بررسی پورشه پانامرا توربو 2017
بررسی پورشه پانامرا توربو 2017

بررسی پورشه پانامرا توربو 2017

نسل جدید پورشه پانامرا تنها در یک چیز با نسل قبلی خود مشترک است: نام! جدای از این پانامرای جدید دارای شاسی جدید، پیشرانه‌های توربوی جدید و کابینی کاملاً بازطراحی شده به همراه جدیدترین تکنولوژی‌ها است.

Porsche Panamera Turbo 2017
در این نوشتار شانس این را داشته‌ایم تا با مدل پرچم‌دار توربو با قدرت 542 اسب بخار در جاده‌های انگلستان بتازیم.

Porsche Panamera Turbo 2017
رازی در این باره وجود ندارد که نسل قبلی پانامرا خودروی خیلی خوش‌چهره‌ای نبود؛ اما این موضوع را نمی‌توان درباره‌ی نسل جدید گفت. به لطف تناسبات برجسته و نمای پشتی پانامرای جدید می‌توان گفت که این خودرو 911 در لباس سدانی چهار درب است.

Porsche Panamera Turbo 2017
اگر فکر می‌کنید که طراحی خارجی خودرو پیشرفت داشته پس با قدم گذاشتن به داخل کابین خواهید فهمید که این موضوع حتی بهتر نیز شده است. کنسول مرکزی نسل قبلی که دکمه‌های فراوانی داشت با دکمه‌های کمتر و حساس جایگزین شده و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید خودرو به صفحه‌نمایش HD مجهز گردیده که خیلی خود را از تلویزیون خانگی جدا نشان نمی دهد.

Porsche Panamera Turbo 2017
دورشمار بزرگ و آنالوگ پانامرا توسط دو نشان‌دهنده‌ی دیجیتالی احاطه شده و این مجموعه می‌تواند همه‌چیز از سیستم ناوبری گرفته تا کامپیوتر سفری و حتی نمایش دید شبانه را نیز به نمایش بگذارد. همه‌چیز خلاقانه بوده و استفاده‌ی آسانی دارد. طراحی کابین و عملکرد آن بی‌نقص است.

Porsche Panamera Turbo 2017
آنچه زیر کاپوت آرمیده پیشرانه‌ای 8 سیلندر و 4 لیتری توئین توربو با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتون متر است. این میزان نیرو از طریق گیربکس جدید 8 سرعته و دو کلاچه PDK به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

Porsche Panamera Turbo 2017
وزن خودرو به همراه راننده مرز 2 تن را رد می‌کند اما این میزان سنگینی تأثیر زیادی روی راحتی و کاربردی بودن و سرعت پانامرا توربو ندارد. با درگیر بودن لانچ کنترل زمان 3.6 ثانیه برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو ثبت می‌شود. اگر فضای کافی داشته باشید می‌توانید به سقف سرعت 306 کیلومتر در ساعت نیز برسید.

Porsche Panamera Turbo 2017
در دسترس بودن گشتاور وسیع و زیاد 770 نیوتون متری از دور 2 هزار به این معنی است که می‌توان در هر دنده و هر سرعتی انتظار عملکردی بی‌رحمانه و رعدآسا را داشت. با بالا بردن دور پیشرانه، این واحد 8 سیلندر 4 لیتری بیشتر ذات خود را نمایان می‌کند و البته صدای اگزوز اسپورت پانامرا تکمیل کننده‌ی این نمایش هیجان‌انگیز است.

porsche-panamera-turbo-2017-07

Porsche Panamera Turbo 2017
اما آن چیزی که احساس‌برانگیزتر از سرعت خودرو، عملکرد و توانایی پانامرا توربو می‌باشد. حیله‌ی جدید پورشه در نسل دوم پانامرا اضافه کردن تکنولوژی فرمان پذیری اکسل عقب است (آپشن 1478 پوندی) که به چابکی خودرو در زمان دور زدن‌های آرام و افزایش پایداری در عبور سریع از پیچ‌ها کمک می‌کند. چیزی که این سیستم انجام می‌دهد به زبان ساده تبدیل کردن یک وزنه‌بردار المپیکی به یک ژیمناست ریتمیک است. این سیستم فوق‌العاده است!


سیستم فرمان در کل فاقد بازخورد است اما سیستم فرمان پذیری اکسل عقب باعث تقویت این احساس می‌شود که پانامرا همانند یک خودروی کوچک‌تر عمل می‌کند. البته این احساس در برخی شرایط خاص صادق است چراکه در جاده این خودرو احساس عریض بودن را دارد. در راه‌های پرپیچ‌وخم نفسی عمیق و چسبندگی زیاد خودرو دو عمل معمول خواهد بود.

Porsche Panamera Turbo 2017

Porsche Panamera Turbo 2017
اما پانامرای جدید در عین حال که توانا بوده راحت نیز هست. سیستم تعلیق بادی و دامپرهای تطبیق‌پذیر به‌صورت استاندارد در خودرو موجود بوده و وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام می‌دهند. پانامرا به اندازه‌ی مرسدس-ای‌ام‌جی S63 از دست اندازها و ناهمواری ایزوله نیست اما البته فرق زیادی نیز ندارد.

Porsche Panamera Turbo 2017
در بخش عقبی نیز فضای کافی برای دو سرنشین بالغ وجود داشته و فضای پا چشمگیری دیده می‌شود. اگر حتی فضای بیشتری نیاز دارید نسخه‌ای با فاصله‌ی بیشتر بین محورها در راه است. فضای 495 لیتری صندوق‌عقب نیز برای حمل اشیا مناسب است.

Porsche Panamera Turbo 2017
پورشه پانامرا دگرگونی دراماتیکی را تجربه کرده که با تمام وجود می‌توان آن را حس کرد. این خودرو یکی از تواناترین سدان های اسپورت بازار است. پانامرای جدید نه تنها هندلینگ و پرفورمنس بهبود یافته‌ای داشته بلکه طراحی، تکنولوژی و آسایش آن نیز ارتقا یافته است. مدل دیزلی پانامرا 4S ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی دارد اما نمی‌توان از گیرایی مدل توربو نیز گذشت.

مشخصات پورشه پانامرا توربو

قیمت: 113075 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/ 770 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک PDK، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر


منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

40 دیدگاه

  1. الف.ی
    سوابق: (820 دیدگاه) ,

    اوف اوف اوف.یه رقیب عالی برای CLS

    پاسخ
      1. Parker
        سوابق: (10319 دیدگاه) ,

        این سگمنت شاید یکی از هیجان انگیز ترین مبارزات رو تجربه میکنه.
        مشخصات چند رقیب بزرگ رو مقایسه میکنیم.

        ________________________________________
        Porsche Panamera Turbo S
        140/000 دلار
        گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
        0 تا 100 در 3.6 ثانیه
        8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
        540 اسب بخار قدرت
        770 نیوتن متر گشتاور
        سقف سرعت 308 کیلومتر بر ساعت
        رتبه در امتیاز بندی Car & Driver در کلاس خودش = 6
        امتیاز 4 از 5

        .

        Mercedes-Benz CLS63 AMG 4Matic
        109/000 دلار
        577 اسب بخار
        799 نیوتن متر
        0 تا 100 در 3.6 ثانیه
        سقف سرعت 299 کیلومتر در ساعت
        رتبه در امتیاز بندی Car & Driver در کلاس خودش = 7
        امتیاز 4 از 5

        .
        Audi RS7 Sportsback
        111/000 دلار
        606 اسب بخار قدرت
        766 نیوتن متر گشتاور
        0 تا 100 در 3.3 ثانیه
        سقف سرعت 305 کیلومتر در هر ساعت
        رتبه در امتیاز بندی Car & Driver در کلاس خودش = 1
        امتیاز 5 از 5

        پاسخ
        1. vahid 956
          سوابق: (403 دیدگاه) ,

          S نداره توربوی خالی

        2. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
          سوابق: (756 دیدگاه) ,

          RS7 امتیاز 5 از 5؟؟؟؟؟؟؟
          RS7 تو مقایسه موتورترند(Head 2 Head) به پورشه پانامرا باخت.
          راننده مسابقشون میگفت RS7ماشین قوی هست ولی بی ثباته. راننده خندش گرفته بود میگفت الان RS7 رو حالت اسپرته؟؟؟؟
          از لحاظ بالانس بودن RS7 به RS5 قافیه رو هم واگذار کرده. فقط یه ماشینی هست که تو یک چهارم مایل سریعه.

        3. Parker
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          کاملا درسته.
          من عادت کردم آخر اسم همه ی مدل های توربو پورشه یک S هم بگم !
          از بس که 911 توربو اس رو دوست دارم 😍😍😍

        4. Parker
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          امتیازش که 5 از 5 هست.
          حالا اگر باز تو کار اند درایور رو قبول نداری بحث یه چیز دیگست.
          یک راننده ای یک حرف زیادی زده پشیزی هم واسه من ارزش نداره.

        5. (Bayerische Motoren Werke (Daniel
          سوابق: (756 دیدگاه) ,

          حاج مجید موتورترند هم معتبره.
          نزن تو ذوقشون.
          بچه های پدال جدیدا بی اعصاب شدن.
          مافوق سوپرسدان (توربو S) تو راهه… .

      2. مهدی
        سوابق: (66 دیدگاه) ,

        ببخشید از چه لحاظ در حد پانامرا نیس؟ نسل قدیم مرسدس cls بعد از این همه سال توان رقابت پذیری خودش رو در این سگمنت حفظ کرده. مسلما وقتی نسل جدیدش معرفی بشه دوباره به صدر کلاسی که خودش ایجاد کرده بازخواهد گشت

        پاسخ
        1. Parker
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          کاملا موافقم.
          تازه با قیمت Panamera Turbo میتونی بهترین آپشن های CLS 63 رو سفارش بدی.
          ضمن این که نسل بعد CLS تو راهه 💪💪💪

        2. Parker
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          من گفتم RS7 به طور قطع بهترینه ؟!

          من اصلا در مورد بهتر بودن و بدتر بودن حرفی زدم ؟ 😐😐

      3. الف.ی
        سوابق: (820 دیدگاه) ,

        سخن بزرگان.CLS در حد پانامرا نیست.

        پاسخ
        1. الف.ی
          سوابق: (820 دیدگاه) ,

          البته مجید حرف شما هم درست نیست.اگه اینطوری باشه برای من هم حرف راننده کار اند درایور هیچ پشیزی ارزش ندارد.همه خودرو ها در این بخش عالی هستند و نمیشه گفت کدوم به طور قطع بهترینه.
          نکته۱:بعضی ها بی ام و m6 رو هم در این کلاس حساب می کنن.
          نکته۲:اینقدر ساده و سطحی نگید فلان ماشین بهترینه.همه عالی هستند.

        2. Parker
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          من گفتم RS7 به طور قطع بهترینه ؟!

          من اصلا در مورد بهتر بودن و بدتر بودن حرفی زدم ؟
          😐
          نمیدونم کامنتم چرا اون بالا اومد.

        3. الف.ی
          سوابق: (820 دیدگاه) ,

          عوض گیردادن به یک کلمه به مفهوم جمله دقت کن.رندی پوبست از بهترین رانندگان دنیا است اونوقت شما میگی یه حرفی زده پشیزی ارزش نداره؟
          اینطور که گفتی من اصلا شک دارم که رندی راننده باشه!
          خدانگهدارت.

    1. KING 918
      سوابق: (2084 دیدگاه) ,

      حالا این که چیزی نیست ………… این فعلا نمونه توربو پانامراست
      پورشه نمونه توربو اس رو با توان بالای 700 اسب بخار ارائه خواهد کرد اون وقت رقیباش رو باید از مریخ بیارن چون واقعا بی رقیبه ………..

      پاسخ
        1. KING 918
          سوابق: (2084 دیدگاه) ,

          قربون این همه رفیق با معرفت ……
          مهران . Daniel. ngb . مجید و …

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (1686 دیدگاه) ,

        محمدرضا جان رقیبی که از مریخ میاد که خودت میدونی کیه😉(عکسشم یه بار برات گذاشتم)
        ولی همیشه به طراحیه داخلی پورشه نسبت به مک لارن قبطه خوردم.
        امیدوارم یه طراحیه مناسب در مک لارن 720s ببینیم که حداقل طرفدارا راضی باشن.
        خدایا یعنی میشه………………….😥

        پاسخ
        1. Parker
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          غبطه

          “قَبطه ” یه جور خرمای بسیار ترش و بدمزست.

      2. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        محمد رضا جان
        واقعا چی مییییییشه اگر پورشه ی همچین غولی رو معرفی کنه
        .
        خدایا یعنی میشه

        پاسخ
        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
          سوابق: (1686 دیدگاه) ,

          مهران جان به من گفتی یادت بندازم درباره ی سایت FastestLaps برام توضیح بدی.
          و درباره ی بنتایگا و شتاب 0 تا 60 مایل که خیلی سایت های معتبر به 3.5 ثانیه اشاره کردن هم توضیح بده خواهشا.
          از جمله کار اند درایور و موتورترند و……….
          گفتی یادت بندازم پس توضیح بده؟

  2. اعتمادیان
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    سلام
    چقدر نویسنده با هیجان از این خودرو تعریف میکرد معلوم بود خودش شدیدا تحت تاثیر زیبایی مسحور کننده این خودرو قرار گرفته و البته الحق حق مطلب رو خوب ادا کرد .
    چیزی که خیلی منو تحت تاثیر قرار داد بعد از آنهمه پرفورمنس بالا مصرف سوختش بود که از 405 من کمتر مصرف داره ……
    خدا نصیب کنه علی الخصوص به بروبچه های پدال

    پاسخ
  3. Parker
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    پورشه پانامرا یکی از بهترین خودروهای کلاس خودش حساب میشه.
    ‌هنوز هم میشه از صدای پیشرانه ی 8 سیلندر لذت برد.
    قدرت و گشتاور عالی ، شتاب بی نظیر. 3.6 ثانیه برای یک سدان بزرگ و جادار.
    سریع و چابک
    کابین بسیار مجلل ، زیبا و با کیفیت.
    .
    قیمت S63 AMG حدود 2000 دلار بیشتر از این ماشینه. 5.5 لیتری V8 ، شتاب 0 تا 100 در 4.1 ثانیه.
    .
    مسلما راحتی و نرمی سواری بنز بیشتر از پانامرا خواهد بود.
    در تفاوت این ماشین همین بس که S63 حدود 150 کیلوگرم سنگین تر از پانامراست .
    اما روح اسپورت و توان دینامیکی بالای پانامرا توربو اس همون چیزی هست که از همه ی رقیبان متمایزش میکنه.
    There is no substitute…

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      مجید جان رفیق عزیز
      با دوتا از کامنتات خییییییییییلی حال کردم
      منتظر بود موقعیتش پیش بیاد ازت تشکر کنم
      چون دقیقا حرف دل منو زدی رفیق
      یکیش تو پست هایپرکار سنگاپوری !
      یکی دیگشم تو پست نسخه روباز فورد موستانگ !
      یعنی اگر من بودم این دوتا کامنت رو بعنوان کامنت سال پدال انتخاب میکردم
      .
      خلاصه خیییییلی حال کردم

      پاسخ
  4. mehran911
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    دیگه همه چیزو دوستان عزیز گفتن دمشون گرم
    دیگه چیزی واسه من نموند 😢
    .
    .
    .
    فقط یک نکته
    اونم اینکه پانامرا توربو اس احتمالا نسخه پلاگین هیبریدی باشه که بیش از ۷۰۰ اسب قدرت خواهد داشت البته هنوز معلوم نیست دقیقا
    .
    مرسدس کلاس E و پانامرا تکنولوژیک ترین سدان های موجود در دنیا هستند
    حتی سیستمی که برای در های پانامرا بکار گرفته شده در تاریخ خودروسازی در نوع خودش بی سابقه بوده !!!!
    ( در موردش توضیح خواستین بگین )
    .
    راستی ی چیزه دیگه اونم اینکه هر کاربری آزاده در مورد خودرو های آلمانی نظرشو بگه فقط تاکید کنم خودرو های آلمانی
    نکنه ی وقت در مورد خودرو های آمریکایی و یا انگلیسی نظر بدین از من گفتن بود دیگه بقیه اش با خودتون

    پاسخ
    1. 4x
      سوابق: (101 دیدگاه) ,

      حتی سیستمی که برای در های پانامرا بکار گرفته شده در تاریخ خودروسازی در نوع خودش بی سابقه بوده !!!!
      میشه بیشتر توضیح بدین با تشکر؟؟؟

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        حتما دوست عزیز
        بزار با یک مثال شروع کنم !
        راستی برای اینکه دربا اون یکی در قاطی نشه از واژه درب خودرو استفاده کردم .
        در خودرو های معمولی وقتی می خواهیم درب خودرو رو باز یا بسته کنیم
        با یک سیستم سنتی لولا و ضامن مواجه هستیم مشکل این سیستم اینه که وقتی خودرو در شیب تند قرار داره و یا باد شدیدی میاد برای باز و یا بسته کردن درب خودرو با مشکل مواجه خواهیم بود
        در خودرو های پیشرفته تر بخاطر مکانیسم هیدرولیکی که برای درب ها تعبیه شده این مشکل برطرف شده یعنی هرجا شما درب خودرو رو رها کنی در جای خودش باقی خواهد ماند
        اما این سیستم هم مشکلاتی داره اونم اینکه برای بازو بسته کردن درب خودرو نیروی بیشتری لازمه که معمولا برای کودکان و سالمندان مشکل ایجاد میکنه
        .
        پورشه در پانامرای جدید این مشکل رو حل کرده
        قرار دادن تعدیل کننده‌ی مغناطیسی (Magnetic damper) که هم باعث شده درب خودرو هنگام رها کرد و یا قرارگرفتن در شیب در جای خودش ثابت بشه و هم هنگامی که قصد باز و بسته کردن و تکان دادن آن را دارید به راحتی حرکت کنه !
        .
        البته باید به این نکته اشاره کنم که این سیستم کاملا با کمک فنر های مغناطیسی تفاوت داره
        نکته اینجاست که کمک فنر های مغناطیسی با استفاده از مایع مغناطیده یا فروفلوئید ها نیرو های وارد شده رو جذب میکنن اما این سیستم بصورت عکس عمل میکنه و باعث تسریع و نرمی در باز شدن درب خودرو میشه در حالی که در شیب ها و هنگامی که بادشدید میاد و … در جای خودش باقی میمونه !!!!
        .

        پاسخ
      2. mehran911
        سوابق: (145 دیدگاه) ,

        دوست عزیز در موردش توضیح دادم اما
        کامنتم رفت واسه تایید
        یکم صبر کنی تایید میشه
        به هر حال به این پست سر بزن

        پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    به زرس قاطع میشه گفت شتابی که گیربکس PDK پورشه قابل قیاس با هیچ گیربکسی نیست و در تاریخ خودرو سازی بی رقیب ضمنا بیشترین قدرت رو از موتورهای ۶ و ۸ سیلندرش استخراج میکنه و به نسبت وزن بالای دوتنی پانامرا و با این شکل و شمایل سدان بودنش شتاب ۳.۶ ثانیه بی نظیر و بی رقیب هستش

    پاسخ
  6. رامکال
    سوابق: (595 دیدگاه) ,

    فوق العاده زیبا و پیشرفتست.
    من نسل قدیم شو توی اهواز دیده بودم.
    امیوارم پای این نسلشم به اهواز باز بشه.

    پاسخ
  7. shahin
    سوابق: (487 دیدگاه) ,

    حیرت زده از مهندسی پورشه در حال نوشتن هستم.نوش جونشون اون قیمت ناچیزی که برای خرید این ماشین در نظر گرفتن.با حقوق ماهی ٢هزار پوند و امکان خرید از دم قسط اگر متولد اروپا یا امریکا بودیم احتمالا همه تا سال ٢٠١٨ این ماشینو داشتیم.٢٠٠ کشور در دنیا وجود داشت و ما کجا به دنیا اومدیم:)

    پاسخ
  8. adel
    سوابق: (173 دیدگاه) ,

    یعنی نابود شدم، طراحی و پرفورمنس بالای این ماشین با رو ح و روان آدم بازی میکنه.
    فقط ای کاش… و همان حسرت همیشگی از کشور ما ایران
    خدا به داد دل ما برسه.

    پاسخ
    1. Parker
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      خداوند بزرگ و متعال سرنوشت انسان ها رو در گروی انتخاب های خودشون قرار داده.

      خدا وقتی تو سخنی قرار بگیری و خالصانه ازش کمک بخوای از عمیق ترین گودال جهان هم نجاتت میده.

      اما خواستن یک ماشین .. ؟؟! …
      به نظرم خودت باید تلاش کنی…
      البته این آرزوها و خواسته ها مطمئن باش دوره ای و مقطعی هستند.

      پاسخ
  9. Saied
    سوابق: (1155 دیدگاه) ,

    اگه یه شهر وند المانی بودم قطعا تو شرکت پورشه کار میکردم.

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عاشق این ماشینم
    انشالله یروز یدونه از اینا میخرم
    البته مدل بالاتر و جدیدترشو

    پاسخ
  11. محسن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام از نظرمن کل این حرفایی که شما میزنید تو یه جمله تموم میشه حیف که وارد نمیشههههههه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x