چشم انداز

10 خودروی اسپرت ژاپنی دههٔ نود

دههٔ نود بهترین دوره برای خودروسازان ژاپنی بود. ژاپن سالانه میلیون‌ها خودرو تولید می‌کند و این خودروها از خودروهای کوچک شهری گرفته تا SUV-های سایز بزرگ در ردهٔ بهترین‌ها قرار دارند.
خودروهای افسانه‌ای GT-R، لنسر Evolution، ایمپرزا WRX STI و Stagea 260RS در این دوره متولد شده‌اند. در ژاپن خودروهای فوق‌العاده‌ای تولیدشده‌اند که هیچ‌وقت از مرزها عبور نکرده‌اند، در این مطلب خودروهایی از ژاپن را معرفی می‌کنیم که در دههٔ نود وارد آمریکا شده‌اند بنابراین خودروهای افسانه‌ای که در بالا ذکر کردیم به‌علاوهٔ سلیکا GT-Four و سیویک Type-R هم در این لیست قرار ندارند؛ اما ژاپن در آن دوره زمانی به‌جز این خودروها، خودروهای اسپرت فوق‌العاده دیگری هم تولید می‌کرد. خودروهایی که معرفی می‌کنیم در زمان خود از بهترین‌ها بوده‌اند اما ممکن است این روند ادامه پیدا نکرده باشد و ساخت این خودروها متوقف‌شده باشد. بااین‌حال ما این خودروهای افسانه‌ای ژاپنی را به خاطر سپرده‌ایم.

supra-97
خودروهای اسپرت ژاپنی برگزیده دهه ۹۰
در ادامه ۱۰ خودروی اسپرت ژاپنی دههٔ ۹۰ میلادی را معرفی می‌کنیم.

۱۰. نیسان ۲۴۰SX
اولین خودرویی که در این لیست معرفی می‌کنیم، نیسان ۲۴۰SX است، این خودرو از لحاظ قدرت بی‌شباهت به مزدا Mx-5 میاتا نیست و با موتوری ۲.۴ لیتری ۱۵۵ اسب‌بخار نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. شاید حالا این خودرو چندان قدرتمند به نظر نرسد اما در اوایل دههٔ ۹۰ خودروهای جمع‌وجور قدرتمند کمی تولید می‌شد که تمام آن‌ها دیفرانسیل جلو بودند. این کوپه جمع‌وجور با وزن محدود و تقریبی ۱۲۲۶ کیلوگرمی تولیدشده است.

1995 Nissan 240SX
۱۹۹۵ Nissan 240SX
هندلینگ عالی و فرمان‌پذیری خوب این خودرو سواری دلپذیری داشت و باوجود قیمت پایین، یک خودروی محبوب برای علاقه‌مندان به خودرو محسوب می‌شد. هرچند ساخت این خودرو متوقف شد اما درست تا بیست سال بعد، ۲۴۰SX به خاطر دیفرانسیل عقب بودن، سایز کوچک و وزن کمش یک خودروی محبوب در دنیای دریفت محسوب می‌شد.

۹. میتسوبیشی اکلیپس
مدت‌ها قبل از ورود میتسوبیشی لنسر Evolution و سوبارو ایمپرزا WRX STI به ناوگان خودرویی آمریکایی شمالی، یک خودروی توربوشارژ تمام چرخ متحرک ژاپنی دیگر در این بازار حضور داشت که میتسوبیشی اکلیپس نام داشت. درست مثل نیسان ۲۴۰SX این خودرو در دههٔ نود در دو نسل به تولید رسید.

1991 Mitsubishi Eclipse
۱۹۹۱ Mitsubishi Eclipse
نسل اول اکلیپس که در رده کوپه‌های اسپرت قرار داشت توسط کمپانی دایامند استار موتورز به تولید رسید. دایامند استار موتورز که با همکاری مشترک کرایسلر و میتسوبیشی اداره می‌شد این خودرو را در مدل‌های Eagle Talon و Plymouth Laser به تولید رساند. قوی‌ترین تریم نسل اول این خودرو مجهز به توربوشارژر بود و با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری، ۱۹۵ اسب‌بخار نیرو را به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها انتقال می‌داد.
میتسوبیشی اکلیپس در نسل دوم تنها در مدل Eagle Talon تولید شد این مدل که بدنهٔ آن انحناهای بیشتری پیداکرده بود ظاهر مدرن‌تری داشت. پرقدرت‌ترین تریم این نسل هم موتور چهار سیلندر توربوشارژ بود که با حجم ۲.۰ لیتر ۲۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد. نسل دوم این خودرو مانند نسل اول با دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو و AWD به تولید رسید.

۸. آکورا اینتگرا Type-R
آکورا اینتگرا Type-R می‌تواند نماد خودروهای دیفرانسیل جلو باشد. هرچند این خودرو سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو نیست اما می‌تواند خام‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها باشد. این خودرو که موتور چهار سیلندر و ۱.۸ لیتری دارد قادر به تولید ۱۹۵ اسب‌بخار نیرو است و به دور ۸۴۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد؛ که این قدرت و دور تولیدی به ازای هر لیتر از موتور عدد فوق‌العاده بالایی است.

Honda Integra Type-R 1997
Honda Integra Type-R 1997
اینتگرا Type-R با وزن محدود و کمتر از ۱۱۸۰ کیلوگرمی با لغزش دیفرانسیلی حلزونی، نفوذ کمتر صدا، شیشه جلوی کوچک‌تر، ساختار بدنه تقویت‌شده و سیستم تعلیق تجدیدنظر شده و بدون در نظر گرفتن آپشن هایی مثل کولر تبدیل به یک خودروی کامپکت مسابقه‌ای در خیابان می‌شود.

۷. مزدا MX-5 میاتا
مزدا به کانسپت رودستر بریتانیایی که خودرویی جالب و جذاب بود سرزندگی و اعتبار ژاپنی را اضافه کرد تا MX-5 میاتا خودرویی محبوب و پرفروش شود. این خودرو در تریم اولیه با موتوری چهار سیلندر و ۱.۶ لیتری به فروش می‌رسید و ۱۱۶ اسب‌بخار نیرو این خودروی ۹۵۳ کیلوگرمی را حرکت می‌داد.

Mazda MX-5 Miata
Mazda MX-5 Miata
در سال‌های پایانی دهه نود، مدل‌های خاص و ویژه‌ای به تریم های میاتا اضافه شد که قدرت این خودرو را به‌طور پیوسته افزایش داد به‌طوری‌که در سال ۱۹۹۹ در جشن ۱۰ سالهٔ تولید این خودرو مدل ۱.۸ لیتری باقدرت ۱۴۰ اسب‌بخار نیرو معرفی شد که مجهز به LSD و کمک‌های Blistein بود.

۶. میتسوبیشی ۳۰۰۰GT
میتسوبیشی ۳۰۰۰GT از لحاظ فنی بسیار قدرتمند بود و آپشن های زیادی برای این کوپه بزرگ چهار نفره در نظر گرفته‌شده بود آپشن هایی مثل سیستم انتقال قدرت AWD، فرمان‌پذیری چهار چرخ، سیستم اگزوز دو حالته، آئرودینامیک اکتیو و سیستم کنترل تعلیق الکترونیکی از قابلیت‌های جالب این خودرو بود.

Mitsubishi 3000GT 1995
Mitsubishi 3000GT 1995
اگرچه در طول دههٔ نود ۳۰۰۰GT در سه مدل تولید شد اما این خودرو استیل و شکل ظاهری خود را حفظ کرد. پرقدرت‌ترین خودروی نسل اول، موتور توربوشارژ شش سیلندر و ۳.۰ لیتری داشت که قادر به تولید ۲۹۶ اسب‌بخار نیرو و ۴۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بود. در اواسط
دههٔ نود، برای رقابت بهتر با رقیبان موتور این خودرو تقویت شد تا با تولید ۳۲۰ اسب‌بخار نیرو و ۴۲۷ نیوتن‌متر گشتاور، انتخاب نکردن این خودرو از میان رقیبان هم کار سختی باشد.
اما بزرگ‌ترین مشکلی که ۳۰۰۰GT از آن رنج می‌برد وزن سنگین آن بود. وزن این خودروی اسپرت با تمام تجهیزات نزدیک به ۱۷۲۵ کیلوگرم بود. با توجه به استانداردهای امروز شاید این خودرو حالا زیاد سنگین به نظر نرسد اما در دههٔ نود این خودرو بسیار سنگین تلقی می‌شد.

۵. تویوتا MR-2
در سال ۱۹۹۰، کوپه اسپرت و کوچک تویوتا که از موتور سطح متوسطی بهره می‌برد اسپرت تر و جذاب‌تر شد چراکه به‌طور چشمگیری سنگین‌تر و قدرتمندتر شد. مدل پایه MR2 به موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندری مجهز شد که ۱۳۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد. این میزان
نیرو برای خودرویی که وزنی کمتر از ۱۱۸۰ کیلوگرم دارد قدرت مناسبی است. البته تویوتا موتور قوی‌تر ۲ لیتری توربوشارژ باقدرت ۲۰۰ اسب‌بخار نیرو را برای این خودرو در نظر گرفت تا مشتریان تشنه قدرت را هم راضی نگه دارد.

1995 Toyota MR2 Coupe
۱۹۹۵ Toyota MR2 Coupe
این خودرو تا حدودی از پس مشکل گردش بیش‌ازحد در پیچ‌ها برمی‌آید اما همچنان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. از طرف دیگر MR2 توربو خودروی بسیار سریعی هم محسوب می‌شود و در مسیرهای مستقیم و بدون مانع در ۶ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به‌طورکلی تویوتا MR2 برای کسانی که از پس خرید خودروهایی مثل آکورا NSX یا حتی فراری برنمی‌آیند خودرویی مناسب و فوق‌العاده محسوب می‌شود.

۴. نیسان ۳۰۰ZX
مثل بسیاری از خودروهای اسپرت ژاپنی دیگر، دههٔ نود آغاز عصر جدیدی برای نیسان ۳۰۰ZX بود. نسل جدید این خودرو بزرگ‌تر، جذاب‌تر و قدرتمندتر بود. مدل Z32 این خودرو مدل پرقدرت آن بود که با موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوشارژ، ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو و
۳۸۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. باوجوداین اعداد، نیسان ۳۰۰ZX در رقابت با میتسوبیشی ۳۰۰۰GT بازنده محسوب می‌شد اما وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی این خودروی توربوشارژ، این خودرو را در گردانهٔ رقابت نگه می‌داشت.

1997 Nissan 300ZX
۱۹۹۷ Nissan 300ZX
نیسان ۳۰۰ZX با موتور بدون توربوشارژر هم موجود بود و مثل سایر خودروهای اسپرت آن زمان به‌صورت سقف دار یا کانورتیبل عرضه می‌شد. البته این خودرو برخلاف سایر خودروها آپشن انتخاب تعداد سرنشین داشت که دو صندلی اسپرت یا چهار صندلی با چینش ۲+۲ گزینه‌های پیش رو بودند.
این خودرو با شاسی‌های تنظیم‌شده، سیستم تعلیق اسپرت و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب اکتیو یکی از سریع‌ترین خودروهای ژاپنی اسپرت دهه نود بود.

۳. مزدا RX-7
هرچند مزدا RX-7 فقط برای چند سال در شمال آمریکا عرضه شد اما نسل سوم این خودرو به خاطر موتور دوارش یک خودروی خاص بود. مزدا Rx-7 در سال ۱۹۹۱ به موتور ۱.۳ لیتری دوار وانکل مجهز شد که با همراهی توربوشارژ قادر به تولید ۲۵۵ اسب‌بخار نیرو و ۲۹۴ نیوتن‌متر گشتاور بود.

1995 Mazda RX-7
۱۹۹۵ Mazda RX-7
البته مزدا RX-7 با توجه به اعداد و ارقام قدرت تولیدی نسبت به دیگر رقبای ژاپنی از قافله عقب بود اما وزن این خودرو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از بقیه سبک‌تر بود و همین وزن ۱۲۷۱ کیلوگرمی، شاسی مناسب، پاسخ سریع موتور دوار و توزیع وزن مناسب این خودرو، RX-7 را در کنار بهترین خودروهای آن زمان قرار می‌داد.

۲. آکورا NSX
آکورا NSX نیاز به هیچ مقدمه‌ای ندارد. این خودرو دنیای خودروهای عجیب‌وغریب را وارونه کرد و ثابت کرد که یک سوپرخودرو قدرتمند می‌تواند به‌عنوان یک خودروی روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. این خودرو در نسل اولیه از موتوری شش سیلندر و ۳.۰ لیتری بهره می‌برد که ۲۷۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد که این میزان نیرو در مدل اتوماتیک به ۲۵۲ اسب‌بخار کاهش می‌یافت.

1991 Acura NSX
۱۹۹۱ Acura NSX
در طول یک دهه، NSX موتوری شش سیلندر و ۳.۲ لیتری را زیر کاپوت خود دید که ۲۹۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد؛ اما درست مثل مزدا RX-7 و تویوتا MR2، آکورا NSX را نمی‌توان در قدرت خلاصه کرد و شاسی‌های شگفت‌انگیز، فرمان‌پذیری نزدیک عالی و تعامل مناسب انسان و ماشین این خودرو در بسیاری از خودروها پیدا نمی‌شود.

۱. تویوتا سوپرا
سوپرا و NSX هر دو مستحق بهترین خودروی این لیست هستند و انتخاب از میان این دو کاملاً سلیقه‌ای است. موتور قدرتمند شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربوشارژ سوپرا ۳۲۰ اسب‌بخار نیرو و ۴۲۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که این خودرو را از لحاظ قدرت در کنار میتسوبیشی ۳۰۰۰GT قرار می‌دهد. وزن این خودرو هم مثل نیسان ۳۰۰ZX محدودشده است. باوجود قدرت زیاد و وزن محدودشده، سوپرا یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی ژاپن بوده است.

1997 Toyota Supra
۱۹۹۷ Toyota Supra
با توزیع وزن مناسب، تایرهایی با چسبندگی بالا و سیستم تعلیق تنظیم‌شده سوپرا به‌راحتی از پیچ‌ها عبور می‌کرد. متأسفانه از سال ۱۹۹۶ سوپرا توربو تنها در حالت گیربکس اتوماتیک به تولید رسید و کمی بعد از آن تولید آن متوقف شد؛ اما زمانی که این خودرو تولید می‌شد خودروهای زیادی تاب مقابله با این خودرو را نداشتند.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۷ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا مهدی دستت درد نکنه . خیلی مطلب عالی بود . پیشرانه اینتگرا type r تنفس طبیعیه یا تنفس مصنوعی ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی نیک سیرت

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      برای اطلاعات بیشتر در مورد اینتگرا type R ، سری به سایت caranddriver بزنید، مطلب کاملی رو آماده کرده.
      http://www.caranddriver.com/reviews/1997-acura-integra-type-r-archived-test-review

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. "Amir"

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (728 ديدگاه)

        تویوتا سوپرا هنوزم که هنوزه شخصیت و کلاس داره ، یکی از موندگار ترین مدل های تویوتاس

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. امیر مرادی

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      هنوزم که هنوزه از ریخت و قیافه نیوفتادن

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        عاشق چراغهاجلوهای متحرکشون بودم و هستم . . .

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. amir chp

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      b18c
      V tec
      تنفس طبیعی هست
      هوندا سالوها رکوردار بهترین بازدهی ها بوده
      هوندا s2000
      engine f20c
      2lit 4cyl atmosphere 248 hp
      من که واقعا هیچ ماشینی پیدا نکردم که بازدهی بهتری از این داشته باشه

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. سیامک

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    شاید یکی از دلایل این که ژاپنی باز ها اینقد زیادن اینکه نسل ما با این ماشینا کلی خاطره داشت.
    در خوب بودنشون که هیچ شکی نیست
    ولی مزدا رو بخاطر استفاده از موتور وانکل همیشه باید تحسین کرد
    حیف که بخاطر پیچیدگی طراحیش خیلی ها از کار کردن روش منصرف شدن همین باعث شد که طراحیش نسبت به موتور های رفت و برگشتی خیلی پیشرفت نکنه.
    خیلی از ایده های نو از ذهن دانشجو ها میاد ولی بیشتر دانشجو های علاقه مند به طراحی موتور بخاطر نبود مرجع های تحقیقاتی از کار کردن روی موتورهای دورانی صرف نظر میکنن. (از جمله خودم)

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بچه های ژاپنی دوست امیدوارم ناراحت نشید و لی من نظرم رو میدم درسته از نظر موتور و… در زمان خودشون خوب بودن ولی از نظر طراحی یکی از یکی زشت تراند

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. ali

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      به همین سادگی به همین خوشمزگی
      زشت ترین ها ؟؟؟؟
      اونوقت زیبا ترین ها چی هستن؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. جهانگیر

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    مردم ژاپن جز ماشین باز ترین مردم دنیا هستن بر عکس مردم کره
    ولی شرکت های ژاپنی تو این چند ساله از نظر ماشین های اسپرت کم کاری کردن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Lord Cezar

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    Acura NSX سر آمد هست بین همشون . خیلی طراحیش عالیه . خیلی خوشم میاد ازش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. mohamad

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی بعضی از ماشین هاشون خوب و قشنگه همه ی کشور های که ی اتفاق بزرگ توشون افتاد به جاهایی خوبی رسیدن مثل ژاپن والمان که بعد از( هیروشیما و جنگ جهانی )به قدرت هایی خوبی تو زمینه های مختلف رسیدن ولی ایران نمی دونم!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. کیارش

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    یه نگاه به پورشه 959 که مربوط به 1986 هست بندازید،میفهمید که برتری مهندسی یعنی چی :)
    بله بله حواسم نبود ژاپن تکنولوژیش رو داشته ها منتها میخواسته ماشیناش گرون نشن برا همین ……. ساخته :)
    بعد یه سری ماشین باز نما تو یه پستی گفته بودن ژاپن قطب صنعتی دنیاس :)))))
    البته درک بعضی چیزا یه سری حداقل هایی لازم داره

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. P.G

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      اوا مهنتس فرهاد تویى؟!
      فکر مى کردم بعد اون پست دیگه روت نشه تو این سایت کامنت بذارى،ولى میبینم که ماشالا روحیتون خوبه مهنتس
      منتها ناقلا نام کاربریتو عوض کردى و با هویت جعلى میاى تو سایت کسى نشناستت؟!؟!اى کلک!فک نمى کردى مچتو بگیرم،نه؟:)
      مهنتس شما دست از این طرز کامنت گذاشتن توهین آمیز و زننده ات برنداشتى؟!وقتى آدم کامنتاتو میخونه احساس میکنه موقع نوشتن کامنت از شدت خشم مشتاتو گره کرده بودى و دندوناتو به هم فشار میدادى،شاید هم زده باشى آینه اتاقتو شکسته باشى!این همه خشونت و بغض و کینه چرا؟
      الان مثلاً چه دلیلى داشت بدون مقدمه و بدون اینکه کسى چیزى گفته باشه اومدى تو پیج ماشیناى ژاپنى دارى آلمان آلمان میکنى و تشنج درست کنى؟!
      بابا مهندس ناسلامتى شما تحصیلات عالیه دارى،تو دانشگاهى درس میخونى که ما جماعت عوام الله رو نمى ذارن حتى از جلو درش رد بشیم(هرچند آخر نفهمیدم این دانشگاه به این عجیبى که حتى نمى ذارن کسى از جلو درش رد بشه کجاى ایرانه)،این بنده خداها ژاپنى بازاى سایت گناهى ندارن که برنداى ژاپنى رو دوست دارن،دست خودشون نبوده که،فریب این چشم بادومى ها رو خوردن!شما اگه میخاى مشکلو از ریشه حل کنى باید به قلب مشکل حمله کنى که همانا شرکت ها ى خودروسازى ژاپن هستن!میتونى برى تو سایتاشون و نظرات حکیمانه تونو در مورد اینکه چقدر ماشیناى ژاپنى آشغالن مستقیماً به خودشون منعکس کنى،من مطمئنم با علم و دانش ناب و توضیحات شما خود این شرکت ها پى میبرن به اینکه چه غلط بزرگى انجام دادن که به عرصه ى خودروسازى وارد شدن و اینکه حضور در این عرصه صرفاً برازنده ى قوم برتر یعنى آلمان هاست و حضور بقیه در این عرصه گناهى بس بزرگ و نابخشودنى است و خداوند هر آن قوم غیر از آریایى هاى مقیم حوضه ى رود راین را که بخواهد به عرصه ى ساخت هر گونه چهار چرخ ورود کند به عذاب و عقوبتى دردناک بشارت داده!
      آره مهنتس جان،برو دنبال ریشه ى فساد،نه این فریب خوردگان ژاپنى دوست
      البته باز من عرذ میخام که در محضر اختر تابناک کهکشان علم و دانش(منظورم شمایى ها!)زبان درازى و اسائه ادب کردم:)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. luis

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        کیارش(فرهاد) پسر خوبیه و اطلاعات خودرویش خیلی بالاست به من یکی که چیز یاد داده ولی ازش بارها خواهش کردم اینجوری کامنت نزار به خدا برا خود خودروهای ناب المانی هم زشته یهو اسم پورشه خدا دلاری رو بیاری بین این ماشین های اسپرت و ساده ژاپنی ولی نمیدونم چرا گوش نمیده بازم ازش خواهش میکنم اینجوری کامنت نزار به خدا از سود وزیان این کارخونه ها به ما یک سنت هم نمیرسه که بخوایم حرص الکی بخوریم به خدا خود ژاپنی ها و کل دنیا میدونن که مهندسی میکانیک و دینامیک المان ها خداست نیازی به این همه داد و بیداد نیست .

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. american and japan

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (96 ديدگاه)

        وایییی پکیدم از خنده …اعصابم خورد شد اومدم خالی کنم سرت دیدم گفتن به زیبایی دوستان…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          خوشم میاد از اینکه میبینم ژاپنی بازا از بحث علمی عاجز میشن و شروع میکنن به مغلطه کردن
          حرف منم قبول نداری،باشه
          حرف کارشناسا رو هم قبول نداری ؟؟
          تو بحث صنعت اینقدر قشنگ از ژاپن دفاع کردی که ژاپن خورد شد :))))
          ژاپن حتی جمعیتش از المان بیشتره :)))) عین جمله خودته
          کارشناسا تو لیستی که از برترین موتورا ارایه دادن، نصف بیشترش رو المانی انتخاب کردن
          چرا ؟ چون ژاپن حرفی واسه ارایه نداره حالا تو فک کن صنعت ژاپن خفنه :)))))))))
          خداییش یکی از دلایلی که علیه ژاپنی بازا کامنت میذارم اینه که جوابای شما باعث شادی ملت میشه :)
          مجموع این اسباب بازیا توان مقابله با 959 رو داره ؟؟ خخخخخخخخخخخخ
          جواب ژاپنی بازا : واسه چی اومدی جایی که مطلبش مربوط به ماست کامنت گذاشتی و ما رو خورد کردی ؟

          موافقم 0
          مخالفم 2
      3. سعید

        ۱۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        البته،رفیق من خودم چند ساله ژاپنی سوار میشم،ولی خدایی،تکنولوژی خودرو سازی آلمان و امریکا هم هر کدوم یه دنیای قابل تامل جدایی دارن،که لذت سوار شدن اونها هم دست کمی از ماشین های ژاپنی نداره،ولی منصفانه بگم،برای ماشین بازی ،ماشین های ژاپنی اصن،خیلی خوبن،خیلی،من ترجیح میدم،آلمانی ،و امریکایی رو برای مجالس رسمی و …. و ژاپنی رو برای حال و هول و …. استفاده کنم.مخلص همه دوستان

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. luis

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      کیارش جان من به نمایندگی از همه جواب شما را دادم و گفتم پورشه بهتره و شما نباید اصلا پورشه رو بیاری تو این پیج شما بزار یه پیج از ماشین های ایتالیایی بزارن بعد برو اونجا حریف بطلب کبوتر با کبوتر اخه پورشه رو که نباید با این اسپرت های ساده مقایسه کرد. شما هم جواب کامنت های قبلی منو بده لطفا من به دنبال یک بی ام دبلیو میگردم که تو شتاب سرعت هندلینگ لکسوس ال اف ای رو له کنه رقابت بنز sls و لکسوس ال اف ای رو بارها تو یوتیوب دیدم ولی دنبال یه بی ام دبلیو میگردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیارش

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        مخلصم luis جان
        اول اینکه اینجور که شما دارید میگید،صنعت افغانستان از المان و ژاپن بهتره چون افغانستان الاغ داره که خیلی ارزونه ولی ژاپن تویوتا و نیسان داره که گرونتره
        بحث قیمت نیست،ژاپن اگه تواناییش رو داشت مطمین باش ماشینی برای مقابله با فراری و پورشه و امثالهم میساخت
        در ضمن،وقتی یه ژاپنی باز که دیگه هیچ حرفی واسه گفتن نداشت و کاملا درمونده شده بود برگشت گفت تویوتا با سوپرا با فراری رقابت میکرد شما کجا بودید ؟؟؟
        قدرت مهندسی قیمت نداره،ژاپن اگه میتونست ماشینی میساخت که با 959 و دیابلو های اون موقع و امثالهم رقابت کنه
        ولی نساخت،دلیلش ؟؟؟ لابد پولش رو نداشته ؟؟ لابد دوست نداشته و عشقش نکشیده ؟؟
        دلیلش واضحه،توان مهندسیش رو نداشت،بعد یکی که خیلی ادعای ماشین بازی داره گفته بود ژاپن قطب صنعته و فلان :)))))))

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          ول کن واقعا بعضی ها بی مطالعه حرف میزنن تو چرا حرص میخوری؟؟؟
          مگه یه بابایی نگفت اشغال های تولید المان همه بش خندیدن حتی خود من تو هم بخند و لذت ببر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Fsport

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (48 ديدگاه)

          دوباره در جواب آقای کیا رش…
          همین پورشه پورشه که میکنی این پورشتون رو یه مهندس ژاپنی از نابودی نجات داد…
          خودت هم میدونی که ژاپن اینقدر گنده هست که داریش صنعت برند معمولیش رو با یه خودروی لوکس آلمانی مقایسه میکنی…

          برای بیشتر شدن اطلاعات شما اگه یه نگاه به مجله ماشین ماه قبل بزنی یه نمونه از قدرت و مدیریت ژاپنی رو میفهمی…هنوز خیلی خیلی به ژاپنی ها بدهکارین مخصوصا همین پورشه ای که مثال زدی…

          موافقم 0
          مخالفم 2
        3. ali

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا کیارش و آقای لوئیس چرا پشت سر من غیبت میکنید ؟ آقای کیارش چرا از خودت حرف میزنی ؟ من هیچ حرفی برای گفتن نداشتم و کاملا درمونده بودم ؟ من همیشه حرف برای گفتن درباره ژاپنیها دارم و هیچوقت هم درمونده نمیشم . در ضمن خیالاتی هم نیستم . آقای لوئیس من قبل از اینکه حرفی درباره ژاپنیها بزنم قبلش مطالعه میکنم و بعد حرف میزنم . حیف که منبع مقایسه سوپرا و فراری را در آرشیوم save نکردم و الا حتما حرفم را ثابت میکردم . البته یک مقایسه جمعی هست که toyota celica supra و ferrari 308 با چند خودرو دیگه مقایسه شده است . ممکنه در این تست تویوتا شکست خورده باشه . http://www.caranddriver.com/comparisons/audi-quattro-vs-porsche-911-and-six-others-archived-comparison

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ali

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          تویوتا ؟؟سوپر اسپرت؟؟؟ رقابت با فراری و پورشه؟؟؟ جک گفتیارنه؟؟
          هر برندی برای یه کاری ساخته شده مگه تویوتا برای رقابت با فراری ساخته شده؟
          پس اگه اینطوره منم میگم پورشه نمیتونه یه ماشین بسازه که هم قدرتمند باشه هم لوکس و زیبا و قیمتشم مناسب باشه((که غیر ممکنه))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. amir chp

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (13 ديدگاه)

          ***
          فقط یه کرولا رو نزدیک هشتاد میلیون فروش داشته
          کل صنعت ایتالیا رو جمع کنی ایقد ماشین تولید نکردن
          تویوتا بزرگترین کمپانی دنیاس چون منطقی و صنعتی فکر میکنه
          پر فروش ترین ماشینای دنیا رو میزنه
          لکسوس هر سال داره به عنوان با کیفیت ترین برند دنیا انتخاب میشه
          برو درباره اقتصاد بخون تا ببینی چرا رولز رویز برشکست شد چرا بنتلی برشکست شد چرا ام جی برشکست شد
          چرا تویوتا شد بزرگترین کمپانی دنیا چون اقتصادی فکر میکنه
          پر فروش کمپانیه دنیاس
          بخواد مهندسیشو داره که بزنه زمین
          همین تویوتا سوپرا رکوردار درگ جهان هست سرچ کن سوپرا اکانو
          میخوام ببینم این المانی ها کجا بودن
          رکوردار درگ یک مایل هم که جی تی ار هست با یه اختلاف وحشتناک
          کلا تاپ تن رکوردا درگ ببینی همه ژاپنیه المانی خبری نیست

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. amir chp

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (13 ديدگاه)

          ژاپن سوپر اسپرت ساز نیست ولی فقط یه ماشینش به اسم کرولا هشتاد میلیون ازش فروخته شده یعنی بیشتر کل ماشینایی که سوپر اسپرت سازای دنیا مثله فراری و لامبو ساختن
          راستی فراری و لامبو چقد ارزش دارن ؟
          چون تویوتا بزرگترین و با ارزش ترین برند دنیاس
          در ضمن میگی ژاپن توان و مهندسیشو نداره برو تاریخ فرمول یک رو تو دهه نود تیم مکلارن هوندا رو بخون که ارتون سنا الن پروست و … با ماشینای هوندا هر مسابقه سکو های اول و دوم مال خودشون بود
          اگه نسبت به ادعات حالیت باشی لابد میدونی معنی فرمولا وان چیه
          یعنی فرمول اول فرمولی که از اون بهترین بیرون میاد یعنی بالاترین سطح مهندسی و هر کمپانی توانایی تولید انجین فرمول یک نداره
          هوندا الان داره تولید میکنه
          این یعنی اینکه توانایی سومر اسپرت سازی رو دارن ولی فکر اقتصادی دارن برو لیست با ارزش ترین کمپانی های دنیا رو ببین
          تویوتا هوندا نیسان جز ده برند اول هستن تویوتا که صدر رو داره
          مدیریت اقتصادی همینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. سعید

          ۱۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          قابل توجه شما دوست ،آلمانی،دوست،این که توی امریکا و اکثر کشورهای اروپایی،اساسا ماشین بازهای ،خیابونی، و اسپرت بازها در خود آلمان و امریکا و … 70در صد ماشین ژاپنی جمع میکنند،حالا هِی شما بکوب تو سر ژاپن،داش قربونت،سلیقه است دیگه،سلیقه،سَ ل ی ق ه ما عقب مونده ها هم با ژاپنی های عقب مونده تر جور تره،شما به بزرگیه ژرمن بودنتون ببشخین.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. luis

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        ولی جدا جدا از شوخی و این حرفا من همیشه برام جای سواله که چرا بی ام دبلیو یه سوپر اسپرت تولید نمیکنه ائودی پورشه بنز همه یکی رو دارن حتی لکسوسم زد که خوب در اومد فقط خیلی گرون بود چرا بی ام نمیزنه؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. کیارش

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        luisمن حرفات رو کاملا قبول دارم
        منتها بعضیا واقعا حرفاشون اعصاب خورد کنه
        طرف برا دفاع از صنعت ژاپن داره میگه جمعیتش از المان بیشتره :)))))))))
        تاریخ صنعت داره میگه 90% نو اوریا مال المان بوده بقیشم مال امریکا ژاپن هم فقط یک مصرف کننده علم هست نه تولید کننده
        در اینکه مصرف کننده خوبیه شکی نیست من هیچ وقت نگفتم لکسوس اشغاله
        بعد طرف اومده میگه روشای مدیریتی تویوتا داره تدریس میشه :)))))))
        اخه جواب از این خنده دار تر؟؟؟
        خب خداییش ادم بعضی وقتا اعصابش خورد میشه دیگه
        میگه ژاپن قطب صنعت دنیاس :))))
        فقط نمیدونم چرا همیشه مصرف کننده علم بوده نه تولید کننده
        نمیدونم چرا بحث برترین موتورا میشه که کشوری به اسم ژاپن وجود خارجی نداره ( البته مطمینا مطمینا اون اقایی که اون حرفا رو زده از کارشناسای خارجی بهتر و بیشتر میفهمه :)))))) )
        ولی خدمات پس از فروش که بحثش پیش میاد اسم ژاپن میاد بالا بعد طرف اومده میگه قطب صنعته :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines البته ژاپن هم تو رتبه بندی بهترین موتور ها خیلی رتبه اورده ولی المان اوله امریکا دومه و ژاپن سومه که حد اقلش ثابت میکنه صنعت خودرو ژاپن از خیلی از اروپایی ها جز المان(منظور فرانسه و…..) جلوتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:Japanese_inventions به قسمت japanese inventions برو چیز های زیادی نظیر سی دی دی وی دی سی دی رم فلش مموری دستگاه فکس و… جزو اختراعات ژاپنی ها بوده البته اختراعات المانی ها بیشتره و این کاملا نشون میده که المانی ها در علم کهنه کار هستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          در بهترین موتور سال المان 73 بار امریکا70 بار و ژاپن 56 بار رتبه اورده و همه دوستان باید اینو در نظر بگیرن که اساسا انقلاب صنعتی و رونسانس یا همون دوران نوین از اروپا شروع شده که المان از اون زمان تا کنون مرکز علمی اروپا بوده ولی پس از مهاجرت اروپایی ها به قاره جدید (امریکا) و هجوم دانشمندان در دوران جنگ های جهانی از اروپا به امریکا و جذب و پرورش مغز ها و استعداد های جدید توسط امریکا باعث شد که مهد صنعت جهان به امریکا منتقل بشه در این میان شرق نشینان قاره کهن نظیر ژاپن کره و چین با سرعت زیاد خودشونو به مرز های علمی نزدیک کردن که این تلاششون ستودنیه ولی افسوس که خیلی کشورها نتونستن به این میدان وارد بشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. بهزاد

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کیارش جان دوست گرامی اگر اساس کارمون گفتگو در فضای نقد، دوستانه باشه و از ادبیات تهاجمی استفاده نکنیم شکی نیست که دیدگاه ها مورد قبول واقع میشه.
          اگر قراره دوستانه بحث کنیم بنده از شما سوال هایی دارم؛
          شما کشور ژاپن را از نظر صنعتی در حد کشورهای تراز اول مثل آلمان و آمریکا یا دیگران نمیدونید و از این لحاظ یک مصرف کننده محض میپندارید که از علوم صنعتی به خصوص ادوات ساخت سایرین برای تولید استفاده میکنه و حالا اگر امکانش هست بفرمایید این تجهیزات صنعتی که ژاپنی ها استفاده میکنند ساخت چه شرکت یا کشوری هست؟
          در قسمت های قبلی در مورد غول های الکترونیک هم ایراداتی وارد کردید و از شما میپرسم که در کل ریز پردازنده ها با دست خالی که ساخته نمیشوند میخوام بدونم ادوات ساخت متریال الکترونیکی توسط چه شرکت هایی ساخته میشوند و اسمهاشون چیه؟
          سوالات دیگری هست و اگر به همین سوال ها جواب موثقی بدهید اونها هم پرسیده خواهد شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. کیارش

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          اتفاقا شاهین جان من با اقا luis خیلی هم اکی ام ولی خداییش باید جلوی […] گفتن بعضیا رو گرفت
          یکی تو پست قبلی گفته بود تویوتا با سوپرا با فراری رقابت میکرد
          یکی گفته بود چون ژاپن جمعیتش بیشتر از المانه بنابراین قطب صنعت دنیاس :))بهزاد جان عزیز من شما سوال رو با سوال جواب نده
          اون اقا گفت ژاپن غول الکترونیکه
          من سوالم اینه : چرا فقط امریکا توانایی تولید سی پی یو کامپیوتر رو داره ؟؟
          لابد چون اب و هوای ژاپن واسه سی پی یو زدن خوب نیست نه ؟؟
          luis جان،در مورد lfa برو مقایسه lfa و پورشه gt2 رو تو سایت autoexpress بخون
          میبینی که خیلی راحت لکسوس شکست خورده و پورشه از همه نظر ازش بالاتره
          نظر دوستمون شاهین هم کاملا درسته
          بارزترین مثالش بی ام و های سری ام پرفورمنس که در عین حال تا دندان لوکس و راحتن و در عین حال خیلی راحت شتاب 0-100 همون lfa رو هم میزنن
          این نشون میده که بی ام و اگه بخواد میتونه خیلی راحت سوپراسپرت بزنه ولی فعلا سیاستش این نیست دلیلش رو خودشون بهتر میدونن
          ولی بی ام و های سری ام بهترین مثال برای ثابت کردن توانایی بی ام و برای تولید ماشین با عملکرد بالاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. کیارش

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          ادمین خوب هوای ژاپنی بازا رو داره و تحمل دیدن له شدنشون رو نداره
          تا حالا بالای بیستا کامنت منو پاک کرده بهزاد جان عزیز من شما سوال رو با سوال جواب نده
          اون اقا گفت ژاپن غول الکترونیکه
          من سوالم اینه : چرا فقط امریکا توانایی تولید سی پی یو کامپیوتر رو داره ؟؟
          لابد چون اب و هوای ژاپن واسه سی پی یو زدن خوب نیست نه ؟؟
          luis جان،در مورد lfa برو مقایسه lfa و پورشه gt2 رو تو سایت autoexpress بخون
          میبینی که خیلی راحت لکسوس شکست خورده و پورشه از همه نظر ازش بالاتره
          نظر دوستمون شاهین هم کاملا درسته
          بارزترین مثالش بی ام و های سری ام پرفورمنس که در عین حال تا دندان لوکس و راحتن و در عین حال خیلی راحت شتاب 0-100 همون lfa رو هم میزنن
          این نشون میده که بی ام و اگه بخواد میتونه خیلی راحت سوپراسپرت بزنه ولی فعلا سیاستش این نیست دلیلش رو خودشون بهتر میدونن
          ولی بی ام و های سری ام بهترین مثال برای ثابت کردن توانایی بی ام و برای تولید ماشین با عملکرد بالاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بهزاد

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کیارش عزیز شما میگی cpu بنده میگم همین cpu ها یا در کل صنعت نیمه رسانا که توسط دست ساخته نمیشه و میخوام ریشه یابی کنم ببینم این cpu ها توسط چه ادواتی ساخته میشوند و ساخت کجا هستند؟
          منظور اون دوستمون از غول الکترونیک شاید این باشه که شرکت های زیادی در ژاپنی هستند و اگرهم درآمد کلی تمام شرکت های الکترونیکی ژاپنی را حساب کنیم عدد بزرگی هست و در کنار آمریکا و کره و چین و تایوان بزرگان این صنعت هستند و هرکدام در قسمتی از این صنعت دارن پول بدست میارند و فکر کنم شما فقط از ژاپن سونی را میشناسید و اگر دوست داشته باشید لیست سایر شرکت ها و درآمدهاشون را برای شما ذکر کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. luis

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          کیارش جان من راجع به بی ام پرسیدم نه پورشه و میخواستم همینو بشنوم که بگی تو سیاست های بی ام تولید سوپر اسپرت فعلا تعریف نشده در سیاست های خیلی از کمپانی های بزرگ خیلی چیزها تعریف نشده و اصلا درستش همینه حالا شما فکر کن یه ادم نادون و نا عقل که مثلا با خودروهای المان لجه بیاد بگه اب و هوای کارخونه بی ام بده پولشو ندارن پس چرا سوپر کار تولید نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟ حالا هی منو شما بگیم تو سیاست های کمپانی نیست هی اون تکرار کنه حرفشو و….. مطمعنا اگه بی ام بخواد سوپر اسپرت بزنه عالی میسازه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          بهزاد جان اگر زحمتی نیست ، ایمیلتو چک کن . ممنون .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. سعید

          ۱۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (3 ديدگاه)

          عزیزان،آلمان صنعتش سرآمد،و ژاپن الکترونیک،این چه بحثیه الان،یکی با ماشین ژاپنی حال میکنه،یکی دیگه با آلمانی،یکی دیگه با ایتالیایی و امریکایی …بابا،اِلِ وی کنین.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Fsport

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (48 ديدگاه)

        luis جان
        ال اف ای رو له کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        مگه داریییییییییم….مگه میییییییییشه…اونم چی بی ام دبلیو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        یه سوال….
        این جمله از کیست:(بهترین ماشینی که تا به حال روندم)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          خب منم منتظرم ببینم چرا بی ام یه سوپر اسپرت نساخته ال اف ای رو که خودم قبولش دارم این جمله رو نمیدونم شاید من گفتم؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Fsport

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (48 ديدگاه)

          چطور طرفدار لکسس ال اف ای هستی که نمیدونی این جمله از کیه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          جناب luis گفتین که BMW چرا سوپراسپرت نمیزنه در حالی که لکسوس lfa رو زده.عرضم به خدمت مبارکت که 0 تا 60 مایل به عنوان یه معیار نسبی برای سنجش شتاب هستش.لکسوس lfa که شما فرمودین، شتاب 0 تا 60 مایلش از 3/6 ثانیه بوده تا 4/0 (بطور متوسط شما 3/8 ثانیه در نظر بگیر). همین BMW که شما میگی سوپراسپرت نداره،M6 و M5 با پکیج مسابقه رو تولید میکنه که به ترتیب شتاب 3/5 و 3/8 رو میزنن! امیدوارم که منظورمو متوجه شده باشید دوست عزیز.
          خیلی به سوپر اسپرت زدن نیست،مهم کارایی و عملکرد هستش و گرنه هر روز خبرشو میشنویم که کمپانی های گمنامی سوپر اسپرت میزنن که فلان قدر شتاب و قدرت داره.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          شاید گفته جرمی در تاپ گر باشه چون یادمه از ال اف ای خیلی تعریف کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. luis

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          شاهین جان دقیقا حرفت درسته منم میخواستم همینو بگم که تو سیاست های بی ام سوپر اسپرت فعلا تعریف نشده وگرنه اگه بزنه در شاهکار بودنش شکی نیست از طرفی ال اف ای فقط مث نیسان جی تی شتاب و سرعت نداره و عملکرد پیست و هندلینگش فوق العاده بود خودت میدونی که این خودرو با قیمت بسیار بالای پایه 375 هزار دلار بیش از 150 دستگاه فروخت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          آقای F.SPORT ((( فرید ))) دیدی با اسم قبلی بین همه جایی نداری رفتی با ایمیل جدید ، اسم جدید اومدی ؟؟؟؟
          دوست عزیز هنوز دیسلایک ها همراهت هستند .
          اینقدر تابلویی که از کامنت هات میشه فهمید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . از کیارش عزیز و لوییس عزیز خواهش میکنم به خاطر یک فرد دیگه بهم نپرید . اصلا ارزش نداره . خدا اونو همینجوری زده . من منظور کیارش و کاملا میفهمم . همینطور منظور تمام ژاپنی بازها رو به جز
          F.SPORT ((( فرید ))) .
          تمام این بحث ها فقط به خاطر کامنت های قبلی و کنونی ایشونه .
          آمارشو کاملا دارم . فکر میکنه زرنگه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Fsport

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (48 ديدگاه)

          بقول جناب خان….فریییییییییییییییییییییید!!!!من تازه اومدم تو این سایت و اونی که میگی رو نمیشناسم…حالا ما خدمت شما هستیم…
          آقا میلاد اسم من فرهود هستش حالا شما هر چی دوست داری صدا کن بگو فرید بگو اصغر بگو مشغلام الحسین…راحت باش.
          شما از لایک و دیسلایک ها اسم هارو متوجه میشین؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Fsport

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (48 ديدگاه)

          آفرین گفته جرمی بوده…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .
          آره تو که راست میگی .

          المان های کامنتت مشخصه . در اینده وقتی برات رو کردم . متوجه میشی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. ali

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای لوئیس در دهه نود میلادی کارشناسان نشریات به خودروهایی مثل nsx و rx7 و 300zx و supra و 3000gt لقب سوپر اسپرت دادن . شما اومدی به این خودروها میگی اسپرت ساده . یعنی با این حرفت میخوای بگی از کارشناسان خارجی بیشتر میفهمی ؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          لطف کن لینکی که تو اون به این ماشین ها سوپر اسپرت گفته شده رو بزار شاید در اشتباه باشم ولی تا اونجایی که یادمه در برنامه های خودرو نظیر تاپ گر لکسوس ال اف ای اولین سوپر اسپرت کمپانی تویوتا نام برد و از عملکردش تمجید کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. amir chp

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (13 ديدگاه)

        کی تو رو به عنوان نماینده قبول کرد که خوتو میگی نماینده همه
        در ضمن کیارش جان دلبندم مشکل همینه همش نشستی مجله و بروشور خوندی و کارشناس کارشناس میکنی هنوز نمیفهمی اونی که تو خیابون رنده میکنه حضرت جی تی ار هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. amir chp

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      فقط یه هوندا رو مثال میزنم بشین سر جات صدات در نیاد
      اولین بار که یه کمپانی شاسی مونوکوک روی ماشیناش استفاده کرد هوندا بود همین ان اس ایکس
      اولین ماشینی که شاسی الومینیوم داشت ان اس ایکس بود
      اولین ماشینی که بدنه تمام الومینیومی داشت ان اس ایکس بود
      سر سیلندرشم الومینیوم بود با شاتونا تیتانیوم دقت کن زودتر از همه ی سوپر اسپرت ساز ها این هوندا بوده که شاسی مونوکوک و الومینیوم داشته
      اولین ماشین چار چرخ محرک هوندا پرلود بوده که پورش پورش میکنی
      اولین ماشین تولید انبوه هایبرید هوندا بوده هوندا اینسایت
      اولین ماشین هیدروژنی دنیا هوندا بوده
      تو زمینه گیربکس ها هم خدا میدونه چقد نو آوری داشتن که امروزه داره استفاده میشه ازشون
      گیربکس ده دنده داره میسازه الان
      هوندا رکوردار بهترین بازدهی در بین انجین های اتمسفر هست
      f20c 2000cc 247ho
      bmw z4 2lit turbo 241hp
      زد فور دوازده سال بعد اون انجین هوندا با توربو شارژ و همون حجم باز هم توان تولیدیش از هوندا کمتره واقعا تحقیر بیشتر از این
      تحقیر بیشتر این که اووپنج تو سال دوهزار با یه موتور دولیتری شتابش چار ثانیه بود الان بعد پونزده سال مدل دوهزارو پونزده کیمن با موتور دولیتری توربو شتاب رسمیش چهرو یک دهم اعلام شده میدونی پونزده سال یعنی چی ؟ چقد پیشرفت و تفاوت به وجود اومده
      میدونی رکورد درگ چارصد متر و یک مایل دنیا دست انجینا ژاپنی هست
      راستی هوندا دکوردار ساخت کم مصرف ترین ماشین دنیا هم هست
      تو بحث موتور هم که رسما بزرگترین موتور سیکلت ساز دنیا و پر افتخار ترین تیم موتو جی پی هست
      بزرگترین خودرو ساز دنیا هم که تویوتاست
      کل پورش هایی که تا حالا ساخته شدن جمع کنی تعدادشون نصفه کرولا های فروش رفته از کمپانی تویوتا نمیشه
      پورش نهصدو پنجاهو نه خیلی عالی بود ولی یه کانسپت بود و خب اره از زمان خودش جلوتر بود ولی این که بگی ژاپن هیچی نیست مثله این میمونه که به اینکه هیچی سرت نمیشه اعتراف کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. AMIN

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (121 ديدگاه)

    به نظرمن از همه زیباتر آکورا (پشت)و سپس نیسانه و 3000جی تی..
    ولی یه کلیپ از 3000جیتی دیدم تو یه پیست واقعا محشر بود… بدون ذره ای انحراف طوری پیچها رو با سرعت بالا رد میکرد که…
    واقعا دوام فقط مختص ژاپنیاست اونم از 1980 تا 2000 ولی کم کم افول کردن به خاطر شرایط خاص اقتصاد ولی بازهم حرف اول رومیزنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. milad

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    ما کلی خاطره داشتیم با اینها توی مجله ماشین…کسی که نمی تونست فراری بخره یه ژاپنی عالی میخرید…من عاشق نیسان 300مدل 97بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. میلاد

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (221 ديدگاه)

    توی این کوچولو های اسپرت ژاپنی HONDA-S2000 عشق منه.که تولیدش متوقف شد :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. luis

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    جای تویوتا سیلیکا 1992 خالیه واقعا طراحی جالب و ایرودینامیکی داشت چراغ های مخفی جلوش هم که جای خودشو داره خودم برا اولین بار که از نزدیک دیدم باورم نمیشد این ماشین مال سال 92 باشه و بش مدل بالاتر میخورد نمیدونم چرا تو این لیست نیست ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. armin

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اوج قدرت میتسو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amir enzo

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دمت گرم عالی بودن
    عشق است ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. متین

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    امیدوارم دوستان ژاپنی دوست ناراحت نشن ولی همه ماشینا به جز آکورا NSX زشت بودن (نظر شخصیمه) اما از لحاظ موتوری همه خیلی فوق العاده بودن مخصوصا آکورا NSX … شخصا NSX رو خیلی دوست دارم …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Fsport

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ;کیا رش…
    همینکه برند های معمولی رو با پورشه مقایسه میکنی همین بسه…دیگه برتری از این بالاتر…هه هه هه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیارش

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      اخه سال 1986 که پورشه مدل 959 رو زد اسباب بازی فروشی لکسوس افتتاح نشده بود :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا کیارش پورشه هم دقیقا مثل اسباب بازی فروشیه . با تشبیه lexus به اسباب بازی فروشی حرف خیلی خنده داری زدی . منم با تشبیه porsche به اسباب بازی فروشی حرف خیلی خنده داری زدم . اسباب بازی فروشی هیچ سنخیتی با پورشه و lexus نداره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کیارش

          ۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          علی جان شمام دقیقا دقیقا عین ژاپنیا تو کار تقلید و کپی برداری هستی :)
          چیز دیگه ای به ذهنت نرسید نه ؟؟؟؟؟ حداقل چوب اسکی با خودت بیار :)))
          سال 1986 959 پورشه تولید شده که هنوز قابلیتاش از ال اف ای شما بیشتره
          حالا معلومه اسباب بازی فروشی کجاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. Mahdi

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    نیسان gtr برأی اولین بار سال 1969 تحت عنوان نیسان اسکای لاین gtr معرفی شد نه دهه نود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سامان از تبریز

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    تویوتا نیسان مزدا و هوندا یه جورهایی خودشونو تو کورس نگه داشتند
    ولی نمیدونم چرا میتسو با وجود تمامی توانایی هاش یکم از رقیباش عقب مون
    به امید بازگشت دوران طلایی میتسوبیشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      اینا هر کدام دنیا یی واسه خودشون داشتن ولی یه جورایی نیسان پرچم دار اسپورت سازی ژاپنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ارمان

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اخه این 3000 میتسو رو نگاه چقدر نازه
    میتسو چی کار کردی با خودت؟ فکر کنم معتاد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. AMGs

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    همشون شبیه همن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پیکان جوانان

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    باعث خرسندیه که خودروسازای ژاپنی از سوپرا به LF-A (موترا) و از 300 zx به گودزیلا رسیدن .وباعث تاسف که ما از پراید تنها به سایپا 131 و 132 رسیدیم.
    ARM

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رضا

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اگه ژاپنی ها همینطور ادامه میدادن به ساخت ماشینهای اسپرت اقتصادی با بازده و عملکرد بالا مطمئنا در حال حاضر مجالی برای خیلی از کمپانی های دیگه که الان در این کلاس حضور دارن باقی نمیموند از جمله هیوندایی (جنسیس کوپه)
    اما نمیدونم چرا همگی باهم دست از معرفی نسل های بعدی(بجز معدودی) کشیدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. MjM

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    ِژاپنی یعنی کیفیت .دوام . اطمینان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Ahmad..F12

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    ژاپن ینی مزدا – هوندا – نیسان – میتسوبیشی

    تماااااااااااام ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      این که احمد گفت شامل acura & infiniti هم میشه گفته باشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Carnoter.com

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    انتخاب بین این چند خودرو واقعا سخت است.
    دهه نود برای بیشتر خودروسازان خوب بود چرا که از خواب زمستانی دهه هشتادی بیرون آمدند.
    با تشکر از نوشته ی شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ali

    ۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    درود؛
    مطلب بسیار دلچسپی بود..امیدوارم که اشتراک مطالب اینچنینی ادامه داشته باشه !
    با تشکر از آقای مهدی نیک سیرت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا