چشم اندازهفته نامه

10 سوپراسپرت جذاب با قیمتی در حدود 50 هزار دلار

سوپراسپرت‌ها خودروهای بسیار گران‌قیمتی هستند که خیلی از اقشار جامعه توان خرید آن‌ها را ندارند اما بااین‌حال راهی وجود دارد که افراد کم‌درآمدتر هم بتوانند لذت رانندگی با یک سوپراسپرت قوی و سریع را تجربه کنند و آن اینکه بجای صرف چند صد هزار دلار برای خرید یک فراری یا لامبورگینی صفرکیلومتر می‌توان سری به بازار خودروهای کارکرده زد و تنها با 50 هزار دلار سوپراسپرت‌های جذابی را پیدا کرد؛ بنابراین در این مطلب لیستی از 10 سوپراسپرتی تهیه کرده‌ایم که می‌توان با قیمتی در حدود 50 هزار دلار خریداری کرد. خودروهای این لیست تنوع بالایی دارند و پیشرانه‌های مختلف، محور محرک‌های گوناگون و ترکیب‌های مختلفی در آن وجود دارد اما در همهٔ آن‌ها ویژگی‌هایی شامل برندهای چشمگیر، پیشرانه‌های قدرتمند و ظاهرهای جذاب مشترک است. کسانی که این خودروها را خریداری می‌کنند بهتر است به دوستان، آشنایان و همسایگان خود نگویند چقدر هزینه کرده‌اند زیرا به‌احتمال‌زیاد آن‌ها فکر می‌کنند این سوپراسپرت‌ها بسیار گران‌تر از 50 هزار دلار هستند.

 

آکورا NSX

بازهٔ قیمتی: 45,600 تا 66,400 دلار

نسل اول آکورا NSX راحتی رانندگی روزانه را با پرفورمنس چشمگیری ارائه می‌کرد. این سوپراسپرت ژاپنی از مدل 1990 تا 1996 به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 با 270 اسب بخار قدرت مجهز بود و که در مدل 1997 تا 2005 با یک نمونهٔ 3.2 لیتری 290 اسب بخاری جایگزین شد. NSX اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شد که از ساختار مونوکوک تمام آلومینیومی استفاده می‌کرد و زیر کاور پیشرانهٔ آن‌هم متریال حتی چشمگیرتری بکار رفته بود. بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، شاتون‌های تیتانیومی و پیستون‌های چدنی تضمین‌کنندهٔ دوام بالا، وزن سبک و قابلیت اطمینان پیشرانه در دورهای بالا بودند. پیدا کردن نسخه‌های قوی‌تر NSX با قیمتی کمتر از 50 هزار دلار دشوار است اما نمونه‌های تمیزی از مدل‌های اولیهٔ آن با این قیمت در بازار پیدا می‌شود.

 

آستون‌مارتین ونتیج

بازهٔ قیمتی: 51,300 تا 52,500 دلار

ونتیج V8 مطمئناً اولین محصول پایه‌ای واقعی آستون‌مارتین بود. ونتیج که روی پلت‌فرم آلومینیومی VH آستون ساخته شده بود، در مدل‌های 2006 تا 2008 از یک پیشرانهٔ 4.3 لیتری V8 با 380 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد که بر اساس طرح جگوار ساخته شده بود. برای مدل 2009 اما پیشرانهٔ جدید 4.7 لیتری V8 با 420 اسب بخار قدرت ارائه شد و در سال 2012 هم مدل ونتیج S با 430 اسب بخار قدرت به بازار آمد. هم‌اکنون با حدود 50 هزار دلار می‌توان هردو نسخهٔ کوپه یا کابریولت و حتی مدل ونتیج S را در بازار پیدا کرد اما کسانی که پول کمتری دارند می‌توانند سراغ مدل‌های اولیهٔ ونتیج بروند که قیمتی در حدود 30 هزار دلار دارند.

 

آئودی R8

بازهٔ قیمتی: 55,500 تا 68,600 دلار

نسل اول R8، آئودی را به روش کاملاً جدیدی در بازار مطرح کرد زیرا پلت‌فرم این سوپراسپرت با لامبورگینی گالاردو مشترک بود. پیشرانهٔ پایهٔ R8 یک نمونهٔ 4.2 لیتری V8 تنفس طبیعی ساخت خود آئودی با 420 اسب بخار قدرت بود که خودرو را ظرف 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، ارگونومی آشنای آئودی و سواری راحت در بین سوپراسپرت‌های موتور وسط در سال 2008 کاملاً انقلابی بود و به همین دلیل R8 به سوپراسپرت روزمره مشهور شد. البته قیمت نمونه‌های کارکردهٔ این سوپراسپرت آلمانی کمی از مرز قیمتی ما بالاتر است اما بااین‌حال در بازار می‌توان اولین مدل R8 یعنی مدل 2008 با پیشرانهٔ V8 را با قیمتی در حدود 50 هزار دلار پیدا کرد.

 

بنتلی کانتیننتال GT اسپید

بازهٔ قیمتی: 45,400 تا 60,500 دلار

نسل اول بنتلی کانتیننتال GT که در سال 2003 به بازار آمد مدرن‌ترین خودرویی بود که بعد از دهه‌ها نشان B بال‌دار را بر پیشانی داشت. با وجود کارهای مهندسی زیادی که توسط شرکت مادر یعنی فولکس‌واگن روی این خودرو انجام شده بود (مثل طرح پیشرانهٔ منحصربه‌فرد W12)، کانتیننتال GT مثل هر بنتلی دیگری سریع و راحت بود؛ اما کسانی که سرعت بیشتر و راحتی کمی کمتری می‌خواستند می‌توانستند سراغ مدل اسپید بروند که 610 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور داشت. کانتیننتال اسپید که سبک‌تر، پایین‌تر و سفت‌تر است، تعادل خوبی بین گذشته لوکس بنتلی و تکنولوژی‌های آینده برقرار می‌کند.

 

شورلت کوروت C6 ZR1

بازهٔ قیمتی: 55,000 تا 65,000 دلار

نسخهٔ ZR1 از نسل C6 شورلت کوروت با 640 اسب بخار قدرت و قیمت پایه‌ای بیش از 100 هزار دلار در زمان تولید، ارزشی باورنکردنی در برابر پرفورمنس داشت. این خودرو بین مدل‌های 2009 تا 2013 ساخته شد و هم‌اکنون یافتن نمونه‌های از آن با قیمتی کمتر از 50 هزار دلار دشوار است اما به‌احتمال‌زیاد ارزش C6 ZR1 دیگر چندان کاهش پیدا نمی‌کند و بنابراین این یک سرمایه‌گذاری مناسب محسوب می‌شود. البته نسخه‌های دیگر کوروت C6 مثل گرند اسپرت و Z06 را می‌توان با قیمت بسیار کمتری در بازار پیدا کرد.

 

شورلت کوروت C7 Z06

بازهٔ قیمتی: 48,300 تا 53,100 دلار

نسل C7 کوروت بهبودهای زیادی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرد و به همین دلیل ممکن است برای برخی C7 Z06 از C6 ZR1 جذاب‌تر باشد. در سینهٔ این مدل هم همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ ZR1 نسل قبلی قرار دارد که با 650 اسب بخار قدرت فقط کمی قوی‌تر است اما بشدت بروز شده است. C7 Z06 مانند C6 ZR1 با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد اما پویایی هندلینگ آن در کلاس جهانی بود. هم‌اکنون تعداد انگشت‌شماری کوروت C7 Z06 را می‌توان با قیمتی کمتر از 50 هزار دلار پیدا کرد.

 

دوج وایپر GTS

بازهٔ قیمتی: 28,900 تا 53,600 دلار

نسل اول دوج وایپر با پیشرانهٔ V10 طراحی شده برای تراک‌های وظیفه سنگین، یک ماسل کار وحشی بود که وانمود می‌کرد قاتل فراری است. وایپر RT/10 مدل 1990 تا 1995 به یک پیشرانهٔ عظیم 8 لیتری V10 با 400 اسب بخار قدرت مجهز بود که بازدم خود را از طریق اگزوزهای جانبی تهاجمی انجام می‌داد. سپس نسخهٔ بروز شدهٔ وایپر RT/10 در سال 1996 به بازار آمد. مهم‌ترین تغییر این نسخه انتقال اگزوزها از طرفین به عقب خودرو بود که 15 اسب بخار به قدرت موتور اضافه کرد؛ اما وایپر RT/10 ممکن است برای خیلی‌ها کمی زمخت و غیرکاربردی باشد خصوصاً با توجه به اینکه حتی از پنجره‌های جانبی هم بی‌بهره بود. به همین دلیل، در اواخر سال 1996 نسخهٔ کوپهٔ GTS با سقف ثابت هم ارائه شد که برای رانندگی‌های روزانه خیلی بهتر بود. خوشبختانه هم‌اکنون هردو نسخهٔ نسل اول وایپر در بازار کارکرده‌ها با قیمتی بسیار کمتر از 50 هزار دلار وجود دارد و حتی می‌توان نسل دوم (2003 تا 2007) آن‌را هم با قیمتی زیر 50 هزار دلار پیدا کرد.

 

لوتوس اسپریت

بازهٔ قیمتی: 30,000 تا 46,000 دلار

لوتوس اسپریت شاید قدیمی‌ترین خودروی این لیست باشد زیرا ساختار اصلی بدنهٔ آن به معرفی نسل اول آن در سال 1975 بازمی‌گردد؛ اما نسخهٔ هشت سیلندر این سوپراسپرت موتور وسط که در سال 1996 با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V8 توئین توربو معرفی شد، مهندسی کاملاً مدرنی داشت. این موتور 350 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. هرچند طراحی کلی این ماشین به دههٔ 70 بازمی‌گشت اما قطعات آئرودینامیکی اضافه شده به نسخهٔ V8 مثل اسپویلر عقب کاملاً ریشه در دههٔ 90 داشتند. هم‌اکنون پیدا کردن یک اسپریت V8 با قیمت 50 یا حتی 40 هزار دلار آسان است اما باید در خرید آن کاملاً محتاطانه عمل کرد زیرا ساخته‌های لوتوس به قابلیت اطمینان پایین مشهور هستند.

 

نیسان GT-R

بازهٔ قیمتی: 46,000 تا 54,000 دلار

هنگامی‌که نیسان GT-R در سال 2009 به بازار آمد جهان را شگفت‌زده کرد زیرا سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانهٔ توئین توربو، گیربکس دوکلاچه و انواع و اقسام تجهیزات الکترونیکی، این نئو داتسون را به قلمروی سوپراسپرت‌ها وارد کرده بود. علاوه بر این، GT-R با کابینی جادار با چهار صندلی حتی به‌عنوان خودرویی روزانه هم قابل‌استفاده بود. امروزه یک خریدار زیرک می‌تواند یک GT-R مدل 2009 یا 2010 در شرایطی عالی را با قیمتی زیر 50 هزار دلار پیدا کند. در سال 2011 نیز نسخهٔ قوی‌تری از این ماشین به بازار آمد که این مدل را هم می‌توان با قیمت کمی بیشتری پیدا کرد.

 

پورشه 911 توربو

بازهٔ قیمتی: 39,500 تا 58,000 دلار

در سال 1997 نسل کاملاً جدید پورشه 911 با کد 996 معرفی شد. بزرگ‌ترین تغییر این نسل جایگزین کردن پیشرانه‌های آب خنک جدید با نمونه‌های هوا خنک قبلی بود. سپس در سال 2000 نیز 996 توربو معرفی شد. پیشرانهٔ 3.6 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این نسخه که بر اساس موتور خودروی مسابقه‌ای 911 GT1 ساخته شده بود، 420 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. نسخهٔ توربو همچنین از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی برخوردار بود که آن‌را از مدل‌های باکستر و کاررا متمایز می‌کرد. برای 996 توربو پکیج X50 هم قابل سفارش بود که قدرت آن‌را به 450 اسب بخار افزایش می‌داد. هم‌اکنون ارزان‌ترین 996 توربو نمونه‌های اولیهٔ آن است که در شرایط خوب و تمیز حدود 40 هزار دلار قیمت دارد.

منبع
Motor1
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه

  1. مهدی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    آقا یکی که تجربه زندگی کردن تو خارج داره بگه اینا خریدن چند مدت تحمل میخواد
    صرفا جهت اطلاع پرسیدم

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2926 ديدگاه)

      بنظرم اگر میخواهید لذت تمام از دادن دلارهای پرداختی را ببرید ، نیسان GTR بهترین گزینه‌ست به دلیل اینکه هنوز تولید میشه با همین ظاهر و گرد پیری کمتر روش خوابیده .

      اما انتخاب خودم آئودی R8 هست که فکر میکنم در تاریخ ماندگار شده با این طراحی زیبا و خاصش .

      اگر اشتباه نکنم ، آئودی R8 نسبت به اینکه یک خودروی روتین تولید در کارخانه هست ، کمترین افت قیمت را در کلاس خودش داره و در نمونه‌های کارکرده مشتری فراوان داره .

      1. Sajjad

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1639 ديدگاه)

        هیچکس نپرسید انتخاب شما چیه و کدوم بهتره
        سوالشون چیز دیگه ای بود و این پاسخ شما کاملا بی ربطه
        لطف کنید برای دیده شدن کامنت زیر کامنتای اول پاسخ بی ربط ندید تا کامنتتون بالا بمونه

        1. Mad.z.Max

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (505 ديدگاه)

          بلخره یه آدم منطقی پیدا شد که مودبانه جواب صحبتای عموما کاملا بی ربط و من دراوردی ایشون رو بده. شما درباره هرچی از کهکشان بگیر تا نحوه آبیاری گیاهان دریایی حرف بزنی، ایشون میاد وسط دربارش نظر فلسفی میده، هشت بارم پستش میکنه.

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2926 ديدگاه)

        🤫🤫🤫

      3. تورج

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (26 ديدگاه)

        جناب نوید میشه لطفا برای دیده شدن هر نظر نامرتبط و غیر منطقی ندید؟ من هم چند بار کامنت گذشتم با جوابای بی ربط شما مواجه شدم. ممنونم

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2926 ديدگاه)

          تا منظور شما از بی‌ربط چی باشه

          هر کسی ناراحته ، هروز قانون قسمت کامنت پدال را بخونه تا براش دیکته بشه چی قانون هست و چی قانون نیست .

          شما نه مسئول کامنت گذاشتن من و بقیه هستید و نه مسئول قسمت پاسخگویی که اسمش روش هست .

          در این مقاله هم قشنگ پیداست که هدف mad .z.max و sajjad خودشیرینیه اما شما انتقادتان متفاوته و قابل احترام .

      4. Mad.z.Max

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (505 ديدگاه)

        من مظلوم نمایی نمیکنم والا، تعجبه مشکل من درآوردی فقط واسه شما هست.
        نظر شخصی توی جای عمومی باعث دیده شدن توسط عموم میشه.
        اگه توجه کنی دوستان به خود نمایی دائم شما واکنش نشون دادن.
        مشکل من دراوردی هم حل کنین، شما برای مسائل فیزیک کوانتوم هم جواب داری، برای مشکل من دراوردی پست کردن صدباره کامنت جواب ندارین؟

        1. محمد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10 ديدگاه)

          دوست عزیز این مشکل که یه کامنت دو بار پست می شه یکی دوبار برای منم پیش اومده

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2926 ديدگاه)

          همینه که هست
          در ضمن ، تقریباً همه میدانند جنابعالی به عنوان یک عشق کره‌ای به خون من تشنه‌ای🤣😎 .
          نمیخواد از آب گلالود ماهی بگیری و با انتقاد هر دوستی ، حق به جانب بگیری .
          موج سواری را خوب یاد گرفتیا .

        3. امیر دهقان

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (438 ديدگاه)

          NAVID۰۰۹۸
          سلام
          دوست گرامی لطفاً کامنت‌هایی که ارتباطی به کامنت اول نداره و نظر شخصی خود شما هست را روی کامنت اول ریپلی نکنین، خیلی بهتر میشه اگه کامنت‌های شما هم مثل بقیه بترتیب زمان ثبت در ادامۀ صفحه قرار بگیره
          ضمناً شما تمام کامنت‌های خودتون رو بلااستثنا دوبار ثبت میکنین که یکی در پاسخ به کامنتی هست و دیگری بطور مستقل ثبت میشه، این موضوع فقط در کامنت‌های شما دیده میشه و هیچکدوم از کاربرهای دیگه مشکل شما که میگید کامنت‌ها ثبت نمیشن رو نداشتن، ممنون میشم اگه هر کامنت رو فقط یکبار ثبت کنین، اینطوری زحمت ما هم برای حذف کامنت‌های تکراری کمتر میشه
          ارادت

        4. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2926 ديدگاه)

          امیر دهقان عزیز
          به روی چشم
          باور کنید یا نه ، تکرار کامنت دست من نیست و مشکل از ذخیر شدن یا نشدن کامنت هست که باید چند بار تکرار بشه تا ذخیره شود .

    2. حمید

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (40 ديدگاه)

      خرید یه ماشین با این قیمت تو المان که هستم کار راحتیه معادل یک سال و نیم حقوق یه مهندس معمولیه ، البته هزینه نگهداری وحشتناکه ،برای هر ساعت تعمیر خودرو ۱۰۰ یورو دستمزد میگیرن بدون قطعات تازه ، به صرفه تر هست بری یه ماشین نو رو لیزینگ کنی مگه اینکه عشق اینجور ماشین ها باشی

      1. مهدی

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (245 ديدگاه)

        ممنونم حمید جان که شما جوابیدی

    3. دانیال

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      بستگی به شغل شما و سرمایه شما داره ولی مثلا شما یک ایرانی هستی که تازه مهاجرت کردی مثلا به آمریکا ، به شرط اینکه زبانت خوب باشه و سریع یه کار متوسط که عموما به تازه وارد ها پیشنهاد میشه پیدا و مخارجتو حسابی کنترل کنی میتونی یه خودرو در حد 50 هزار دلار به صورت “نقد” بخری که حدود 2 تا 3 سال زمان میبره بش برسی .
      ولی اگر زرنگ باشی و بتونی کردیت بگیری و اعتبارتو سریع بالا ببری کمتر از 1 سال میتونی به صورت اقساطی یه ماشین تا 30 هزار دلار و اگر زمان بیشتری بگذره و مقدار کردیت و اعتبارت رو بازم بالاتر ببری میتونی به ماشین هایی بالاتر 100 هزار دلار هم فکر کنی و ماهیانه با اسپرد خیلی کم اقساطشو پرداخت کنی .

  2. meysam

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (253 ديدگاه)

    من آکورا رو انتخاب میکنم.
    بعدشم کوروت

  3. mercedes benz

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    سلام عرض ادب
    انتخاب من قطعا نیسان GTR افسانه ای
    سلطانه به مولا
    یا علی مدد

  4. امیر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2112 ديدگاه)

    وایپر و لوتوس!

    1. Zonda R

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1779 ديدگاه)

      انتخاب معقول کوروت zo6 هست
      ولی من نامعقول استون مارتین وانتیج رو انتخاب میکنم

  5. MOHAMAD.n.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    من gtr رو انتخواب میکنم.
    کیفیت رو بهتر حفظ میکنه و تیون خورش هم عالیه.
    بعدا هم اگر پول به دستم برسه تقویتش میکنم.
    البته شاید در خواب… اونم شاید…

  6. Hamed

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اینجور مدلای کارکرده رو الان بیشتر راننده های عشق تیونینگ دنبالشن تو بازار

  7. سینا BMW

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (385 ديدگاه)

    نیسان GT-R خوبه و کوروت C7 و البته R8 هم خوبه

  8. Hamidreza

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (612 ديدگاه)

    انتخاب های من به ترتیب
    کوروت c7 zo6
    آئودی R8
    کوروت C6
    NSX
    GTR

  9. Enzo

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    GTR و بنتلی

  10. sina7

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (337 ديدگاه)

    آستون مارتین و آئودی r8

  11. ♤Angus_812♤

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    فکرشو کن با پول تویوتا پرادو تو ایران
    اونور سوپر اسپرت سوار بشی
    انتخابم c6 zr1 ماشین تکرار نشدنی

  12. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2926 ديدگاه)

    بنظرم اگر میخواهید لذت تمام از دادن دلارهای پرداختی را ببرید ، نیسان GTR بهترین گزینه‌ست به دلیل اینکه هنوز تولید میشه با همین ظاهر و گرد پیری کمتر روش خوابیده .

    اما انتخاب خودم آئودی R8 هست که فکر میکنم در تاریخ ماندگار شده با این طراحی زیبا و خاصش .

    اگر اشتباه نکنم ، آئودی R8 نسبت به اینکه یک خودروی روتین تولید در کارخانه هست ، کمترین افت قیمت را در کلاس خودش داره و در نمونه‌های کارکرده مشتری فراوان داره .

  13. Saeed

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (588 ديدگاه)

    من یکم بیشتر میزارم وایپر Srt10 ACR میگیرم
    البته از کوروت C6 Zr1هم نمیشه گذشت
    لامصب خیلی خوشکل و چهره همچنان خشمگینی داره❤

    1. M.A.S

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اخ اخ دست رو دلم گذاشتی سعید جان با SRT10 ACR
      خیلی لعنتیه. 3 سال رکورد نوربرگ رینگو داشت شتابشم 3.3 310 تا هم میرفت. سال 2008هیولا بود همه چی تمام بود.ای کاش نمیگفتی بد جور دلم خواست الان سعید جان .
      با تشکر از پدال

  14. مهرداد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    آقا این موتور1 واقعا سطح پایینی داره. c6 zr-1 موتور LS9 داره که حدود 640 اسب قدرت داره و قویترین موتور خانواده LS که نسل چهارم small block حساب میشه. c7 zo6 ولی موتور LT4 داره که که نسل پنجم حساب میشه و از یه خانواده دیگست که بهبود های خیلی زیادی مثل VVTI روش اومده و مصرف سوخت بهتری هم داره که این موتور علاوه بر zo6 روی کامارو ZL1 هم موجوده همچنان.

  15. مهرداد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    انتخاب من بین اینا قطعا C7 ZO6 و در مرحله بعدی R8 و GTR . وقتی ماشین دست 2 می خری باید حواست به فراوانی قطعات و هزینه تعمیر و تعویض اونا باشه و در این مورد موتور های LS و LT تمام قطعات بسیار فراوان و ارزون هستن. حساب کنید جنرال موتورز از سری LS بیش از ده ها میلیون موتور ساخته و حدود 10 سال روی تراک ، سدان ، SUV ، کراس اوور داشته استفاده میکرده. و اینکه این موتور ها و کلا همه چیز در کوروت بسیار سگ جون و کم استهلاکه. جالبه که شورولت گفته که موتور LS بدون تغییر ساختاری توان تحمل 1000 اسب خروجی رو داره و مثلا ونوم GT از موتور LS7 به اندازه 1250 اسب گرفته.
    R8 خیلی جذابه ولی مشکلات و گرانی نگهداری بخصوص در مدل های دست دوم وجود داره . اساسا تیراژ پایینی داشته ولی از لحاط موتور چون با محصولات RS آئودی یکسانه شاید بشه نگهش داشت. از این نظر GTR هم مثل همونه ولی موتور دست ساز و تیراژ کم بلای جونشه ولی بهرحال ژاپنی بودن دلگرم میکنه آدمو.

  16. حمید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    کورت و آئودی آر ۸ گزینه های خوبی هستن
    اما من نیسان جی تی آر افسانه ای رو انتخابم میکنم که تو خط تولید هست و با ۵ هزار دلار کیت بدنشو با کیت مدل ۲۰۱۹ عوض میکنم میشه یه خودروی صفر 😉😎

  17. جواد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    به نظر من .. یعنی فقط خودم نه بقیه
    اگه داشتم پول ..فقط وایپر ..از نسل اول الی اخرش..بدجوری شیفته این ماشینم
    نمیدونم چرا

  18. AMIR

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (26 ديدگاه)

    از همشون بهتره کروت C7 Z06 هست

  19. آریا ماشین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    من اگه ۵۰ هزار دلار داشتم ریسک خرید یه ماشین دست دوم با مخارج بالا رو نمیکنم و صاف میرم یه شورلت کامارو SS 1LE صفر میخرم و باهاش عشق و حال میکنم و لاستیک دود میکنم🤩🔥 ، اما اگه بخوام بین اینا یکی رو انتخاب کنم شورلت کوروت z06 هست که قدرتمند ترین و سریعترین و جدید ترین هست که طبیعتا کارکرد کمتر و تکنولوژی بیشتری داره و بازم میشه باهاش لاستیک دود کرد😅 در کل عشق است شورلت😍
    ❤CHEVROLET CAMARO SS 1LE❤

  20. آرمین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (75 ديدگاه)

    آدم لذت میبره آئودی رو میبینه و ظاهر خیلی بروزتری نسبت به بقیه دارم.

  21. samurai

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (197 ديدگاه)

    بخاطر سن بالا استهلاک ماشینی که کم باشه ارزش داره که میشه ماشین ژاپنی که باز میشه اول اکورا بعد جی تی ار ماشینای انگلیسی که کلا استهلاک بالای دارن بخری تو تعمیرگاه رفت و امد داری

  22. حسین دهمرد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (914 ديدگاه)

    رفیق ما تو نیویورک ماهی ۵۵۰۰ دلار حقوق میگیره میگه چیزی تهش نمیمونه که بخوام ماشین بخرم. هزارو پونصدتا مالیات ، دوهزارتا هم پول اجاره خونه ، حدود پونصدتا هم پول انواع قبض ماهانه. بقیه هم خرج خورد و خوراک. این ماشینا هم احتمالا سالی دوهزارتا فقط مالیاتش میشه.

  23. پاشایی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام دوستان
    همه این گزینه ها عالی هستن و یه جور دوست داشتنی هرکدام ویژگیهای خاص خودشون
    من بین اینها عاشق هوندا ان اس ایکس هستم چون یادم هست وقتیکه وارد بازار شد و همچنین خارج از کشور هم از نزدیک دیدم هم زیباست و هم با تکنولوژی بالا و در ضمن موتور وسط و شیشه عقبش شبیه کوروت و استایل کلیش شبیه فراری و بیاد ماندی
    ژاپن بهترینهاش ماله دهه نود میلادیه
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات دوستان عزیز

  24. ارشیاsvj

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    کسی میدونه گالاردو چنده؟؟

    1. حسین دهمرد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (914 ديدگاه)

      همین حدود پنجاه شصت هزارتاست انتظار داشتم تو لیست باشه.

  25. Farzad

    ۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1001 ديدگاه)

    هممممشو بدین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن