پورشه

بررسی تخصصی پورشه پانامرا توربو S فیس‌لیفت ۲۰۲۰

پورشه مشغول الکتریکی سازی سبد محصولات خود بوده و این اواخر تایکان تمام الکتریکی را معرفی کرده است؛ اما این به معنی فراموشی مدل‌های درون‌سوز و پرفورمنس نیست و برای اثبات این موضوع اقدام به فیس لیفت پانامرا توربو S کرده است.

پورشه پانامرا توربو S

این خودرو همچنان از نیروگاه ۸ سیلندر استفاده می‌کند اما قدرت آن به ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور هم به ۸۲۰ نیوتون متر رسیده که این ارقام به ترتیب بهبود ۷۹ اسبی و ۵۰ نیوتون متری را نشان می‌دهد. همین بهبودها باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت توربو S در ۳.۱ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعتش نیز به ۳۱۸ کیلومتر در ساعت برسد.

پورشه پانامرا توربو S

و شما این تغییرات را با راندن پانامرا متوجه خواهید شد چراکه راندن چنین خودرویی با سرعت‌های پایین واقعاً سخت است. در شهر کافی است اندک اشاره‌ای به پدال گاز داشته باشید تا در یک چشم بر هم زدن سرعت خودرو به حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت هم برسد.

پورشه پانامرا توربو S

اما رسیدن به سرعت‌های بالا با پانامرا توربو S تجربه‌ای شوکه کننده و درعین‌حال احساس‌برانگیز است. تقریباً خبری از تأخیر در پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو نبوده و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه نیز به خوبی عمل کرده و تعویض‌های تیز و سریعی دارد.

پورشه پانامرا توربو S

شاسی هم برای هماهنگی با این قدرت و سرعت به‌روز شده هرچند این موضوع با نقاط قوت و ضعف خاص خودش همراه است. شکی وجود ندارد که پانامرا توربو S در سرعت‌های بالا خودرویی پایدار و کاملاً خونسرد است و تکان های بدنه را به خوبی محدود کرده اما سواری خودرو برای اکثر جاده‌های بریتانیا کمی سفت است. شما معمولاً دست‌اندازها و ناهمواری‌های جاده را حس خواهید کرد زیرا سیستم تعلیق بادی پانامرا ظرفیت ناپدید کردن چنین دست‌اندازهایی را ندارد.

پورشه پانامرا توربو S

فرمان هم به‌طور احساس‌برانگیزی دقیق و سنگین بوده و پدال گاز نیز حس بسیار خوبی را به راننده منتقل می‌کند. در حالت دستی و زمانی که دنده‌ها را نگه دارید صدای گیرای پیشرانه ۸ سیلندر به گوش خواهد رسید هرچند صدای تولیدی در بیرون از کابین بهتر از صدای داخل بوده و جذابیت بیشتری دارد.

پورشه پانامرا توربو S

اما واقعاً نمی‌توانید از ابعاد بزرگ پانامرا فرار کنید. خودروی حاضر در تست از نوع بازار آلمان بود ولی همواره پهنای بالا و ابهت خودرو در جاده و البته گیرایی آن در خیابان‌ها به چشم می‌آمد و همواره نظرها به ما جلب می‌شد.

پورشه پانامرا توربو S

پورشه پانامرا توربو S خودرویی با کیفیت عالی، دینامیک و سرعت بالا و توانایی‌های بزرگ است که ارزش قیمت بالای خود را دارد؛ اما به نظر می‌رسد این خودرو برای اتوبان‌های پرسرعت و نه برای جاده‌های پر پیچ و خم و پر از دست‌انداز بریتانیا تولید شده است بنابراین اگرچه خریداران بریتانیایی از شنیدن اینکه پشت فرمان سریع‌ترین پانامرا قرار می‌گیرند خوشحال خواهند شد اما احتمالاً از پرفورمنس کامل آن لذت نخواهند برد زیرا سواری خودرو کمی سفت است.

مشخصات پورشه پانامرا توربو S

  • قیمت: ۱۳۵۶۱۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۶۲۱ اسب بخار/۸۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۱۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (801 ديدگاه)

    در حال حاضر با این اوضاعو احوالو شرایط خریدن پورشه تو ایران چالش بزرگیه و باید قبل از خریدن خیلی از مسائل از خیلی جهتا بررسی بشه و درکل قبل از اینکه هزینه هنگفتی رو واسه پورشه صرف کنیم باید ببینیم آیا خریدن اون تو ایران مقرون به صرفه هستش یا نه؟؟ (( البته بگذریم از کسایی که پولای باد آورده دارن و این مسائل اصلاً واسشون مهم نیستش))

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۷
    1. ممد ژانگولر

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      یکی از کاملترین ماشینهای اسپرت که فوق العاده کاربردیه
      😍
      اگه اشتباه نکنم تنظیم ارتفاع هم داره که زیرش گیر نکنه
      عشقی داداش

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۳
      1. زیزیگولو

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (801 ديدگاه)

        ممد این یه ماشین فوق العاده شیک و اسپرت و کاربردیه ولی قیمتشم تو ایران خیلی کاربردیه!!!!!!!!😱😱😱😱گرونی یه واژه‌ پرتکراره که تو این چهار دهه نقل همه محافل خونوادگیو اجتماعی بوده مخصوصاً گرونی ماشین که تو دوسال اخیر افزایش وحشتناکی داشته و به ناکجا آباد پرواز کرده و معلوم نیستش از چه سیاره ای تو کدوم کهکشان سر در بیاره

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۳
        1. ممد ژانگولر

          ۲۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          اره داداش زیزیگولو

          وقتی لاکپشتها پرواز میکنن پشت سرش پرایدها هم پرواز میکنن 😐

          موافقم ۸
          مخالفم ۳
    2. NISSAN GTR SOLTAN/MY LOVE C350

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ببخشید برای ریپلای دوست عزیز
      پدال بی زحمت یه مطلب در مورد برابوس ROCKET 900 سریعترین و قویترین سدان روی زمین بزار خیلی ممنون میشم ازت
      یه چیزایی باید واسه بعضیا روش بشه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱۲
      1. زیزیگولو

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (801 ديدگاه)

        دوج چارجر رِدای

        موافقم ۹
        مخالفم ۹
    3. رامتین

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      اصلا فکرش هم نکنید که تو این اوضاع پورش خرید. یکی از دوستان همکارم پانامرا۴s داره. ماهی ۱میلیارد درآمدشه! برای چنین افرادی حق با شماست. میگفت پمپ بادش را چند روز پیش عوض کرد ۲۵ میلیون!

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۲
      1. زیزیگولو

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (801 ديدگاه)

        آره رامتین هزینه های نگهداریش واقعاً بالاست

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
    4. سهند

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (152 ديدگاه)

      پس این ماشین راحت تره یا m5 کامپتیشن؟
      و سوال دیگه هم دارم اینکه پورشه پانامرا سدان کوپه است یا سدان متوسط یا فول سایز؟

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
      1. زیزیگولو

        ۲۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (801 ديدگاه)

        سهند در مورد سوال اولت : به نظر من هردو مدل M5 کامپیتیشن و پورشه پانامرا ماشینای لوکسو نرمو راحتی هستن ولی من پورشه پانامرا رو ترجیح میدم …. در مورد سوال دومت : پورشه پانامرا یه سدان لوکسو چهارسرنشین با مشخصه ‌های یه ماشین کوپه و عقب هاچ ‌بک هستش

        موافقم ۹
        مخالفم ۴
  2. محمد حسین

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (204 ديدگاه)

    با اینکه عاشق مرسدسم و AMG GT بعد از اس کلاس و اس ال آر عشق سوّممه اما باید اعتراف کنم پانامرا معرکه است. واقعا خاصه… انگار یه روحی داره که بقیه ندارن

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۶
    1. MC20

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1319 ديدگاه)

      یه جور عجیبی اسپورته

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۴
    2. Hadi

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1313 ديدگاه)

      فیس لیفت پانامرا خیلی خوب و هماهنگ تر شده…
      کاین هم به همچین تغییری نیاز داره…
      این مدل turbo s پانامرا خیلی قیمتش به توربو s تایکان نزدیکه و یه جورایی انتخاب رو سخت کرده…
      همین رقابت درون شرکتی پانامرا با تایکان باعث شده که اینقدر فروشش پایین بیاید
      و اگه اختلاف قیمت بیشتر بود اینجوری نمیشد
      و این خیلی بده…

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
    3. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      روح خاص فقط cls نسل دوم.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  3. MC20

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    خوشم میاد که محدودیت سرعت نمیزاره

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
    1. دانیال

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بی ام و از لحاظ پرفورمنس قوی تره یا پورشه؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. SF90 STRADALE

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2659 ديدگاه)

    جانم پورشه با این ماشین هایی که میسازه
    استایل این ماشین ، سرعت رو فریاد میزنه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  5. Ho3in

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    زیبا و دوست داشتنی از فیس خارجیش گرفته تا داشبورد و صندلی هاش ،ولی اگه تواین ماشین نشسته باشید(البته نسل های قبل) ،صندلی پشتیش خیلی پایینه و برای اینکه جلو رو ببینی باید به سمت کنار بیای تا بتونی جلو رو ببینی
    و یه مشکل دیگه هم که این ماشین داره اونم اینه که صدای خوبی نداره (صداش باید شبیه فراری باشه)

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  6. ارشیاSVJ

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    ماشین زیبا در منظره ای زیبا!!!
    حیفه این نیست یکی از جاروبرقی های تسلا یا جاروبرقیه خوده پورشه رو بخری؟؟یا اون جاروبرقی جدیده؟چی بود اسمش؟اها لوسید!!!
    بری اون رو بخری؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۸
    1. AMG_73///

      ۲۰ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (862 ديدگاه)

      تسلا جاروبرقی
      لوسید جارو برقی
      eq بنز جاروبرقی
      i بی ام و جاروبرقی
      e tron آئودی جاروبرقی///…..
      بس کن
      نجات زمین مهمتره
      v8 رو میشه دوباره ساخت اما زمین و لایه اوزون رو نه
      وقتشه که دیدگاهمون رو تغییر بدیم///…….

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۳
      1. سهند

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (152 ديدگاه)

        راست میگی ماشین های الکتریکی خیلی خوبه متاسفانه بعضی افراد فقط ماشین های تنفس طبیعی و ۱۲ سیلندر و … را دوست دارند و از وضعیت بد جهان و اینکه اتمسفر کم مونده پاره بشه خبر ندارند همین کربن دی اکسید باعث شده قطب ها ذوب شوند و هوای جهان گرم شود انشاءالله هرچه زود تر تمام خودرو ها را الکتریکی کنند

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
      2. Sina

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (899 ديدگاه)

        تا زمانی که تامین برق الکتریکیا پاک نشه اینا فقط دروغ هستن.
        زمانی که تولید برق تمام دنیا تجدید پذیر شد اونوقت این حرف درست میشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. سهند

          ۲۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (152 ديدگاه)

          تو هم راست میگی الان بیشتر برق از سوخت های فسیلی بدست می آید و آن هوا را آلوده میکند

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  7. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دیشب داشتم کتاب فایل صوتى کتاب بیشعورى رو گوش میکردم توى یه قسمتش از قول یه روانشناس (آدولف اشنایدر )گفت هیتلر هر چند تو نبرد با روسیه شکست خورد ولى یه پیروزى بزرگ بدست آورد(عوام فریبى و سوء استفاده از احساسات مردم)سپس اضافه میکنه(اون تخم معترضانى رو کاشت که توقعاتشون انتهایی نداره و نه هیچ چیز میتونه جلوى خود خواهى هاشون رو بگیره خودخواهى هایى که معمولاً هزینه هاشو کل جامعه باید بپردازه.)
    چند روزه دارم این چند جمله رو تو ذهنم مرور میکنم.
    دوستان عزیز لطفاً منو مورد عنایت قرار ندید این جمله هایی که اینجا نوشتم عیناً از متن کتاب بود(بخش دوم قسمت سوم.)

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. بهراد

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (611 ديدگاه)

      کتاب ۱۹۸۴ یا مزرعه حیواناتو بخونی فک می کنی تمام برو بکس زدن تو کار بازیگری شخصیتای داستان

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
    2. Alireza

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (671 ديدگاه)

      اون آقا احتمالا تاریخ نخونده من طرفدار هیتلر نیستم ولی از اون آدمایی که از هیتلر بدتر بودن و ژست آدم حسابی گرفتن بدم میاد جنگ جهانی دوم رو انگلیس و فرانسه شروع کردن با اعلان جنگ به آلمان!!! دوما تنها خوبی که همین تفکر هیتلر داشت به قول این آقا اگه پر توقع بود به اندازه توقعاتش تلاش میکرد و این رو به جامعه آلمان تزریق کرد اگر الان آلمان یه کشور پیشرفته و پرتلاشه مدیون همین تفکره برید تاریخ آلمان رو بخونید تا ببینید قبل از هیتلر جامعشون تو چه فلاکتی بود البته همه اینها توجیهی برای جنگ و خونریزی نیست

      موافقم ۲
      مخالفم ۵
    3. مانی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      حتی زحمت ۴ خط خوندن رو نمیکشی و ترجیح میدی گوش کنی‌
      لابد مردم تو فلاکت باشن و دعا کنن خوبه
      بذار یه مثال بزنم
      یسری کشور داریم زمین مال مردمه و دولت ۹۹ ساله کرایه میده
      یسری کشور یسری بد بخت رو زمین‌های بزرگ کار می‌کنن و کل درامد مال کس دیگه یی میشه
      حالا منظورت از زیاده خواهی‌ چیه؟در چه حدی رو زیاده خواهی‌ میدونی‌ با کدوم متر؟اصلا مترت استاندارده!!؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    4. داریوش

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      برو ببین نسل جدید انگلیسی ها کیا بزرگ ها و سلبریتی هاشون هستن کیا الگوشون هستن حداقل هیتلر عرضه و وجود و جرات داشت این بی سواد های دوزاری همونم ندارن اگر قرار باشه تاریخ رو ا ی ت بی بی سی و عوامل چپی که ننگ بشرن بگن و باید روزی دوازده مرتبه … به اون تاریخ بحث دفاع از هیتلر یا شخص خاصی نیست بحث حرف بی خود تو هست عوام خصوصا تو کشورهای که مثلا تاریخ جنگ جهانی رو نوشتن فاجعه هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  8. محمد

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (273 ديدگاه)

    ردیف عقبش فوق‌العادست

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. Reza ar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    باید قبول کرد از همه لحاظ یه پله بالا تر از amgو سری ۸هست البته قدرت خروجی amg بهتره ولی در کل بهترین دینامیک و کیفیت رو داره و بهترین گزینه برای کلاس سدان های فول سایز اسپورت هست در عوض این برتری نسبی پورشه هم قشنگ جیب خریدار رو خالی میکنه!!!

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۰
    1. Reza ar

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (113 ديدگاه)

      جالب اینجاست ۹۹درصد کاربرای سایت تا حالا یکی از اینا رو حتی از نزدیک هم ندیدن ولی قشنگ نظر میدن من هم اگه نظر میدم از روی مطلب سایت ها و کساییه که سوار شدن .تعصب رو بذارید کنار

      موافقم ۲
      مخالفم ۶
  10. Reza ar

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    این برسی carwowهست شاید برای انگلستان خوب نباشه ولی برای آلمان و آمریکا شمالی مناسبه .بعد نوشته ماشین سفته خوب کسی که اینو میخره انتظار رولزرویس که نداره .خریدار این کسی هست که میخواد با خانواده سوار یه سوپر اسپرت با فضای بار زیاد بشه و ذات ماشین اسپرت همینه

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
    1. داریوش

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (8 ديدگاه)

      انگلیسی ها درآمد سرانشون نصف آلمانی هاست توهم نداشته باش قدرت خرید آلمانی ها خیلی قوی تر از انگلیسی هاست

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  11. مهرداد كمال

    ۲۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    یک گزینه وسوسه کننده دیگه هم هست که خیلی لوکسه و تاپ اسپیدشم بیشتره و خیلی خاص الپینا B7

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. سهند

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (152 ديدگاه)

      به نظرم آلپینا b7 بهترین سدان جهانه چون همه ی نکات منفی که سری ۷ داره آلپینا رفعش کرده و بسیار بهتر و لوکس تر کرده

      موافقم ۲
      مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا