پورشه

اولین تجربه رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2018 جدید

محصولات GTS پورشه چندین سال است که در سبد محصولات این خودروساز حضور دارند بنابراین نباید از شنیدن خبر تولید قایق زمینی و لوکس پانامرا GTS تعجب کنیم.


این خودرو که در جایگاهی بین مدل پایه ۴S و نسخه‌ی بسیار سریع توربو قرار می‌گیرد در تلاش خواهد بود تا ترکیبی از جذابیت رانندگی و قابلیت استفاده روزمره را به مالکان ارزانی بدارد.


به این منظور شاهد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی هستیم که قدرت کمتری در مقایسه با نسخه پرچم‌دار داشته و البته تنظیمات متفاوت شاسی نیز باعث افزایش جذابیت کلی این خودرو شده‌اند. پانامرا GTS به دو فرم سدان استاندارد و مدل کاربردی‌تر اسپورت توریسمو در دسترس بوده و ما هم شانس رانندگی با مدل سدان را در پیست مسابقه بحرین پیدا کرده‌ایم.


شاخصه‌های بصری پانامرا GTS مشابه دیگر محصولات این سری بوده و بنابراین شما شاهد پکیج طراحی اسپورت متمایزی خواهید بود که شامل عناصر تیره‌رنگ در فریم پنجره‌ها، عناصر روی سپر، نشان‌ها و محیط اطراف چراغ‌های جلو بوده و همچنین لوگوهای GTS نیز در بخش پایینی درب‌های جلو نصب شده‌اند. این طرح مشکی همچنین برای رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی استاندارد و ۴ خروجی اگزوز اسپورت نیز بکار رفته است. نهایتاً اسپویلر تاشدنی پانامرا دارای عناصر بیشتر برای بهبود سطح خود و افزایش نیروی رو به پایین است.


داخل کابین تغییراتی صورت گرفته است. تریم آلکانترا روی صندلی‌ها و غربیلک فرمان را پوشانده و لوگوی GTS نیز به دورشمار پیشرانه و پشت‌سری‌های صندلی‌های جلو اضافه شده است. یک کرنومتر هم به بالای داشبورد اضافه شده که نشان دهنده‌ی وجود سیستم اسپورت کرونو در این خودرو می‌باشد.


کابین خودرو کاملاً نشان دهنده‌ی یک پانامراست به این معنی که شاهد فضایی زیبا، جادار و پر از تکنولوژی‌ها خواهید بود. از جمله تکنولوژی‌های بکار رفته می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی در کنسول مرکزی و همچنین دو صفحه‌نمایش ۷ اینچی دیگر در دو سمت دورشمار پیشرانه اشاره کرد. این سیستم هم‌اکنون در تمامی مدل‌های پانامرا عرضه شده و دیگر تکنولوژی موردبحث هم هدآپ دیسپلی تمام‌رنگی با گرافیک بالاست.

با فشردن دکمه پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری از خواب برمی‌خیزد. این پیشرانه اساساً همان نمونه بکار رفته در پانامرا توربوی ۵۴۲ اسبی است اما در این نسخه قدرت ۴۵۳ اسبی و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری دارد. گشتاور یاد شده را می‌توان از دور ۱۸۰۰ به خدمت گرفت. پیشرانه یاد شده به گیربکس ۸ سرعته PDK جفت شده و با سیستم چهار چرخ محرک هوشمند همکاری می‌کند. مجموع این تکنولوژی‌ها باعث تولید خودرویی سریع شده‌اند.

پانامرا GTS از حالت‌های رانندگی نرمال، شخصی، اسپورت و اسپورت پلاس برخوردار بوده و زمانی که دو حالت آخری را انتخاب کنید شاهد تیز شدن پدال گاز و غرش بیشتر سیستم اگزوز خواهیم بود. اگرچه صدای تولیدی به گیرایی محصولات مرسدس-ای ام جی نیست اما به حد کافی بلند است و پرفورمنس بودن پانامرا GTS را جار می‌زند.


همانند تمامی پانامراها، GTS از سیستم تعلیق بادی و دامپرهای تطبیقی سود می‌برد. البته این سیستم باعث می‌شود ارتفاع سیستم تعلیق ۱۰ میلی‌متر کاهش یابد و میله‌های ضد لغزش سفت‌تر شوند. خودروی حاضر در تست همچنین از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ سفارشی، سیستم ضد لغزش فعال با کنترل شاسی دینامیک، دیفرانسیل عقب با هدایت گشتاوری و ترمزهای سرامیکی سود می‌برد که بهای کلی آن‌ها ۱۱۷۷۰ پوند می‌باشد.


با وجود تمامی این سیستم‌ها، پانامرا احساس فوق‌العاده‌ای دارد. اگرچه همیشه از وزن بالای خودرو آگاه خواهید بود اما فرمان پذیری پانامرا خوب بوده و بازخورد مناسبی ارائه می‌کند. تمامی این موارد باعث شده‌اند با خودرویی کاملاً چابک طرف شویم. کنترل تکان‌های بدنه عالی بوده و ترمزهای سفارشی هم بی‌وقفه کار خود را انجام می‌دهند.


پانامرا GTS در جاده پایدار و خونسرد عمل کرده و در عین حال راننده را درگیر فرایند رانندگی می‌کند. قضاوت نهایی را به تست این خودرو در بریتانیا موکول می‌کنیم اما جاده‌های نرم بحرین نشان دادند که پانامرا در سرعت‌های کم اندکی سفت است اما با افزایش سرعت دل‌پذیرتر می‌شود.


GTS نقطه اتکای خانواده پانامرا بوده و همان دینامیک رانندگی و پرفورمنسی که از یک پورشه انتظار داریم را ارائه می‌کند اما تمامی این موارد بدون قربانی کردن اشرافیت و رفاه خودرو به دست آمده‌اند. البته پانامرا ارزان نبوده و دو خودروی مرسدس E63 S و ب ام و M5 کامپتیشن پرفورمنس بهتر با قیمت کمتری را ارائه می‌کنند اما پانامرا از نظر هندلینگ و درگیری راننده بر هر دو خودرو برتری دارد.

مشخصات پورشه پانامرا GTS

  • قیمت: ۱۰۵۹۷۳ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۳ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بچه خوشگل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چندماه پیش تو جاده و یه گردنه طولانی باشیب زیاد پشت سره یه پورشه پانامرا داشتم رانندگی میکردم باتندر90. راننده پورشه داشت باتلفن صحبت میکرد. چند دقیقه ای باسرعت معمولی میرفت ومنم پشت سرش.البته میشدباجون کندن سبقت بگیرم ولی دوست داشتم نگاش کنم. یهوطرف دیدم گوشی رو کنار گذاشت. یه نگاه به آینه کرد بخدا طوری توسربالایی کند ورفت انگار شلیک شد.انگار من ایستاده باشم واون باصدتا سرعت از کنارم رد بشه.ولی منم ازدیدن این حالت لذت بردم. بعید میدونم صاحب همچین خودروهایی از روندن ماشینشون اونقدر لذت ببرن که ما ازاز نزدیک دیدنشون لذت میبریم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mopar or No Car

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      البته اختلاف شتاب مدلهای مختلفش که تو ایران هست خیلی متفاوته:
      نسخه 6سیلندر 7 ثانیه
      4S شتابش 5 تا 5.2 ثانیه
      و توربو 4.2 ثانیه هست.
      ولی خوش به حالت که تو جاده یکیشو دیدی
      چون معمولا میذارن تو پارکینگ و فقط آخر هفته یه دور تو شهر باهاش میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۶ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        4s ببود

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. power active

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (171 ديدگاه)

      شما باز از نزدیک دیدی من الان مطلب شما رو چند بار خوندم و لذت بردم خخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Amir

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    پانامرا محبوب قلب ها،به نظرم کامل ترین ماشین دنیا❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. آآآآرماااانننن

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    یکی از کامل ترین ماشین های دنیا
    حرف نداره
    مدل جدیدش تو مسکو واقعا زیاده! نمیدونم کی اومد کی خریدن!!! چه تو مناطق پولداراشون چه تو منطقه های متوسط !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Muty

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    لامصب میشه عاشقت نبود ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. H

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    پورشه یه ماشینی ازهرکی بپرسی عاشقشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با 2000 کیلو وزن این درجه از پرفورمنس ، شتاب ، هندلینگ و لذت رانندگی فقط از پورشه برمیاد ??

    من به همه ی رقبای آلمانی و غیرآلمانیش ترجیحش میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      البته نباید از کنار مرسدس‌ای‌ام جی ۴ در به سادگی‌ گذشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. omid622

    ۲۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا هیچ سدانی در دنیا جذابیت خارجی پانامرا رو نداره
    به حد تکامل رسیده این ماشین دبگه چیزی بهتر از این نمیشد خلق کرد
    نمای داخلش هم که نگو و نپرس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا