پورشه قرار است اولین محصول تمام الکتریکی خود که تایکان نام دارد را رسماً در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی کند اما حالا پیش از آن، به دنبال رانندگی آزمایشی روزنامهنگاران خودرویی با تایکان در فستیوال گودوود، نشریهٔ بریتانیایی Car Magazine مشخصات و قیمت مدلهای مختلف این سدان الکتریکی آلمانی را منتشر کرده است.
به گفتهٔ این نشریه، تایکان در چند نسخهٔ مختلف با عملکرد، قوای محرکه و ظرفیت باطری گوناگون ساخته خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این سدان تمام الکتریکی به یک پکیج باطری 80 کیلووات ساعتی مجهز است و یک موتور الکتریکی 322 اسب بخاری یا 376 اسب بخاری برای آن قابل انتخاب خواهد بود که چرخهای عقب را به حرکت درمیآورد. قیمت این نسخه از کمتر از 90 هزار دلار آغاز میشود. مدل میانی اما کاررا 4S نام داشته و به پکیج باطری 96 کیلووات ساعتی مجهز است. برای این مدل نیز موتور 429 اسب بخاری یا 483 اسب بخاری قابل انتخاب بوده و بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. قیمت تایکان کاررا 4S از کمتر از 100 هزار دلار شروع میشود.
و نهایتاً بالاترین نسخهٔ تایکان که پرچمدار آن محسوب میشود نیز تایکان توربو نام دارد. این مدل به دو موتور الکتریکی مجهز که یکی روی محوری جلو و دیگری در عقب نصب شده است. موتور جلویی 215 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه عقبی 402 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. مجموع خروجی این دو موتور بیش از 600 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور است اما میتواند برای 10 ثانیه تا 1000 نیوتن متر گشتاور را بهصورت اووربوست تولید کند. پکیج باطریهای تایکان توربو اما مثل کاررا 4S از نوع 96 کیلووات ساعتی است.
تایکان توربو از گیربکس دو سرعته برخوردار است و با هر بار شارژ کامل باطریها میتواند تا 515 کیلومتر را طی کند. این نسخه ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در کمتر از 10 ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد. هرچند تایکان توربو کُندتر از تسلا مدل S P100D است اما پورشه میگوید راننده میتواند تا 10 ثانیه از نهایت توان خودرو استفاده کند بدون اینکه عملکرد کاهش یابد. این نسخه 2095 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن به 260 کیلومتر بر ساعت میرسد. تایکان توربو به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهد بود و قیمت آن از 149 هزار دلار آغاز میشود.
اما علاوه بر این سه نسخه، در آیندهای نزدیک پورشه نسخهٔ توربو S با 724 اسب بخار قدرت را هم به بازار عرضه خواهد کرد درحالیکه روی نسخهای سبکتر و دیفرانسیل عقب بنام تایکان GTS نیز کار میکند؛ اما صرفنظر از نوع خودرو، باطریهای تمامی نسخههای تایکان توسط LG تأمین میشوند. این باطریها در نسخهٔ 96 کیلووات ساعتی 650 کیلوگرم وزن دارند. حداکثر ظرفیت شارژ این باطریها نیز در ابتدا 250 کیلووات خواهد بود و امکان شارژ 350 کیلوواتی تا قبل از سال 2021 وجود نخواهد داشت. پورشه تاکنون بیش از 20 هزار پیشسفارش خرید برای تایکان دریافت کرده و تولید سالانه 40 هزار دستگاه از آنرا هدف قرار داده است.
رندر هاش خیلی قشنگ تر از خودش بودن!
کلا خورد تو ذوقمون!
رنگ سفید رندرش ….
اره ولب بعضی از دوستان میگند این نسخه نهایی نیست
سوال اینجاست مگه چقدر میخواد عوض شه ؟؟
نمای پشتش شبیه رژلبی هستش که یه فرد ناشی دور لبش زده ! خخخ
اونا برچسبه 🙂
با این که جذابه اما اگر بخوام ماشین الکتریکی بخرم (هیچ وقت این کار رو نمیکنم ) ترجیح میدم با تسلا رانندگی کنم با اون فضای داخلیه مسخرش
طراحی پشتش و چراغ های عقبش خنده دار و مزحکه… احتمالا این طرح نهایی نیست
مقایسه کنید با تسلا Model S P100d :
سال ساخت ۲۰۱۶
قدرت ۷۶۲ اسب بخار
گشتاور ۱۰۷۶ نیوتون متر
ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات
بُرد ۵۰۷ کیلومتر
زمان شارژ کامل با شارژر ۲۵۰ کیلووات ۲۷ دقیقه
شتاب صفر تا ۶۰ مایل ۲.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ ثانیه
وزن خالص ۲۲۵۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
••• دهها آپشن منحصر به فرد ، ایمنی بسیار بالا و سیستم خودران بی رقیش هم بماند
.
.
حالا مقایسه کنید با محصول ۲۰۲۰ گروه فولکس واگن….!!!!!!!!!
تو هم دیگه شورشو در اوردی با این امریکایی باز بودنت،تا یه پست راجب یه ماشین میزارن سریع دست به کار میشی با امریکایی ها مقایسه کردن،واست فرقی هم نداره راجب چه ماشینیه،از بوگاتی و فراری و لامبو بگیر تا هیوندا و کیا و …، تو ۱۰۰ درصد کامنتاتم ماشینای امریکایی همیشه برندن،من خودم فن ماشینای امریکاییم ولی از وقتی کامنتای تو رو خوندم زده شدم از هر چی ماشین امریکاییه…
اگه فولکس نبود لابد جنرال میخواست پورشه تولید کنه…
قابلیت و تکنولوژی بالای تسلا در آتش سوزی رو هم به نکات مثبت تسلا أضاف کن!
شما هم همین قابلیتو به هیوندای اضافه کن مولتی اکانت عزیز
هیوندا که فعلا توی قابلیت اعتماد با اختلاف بالاتر برندهای آمریکایی هست طبق اخرین گزارش کانسومر ریپورت و جی دی پاور 🙂
( جوجه رو آخر پاییز میشمارن.)
همه چی به اعداد و ارقام روی کاغذ خلاصه نمیشه.
البته عملکرد تسلا مدل اس کم نظیره ولی اینور رو هم ببین این پورشه است، یکی از استادان ساخت ماشین هایی با پرفورمنس عالی و کم نظیر.
AmirFerrari@
وقتی دیدی محصول ۲۰۱۶ تسلا هنوزم برتری مطلقی بر محصول ۲۰۲۰ پورشه داره انگار خیلی تو ذوقت خورد…!!!
دوست عزیز علاقه به تسلا با علاقه به دیگر خودروسازان آمریکایی متفاوته….چون به قدری در این راه یکه تازی می کنه که اگر ساخت کره شمالی هم بود نمیشد بهش علاقه نداشت….!!!
.
.
.
.
.
آقای مسکوبیچ ::::::
همه در مورد آتشسوزی تسلا و… اظهار نظر کنند یه عشق هیوندای باید سکوت کنه…!!!
این مشکل یکی از کوچکترین ایرادات تسلا بود ( از پانصد هزار خودرو فقط سه تا…!!! ) که با یک آپدیت نرم افزاری مثل همیشه حلش کرد….
حالا تو بگو هیوندای بعد صدها مورد آتشسوزی و با یه فراخوان جامع هنوز تونسته مشکل ماشین هاشو حل کنه….؟!؟!؟!؟
گل پسر اومدی مثل بچه های دبستانی زیر پست مربوط به پورشه راجب تسلا حرف میزنی بنظرت مسخره نیست ، تو چی از پورشه میدونی ؟ میدونی داره روی چه چیزهایی کار میکنه تو وایساخ ؟ داریم راجب پورشه حرف میزنیم ، کافیه درباره تمام چیزهایی که مربوط به مهندسی خودرو هست یه سرچ بکنی (گیربکس ، موتور ، باطری ، سیستم تعلیق و ….) پورشه اگه بهترین نبود توش قطعا دوم یا سومه بعد اومدی چند تا عدد نوشتی و با یه مقایسه ی خیلی پیش و پا افتاده تسلا رو برتر دونستی . میدونم ممکنه بعضیا ناراحتت کرده باشن توی این سایت ولی بنظرم اهمیت نده جاش اطلاعاتتو بیشتر کن و اونو به اشتراک بزار تا همه بتونیم به نحوی از نظرات هم نفع ببریم.
دوست گرامی حالا که شما می فرمایین بنده چیزی از پورشه نمی دونم بگین که شما چی از تسلا می دونین…؟؟؟
وقتی یه خودرو ساخته می شه بعد تست هایی که ازش میشه و اعدادی که از شتاب ، وزن ، هندلینگ….. و در خودروهای الکتریکی اعدادی که از ظرفیت باتری ، بُرد و … طی آزمایش ها بدست میاد به عملکرد ماشین پرداخته میشه ، مثل همین اعداد بدست آمده از پورشه تایکان و تسلا Model S ::::
اگر پورشه در مهندسی خودروهای درون سوز برترهای زیادی بر دیگران داره تسلا هم در طراحی و مهندسی خودروهای الکتریکی برتری مطلقی بر همه داره….
نمونه اش همین جاست که تایکان توربو ۶۱۷ اسب بخاری شتابش با مدل ۳ پرفورمنس ۴۴۵ اسب بخاری برابره….اگر بخواهیم دقیقتر نگاه کنیم نسبت قدرت به وزن تایکان توربو ۳.۳۹ کیلوگرم بر هر اسب بخاره در حالی همین نسب برای مدل ۳ پرفورمنس ۴.۱۵ کیلوگرم بر اسب بخاره با این وجود شتاب هر دو ۳.۲ ثانیه هست…!!!!!! یعنی به نظر شما این پدیده ناشی از مهندسی بی رقیب تسلا در ساخت الکتروموتور ها نیست…؟!؟!؟!
BMW M3 نیم قرنه در کلاس سدان های کامپکت خدایی می کنه با این حال در دوئلی که تخت گاز ترتیب داده بود در مسابقه درگ ، تست ۰-۱۰۰-۰ و تایم دور پیست از مدل ۳ پرفورمنس شکست خورد…!!! به نظر شما اینم مهندسی برتر تسلا در ساخت خودروهای الکتریکی نیست…؟؟؟؟
و ده ها برتری دیگر تسلا بر دیگران که همهش اینجا جا نمی شه….
.
.
پس خوبه بدونین که همه خودروسازان نقاط ضعف و قوت خودشونو دارن و همه افراد حاظر در این سایت هم اطلاعات خودروییشان در مورد همه برند ها و مدل ها به یک اندازه نیست چون همزمان به همه برندها علاقه ندارن…!!!!!!!!
جناب فکر نکن چون من فن پورشه ام دیگه فقط راجب پورشه مطالعه میکنم. حالا که بنظرت راجب تسلا چیزی نمیدونم شما جز اعداد شتاب و باطری و برد …و این چیزا راجب تکنولوژی های به کار رفته در تسلا بگو برام تا ببینیم چه خبره ، کیفیت ساخت و مقاومت باطری از مهمترین بخش های ساخت یه خودرو الکتریکیه درباره ظرفیت باطری و برد هم پورشه داره روی پروژه ی بسیار بزرگی کار میکنه من پیشنهاد میدم تا ۲۰۲۱ صبور باشی بعد میفهمی چی گفتم ، میریم سراغ شتاب و هندلینگ ، یعنی خودت واقعا باورت میشه تایکان توربو شتاب ۳.۲ بزنه؟!!! بنظرم بازم صبور باش تا تایکان رونمایی بشه اونوقت راجب شتاب و علی الخصوص هندلینگ با هم حرف میزنیم. راجب m3 هم بگم که من دارم درباره ی خودروهای الکتریکی حرف میزنم نه درونسوز ترجیح میدم در این مورد حرفی نزنم . میدونی چرا میگم از پورشه چیزی نمیدونی ؟ چون قبل از اینکه فردی به نام ایلان ماسک وجود داشته باشه پورشه خودروی الکتریکی ساخته دقیقا ۱۲۱ سال پیش!!!(Porsche p1) . راجب بقیه ی تحقیقات پورشه درباره الکتریکی سازی هم چیزی نمیگم خودت برو سرچ کن ببین . دوست من من دنبال جرو بحث الکی نیستم من فقط میخوام این بحث های بچگونه تموم شه وگرنه واسه بحث کردن چیزهای خیلی زیادی برای گفتن هست .
دوستان این ماشین استتار هست و چراغاش اینجوری نیست !
اینا برچسب هایی به شکل چراغ های محصولات دیگر پورشه هست که روی این ماشین هست تا طرح چراغ خودش قابل دید نباشه !
پورشه بودنش ارزش خرید بالاش رو تایید میکنه اما من همچنان به تسلا S P100D، حس بهتری دارم، لااقل تا الان برام جذابتره.
این ماشین وقتی تمام الکتریکی هستش چرا در نام گذاری اسم توربو روش میزارن؟
توربو الکتریک!!! |:
واقعا با خودشون چی فکر کردن که نسخه پرچم دارش باید اسمش توربو باشه
هنوز تسلا رو بهش ترجیح میدم اما اعداد ارقام همه چیز نیست
تو چشم من شبیه یه آدم فضایی خنگه یا شما هم اینطوری فکر میکنید؟
عملکرد و قیمت و قیافش اصلا خوب نیست
خداییش حال کردم برجک وشنی وخورشیدی عقب وجلو همه تسلا بازارو نابود کردی.بابا وقتی تسلا هنوز بدنیا نیومده بود فردیناند پورشه ماشین برقی میساخت.اگر تمرکز پورشه رو ساخت ماشینهای برقی بود مطمعنا الان پرچم دار این موضوع بود،اما صدای اگزوز ماشینهای اسپرت بنزینی بتمام دنیای ماشینای برقی میارزه،اینه لذت سواری پورشه یا فراری
وقتی پورشه وارد میشود همه سر تعظیم فرود می آورند.
واقعا حیرت آوره مدیر بخش طراحی پورشه گفته تایکان نوعی طراحی شده که از هر طرف که بهش نگاه میکنی نمای خاص و متفاوتی به چشم میخوره که تکراری نمیشه.
همچنین ایشون قول کیفیت فوق العاده بالای قطعات و لذت رانندگی وصف ناپذیری در تایکان به خریداران داده
در ضمن این نسخه پروتوتایپ هستش و نسخه بدون استتار و اصلی آن در شهریور ماه امسال در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
پس نیاید همش بگید اه این چه طراحی زشتی هست چون بیشتر قسمت های ماشین برچسپ زدند.