چشم اندازهفته نامه

معرفی گران‌قیمت‌ترین خودروهای جدید دنیا

بوگاتی در نمایشگاه ژنو امسال خودروی ویژه‌ای بنام La Voiture Noire را رونمایی کرد. هرچند قیمت پایهٔ این خودرو ۱۲.۵ میلیون دلار اعلام شده اما با قیمت ۱۸.۷ میلیون دلار به فروش رسیده است و بدین ترتیب گران‌ترین خودروی جدید دنیا لقب گرفت. حال اما قصد داریم در این مطلب به بهانهٔ معرفی این بوگاتی خاص که عنوان گران‌ترین خودروی دنیا را از آن خود کرده است، ۱۰ خودروی گران‌قیمت دنیا را معرفی کنیم تا ببینیم بعد از La Voiture Noire چه خودروهایی بیشترین قیمت را دارند.

۱۰- فراری سرجیو پینین‌فارینا

قیمت: ۳ میلیون دلار

فراری سرجیو پینین‌فارینا که احتمالاً یکی از زیباترین خودروهای این لیست محسوب می‌شود، ۳ میلیون دلار قیمت دارد. فراری تنها شش دستگاه از این خودرو را در سال ۲۰۱۵ تولید کرد. سرجیو پینین‌فارینا که بر اساس فراری ۴۵۸ ساخته شده، از همان پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۵۶۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

۹- آستون‌مارتین والکری

قیمت: ۳.۲ میلیون دلار

هایپرکار هیبریدی جدید آستون‌مارتین حتی هنوز به بازار عرضه نشده است اما تمامی نمونه‌های آن هرکدام با قیمت ۳.۲ میلیون دلار فروخته شده‌اند. قوای محرکهٔ هیبریدی این ماشین از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است. آستون‌مارتین تنها ۱۵۰ دستگاه از نسخهٔ استاندارد والکری را تولید خواهد کرد درحالی‌که بعداً از نسخهٔ AMR نیز ۲۵ دستگاه ساخته خواهد شد.

۸- بوگاتی شیرون اسپرت

قیمت: ۳.۳ میلیون دلار

بوگاتی شیرون اسپرت با قیمت ۳.۳ میلیون دلار، حدود ۳۰۰ هزار دلار از شیرون معمولی گران‌تر است. این مدل که در نمایشگاه ژنو سال گذشته معرفی شد، از لحاظ فنی به‌طور کامل با نسخهٔ استاندارد یکسان است و از همان نیروگاه W16 با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. شیرون اسپرت اما به لطف استفاده از قطعات فیبر کربنی بیشتر، ۱۸ کیلوگرم از شیرون استاندارد سبک‌تر است. درحالی‌که شیرون معمولی بیشتر در خط مستقیم برتری دارد، شیرون اسپرت به لطف کاهش وزن و افزایش پویایی، به یک بوگاتی مناسب پیست تبدیل شده است.

۷- W موتور لایکان هایپراسپرت

قیمت: ۳.۴ میلیون دلار

شرکت W موتور که در دبی واقع است، با معرفی مدل چشمگیر لایکان هایپراسپرت در سال ۲۰۱۳ دنیا رو شوکه کرد. با وجود ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های LED تیتانیومی که ۴۲۰ الماس ۱۵ قیراطی در آن‌ها بکار رفته و همین‌طور یک صفحه‌نمایش سه‌بعدی در کنسول مرکزی، جای تعجب نبود که لایکان هایپراسپرت در زمان معرفی سومین خودروی گران‌قیمت دنیا محسوب می‌شد اما حالا در لیست ما در رتبهٔ هفتم قرار گرفته است. این هایپرکار اماراتی اما هنوز هم خودرویی بسیار وحشی با قلبی قدرتمند است زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۳.۷ لیتری شش سیلندر توئین توربو با ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

۶- لامبورگینی وننو

قیمت: ۴.۵ میلیون دلار

وننو سوپراسپرت تولید محدودی است که بر اساس اونتادور ساخته شده و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ لامبورگینی تنها ۱۴ دستگاه از آن‌را تولید کرده است. از این تعداد ۵ دستگاه کوپه و ۹ دستگاه رودستر هستند که در زمان معرفی هرکدام ۴.۵ میلیون دلار قیمت داشتند؛ بنابراین وننو گران‌ترین لامبورگینی تاریخ تا به امروز محسوب می‌شود. این ماشین از نسخهٔ قوی‌تری از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 اونتادور استفاده می‌کند که خروجی آن به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است و به لطف این نیروی بیشتر می‌تواند ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

۵- کوئنیگ‌زگ CCXR Trevita

قیمت: ۴.۸ میلیون دلار

CCXR Trevita گران‌ترین ساختهٔ کوئنیگ‌زگ تا به امروز محسوب می‌شود. این خودرو نسخهٔ تولید محدودی از مدل CCXR محسوب می‌شود که در بدنهٔ آن از فیبر کربن پوشیده شده با الماس استفاده شده است. این مادهٔ خاص که به‌طور کامل توسط کوئنیگ‌زگ توسعه یافته است، روش جدید و منحصربه‌فردی برای استفاده از فیبر کربن است. CCXR Trevita به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 توئین توربو با ۱۰۱۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. کوئنیگ‌زگ تنها سه دستگاه از این خودروی خاص تولید کرده است.

۴- بوگاتی دیوو

قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

بوگاتی در فستیوال گودوود سال گذشته از محصول جدیدی بنام دیوو پرده‌برداری کرد. البته این ماشین بر اساس شیرون ساخته شده اما بدنهٔ آن به‌طور کامل از نو طراحی و ساخته شده است. دیوو به‌منظور احیای سنت اتاق‌سازی بوگاتی تولید شده است. دیوو در بخش فنی اما تفاوتی با شیرون ندارد و در آن از همان پیشرانهٔ ۸ لیتری شانزده سیلندر معروف بوگاتی استفاده شده که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. به دلیل افزایش داون‌فورس در دیوو، حداکثر سرعت آن نسبت به شیرون کمتر و روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما در عوض این مدل در پیست‌ها عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

۳- مایباخ اکسلرو

قیمت: ۸ میلیون دلار

برخلاف خودروهای قبلی این لیست، مایباخ اکسلرو خودرویی تک ساخت بوده و تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است. شرکت لاستیک‌سازی فولدا که زیرمجموعهٔ آلمانی شرکت گودیر محسوب می‌شود، به‌منظور آزمایش لاستیک‌های جدید خود سفارش ساخت این سوپراسپرت خیره‌کننده را به دایملر داد. اکسلرو که در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد، روی شاسی سدان‌های مایباخ ساخته شده بود و یک نیروگاه ۵.۹ لیتری V12 توئین توربو نیز به‌طور اختصاصی توسط مایباخ برای آن ساخته شد. این موتور ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این موتور، حداکثر سرعت اکسلرو به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۲- رولزرویس سوئیپ‌تیل

قیمت: ۱۲.۸ میلیون دلار

رولزرویس سوئیپ‌تیل در زمان معرفی در سال ۲۰۱۷ گران‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شد هرچند که این قیمت به‌طور رسمی توسط رولزرویس تأیید نشده است. سوئیپ‌تیل خودروی دست‌سازی است که با الهام از اتاق‌سازی‌های دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی الهام گرفته است. فرایند ساخت این خودرو بیش از چهار سال طول کشید و سپس برای اولین بار در فستیوال Concorso d’Eleganza Villa d’Este سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. سوئیپ‌تیل هم مانند مایباخ اکسلرو خودرویی تک ساخت است.

۱- بوگاتی La Voiture Noire

قیمت: ۱۸.۷ میلیون دلار

هرچند برچسب قیمت پایهٔ این بوگاتی برابر با ۱۲.۵ میلیون دلار است اما با قیمت ۱۸.۷ میلیون دلار به فروش رسیده و رسماً گران‌ترین خودروی دنیا لقب گرفته است. این بوگاتی تک ساخت که بر اساس شیرون ساخته شده، تفسیر مدرنی از خودروی شخصی ژان بوگاتی یعنی تایپ ۵۷ آتلانتیک محسوب می‌شود. در سینهٔ La Voiture Noire اما همچنان همان قلب W16 چهار توربوی شیرون می‌تپد که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ این ساختهٔ خاص بوگاتی اما می‌توان به شش سر اگزوز، رینگ‌های منحصربه‌فرد جدید و دماغهٔ تهاجمی اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    1 – رولزرویس سوئیپ‌تیل
    2 لایکان هایپراسپرت
    3 کوئنیگ‌زگ CCXR Trevita

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این مدل رولزرویس خیره کننده است واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      لامبورگینی وننو

      وسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    زیباترین خودرو بین این لیست به نوبت برای من!
    ۱_ رولزرویس سوئیپ تیل
    ۲_بوگاتی شیرون
    ۳_ لامبورگینی وننو
    ۴-فراری سرجیوپنین فارینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    به نظر من برای یه ماشین ۵۰۰ هزار دلار کافیه …
    حالا هر ماشینی که می خواد باشه….

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      دقیقا منم موافقم، وقتی میشه با یه لامبورگینی 200 هزار دلاری بیشترین لذت رانندگی رو تجربه کنی، چه کاریه چند میلیون دلار بدی برای همچین ماشین‌هایی
      حالا مثلا الماس تو چراغ ماشین باشه چه فایده داره؟
      من که اگه ثروتمندترین آدم دنیا هم بودم هرگز حاضر نمی‌شدم چند میلیون دلار بدم برا یه ماشین، با این پول میشه چندین ماشین مختلف خرید و از رانندگی با هرکدومشون لذت برد
      البته بحث شیرون کاملا جداس چون بشدت بهش علاقه دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        چون ثروت در این حد نداری این حرفو میزنی
        ولی وقتی اونقدر ثروت داشته باشی که ١ میلیون دلار برات پول تو جیبی خدمتکارت باشه اونوقت ه چقد بدی به ماشین بازم میگی کمه !
        اینا دیگه انقدر پول دارن که نمیدونن چطوری خرجش کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Amir Machine

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    چقدر من مایباخ اکسلرو رو دوست دارم، یعنی شاهکاره این ماشین، سال 2005 هفتصد اسب بخار قدرت!!
    برای مقایسه، سوپراسپرت‌های هم‌دوره‌ش مثل فراری انزو 660 اسب، پورشه کاررا جی‌تی 610 اسب و لامبورگینی مورسیه‌لاگو 640 اسب قدرت داشتن
    حیف که فقط یکی ازش ساخته شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین وی

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (463 ديدگاه)

      اگه 2 تا میشد میخریدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اکسلرو شاهکاره؛ یه هایپر کار سریع با طول و وزنی بیشتر از بزرگترین خودروهای بازار؛ برای مثال نسخه کشیده کادیلاک اسکالید ۵۶۲۴ میلیمتر طولشه، مرسدس مایباخ جدید ۵۴۶۲ میلیمتر، رولزرویس کولینان ۵۳۴۱ میلیمتر، اما اعجوبه دایملر ۵۸۳۴ میلیمتره ? وزنشم از اکثر شاسی‌بلندهای فول سایز بازار بیشتره؛ ۲۶۶۰ کیلوگرم ? حتی سنگین‌تر از اسکالید!!! با این حال شتاب صفر تا صدش 4.4 ثانیست و حداکثر سرعتش ۳۵۰ کیلومتر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (771 ديدگاه)

    حیف پول بدی پای اینا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. soroush

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فقط میخوام بدونم اون وننوی لعنتی چشاش اذیتش نمیکنه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Seyed.AMG

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظرم بوگاتی La Voiture Noire جذاب ترین ،
    بوگاتی شیرون اسپرت زیباترین ،
    لابورگینی وننو خشن ترین ،
    لایکان هایپر اسپرت پیچیده ترین ،
    رولزرویس سوئیپ تیل و بوگاتی دیوو و فراری خاص ترین ،
    و استون مارتین والکری و میباخ اکسلرو خیال انگیزترین ??
    خودروهای این لیست هستند .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. hamid

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    من باشم با پول اینا یه لافراری میگیرم هم به مرور زمان ارزشش بالا میره و هم یه هایپرکار افسانه ایی هست و هم کمی در پول صرفه جویی میشه
    یادمه فراری انزو 600 هزار دلار بود و بوگاتی وایرون 1/2 میلیون دلار
    الان هیچ انزویی زیر 1 میلیون دلار نیست در حالی که من تو اینستاگرام چندتا از این گالری های اماراتی و قطری اونقدر بوگاتی 600 و 700 هزار دلاری میدیدم که نگو تمام مدل 2006 تا 2011

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Ardalan

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چهارتا از این ماشینا تو دوره مدیریت توماس وینکلمن فروخته شدن و احتمالا بازم همچین محصولاتی از بوگاتی خواهیم دید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا