز بوده بلکه به این معنی است که می‌توانیم انتظار کارهای بزرگی را در ماه اکتبر داشته باشیم. تائید شده که C3 جدید که از مدل کاکتوس الهام گرفته نمایش عمومی خود را در این نمایشگاه خواهد داشت. این خودرو از داشبورد کاملاً بازطراحی شده و تکنولوژی‌های جدید از جمله دوربین یکپارچه با داشبورد استفاده می‌کند. بهای این خودرو از حدود ۱۱ هزار پوند آغاز خواهد شد.

cl-16.058.019
داچیا

این کمپانی رومانیایی حضور خودروی جدیدی را در نمایشگاه پاریس اعلام نکرده است هرچند به‌روزرسانی‌هایی برای مدل‌های کنونی در نظر گرفته شده که این مدل‌ها می‌توانند در پاریس مورد بازدید قرار بگیرند.

new-dacia-duster-6-lead
فراری

در پایان ماه گذشته فراری اعلام کرد که ۱۵۰ دستگاه لافراری اسپایدر را برای تحویل در سال ۲۰۱۷ خواهد ساخت. این خودرو اگر در پاریس معرفی شود غوغای زیادی به پا خواهد کرد.

ferrari_laferrari_video_14
هوندا

گفته شده که سیویک هیجان‌انگیزتر در پاریس حضور خواهد یافت. سیویک جدید بزرگ‌تر و اسپورت تر از مدل قبلی بوده و طراحی برجسته‌تر به همراه کاربرد بیشتری خواهد داشت. دو پیشرانه‌ی جدید در دسترس است که یکی نسخه‌ی بنزینی ۱ لیتری توربو و دیگری ۱.۵ لیتری VTEC است. پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری i-DTEC نیز دیگر گزینه‌ی قابل سفارش است.

geneva-mon-1st-043
هیوندای

با دو مدلی که در اکتبر و اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند، هیوندای با دست پر وارد میدان پاریس می‌شود. مدل آیونیک رقیبی برای پریوس بوده و در اکتبر عرضه می‌شود و نسخه‌ی پلاگین هیبرید نیز در اوایل ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود. خودروی i30N نیز انتظار می‌رود که در غرفه‌ی هیوندای حاضر باشد و به عنوان جایگزینی جذاب برای فورد فوکوس ST خودنمایی کند.

جیپ

در غرفه‌ی جیپ احتمالاً شاهد حضور رانگلر جدید خواهیم بود. تنها عکس‌هایی مخفی از این خودرو وجود دارد و جزئیات رسمی آن اعلام نشده‌اند. به نظر می‌رسد که این خودرو در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود.

jeep-wrangler-001
کیا

محتمل‌ترین خودرویی که کیا در پاریس نمایش خواهد داد مدل GT است که سدان اسپورت ۴ درب بوده و احتمالاً از پیشرانه‌ی ۲.۲ لیتری دیزلی با قدرت ۱۹۷ اسب بخاری استفاده خواهد کرد. این خودرو در هنگام عرضه در سال ۲۰۱۷ بهای ۳۰ هزار پوندی خواهد داشت. اپتیما GT، اپتیما استیشن و هیبرید نیترو نیز در نمایشگاه امسال حاضر خواهند بود.

download

لندروور

دیسکاوری ۲۰۱۷ به نمایشگاه پاریس می‌رسد و یکی از کلیدی‌ترین‌ها برای افراد مشتاق است. فضای کابین افزایش یافته و وزن خودرو به لطف استفاده از آلومینیوم با کاهش همراه گردیده است. این شاسی‌بلند سبک‌وزن احتمالاً از پیشرانه‌های دیزلی ۴ و ۶ سیلندر و یا نسخه‌ی هیبریدی بنزینی الکتریکی استفاده خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو در سال ۲۰۱۷ و با بهای حدود ۴۵ هزار پوندی در نمایندگی قابل‌دسترسی باشد.

land-rover-discovery-002
لکسوس

پس از معرفی لکسوس LC 500 در فستیوال سرعت گوود وود، این کوپه نمایشی دیگر در پاریس خواهد داشت. به همراه این خودرو لکسوس می‌تواند LS را نیز رونمایی کند.

مزراتی

در سال ۲۰۱۴ مدیرعامل مزراتی گفت که جایگزین مدل گرن توریسمو در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود. این خودرو که با نام آلفیری شناخته می‌شود رقیب خودروهایی چون جگوار اف تایپ و پورشه ۹۱۱ خواهد بود و احتمالاً از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۵۱۳ اسب بخاری بهره برده و بهای تخمینی ۶۰ هزار پوندی خواهد داشت. احتمال اینکه آلفیری در پاریس حضور یابد زیاد است.

maserati_alfieri_0_0
مرسدس بنز

مرسدس چندین خودروی جدید را به زودی معرفی می‌کند که احتمال حضور آن‌ها در پاریس نیز هست. نسخه‌ی رودستر AMG GT به همراه کراس اووری به نام GLB که می‌تواند به خوبی فاصله‌ی بین GLC و GLA را پر کند از جمله‌ی این خودروها هستند. همچنین کانسپت تمام الکتریکی مرسدس که برای سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده نیز می‌تواند در غرفه‌ی بنز نمایش داده شود.

مینی

مینی کانتری من محبوب فیس لیفت شده و در پاریس نمایش داده می‌شود. انتظار می‌رود که مدل استاندارد از همان پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی بکار رفته در کلابمن استفاده کند.

mini-countryman-jcw-002
میتسوبیشی

عمده تمرکز میتسوبیشی در پاریس روی شاسی‌بلند هیبریدی میدسایز و جدید خود خواهد بود. این کانسپت که گرند تورر نامیده می‌شود بین مدل‌های ASX و اوت‌لندر قرار خواهد گرفت. گرند تورر احتمالاً شاسی‌بلند ۵ دربی خواهد بود که شباهت‌هایی به اووک خواهد داشت.

98438mit
نیسان

انتظار می‌رود که نیسان دو خودرو را در پاریس نمایش دهد که آن دو میکرای جدید و قشقایی فیس لیفت شده هستند. احتمالاً میکرا میزان فروش بالایی خواهد داشت. قشقایی نیز از تغییرات ظاهری به همراه تکنولوژی‌های خودران جدید نیسان بهره خواهد برد.

Nissan Sway Concept
پژو

پژو مدل ۳۰۰۸ را در پاریس نشان خواهد داد، شاسی‌بلند میدسایزی که به رقابت با قشقایی و اسپورتیج می‌پردازد. ظاهر و تکنولوژی‌های کابین این خودرو ارتقا یافته اند. تعداد پیشرانه‌ها نیز بیشتر شده و دو نسخه‌ی بنزینی و دو نسخه‌ی دیزلی به همراه گیربکس‌های دستی و اتوماتیک قابل سفارش خواهند بود. نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو نیز در سال ۲۰۱۹ از راه خواهد رسید.

Peugeot-3008-2017-GT-11
پورشه

پانامرای کاملاً جدید در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی خواهد شد. نسل دوم این خودرو به ۹۱۱ شبیه‌تر شده و محدوده‌ی وسیعی از پیشرانه‌ها از جمله نسخه‌های ۶ سیلندر بنزینی،۸ سیلندر دیزلی و نسخه‌ی پرچم‌دار ۸ سیلندر توربو قابل سفارش خواهند بود. در بحث جاداری و فضای صندوق این خودرو کاربردی‌تر از نسل قبلی بوده و نسخه‌ی اسپورت توریسمو نیز در اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

porsche-panamera-csp14
رنو

رنو دو مدل کلیو جدید و پیکاپ تازه‌ی آلاسکان را در پاریس به عموم معرفی می‌کند. پیش‌بینی شده که کلیو جدید پاییز امسال با قیمت تقریبی ۱۱۵۰۰ پوند به فروش برسد. این خودرو تغییرات اساسی در سیستم تعلیق، قوای محرکه و ظاهر خود داشته است. آلاسکان نیز پیکاپی بر پایه‌ی نیسان ناوارا بوده و سیستم چهارچرخ محرک مشابهی با این خودرو دارد. آلاسکا پیشرانه‌ی ۱۸۷ اسبی دیزلی خود را از ون‌های رنو قرض گرفته و انتظار می‌رود که اواخر امسال با بهای ۲۲ هزار پوندی در دسترس قرار گیرد.

سئات

سئات کانسپت هیجان‌انگیز جدیدی را احتمالاً به همراه خودروی آتکا کوپرای ۳۰۰ اسبی معرفی خواهد کرد. سوپرمینی ایبیزای جدید و شاسی‌بلند جدید ایبیزا نیز می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

ateca-cupra-front
اشکودا

به احتمال زیاد اشکودا با شاسی‌بلند جدید خود یعنی کودیاک به خاک فرانسه پا می‌گذارد. نسخه‌های هیبرید این خودرو نیز در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهند شد.

skoda-visions-concept-previews-7-seater-kodiak-suv-at-geneva-2016_2
اسمارت

دو خودروی اسمارت ForTwo و ForFour در اوایل سال ۲۰۱۷ در نمایندگی‌ها عرضه خواهند شد. نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه پاریس خواهد بود و نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی ForTwo برابوس نیز در کنار برادران خود حاضر خواهد بود.

سانگ یانگ

رکستون جدید به شکل کانسپت خود در پاریس حاضر خواهد بود. این کانسپت جدید نشان‌دهنده‌ی ظاهر رکستون در هنگام عرضه در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

bj2t8994
سوزوکی

سوزوکی با ارائه‌ی مدل Ignis به جنگ نیسان جوک خواهد رفت. استایل عجیب‌وغریب این خودرو و امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک مزیت این خودرو نسبت به رقبا خواهد بود و رونمایی آن در پاریس احتمالاً به محبوبیت آن اضافه خواهد کرد. انتظار می‌رود که سوئیفت جدید در سال ۲۰۱۷ معرفی شود و یک سال بعد نیز سوئیفت اسپورت عرضه شود.

تسلا

تسلا پیش از این حدود ۳۷۳ هزار پیش سفارش را برای مدل ۳ دریافت نموده و بنابراین بازدیدکنندگان زیادی مشتاق بازدید از غرفه‌ی این خودروساز خواهند بود.

scenic_mountain_1
تویوتا

نمایش عمومی تویوتا در پاریس احتمالاً با کراس اوور جدید C-HR خواهد بود. این خودرو رقیبی برای نیسان قشقایی است. نمایشگاه خودروی پاریس فرصتی عالی برای تویوتا است تا نقاط قوت و تجهیزات کلیدی این خودرو را معرفی نماید.

2016-gms_toyota-c-hr_07
اوپل/واکسهال

پیش‌بینی شده که اینسیگنیای جدید در اواسط سال ۲۰۱۷ به بازار آید بنابراین این خودرو احتمالاً در پاریس حضور خواهد داشت. اینسیگنیا نمایی صاف‌تر و انحنایی‌تر خواهد داشت. انتظار می‌رود که کاهش وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرمی در انتظار این خودرو باشد. جدیدترین پیشرانه‌ها و تجهیزات واکسهال در این خودرو بکار خواهند رفت. این خودرو قیمت تقریبی ۲۰ هزار پوندی خواهد داشت بنابراین می‌تواند جایگزینی ارزان‌تر برای فولکس CC باشد.

opel_insignia_front
فولکس‌واگن

توارگ جدید در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود و کانسپتی به نام T-Prime نیز به عنوان پیش‌نمایش این خودرو معرفی شده است. هردوی این مدل‌ها می‌توانند در پاریس حضور داشته باشند. دیگر خودرویی که احتمالاً در غرفه‌ی فولکس خودنمایی خواهد کرد گلف فیس لیفت شده است که در اوایل ۲۰۱۷ به بازار می‌آید. فولکس ادعا می‌کند که گلف R400 با پیشرانه‌ی ۳۹۴ اسب بخاری می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. مجید:فقط لامبورگینی:فقط ایتالیاوآلمان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آرزوی یک موتور شو در حد یک صدم این موتور شو های پاریس رو دل ما موند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امير علي

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    فکر نکنم لکسوس LS جدید و رونمایی کنه در حالی که موقشه که نسل جدید رونمایی کنه با توجه به اس کلاس و سری هفت جدید این طراحی lsنمیتونه با بنز و بی ام و رقابت کنه.پدال عزیز یه برسی پانامرای جدیم بذاری خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یو اس اس اینترپرایز

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط آمریکایی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اونجا بنز و BMW میارن اینجا هم چری و MVM .
    چقدر خوش بختیم؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نیما ناصری

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (336 ديدگاه)

    مگان سدان هم شاید نشون بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. king 918

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه پانامرا که فوق العاده بود …..
    مازراتی هم خیلی طرح زیبایی زده بود خیلی خوشم اومد ………
    911 دیدگاه داشتم تا اینجا به افتخار 911 یه دست درست حسابی هم بزنید …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      ?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ali

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    منتظر جیپ رانگلر جدید هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    پس مزدا شرکت نکرده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Lord Cezar

      ۱۸ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (300 ديدگاه)

      به دلیل حضور احتمالی سایپا و ایرانخودرو تو این نمایشگاه مزدا از حضور تو این نمایشگاه صرف نظر کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کاوه آهنگر

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سیویک خیلی خوب بود ولی نسل جدیدش عالی شده . به شدت چشم انتظار جناب لکسس LS هستم. شاهکار طراحی یعنی LC500 هم که حضور داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. FcmZ

    ۱۷ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر خودرو تمام الکتریکی بنز هستم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    خوشا به سعادت اونایی که میتونن برن و حسابی فیض ببرن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. USA & JAPAN

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    لامصب هوندا دلبری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرهاد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    چقدر هستند که تو این صنایع کار می کنند و عاشق کارشونن، وقت میزارن و پیشرفت می کنند و چقدر نیروی عاشق، تشنه برای یادگیری اینجا هستند که شرایطی براشون نیست که فعالیت کنند. واقعا اینجوری میشه که فاصله جغرافیایمون نسبت به بعد زمانیمون هیچی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهادر

    ۲۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    رندر این اوپل اینسیگنیا بدجودر چشممو گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مرسی استفاده کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. كارشناس ارشد مكانيك خودرو(رضا)

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط حسرت خوردیم که حتی نمی تونیم این ماشینارو از نزدیک ببینیم چه برسه که بخریم…………. من به عنوان یک مهندس خودرو برای خودم و همکارام و مردمم بسیار متاسفم.با تشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا