پورشه

اولین تجربه رانندگی با پورشه ماکان 2019 فیس‌لیفت

در یک جمله می‌توان گفت پورشه برای فیس لیفت شاسی‌بلند ماکان ۲۰۱۹ خیلی به زحمت نیفتاده است. بله استایل این خودرو در برخی نقاط به‌روز شده و می‌توان آن را مشابه ۹۱۱ و پانامرا دانست و کابین هم بازنگری‌هایی داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته را نام برد اما…

پورشه ماکان 2019
از نظر اساسی رقیب بسیار موفق رنجروور اووک همچون مدلی است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود و از آن زمان تاکنون حتی از اهداف فروش پورشه نیز فراتر رفته است. البته یک استثنا وجود دارد و آن‌هم اینکه نسخه‌ی دیزلی ماکان دیگر عرضه نمی‌شود.

پورشه ماکان 2019
پورشه بجای مدل دیزلی هم‌اکنون نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی را عرضه می‌کند و همین موضوع نشان می‌دهد که بازار خودروهای دیزلی در همین چند سال اخیر چگونه دگرگون شده است. پورشه هم‌اکنون خودروهایی را که از پیشرانه‌ی طراحی شده توسط رودولف دیزل در سال ۱۸۹۳ استفاده کنند تولید نمی‌کند.

پورشه ماکان 2019
به این ترتیب ارزان‌ترین و کم‌مصرف‌ترین ماکان در دسترس از پورشه‌ی ۲ لیتری توربوی بنزینی استفاده می‌کند. این پیشرانه اساساً همان نسخه‌ای است که در اکثر محصولات گروه فولکس‌واگن، از گلف GTI گرفته تا آئودی TT و سئات آتکا بکار رفته است. البته این قلب آهنین مفهوم کاملاً جدیدی برای ماکان نیست چراکه قبلاً در بازار بریتانیا هم عرضه شده بود. البته چون مشتریان بریتانیایی اکثراً پیشرانه‌ی توربودیزل با گشتاور بیشتر را انتخاب می‌کردند این پیشرانه به محاق رفته بود.

پورشه ماکان 2019
اما حالا ماکان دگرگون شده و شاید پیشرانه‌ی بنزینی از نظر گشتاور کمی در برابر پیشرانه دیزلی کم بیاورد؛ اما این خودرو تفاوت وزنی قابل‌توجهی با نسخه‌ی دیزلی قبلی نداشته و وزن آن در حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم است که با توجه به ابعاد و فضای کابین و همچنان تجهیزات استاندارد خودرو کاملاً احساس‌برانگیز است.

پورشه ماکان 2019
اما چیزی که خیلی جلب‌توجه نمی‌کند قدرت پیشرانه (حداقل روی کاغذ) است. پورشه ادعا می‌کند این پیشرانه در دور ۵ هزار قدرت ۲۴۲ اسبی داشته که قدرت آن در مقایسه با نسخه‌های بکار رفته در بسیاری از محصولات گروه فولکس‌واگن گیرا نمی‌باشد. قطعاً زمانی که این پیشرانه در یک محصول پورشه نصب می‌شود باید قدرت بیشتری در مقایسه با محصولی از سئات داشته باشد.

پورشه ماکان 2019
شاید هم پاسخ منفی است زیرا بجای گرفتن حداکثر گشتاور از این قلب آهنین، گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری آن در دور ۱۶۰۰ به دست می‌آید و در عین حال کمترین میزان ممکن سوخت را می‌سوزاند. مصرف سوخت این شاسی‌بلند به‌روز شده در صد کیلومتر برابر با ۸ لیتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۱۸۵ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند که باعث می‌شود ماکان پایه روی کاغذ کاملاً رقابتی به نظر آید.

پورشه ماکان 2019
سواری خودرو در جاده بهتر از روی کاغذ بوده و سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان به‌روز شده نیز باعث شده‌اند حس پشت فرمان بهتر باشد. همچنین علیرغم استفاده از پیشرانه‌ای کم‌حجم، ماکان خودروی کندی نیست. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودروی آلمانی در ۶.۷ ثانیه ثبت می‌شود که با استفاده از پکیج اسپورت کرونو دودهم ثانیه هم کاهش می‌یابد.

پورشه ماکان 2019
حتی با وجود صدای اگزوزی که خیلی به‌یادماندنی نیست، با فشار پدال گاز در دورهای بالاتر از ۲ هزار شاهد پاسخ سورپرایز کننده‌ای خواهید بود. تقریباً تأخیری در پورشه وجود نداشته و پیشرانه نیز به خوبی با گیربکس ۷ سرعته PDK جفت شده است تا به این ترتیب عملکرد بی‌نقص خودرو تضمین شود.

پورشه ماکان 2019
داخل کابین ماکان ۲۰۱۹ نیز بسیار سطح بالا بوده و برخی بازنگری‌ها در سیستم اطلاعات سرگرمی آن صورت گرفته است. فضای خوبی هم در بخش عقب و فضای بار وجود دارد. کیفیت ساخت عالی و تجهیزات استاندارد زیاد از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو هستند. همچنین همان موقعیت رانندگی فوق‌العاده‌ای که در ماکان ۲۰۱۴ وجود داشت در این خودرو نیز دیده می‌شود.

پورشه ماکان 2019

پورشه ماکان 2019
در کل حتی ملایم‌ترین فیس لیفت ها نیز برای تضمین کیفیت و عملکرد ماکان در کلاس شاسی بلندهای لوکس میان سایز کافی بوده است.

پورشه ماکان 2019

پورشه ماکان 2019
به‌روزرسانی ملایم بدنه‌ی پورشه ماکان ۲۰۱۹ باعث شده این خودرو ظاهر بهتری داشته باشد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی جایگزین شده بجای مدل دیزلی نیز باعث شده تأثیر منفی روی پرفورمنس وجود نداشته باشد. اگرچه هیچ تغییر رادیکالی در خودرو صورت نگرفته اما همین اصلاحات کوچک نیز برای قرار گرفتن ماکان در صدر کلاس خود کافی بوده است. با قیمت ۴۶۳۴۴ پوندی، شما صاحب خیلی چیزها می‌شوید…

پورشه ماکان 2019

مشخصات پورشه ماکان ۲۰۱۹

  • قیمت: ۴۶۳۴۴ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۲ اسب بخار/۳۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۲۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    آلفارمئو استلویو : لایک
    پورشه ماکان : دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. King918

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خب این طور که معلومه پورشه فعلا قصد نداره سلاح خیلی خطرناکی رو درست کنه نمیدونم انگار از این بازی که الان دست مکلارن افتاده خیلی حس بدی نداره البته پورشه خیلی رو فراری حساسه شاید منتظر یه حرکت از فراری مونده تا اون موقع یه ابر خودروی کشتار جمعی رو کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    اینگونه است که پورشه وقتی نسل عوض می کنه ظاهرش فیس لیفت میشه و وقتی فیس لیفت میکنه عملا ظاهرش تغییری نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      عجب جمله ای علیرضا از حر ف های جرمی کلارکسون بود ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. pooriya.bmw..german

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    عجب رنگی داره لامصب
    عجب رخی داره
    عشقه این ماشین
    عشقه آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    گرچه که جراغهای عقب پیوسته به هم رو شخصا ترجیح نمیدم
    اما چراغهای عقب پورشه یکی از بهترینها از این نوع طراحیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراِ عقب نسل قبلش جذابتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (552 ديدگاه)

    قبلا هم عرض کردم چرا گلگیر جلوش دو تیکه است توجیه نیستم چرا !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amirarsalan

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چهلو شیش هزار پوند می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AMIR 72

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ارزشش داره زندگیت براش بزاری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا