پورشه

بررسی موشک زمین به زمین پورشه: 911 GT3 PDK

رئیس بخش خودروهای اسپورت فوق‌العاده پرفورمنس پورشه، آقای Andreas Preuninger اعلام کرده جدیدترین نسخه‌ی ۹۱۱ GT3 بهترین خودروی از این دست تاکنون بوده است؛ و با توجه به این که نمونه‌ای ضعیف از پورشه در طول عمر ۱۸ ساله‌ی این خودرو وجود نداشته بنابراین با ادعایی برجسته طرفیم. البته ما با تست مفصل این خودرو در جاده‌های ولز این سخنان را تأیید می‌کنیم.


این پورشه ۹۱۱ GT3 بیش از آنکه یک خودروی کاملاً جدید باشد، نسخه‌ای بازنگری شده از محصولی قبلی است. البته ارتقاهای این خودرو بسیار کامل بوده و ورای ساختار پایه و طراحی مکانیکی تقریباً نکته‌ی مشترکی بین دو خودرو وجود ندارد.


برای مثال حجم پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی از ۳.۸ به ۴ لیتر افزایش یافته و بدین ترتیب خروجی آن نیز از ۴۶۹ به ۴۹۳ اسب بخار رسیده است. تقریباً هر قطعه‌ای برای کاهش اصطکاک درونی و بهبود کارایی تغییر کرده یا جایگزین شده است.


راندمان آئرودینامیکی خودرو نیز بهتر شده است. این خودرو نسبت به نسخه‌ی قبلی ۲۰ درصد داون فورس بیشتری دارد و البته درگ افزایشی نیافته است. شاسی و سیستم فرمان نیز همان آسایش و گیرایی پورشه را دارند.


برای اولین بار خریداران می‌تواند از بین گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۶ سرعته ی دستی یک گزینه را انتخاب کنند. در نمونه‌ی قبلی تنها گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شد بنابراین GT3 کنونی برای طیف بیشتری از افراد جذابیت دارد.


البته خریدن خودرو به سادگی وارد شدن به نمایندگی پورشه و انتخاب آپشن ها نیست. اگر نمایندگی محلی پورشه قبلاً شما را به خریدن GT3 جدید دعوت نکرده باشد نمی‌توانید دست‌های خود را روی فرمان قرار دهید. جدای از این موضوع، این خودرو یک شاخصه‌ی مهم برای خودروهای موتور اسپورت پورشه است. برای نمونه سیستم فرمان به‌طور باورنکردنی‌ای دقیق بوده و بازخورد مناسبی از رینگ و لاستیک‌ها به دست می‌آید. این عملکرد علیرغم استفاده از سیستم کمکی الکتریکی به دست آمده است.


از آنجایی که این خودروی اسپورت از سیستم تعلیقی با تمرکز روی پیست سود می‌برد بنابراین سواری خودرو در شهر سفت بوده اما در سرعت‌های بالا این موضوع به‌طور چشمگیری بهبود می‌یابد. در حقیقت شاسی خودرو از نظر هندلینگ توازن خوبی داشته و ایراد گرفتن از آن تقریباً ناممکن است. GT3 به نرمی از دست‌اندازها عبور کرده و کنترل بدنه نیز به خوبی صورت می‌گیرد. لاستیک‌های چسبان به شدت به جاده چسبیده و چسبندگی غیر قابل رقابتی را فراهم می‌کنند.


اما قلب GT3 جدید پیشرانه است که به‌طور هوشمندانه‌ای با کشش در دورهای پایین و وحشی‌گری در دورهای پایانی ترکیب شده است. این خشونت از دور ۵ هزار شروع شده و نقطه‌ی اوج دراماتیک و اعتیادآور آن بین دورهای ۷ تا ۹ هزار ردلاین است. این یکی از بهترین پیشرانه‌هایی است که در حال حاضر در دنیای خودرو وجود دارد. در حقیقت قلب تپنده‌ی GT3 یکی از فوق‌العاده‌ترین قوای محرکه‌ی تاریخ به شمار می‌رود.

نسخه‌های دستی این خودرو تا اواخر سال عرضه نخواهند شد بنابراین ما تنها توانستیم نمونه‌ی مجهز به گیربکس PDK را محک بزنیم. اساساً این گیربکس همان نسخه‌ی بکار رفته در مدل قبل از فیس لیفت است اما بهبود یافته و تعویض‌های سریع‌تری داشته و در شهر نیز نرم‌تر و آرام‌تر است.

پورشه GT3 به عنوان مدلی هیجان‌انگیز و سرگرم کننده بسیار بیشتر از یک خودروی محض است. از آنجایی که این خودرو از بخش خودروهای مسابقه‌ای پورشه بیرون آمده بنابراین به همان اندازه که در پیست تواناست در جاده نیز مناسب است.


اگرچه بسیاری از ۹۱۱ ها با صندلی‌های کوچکی در عقب عرضه می‌شوند اما این خودرو تنها دو صندلی دارد. دیگر مدل‌های متنوع ۹۱۱ آرام‌تر بوده و برای سفرهای طولانی بهتر هستند اما با توجه به هندلینگ فوق‌العاده‌ی GT3، این خودرو در فواصل طولانی واقعاً رام شدنی است. حتی صندلی‌های سطلی خودرو به حدی راحت هستند که چندین ساعت را می‌توان در آن‌ها سپری نمود.


حتی با استانداردهای بسیار ویژه‌ی پورشه، ۹۱۱ GT3 جدید یک شاهکار است. اگر به حد کافی خوش‌شانس باشید تا بتوانید پشت فرمان یکی از این خودروها قرار بگیرید، راهی برای ناامید شدن شما وجود ندارد.

جدیدترین نسخه‌ی پورشه ۹۱۱ GT3 سریع‌ترین و قدرتمندترین و البته بهترین GT3 تاریخ است. این خودرو در هر زمینه‌ای نسبت به مدل پیشین بهبود یافته و سیستم فرمان بهتر، شاسی راضی‌کننده‌تر و پرفورمنس فوق‌العاده‌تر دارد. تنها افسوس درباره‌ی GT3 جدید به مالکیت انحصاری و دست‌چین پورشه تعلق می‌گیرد.

مشخصات پورشه ۹۱۱ GT3 PDK

قیمت: ۱۱۱۸۰۲ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۴ لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: ۴۹۳ اسب بخار/۴۶۰ نیوتون متر

گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۱۷ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۲.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    البته نوربرینگ رو در 7/12 زده و ما منتظر 911 gt2 rs isjdl

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (محمدرضا)

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ای جانم روح دنیای خودرو ووووووووووووو………………………….
      خدایی این ماشین واس خودش یه GHOST SPATA ست :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ferrari zonda TDF

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      من خودم منتقد طراحی911ام ولی این مدل واقعا دهنم رو بسته.
      از پهلو فوق العاده ست. سپر جلوش هارمونی خوبی داره و گلگیرا و بدنه هم که پهنه اووووووووووووووف

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. e 36

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (918 ديدگاه)

      911 توربو اس ازین سرتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        اصلا تو یه کلاس نیستن این دوتا
        توربو رو محوریت راحتی و شتاب شکل گرفته
        ولی GT همه چیزش برای بهترین عملکرد تو پیست تنظیم شده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Shelby

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    911 جادوییه.قلب آدمو تسخیر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی 911

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    نوربرینگ رو در 7/12 زده والبته ما منتظر 911 gt2 rs هستیم با 700 اسب قدرت l

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    فقط با 493 اسب بخار ، شتاب 3.4 ثانیه؟؟؟؟!!!!!!!!
    WOWWWWWW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 4x

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    روحم تازه شد با دیدن این 911 دوست داشتنی بهترین پورشه هست برای من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امپراتور لامبورگینی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خواستنی ترین ماشین دنیا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehran911

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    به جرات میگم 911 بهترین خودروی اسپرت تاریخ خودروسازیست
    .
    فقط لطفا اگر متن بالا رو نخوندید حتما بخونیدش
    .
    متاسفانه سرم خیلی شلوغه و وقت نوشتن درباره این شاهکار صنعت خودروسازی رو ندارم اما به زودی در مورد پورشه خییییلی بیشتر خواهم نوشت
    .
    ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari zonda TDF

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      بهترین خودرو اسپرت تاریخ، فرراری اف40هست.
      طراحی پخته و زیبا، دوام و قابلیت اطمینان، هندلینک خفن، پرفورمنس وحشتناک و…
      جلو اف40 بهترین پورشه یعنی 959هم حرفی برای گفتن نداشت.چه رسد به 911
      اف40 شتاب جانبی اش با اف12توردوفرانس(تی دی اف) که یه ماشین خاص و عملکردیه سال 2016 یکی هست!!!!!!
      1/11g
      آیودی آر8 ال ام اس 2013 شتاب جانبیش 0/98g هست(ماشین مسابقه)
      فرراری انزو فرراری با 1/01g با اینکه کاررا و اس ال آر رو خورد کرد باز هم درحد اف40نیست.
      خوده فرراری میترسه از این که یه ماشین با پیشوند اف و پسوند سن شرکت فرراری بسازه مثلا اف70.یا اف80.ولی درحد اف 40نباشه.[قرار بود اسم لافرراری اف125 باشه(سن انزو فرراری کبیر) ولی!!]
      منتظر خوندن دلایل شما هستیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Viva

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    دوستانه عزیز یه سوالی داشتم ؟
    تواکثرماشیناگشتاور بیشترازاسبه بخاره ولی توی بعضی هاشون برعکسه مثله همین دوسته عزیزمون پورشه ولامبورگینی اوراکان و اونتادور وچندتای دیگه
    کسی میدونه چرا؟؟؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      تنفس طبیعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viva

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        خب پس بخاطر تنفس طبیعی بودنه☺
        دمت گرم داش
        مطمئنی دیگه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          البته که یکی از مهمترین عوامل تولید گشتاور بیشتر استفاده از سیستم پرخوران هستش و این خودروها نفس طبیعی هستن و گشتاور کمتری تولید خواهند کرد
          اما ساختار موتور وطراحی سیلندر و صد البته نوع خودرو ( کلاس کاربردی ) خیلی اهمیت داره
          .
          دقت کن که درسته که گشتاور و توان ( اسب بخار) با رابطه ی ساده ای به هم مرتبط میشن اما تفاوت های زیادی باهم دارند
          دوست عزیز اگر بخواهم ساده توضیح بدم گشتاور به نوعی ظرفیت کاریست که انجام میشه و اسب بخار سرعت انجام گرفتن این کار یا به نوعی نرخ انجام این کار در زمان معین است

          دوست عزیز دقت کن که این خودروها سوپراسپرت هایی هستند که با تمرکز بیشتر برای پیست طراحی شدن این خودروها نیاز دارن تا برای دست یابی به حداکثر سرعت به دور موتور های بالا دست پیدا کنن و خب این بدیهی است که با افزایش دور موتور عمل احتراق با سرعت بالاتری صورت میگیره و در کل سرعت انجام کار افزایش پیدا میکنه و توان بیشتری هم بدست میاد که این عامل رابطه مستقیمی با حداکثر سرعت خودرو داره
          .
          این یکی از دلایلی است که خودروهای مسابقه ای در دور موتورهایی تا 9000 دور بر دقیقه کار میکنن تا بتونن به توان بیشتر و در نتیجه به حداکثرسرعت بیشتری دست پیدا کنن
          اینها دلایلی هستند که باعث اهمیت بیشتر اسب بخار نسبت به گشتاور در خودروهای مسابقه ای میشن
          .
          در مورد شتاب اولیه این گشتاوره که اهمیت بیشتری پیدا میکنه دلیلش اینه که چون حداکثر گشتاور در دور موتور های پایینتری بدست میاد تاثیر بیشتری در شتاب گیری اولیه داره پس زمانی که ما شروع به شتاب گیری میکنیم این حداکثر گشتاور که در دورموتور های پایین ایجاد شده به دنده به اصلاح سنگین تر منتقل میشه که باعث میشه ما کشش و شتاب اولیه رو احساس کنیم
          پس گشتاور تاثیر بسزایی روی شتاب اولیه داره .
          .
          با این که وقت ندارم اما چون تو پست پورشه سوال پرسیدی جواب دادم
          اما جوابم ناقصه اگر وقت بشه خیلی بیشتر در موردش می نویسم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Archi KHAN

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          گُلی مهران …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      پاسخ دوستان کاملا صحیح بود البته دلیل اصلی این قضیه اینه که گشتاور تا میزان خاصی از دور موتور افزایش پیدا میکنه(مثلا 5000 ) که متاسفانه توی متن برای این خودرو ذکر نشده .ولی قدرت با افزایش دور موتور بیشتر میشه ووقتی ردلاین رو تا9000 افزایش بدن قدرت میتونه بیشتر از گشتاور بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        محمد رضا جان
        یکی از مهمترین دلایل این موضوع اینه که در دور موتور های بالا به دلیل اینکه عمل احتراق با سرعت بسیار زیادی انجام میشه اکسیژن کمتری در هر بار عمل احتراق به سیلندر میرسه که این موجب این میشه که ما گشتاور کمتری داشته باشیم
        اما با این وجود چون دور موتور بسیار بالاست و سرعت احتراق هم بسیار زیاده ما توان زیادی رو بدست میاریم
        .
        این کاهش اکسیژن در دور موتور های بالا رو میشه با توربو شارژر ها جبران کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. بنزما

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (505 ديدگاه)

    گشتاورش اشتباه ثبت شده یا تبدیل نویسنده اشتباه کرده با 493 اسب گشتاور 460
    گشتاورش از قدرتش کمتره ؟ امکان نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (752 ديدگاه)

    نه خیر بستگی به کورس(میزان جابجایی پیستون در سیلندر) پیستون داره هرچی کورس پیستون بیشتر باشه گشتاور بیشتر میشه ولی در عوض میزان اینرسی و اصطکاک افزایش پیدا میکنه و باعث میشه دور موتور خیلی بالا نره چون در این صورت موتور ناپایدار میشه واستهلاک زیادی پیدا میکنه حالا خودروساز ها با توجه به نیاز یه مصالحه بین این دو میکنن یعنی خودرو های حاده ای و معمولی بدلیل کاهش مصرفرسوخت واستهلاک تمایلی به بالا بردن دور پیشرانه ندارن کورس رو افزایش میدن تا گشتاور رو در دورهای پایین بدست بیارن اما خودرو های اسپرت بدلیل اینکه نیاز دارن گشتاور ثابتی رو در بازه بیشتری داشته باشن کورس رو کاهش میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    یه دونه اینو بخری با یه 911 GTS …. با GTS زندگی کنی ، اینو بزاری خاک بخوره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. saied

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    عاشقتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Viva

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آقای مهران 911 دمه شما بسی آتشین گرم ایشالا یه توربوsزرد گیرت بیاد توضیحات مفصلی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      قربانت دوست عزیز
      وظیفه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. یاس ی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    دوست عزیزمون آقا مهران از بچه های گل پداله، همیشه با اطلاعاتی که میدن و کامنتهای مثبتشون خاطره بعضی مباحث بیهوده را از ذهن آدم دور میکنن، من دو یا سه سال که خواننده پدال هستم و به ندرت کامنت میزارم ولی خواننده بیشتر کامنتهام و یادم نمیاد از مهران عزیز چیز بدی خونده باشم.
    راجب این ماشین بگم که عشقه و وزنه ی سنگینی توی دنیای موتور اسپورت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      شما لطف داری دوست عزیز
      ممنون از محبتت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاس ی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        عذر میخوام میتونم بپرسم چند سالتونه وساکن کجا هستید ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا