چشم انداز

کدام خودروها بهترین صندلی‌ها را دارند؟ جی‌دی پاور پاسخ می‌دهد

تاکنون مطالعات زیادی از جی‌دی پاور دیده‌ایم که برخی از آن‌ها مثل مطالعهٔ کیفیت اولیه که نشان می‌دهد کدام خودروهای نو در چند ماه اول مالکیت کمترین مشکلات را دارند، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند. حال این سازمان در جدیدترین مطالعهٔ خود کیفیت صندلی خودرو و رضایت خریداران در این رابطه را بررسی کرده است. در این مطالعه، جی‌دی پاور از بیش از ۱۱۰ هزار خریدار و اجاره‌کنندهٔ خودروهای نو مدل ۲۰۲۱ پس از ۹۰ روز مالکیت از فوریه تا جولای نظرسنجی کرده است.

مثل دیگر مطالعه‌های جی‌دی پاور، کیفیت صندلی‌ها از طریق تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) اندازه‌گیری شده و هرچه این عدد کمتر باشد، صندلی بهتر است. در این مطالعه، هیوندای الانترا با تنها ۵.۷ مشکل در هر صد دستگاه، در بخش خودروهای کامپکت غیر لوکس بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است و هوندا سیویک و فولکس‌واگن گلف هم رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

در بخش خودروهای میان سایز و بزرگ غیر لوکس، رتبهٔ اول به هوندا کلاریتی با ۵.۳ مشکل رسیده و دوج چارجر و نیسان ماکسیما هم با اختلافی جزئی نسبت به یکدیگر جایگاه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. در بخش کراس‌اوورهای کامپکت غیر لوکس، نیسان روگ پادشاهی می‌کند و پس‌ازآن فورد موستانگ مک‌ایی و هوندا CR-V جای گرفته‌اند. نکتهٔ جالب اینکه روگ با ۴.۲ مشکل در هر صد دستگاه، کمترین PP100 را در بین همهٔ خودروهای بازار دارد و حتی از مدل‌های لوکس هم بهتر عمل کرده است.

جی‌دی پاور در بخش کراس‌اوورهای میان سایز و بزرگ غیر لوکس، شورلت بلیزر را به‌عنوان خودرویی با بهترین صندلی‌ها اعلام کرده و پس‌ازآن از هیوندای پالیسید و نیسان مورانو نام برده است. در بخش پیکاپ‌ها، رم ۱۵۰۰ پیشتاز است و پرفروش‌ترین خودروی آمریکا یعنی فورد F150 به همراه جی‌ام‌سی سی‌یرا به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در بخش خودروهای لوکس، پورشه ۷۱۸ بهترین جایگاه را دارد و بعدازآن لکسس RC و جنسیس G90 خودنمایی می‌کنند درحالی‌که در بخش شاسی‌بلندهای لوکس، بهترین رتبه به لکسس UX رسیده و لکسس LX و ب‌ام‌و X5 هم به ترتیب دوم و سوم شده‌اند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    جانم ماشین های ژاپنی که مثل ستاره همه جا می درخشند

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲۲
    1. Karl Benz

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      از ماشین های ژاپنی بهتر نداریم
      انیمه رویای رانندگی رو کی دیده ؟ واقعا با ae86 چه کارا که نمیکنه ….

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۳
      1. datsun

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        Ae86 بهترین کرولای تاریخ بود ماشین جمع جور دیفرانسیل عقب خوراک دریفت و تیون با چراغ های  پاپ آپ بامزه و زیبا.

        موافقم ۸
        مخالفم ۳
      2. Iman99

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        چرا بهترش رو داریم
        بهترین آلمانی ( اروپا ) و امریکایی ها تو همه چیز بهترین هستن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. MOHAMADREZA

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (206 ديدگاه)

      https://youtu.be/Mpim9Nncj8E

      حتما آمریکایی بازها ( به خصوص ماسل دوستان ) ببینند .
      ( ریپلای به کامنت اول زدم که دیده بشه ؛ لطفا طرفداران حقوق بشر خودشونو ناراحت نکنند 🙂)

      موافقم ۴
      مخالفم ۷
    3. AMG GT R

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (722 ديدگاه)

      داداش اگه فقط راحتی رو فاکتور بگیریم اول رولز رویس فانتوم بعد گوست بعد میباخ وبعد فلایینگ اسپور و بعد اس کلاس و a8 سری هفت و…

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. نوید محمد

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (129 ديدگاه)

        بهترین راحتی صندلی متعلق به هاوال H9 است.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  2. Ali_x76

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1018 ديدگاه)

    من متوجه نشدم معیار چیه
    خرابی صندلی؟ کیفیت و متریال؟ راحتی؟ زیبایی؟
    اصولا وقتی همچین مطالعه و بررسی ای انجام میشه، لازمه معیار ( یا معیار ها ) کاملا اعلام بشن
    مشکلم با تحقیقات و نتایج JD پاور اینه که اصلا نمیدونم قضیه چیه
    تو همین سایت ببینید چنتا مطلب از گزارش بهترین خودرو از جی دی پاور وجود داره
    سالی ۶-۷ تا مطالعه مختلف انجام میده که روش و معیار، و متعاقب اون نتیجه هر کدوم با بقیه متفاوته و آدم کلا گیج میشه
    ماشینی که امروز به عنوان با کیفیت ترین اعلام شد، پس فردا تو مطالعه بعدی کیفیتش زیر میانگین عنوان میشه
    منظورم این نیست که مطالعات و نتایجشون غلطه، بلکه منظور اینه که مخاطب رو متوجه نمیکنن که این ماشین چرا خوبه و چرا بده

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. Iman99

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      واسه همینه که میگم باید آمار با تحلیل و تفسیر و مقایسه باید بررسی بشه
      این کار ها خودش یه بحثه
      که قبلا در این موارد تحقیق کردم
      نتیجه نهایی اینه که بهترین ها از همه نظر تو همه چیز آلمان ( اروپا بطور کلی ) و امریکا هستن که تو همه چیز از همه نظر بهترین هستن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  3. ممد ژانگولر

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    آیا میدانسته اید مهمترین قسمت ماشین که همیشه هواتونو داره و گرم نگه میدارتتون و حس خوب بهتون میده همین صندلیه
    در طول تاریخ ماشینهای خیلی خوبی تولید شدن ولی متاسفانه به علت نداشتن یک ارگونومی خوب باعث خستگی و کو**** درد شما شده و نارضایتی تا حدی پیش رفته که طرف به دکتر مراجعه کرده و اونجا هم با نارضایتی بیشتر ترک کرده ؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. Hamid

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1778 ديدگاه)

      با نارضایتی بیشتر ترک کرده …
      ای شیطون …
      ولی در کل یه حرف جدی تو عمرت زدی تا حالا؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. ممد ژانگولر

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2029 ديدگاه)

        حمید داداش دلمون برات تنگ شده بود . دیگه با کامنتای بالاشهری میپری جواب کامنتهای مارو نمیدی 😉
        جونم برات بگه حمید داداش خودت سابقه دکتر رفتن زیاد داری وتوضیحش چیزی سختی نیست
        ققط به مشکلاتت اضافه تر میشه

        موافقم ۱
        مخالفم ۶
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4319 ديدگاه)

          حرفت درسته،دکترا هم دیگه دردی رو دوا نمیکنن خصوصا مال دانشگاه آزاد همه با سهمیه میرن دوتا قرص بدن دیگه هیچ…

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  4. حسن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    درکیفیت زاپن سرور و سالاره کره پیگیرشه المانم بدک نیست

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۳
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      آلمانم بدک نیست ؟ اصلا آلمان خود کیفیته

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۱
      1. MOHAMADREZA

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (206 ديدگاه)

        ایشون منظورش بحث استهلاک بود .
        آلمانی ها ( به خصوص سرطان ب ام و ) هرگز خودرو های کم استهلاک نبودن و نیستن و نخواهند بود .
        همین ب ام و سری ۳ های معمولی توی ایران خودمون ؛ الان همشون به ترتر و روغن سوزی و روغن ریزی و هزار تا مشکل دیگه افتادن !

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۱
        1. ممد ژانگولر

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2029 ديدگاه)

          داداش ممد رضا دلیل این همه استهلاک فقط یک چیزه
          نبود روغن کیفیت بالا در ایران
          بیشتر روغنها فیک شدن
          و از همه بدتر نداشتن اطلاعات دقیق خریدار که زرنگی میکنه و دیر به دیر میره برای تعویض روغن و مشکلات روغن سوزی و یاتاقان هم همینه
          لطفا فیک کامنت نذار داداش 🙏

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۶
        2. porsche 919 hybrid evo

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          سالهاست اون مشکل استهلاک بالای ب ام و حل شده و دیگه خبری ازشون نیست
          همونطور هم که ممد ژانگولر گفت که خیلی هم درست گفت بحث کیفیت روغن و سوخت داغون ایرانه که تبدیل به سم شده واسه خودرو های خارجی

          موافقم ۸
          مخالفم ۵
      2. Audi rs e_tron gt

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        آلمانی ها اولن👌

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۸
        1. AMG GT R

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (722 ديدگاه)

          اصلا مگه رقیبی دارن که اول بشن …

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
    2. Arman

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (55 ديدگاه)

      معمولا در کنار کیفیت اسم آلمان میاد
      البته بقیه برند ها هم عالی هستن،نیسان و هیوندا و هوندا خیلی خوب بودن تو این بررسی

      موافقم ۶
      مخالفم ۸
  5. Karl Benz

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    ایرانی ها… فقط تجربه صندلی همین آشغالای داخلو دارن و فکر میکنن بهترینش سمنده 😂😂😂

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. با مهربونی جهان زیباتره

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (423 ديدگاه)

      بهترین ماشین برای ایران ریو هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۱۱
      1. فرهاد

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (113 ديدگاه)

        البته بعد از پراید اگر وضعیت ایمنی ریو رو مطالعه بفرمایید قطعا نظرتون عوض میشه خیلی از کشورها اجازه حرکت در جاده ها رو به این خودرو ندادند.

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
      2. میثم

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2225 ديدگاه)

        من با هیوندای ورنا مونتاژ کرمان موتور رانندگی کردم
        بسیار ماشین خوب و ساده و مناسبیه
        اگه داخلیها در حد اونم میتونستن تولید کنن بازم خوب بود
        فولکس گل هم واقعا خوب بود ولی خرج‌شون سنگینه

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  6. پارسا

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اصلا جی دی پاور رو قبول ندارم پس نام اس کلاس کجاست یا نام سری ۷ و اِی ۸ تو بخش خودرو های لوکس چرا نیست؟
    حتما اینا هم پشمن
    به پیر به پیغمبر توی خودرو های لوکس مثل اس و سری ۷ و اِی ۸ ارگونومی و نرمی صندلی ها قابل مقایسه با ماشین های دیگه نیست
    هیچوقت لکسوس و جنسیس توی بخش خودرو های لوکس به این آلمانی ها نمی رسن
    ولی اینجا شاهد بودیم تو بخش خودرو های لوکس از این سه تا خبری آنچنانی نبود
    از نشانه های آخر زمانه
    فقط می تونم به جی دی بگم بچه لیا پایین سرم ن درد گرفت

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
    1. میثم

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2225 ديدگاه)

      هیچوقت نگو هیچوقت

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  7. MOHAMADREZA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (206 ديدگاه)

    https://youtu.be/Mpim9Nncj8E
    آمریکایی باز ها ( به خصوص ماسل دوستان ) حتمااا ببینند .
    (ریپلای به کامنت اول زدم که دیده بشه 🙂 ؛ طرفداران حقوق بشر لازم نیست خودشونو ناراحت کرده و بهم یادآوری کنن .)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. datsun

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    نیسان چند ساله از صندلهای جاذبه صفر استفاده میکنه که از لحاظ ارگونومی و راحتی در سطح بالای قرار دارن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
    1. Navid_bivaN

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3077 ديدگاه)

      بین ماشین هایی که سوارشدم، بهترین صندلی ها رو نیسان داره، مخصوصا نیسان روگ.

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  9. حسین

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (435 ديدگاه)

    عنوان مطالعه seat quality and satisfaction study هست. حالا تعداد خرابی فکر نمی کنم ارتباط درستی با موضوع مطالعه داشته باشه. احساس من از این عنوان بیشتر راحتی سرنشین، ارگونومیک بودن صندلی، عرق نکردن، خسته نشدن و پارامتر هایی مثل اینا بود. نه تعدا خرابی! صندلی هایی که امروزه استفاده میشه با توجه به آپشن هاشون قطعات زیاد و مختلف داره که باعث میشه احتمال خرابی هم بیشتر بشه ولی این میتونه الزاما به رضایت مشتری و کیفیت صندلی مربوط بشه؟ به عنوان مثال رضایت سرنشین صندلی بنز C class کمتر از رضایت سرنشین النترا و روگ هست؟
    به نظرم بهتر بود عنوان دوام رو برای مطالعه انتخاب می کردن

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. میثم

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2225 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی حسین داداش
      تا جایی که من میدونم صندلیهای لینکلن کنتیننتال و نویگیتور بالاترین میزان تنظیمات و راحتی را دارن.
      یا بعنوان مثال برای جدیدترین نسل لکسوس ES سه سال زمان برای طراحی صندلی راننده‌ش صرف شده
      یا مرسدس اس کلاس که همیشه صندلیهاش با فرست کلاس هواپیما مقایسه میشه.
      این مقاله بنظر من میزان خرابی رو بررسی کرده نه ارگونومی و راحتی و …

      موافقم ۷
      مخالفم ۰
  10. [email protected]@DRZ 911

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (112 ديدگاه)

    آخه اینم شد معیار ؟ این معیار برای همون مطالعه کیفت اولیه و قابلیت اطمینان خوبه نه صندلی .
    خوب و بد بودن صندلی رو با زیبایی و کیف و ارگونومی می سنجن نه تعداد مشکلات و خرابی صندلی در چند صد دستگاه .
    کلا تعداد مشکلات و اینا معیار جی دی پاور برا سنجش هست .

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1473 ديدگاه)

      اوهوم
      «مثل دیگر مطالعه‌های جی‌دی پاور، کیفیت صندلی‌ها از طریق تعداد مشکلات در هر ۱۰۰ خودرو (PP100) اندازه‌گیری شده و هرچه این عدد کمتر باشد، صندلی بهتر است.»
      مثلا اگر شرکتی یه نیمکت غیر متحرک فلزی با یه تیکه ابر چسبیده شده روش بیرون میداد، احتمالا اول میشد، چون خرابیش صفر بود!

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  11. یانکی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    خفن ترین صندلی برای لینکلنه خودش یه سرگرمی ۳۰ جهت.

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  12. علی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    چرا ولوو تو لیست نیست ؟😥

    ولوو کجایی دقیقا کجایی ؟

    کجایی تو این لیست بی این لیست کجاییییییی ؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  13. Swedish arrogant tiger

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1685 ديدگاه)

    نمی‌فهمم تعداد مشکل و خرابی چه ربطی به بهترین صندلی بودن داره، برای خوندن بد نیست ولی بنظرم این نظر سنجی و نتیجه اش از اساس مشکل داره و فاقد ارزش خاصیه!

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  14. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (112 ديدگاه)

    مرد جوانی که مالک یک فولکس واگن کابریو است می نویسد:«مادرم مرا تحت فشار گذاشته تا ماشین دوست داشتنی ام را بفروشم و به جایش یک ماشین ژاپنی بخرم. چون هر بار که ماشینم نیاز به تعمیر پیدا می کند و خرابی کوچکی دارد باید حدود ۶۰۰ دلار برای تعمیرش هزینه کنم. واقعیت این است که خودروهای آلمانی قطعات گرانی دارند و تعمیر و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد.»

    یک کارشناس خودرو نیز می گوید:«خودروهای مرسدس بنز، آئودی و بی ام دبلیو هزینه نگهداری بالایی دارند، در عین حال که خودشان جزو خودروهای گران قیمت هستند. خودرو شخصی من یک بی ام دبلیو ایکس۵ است. من عاشق این ماشینم. اما این ماشین پر از شکستنی است:پنجره ها، دستگیره های در، سانروف، تنظیم کننده صندلی، حسگرها، کلیدهای روی پنل و تعداد زیادی وسیله دیگر که از شمردن آنها خسته می شوید. من از سواری بی ام دبلیو لذت می برم.

    موتورش هرگز دچار مشکل نشده است اما وسایل کوچک همیشه می شکنند و باید تعویض شوند. وسایلی که برای کاهش وزن خودرو و بهبود وضعیت ترمز و ایستادن، از پلاستیک های کم وزن ساخته شده اند و ممکن است با هر برخوردی بشکنند. آن وقت باید برای خرید قطعه هزینه زیادی متقبل شوید.»

    این سخنان بسیار نزدیک به واقعیت است. با توجه به پیشرفت علم مهندسی و البته لوکس شدن خودروهای امروزی، کمتر پیش می آید که یک خودرو در پنج سال اول عمرش نیاز به تعمیرات جدی داشته باشد اما بعضی خودروها اگر نیاز به تعمیرات جزیی پیدا کنند هزینه زیادی روی دست مصرف کننده می گذارند.

    در این میان خودروهای آلمانی به دلیل استفاده بیشتر از المان ها و مولفه های لوکس در صدر جدول خودروهای پرهزینه هستند. برابر یک مطالعه که چند سال قبل صورت گرفت آئودی۸ و مرسدس بنز کلاس G در پنج سال اول بیشترین هزینه نگهداری را دارند. مرسدس بنز کلاس CL هم در بین پنج خودرو اول قرار دارد تا جمع خودروهای لوکس آلمانی را تکمیل کند.

    (نتیجه ای که تاکنون در مدل ماشین ها تغییر کرده اما در برندها دچار تغییر خاصی نشده است.) البته برخی از دلایل هزینه بالای نگهداری خودروهای آلمانی به مهندسی پیشرفته آنها و قطعات یدکی گران قیمت آن برمی گردد. در مقابل خودروهای ژاپنی که دارای طول عمر بیشتری نیز هستند، به دلیل پرهیز از استفاده زیاد از مولفه های لوکس و تجملاتی و نحوه طراحی، هزینه بسیار کمتری نسبت به خودروهای آلمانی دارند.

    نتیجه اینکه اگرچه محصولات آلمانی با کیفیت فوق العاده بالای خود، مشتریان بی شماری دارند اما محصولات ژاپنی علاوه بر کیفیت بسیار خوب و ایمنی بالا، هزینه های نگهداری بسیار پایینی دارند و عموماً کم هزینه ترین خودروهای جهان به شمار می روند.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      آقای صمدی مرسی،همیشه اطلاعات و کامنتای مفیدی میزاری دمت گرم 🙏

      موافقم ۲
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا