پورشه

بررسی پورشه پانامرا توربو 2017

نسل جدید پورشه پانامرا تنها در یک چیز با نسل قبلی خود مشترک است: نام! جدای از این پانامرای جدید دارای شاسی جدید، پیشرانه‌های توربوی جدید و کابینی کاملاً بازطراحی شده به همراه جدیدترین تکنولوژی‌ها است.

Porsche Panamera Turbo 2017
در این نوشتار شانس این را داشته‌ایم تا با مدل پرچم‌دار توربو با قدرت ۵۴۲ اسب بخار در جاده‌های انگلستان بتازیم.

Porsche Panamera Turbo 2017
رازی در این باره وجود ندارد که نسل قبلی پانامرا خودروی خیلی خوش‌چهره‌ای نبود؛ اما این موضوع را نمی‌توان درباره‌ی نسل جدید گفت. به لطف تناسبات برجسته و نمای پشتی پانامرای جدید می‌توان گفت که این خودرو ۹۱۱ در لباس سدانی چهار درب است.

Porsche Panamera Turbo 2017
اگر فکر می‌کنید که طراحی خارجی خودرو پیشرفت داشته پس با قدم گذاشتن به داخل کابین خواهید فهمید که این موضوع حتی بهتر نیز شده است. کنسول مرکزی نسل قبلی که دکمه‌های فراوانی داشت با دکمه‌های کمتر و حساس جایگزین شده و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید خودرو به صفحه‌نمایش HD مجهز گردیده که خیلی خود را از تلویزیون خانگی جدا نشان نمی دهد.

Porsche Panamera Turbo 2017
دورشمار بزرگ و آنالوگ پانامرا توسط دو نشان‌دهنده‌ی دیجیتالی احاطه شده و این مجموعه می‌تواند همه‌چیز از سیستم ناوبری گرفته تا کامپیوتر سفری و حتی نمایش دید شبانه را نیز به نمایش بگذارد. همه‌چیز خلاقانه بوده و استفاده‌ی آسانی دارد. طراحی کابین و عملکرد آن بی‌نقص است.

Porsche Panamera Turbo 2017
آنچه زیر کاپوت آرمیده پیشرانه‌ای ۸ سیلندر و ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر است. این میزان نیرو از طریق گیربکس جدید ۸ سرعته و دو کلاچه PDK به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

Porsche Panamera Turbo 2017
وزن خودرو به همراه راننده مرز ۲ تن را رد می‌کند اما این میزان سنگینی تأثیر زیادی روی راحتی و کاربردی بودن و سرعت پانامرا توربو ندارد. با درگیر بودن لانچ کنترل زمان ۳.۶ ثانیه برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ثبت می‌شود. اگر فضای کافی داشته باشید می‌توانید به سقف سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت نیز برسید.

Porsche Panamera Turbo 2017
در دسترس بودن گشتاور وسیع و زیاد ۷۷۰ نیوتون متری از دور ۲ هزار به این معنی است که می‌توان در هر دنده و هر سرعتی انتظار عملکردی بی‌رحمانه و رعدآسا را داشت. با بالا بردن دور پیشرانه، این واحد ۸ سیلندر ۴ لیتری بیشتر ذات خود را نمایان می‌کند و البته صدای اگزوز اسپورت پانامرا تکمیل کننده‌ی این نمایش هیجان‌انگیز است.

porsche-panamera-turbo-2017-07

Porsche Panamera Turbo 2017
اما آن چیزی که احساس‌برانگیزتر از سرعت خودرو، عملکرد و توانایی پانامرا توربو می‌باشد. حیله‌ی جدید پورشه در نسل دوم پانامرا اضافه کردن تکنولوژی فرمان پذیری اکسل عقب است (آپشن ۱۴۷۸ پوندی) که به چابکی خودرو در زمان دور زدن‌های آرام و افزایش پایداری در عبور سریع از پیچ‌ها کمک می‌کند. چیزی که این سیستم انجام می‌دهد به زبان ساده تبدیل کردن یک وزنه‌بردار المپیکی به یک ژیمناست ریتمیک است. این سیستم فوق‌العاده است!

سیستم فرمان در کل فاقد بازخورد است اما سیستم فرمان پذیری اکسل عقب باعث تقویت این احساس می‌شود که پانامرا همانند یک خودروی کوچک‌تر عمل می‌کند. البته این احساس در برخی شرایط خاص صادق است چراکه در جاده این خودرو احساس عریض بودن را دارد. در راه‌های پرپیچ‌وخم نفسی عمیق و چسبندگی زیاد خودرو دو عمل معمول خواهد بود.

Porsche Panamera Turbo 2017

Porsche Panamera Turbo 2017
اما پانامرای جدید در عین حال که توانا بوده راحت نیز هست. سیستم تعلیق بادی و دامپرهای تطبیق‌پذیر به‌صورت استاندارد در خودرو موجود بوده و وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام می‌دهند. پانامرا به اندازه‌ی مرسدس-ای‌ام‌جی S63 از دست اندازها و ناهمواری ایزوله نیست اما البته فرق زیادی نیز ندارد.

Porsche Panamera Turbo 2017
در بخش عقبی نیز فضای کافی برای دو سرنشین بالغ وجود داشته و فضای پا چشمگیری دیده می‌شود. اگر حتی فضای بیشتری نیاز دارید نسخه‌ای با فاصله‌ی بیشتر بین محورها در راه است. فضای ۴۹۵ لیتری صندوق‌عقب نیز برای حمل اشیا مناسب است.

Porsche Panamera Turbo 2017
پورشه پانامرا دگرگونی دراماتیکی را تجربه کرده که با تمام وجود می‌توان آن را حس کرد. این خودرو یکی از تواناترین سدان های اسپورت بازار است. پانامرای جدید نه تنها هندلینگ و پرفورمنس بهبود یافته‌ای داشته بلکه طراحی، تکنولوژی و آسایش آن نیز ارتقا یافته است. مدل دیزلی پانامرا ۴S ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی دارد اما نمی‌توان از گیرایی مدل توربو نیز گذشت.

مشخصات پورشه پانامرا توربو

قیمت: ۱۱۳۰۷۵ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/ ۷۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک PDK، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    اوف اوف اوف.یه رقیب عالی برای CLS

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      cls در حد پانامرا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        این سگمنت شاید یکی از هیجان انگیز ترین مبارزات رو تجربه میکنه.
        مشخصات چند رقیب بزرگ رو مقایسه میکنیم.

        ________________________________________
        Porsche Panamera Turbo S
        140/000 دلار
        گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
        0 تا 100 در 3.6 ثانیه
        8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
        540 اسب بخار قدرت
        770 نیوتن متر گشتاور
        سقف سرعت 308 کیلومتر بر ساعت
        رتبه در امتیاز بندی Car & Driver در کلاس خودش = 6
        امتیاز 4 از 5

        .

        Mercedes-Benz CLS63 AMG 4Matic
        109/000 دلار
        577 اسب بخار
        799 نیوتن متر
        0 تا 100 در 3.6 ثانیه
        سقف سرعت 299 کیلومتر در ساعت
        رتبه در امتیاز بندی Car & Driver در کلاس خودش = 7
        امتیاز 4 از 5

        .
        Audi RS7 Sportsback
        111/000 دلار
        606 اسب بخار قدرت
        766 نیوتن متر گشتاور
        0 تا 100 در 3.3 ثانیه
        سقف سرعت 305 کیلومتر در هر ساعت
        رتبه در امتیاز بندی Car & Driver در کلاس خودش = 1
        امتیاز 5 از 5

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. vahid 956

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          S نداره توربوی خالی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Daniel

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          RS7 امتیاز 5 از 5؟؟؟؟؟؟؟
          RS7 تو مقایسه موتورترند(Head 2 Head) به پورشه پانامرا باخت.
          راننده مسابقشون میگفت RS7ماشین قوی هست ولی بی ثباته. راننده خندش گرفته بود میگفت الان RS7 رو حالت اسپرته؟؟؟؟
          از لحاظ بالانس بودن RS7 به RS5 قافیه رو هم واگذار کرده. فقط یه ماشینی هست که تو یک چهارم مایل سریعه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Parker

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کاملا درسته.
          من عادت کردم آخر اسم همه ی مدل های توربو پورشه یک S هم بگم !
          از بس که 911 توربو اس رو دوست دارم ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Parker

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          امتیازش که 5 از 5 هست.
          حالا اگر باز تو کار اند درایور رو قبول نداری بحث یه چیز دیگست.
          یک راننده ای یک حرف زیادی زده پشیزی هم واسه من ارزش نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Daniel

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          حاج مجید موتورترند هم معتبره.
          نزن تو ذوقشون.
          بچه های پدال جدیدا بی اعصاب شدن.
          مافوق سوپرسدان (توربو S) تو راهه… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (79 ديدگاه)

        ببخشید از چه لحاظ در حد پانامرا نیس؟ نسل قدیم مرسدس cls بعد از این همه سال توان رقابت پذیری خودش رو در این سگمنت حفظ کرده. مسلما وقتی نسل جدیدش معرفی بشه دوباره به صدر کلاسی که خودش ایجاد کرده بازخواهد گشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parker

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کاملا موافقم.
          تازه با قیمت Panamera Turbo میتونی بهترین آپشن های CLS 63 رو سفارش بدی.
          ضمن این که نسل بعد CLS تو راهه ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Parker

          ۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          من گفتم RS7 به طور قطع بهترینه ؟!

          من اصلا در مورد بهتر بودن و بدتر بودن حرفی زدم ؟ ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. الف.ی

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1634 ديدگاه)

        سخن بزرگان.CLS در حد پانامرا نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1634 ديدگاه)

          البته مجید حرف شما هم درست نیست.اگه اینطوری باشه برای من هم حرف راننده کار اند درایور هیچ پشیزی ارزش ندارد.همه خودرو ها در این بخش عالی هستند و نمیشه گفت کدوم به طور قطع بهترینه.
          نکته۱:بعضی ها بی ام و m6 رو هم در این کلاس حساب می کنن.
          نکته۲:اینقدر ساده و سطحی نگید فلان ماشین بهترینه.همه عالی هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Parker

          ۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          من گفتم RS7 به طور قطع بهترینه ؟!

          من اصلا در مورد بهتر بودن و بدتر بودن حرفی زدم ؟
          ?
          نمیدونم کامنتم چرا اون بالا اومد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (1634 ديدگاه)

          عوض گیردادن به یک کلمه به مفهوم جمله دقت کن.رندی پوبست از بهترین رانندگان دنیا است اونوقت شما میگی یه حرفی زده پشیزی ارزش نداره؟
          اینطور که گفتی من اصلا شک دارم که رندی راننده باشه!
          خدانگهدارت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. faramarz

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    به به نباشه رو دستش!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      حالا این که چیزی نیست ………… این فعلا نمونه توربو پانامراست
      پورشه نمونه توربو اس رو با توان بالای 700 اسب بخار ارائه خواهد کرد اون وقت رقیباش رو باید از مریخ بیارن چون واقعا بی رقیبه ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        ماشاا… کینگ.
        کم پیدایی ولی مثل همیشه طوفانی ظاهر میشی.
        منتظر مهرانم با یه کامنت آموزشی دیگه… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۴ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          قربون این همه رفیق با معرفت ……
          مهران . Daniel. ngb . مجید و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        محمدرضا جان رقیبی که از مریخ میاد که خودت میدونی کیه?(عکسشم یه بار برات گذاشتم)
        ولی همیشه به طراحیه داخلی پورشه نسبت به مک لارن قبطه خوردم.
        امیدوارم یه طراحیه مناسب در مک لارن 720s ببینیم که حداقل طرفدارا راضی باشن.
        خدایا یعنی میشه………………….?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parker

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          غبطه

          “قَبطه ” یه جور خرمای بسیار ترش و بدمزست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. mehran911

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        محمد رضا جان
        واقعا چی مییییییشه اگر پورشه ی همچین غولی رو معرفی کنه
        .
        خدایا یعنی میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۳ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          مهران جان به من گفتی یادت بندازم درباره ی سایت FastestLaps برام توضیح بدی.
          و درباره ی بنتایگا و شتاب 0 تا 60 مایل که خیلی سایت های معتبر به 3.5 ثانیه اشاره کردن هم توضیح بده خواهشا.
          از جمله کار اند درایور و موتورترند و……….
          گفتی یادت بندازم پس توضیح بده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. اعتمادیان

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سلام
    چقدر نویسنده با هیجان از این خودرو تعریف میکرد معلوم بود خودش شدیدا تحت تاثیر زیبایی مسحور کننده این خودرو قرار گرفته و البته الحق حق مطلب رو خوب ادا کرد .
    چیزی که خیلی منو تحت تاثیر قرار داد بعد از آنهمه پرفورمنس بالا مصرف سوختش بود که از 405 من کمتر مصرف داره ……
    خدا نصیب کنه علی الخصوص به بروبچه های پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Parker

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    پورشه پانامرا یکی از بهترین خودروهای کلاس خودش حساب میشه.
    ‌هنوز هم میشه از صدای پیشرانه ی 8 سیلندر لذت برد.
    قدرت و گشتاور عالی ، شتاب بی نظیر. 3.6 ثانیه برای یک سدان بزرگ و جادار.
    سریع و چابک
    کابین بسیار مجلل ، زیبا و با کیفیت.
    .
    قیمت S63 AMG حدود 2000 دلار بیشتر از این ماشینه. 5.5 لیتری V8 ، شتاب 0 تا 100 در 4.1 ثانیه.
    .
    مسلما راحتی و نرمی سواری بنز بیشتر از پانامرا خواهد بود.
    در تفاوت این ماشین همین بس که S63 حدود 150 کیلوگرم سنگین تر از پانامراست .
    اما روح اسپورت و توان دینامیکی بالای پانامرا توربو اس همون چیزی هست که از همه ی رقیبان متمایزش میکنه.
    There is no substitute…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      مجید جان رفیق عزیز
      با دوتا از کامنتات خییییییییییلی حال کردم
      منتظر بود موقعیتش پیش بیاد ازت تشکر کنم
      چون دقیقا حرف دل منو زدی رفیق
      یکیش تو پست هایپرکار سنگاپوری !
      یکی دیگشم تو پست نسخه روباز فورد موستانگ !
      یعنی اگر من بودم این دوتا کامنت رو بعنوان کامنت سال پدال انتخاب میکردم
      .
      خلاصه خیییییلی حال کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ممنون رفیق ??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. mehran911

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    دیگه همه چیزو دوستان عزیز گفتن دمشون گرم
    دیگه چیزی واسه من نموند ?
    .
    .
    .
    فقط یک نکته
    اونم اینکه پانامرا توربو اس احتمالا نسخه پلاگین هیبریدی باشه که بیش از ۷۰۰ اسب قدرت خواهد داشت البته هنوز معلوم نیست دقیقا
    .
    مرسدس کلاس E و پانامرا تکنولوژیک ترین سدان های موجود در دنیا هستند
    حتی سیستمی که برای در های پانامرا بکار گرفته شده در تاریخ خودروسازی در نوع خودش بی سابقه بوده !!!!
    ( در موردش توضیح خواستین بگین )
    .
    راستی ی چیزه دیگه اونم اینکه هر کاربری آزاده در مورد خودرو های آلمانی نظرشو بگه فقط تاکید کنم خودرو های آلمانی
    نکنه ی وقت در مورد خودرو های آمریکایی و یا انگلیسی نظر بدین از من گفتن بود دیگه بقیه اش با خودتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4x

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (101 ديدگاه)

      حتی سیستمی که برای در های پانامرا بکار گرفته شده در تاریخ خودروسازی در نوع خودش بی سابقه بوده !!!!
      میشه بیشتر توضیح بدین با تشکر؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        حتما دوست عزیز
        بزار با یک مثال شروع کنم !
        راستی برای اینکه دربا اون یکی در قاطی نشه از واژه درب خودرو استفاده کردم .
        در خودرو های معمولی وقتی می خواهیم درب خودرو رو باز یا بسته کنیم
        با یک سیستم سنتی لولا و ضامن مواجه هستیم مشکل این سیستم اینه که وقتی خودرو در شیب تند قرار داره و یا باد شدیدی میاد برای باز و یا بسته کردن درب خودرو با مشکل مواجه خواهیم بود
        در خودرو های پیشرفته تر بخاطر مکانیسم هیدرولیکی که برای درب ها تعبیه شده این مشکل برطرف شده یعنی هرجا شما درب خودرو رو رها کنی در جای خودش باقی خواهد ماند
        اما این سیستم هم مشکلاتی داره اونم اینکه برای بازو بسته کردن درب خودرو نیروی بیشتری لازمه که معمولا برای کودکان و سالمندان مشکل ایجاد میکنه
        .
        پورشه در پانامرای جدید این مشکل رو حل کرده
        قرار دادن تعدیل کننده‌ی مغناطیسی (Magnetic damper) که هم باعث شده درب خودرو هنگام رها کرد و یا قرارگرفتن در شیب در جای خودش ثابت بشه و هم هنگامی که قصد باز و بسته کردن و تکان دادن آن را دارید به راحتی حرکت کنه !
        .
        البته باید به این نکته اشاره کنم که این سیستم کاملا با کمک فنر های مغناطیسی تفاوت داره
        نکته اینجاست که کمک فنر های مغناطیسی با استفاده از مایع مغناطیده یا فروفلوئید ها نیرو های وارد شده رو جذب میکنن اما این سیستم بصورت عکس عمل میکنه و باعث تسریع و نرمی در باز شدن درب خودرو میشه در حالی که در شیب ها و هنگامی که بادشدید میاد و … در جای خودش باقی میمونه !!!!
        .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۳ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        دوست عزیز در موردش توضیح دادم اما
        کامنتم رفت واسه تایید
        یکم صبر کنی تایید میشه
        به هر حال به این پست سر بزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Daniel

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      عالی… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Omid622

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به زرس قاطع میشه گفت شتابی که گیربکس PDK پورشه قابل قیاس با هیچ گیربکسی نیست و در تاریخ خودرو سازی بی رقیب ضمنا بیشترین قدرت رو از موتورهای ۶ و ۸ سیلندرش استخراج میکنه و به نسبت وزن بالای دوتنی پانامرا و با این شکل و شمایل سدان بودنش شتاب ۳.۶ ثانیه بی نظیر و بی رقیب هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامکال

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا و پیشرفتست.
    من نسل قدیم شو توی اهواز دیده بودم.
    امیوارم پای این نسلشم به اهواز باز بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. shahin

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    حیرت زده از مهندسی پورشه در حال نوشتن هستم.نوش جونشون اون قیمت ناچیزی که برای خرید این ماشین در نظر گرفتن.با حقوق ماهی ٢هزار پوند و امکان خرید از دم قسط اگر متولد اروپا یا امریکا بودیم احتمالا همه تا سال ٢٠١٨ این ماشینو داشتیم.٢٠٠ کشور در دنیا وجود داشت و ما کجا به دنیا اومدیم:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. adel

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    یعنی نابود شدم، طراحی و پرفورمنس بالای این ماشین با رو ح و روان آدم بازی میکنه.
    فقط ای کاش… و همان حسرت همیشگی از کشور ما ایران
    خدا به داد دل ما برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خداوند بزرگ و متعال سرنوشت انسان ها رو در گروی انتخاب های خودشون قرار داده.

      خدا وقتی تو سخنی قرار بگیری و خالصانه ازش کمک بخوای از عمیق ترین گودال جهان هم نجاتت میده.

      اما خواستن یک ماشین .. ؟؟! …
      به نظرم خودت باید تلاش کنی…
      البته این آرزوها و خواسته ها مطمئن باش دوره ای و مقطعی هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Saied

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    اگه یه شهر وند المانی بودم قطعا تو شرکت پورشه کار میکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم
    انشالله یروز یدونه از اینا میخرم
    البته مدل بالاتر و جدیدترشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محسن

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام از نظرمن کل این حرفایی که شما میزنید تو یه جمله تموم میشه حیف که وارد نمیشههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا