پورشه

اولین تجربه رانندگی با پورشه پانامرا جدید

پورشه پانامرای تماماً جدید همان سقف سرعت نسل قبلی را دارد اما همه‌چیز بزرگ‌تر و بهتر شده‌ است.
پورشه پانامرا توربو یکی از سریع‌ترین سدان هایی است که می‌توانید بخرید اما نسل جدید این خودرو همان سقف سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعت نسل پیشین را دارد. می‌خواهید یک سدان چقدر سریع باشد؟ برای اولین بار اتواکسپرس پشت فرمان این خودرو قرار گرفته تا مزیت‌های جدید آن را کشف کند.

Porsche Panamera Turbo 2016
Porsche Panamera Turbo 2016
مدل توربوی جدید از هر لحاظ بهتر از نسخه‌ی قبلی است و وقتی به پکیج اسپورت کرونو مجهز باشد در زمان ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مهم به لطف پیشرانه‌ی کاملاً جدید ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی حاصل می‌شود که نسبت به نمونه‌ی ۴.۸ لیتری قبلی ۲۹ اسب بخار و ۷۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری این خودرو هم کارایی فوق‌العاده‌ای به این سدان لوکس بخشیده و هم از نظر مصرف سوخت نیز بهبود یافته است.

Porsche Panamera Turbo 2016
Porsche Panamera Turbo 2016
اگر مصرف سوخت برای شما مهم است باید گفت که پانامرای جدید در هر صد کیلومتر ۹.۳ لیتر سوخت مصرف کرده و میزان آلایندگی آن با ۳۰ گرم کاهش در هر کیلومتر به ۲۱۲ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر رسیده است. این مهم به لطف غیرفعال کردن سیلندر، گیربکس جدید ۸ سرعته ی اتوماتیک PDK، سیستم استارت/استاپ و عملکرد coasting که در سرعت‌های بالا راننده را راحت می‌کند حاصل شده است.

Porsche Panamera Turbo 2016
این خودرو روی حمل افراد از نقطه‌ی A به B با حداکثر سرعت و راحتی تمرکز کرده است اما اینکه کارایی پانامرا چگونه روی جاده منتقل می‌شود بسیار فوق‌العاده است. کنترل شاسی ۴D جدید این خودرو به برقراری ارتباط عناصر رانندگی و پلتفرم در زمان واقعی کمک می‌کند و پاسخ‌های سریع‌تری را ایجاد می‌کند. صدای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر شگفت‌انگیز است و با بالا رفتن دور پیشرانه بهتر هم می‌شود. با فشردن دکمه‌ی اگزوز اسپورت صدای وحشی‌تری آزاد می‌شود.

Porsche Panamera Turbo 2016
هرگز مشکلی با سرعت مدل توربوی قبلی وجود نداشته اما پلتفرم جدید مستحکم‌تر و سیستم تعلیق بهبود یافته با اتحادی که دارند و با همراهی سیستم‌های کنترل سواری کارایی‌ای را در خودرو ایجاد می‌کنند که توصیف آن در قالب کلمات نمی‌گنجد. میزان چسبندگی خودرو بسیار بالا بوده و کششی که از طریق سیستم چهارچرخ محرک ایجاد می‌شود اجازه می‌دهد تا حد امکان از ۵۴۲ اسب بخار قدرت خودرو نهایت استفاده برده شود.

Porsche Panamera Turbo 2016
پانامرای جدید هنوز هم خودرویی بزرگ است و فاصله‌ی بین محورهای بیشتر و پهنای نسبتاً زیاد خودرو به افزایش فضای کابین منجر شده‌اند که این فضا در صندلی‌های عقبی بیشتر به چشم می‌آید. هنوز هم پانامرا خودرویی چابک و تودست است و در راه‌های شهری خودرویی اسپورت و پاسخگو احساس می‌شود. این احساس به لطف فرمان دقیق ایجاد می‌شود و آپشن فرمان پذیری چرخ‌های عقب حتی می‌تواند این حس را تشدید کند. این سیستم بر پایداری خودرو در سرعت‌های بالا نیز می‌افزاید.

Porsche Panamera Turbo 2016
رانندگی با این خودرو در اتوبان ثابت می‌کند که پانامرا توربو در سرعت‌های ۲۷۰ کیلومتر در ساعت همانند خودرویی با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حس می‌شود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تعویض‌های سریعی دارد و بنابراین به نظر می‌رسد که چیره‌دستی این گیربکس باعث شده تا پدال شیفترهای واقع روی فرمان چیزی زائد به نظر بیایند.

Porsche Panamera Turbo 2016
پورشه به‌طور قابل‌توجهی راحتی و آسایش این خودرو را بهبود بخشیده است. سیستم تعلیق بادی استاندارد این خودرو سواری خونسردانه و بهتری را نسبت به قبل ارائه می‌کند. همانند همیشه سیستم‌های سواری بی‌شماری از طریق دکمه‌ای در کنسول مرکزی قابل انتخاب هستند اما سوئیچ مربوط به پکیج اسپورت کرونو جدید است و حالت انفرادی جدیدی را به سواری خودرو اضافه کرده که به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات شخصی خودتان را برای سیستم تعلیق، اگزوز، گیربکس و پیشرانه انتخاب کنید.

Porsche Panamera Turbo 2016
چیزی که غیرقابل سؤال است چگونگی ساخت چنین سوپرسدانی با چنین سیستم‌ها و تجهیزاتی است. پورشه این مدل جدید را راحت‌تر، فوق‌العاده‌تر و تکنیکی‌تر از قبل ساخته است و هر آن چیزی را که در این کلاس قابل‌انتظار بوده برآورده ساخته است.

اسپورت ترین خودروی کلاس سدان های اسپورت لوکس یعنی پورشه پانامرا توربوی جدید بر پایه ی همان جذابیت ذاتی همیشگی خود ساخته شده اما راحتی بیشتر، لوکس بودن و تجهیزات زیادتری را نسبت به قبل ارائه می‌کند. پانامرای جدید بی‌شک از هر لحاظ بهتر شده است.

مشخصات پورشه پانامرا توربو

قیمت: ۱۱۳,۰۷۵ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک PDK، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۹.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو] منبع: autoexpress

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. جنوب

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (121 ديدگاه)

    چه دیدگاهی میتونم داشته باشم
    صداشو که شنیدم کلا چشمه دیدگاهم خشک شد.هیچ…..

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      صفحه مانیتور اوووووووووووووووووف
      صدای اگزور خیره کننده
      همه چی این ماشین بی نظیر

    2. Kurtz

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      عالیه.
      زبون آدم بند میاد.
      خوش بحال کسایی که سوار میشن.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4525 ديدگاه)

        حسرت نخور هیچ فایده ای نداره

        1. Kurtz

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          بحث حسرت نیست دوست من.
          حیفم میاد.
          بعضی از کسایی که پورشه دارن انسان های زحمت کش و فهیمی هستن. منظورم این افراد نیست. ولی تو شهر ما من هر چی کاین و پانامرا میبینم پسرها و دخترایی پشتشون نشستن که در عمرشون ۱ دقیقه کار مفید نکردن. فقط خوردن و خوابیدن…

        2. uss zumwalt DDG-1000

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4525 ديدگاه)

          تا دلت بخواد من این جور ادم هایی که شما میگی دیدم.راحت طلب و تنبل هستن
          ولی چی بگیم خوش شانسی یا خوش اقبالی و سرنوشت باهاشون یار دیگه.
          درضمن در ایران با تلاش میلیاردر نمیشی خیالت راحت چون باید پارتی یا پشتیبان داشته باشی.

        3. Kurtz

          ۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11347 ديدگاه)

          درسته بهنام جان.
          بازم تاکید میکنم من نه حسرت میخورم نه حسادت میکنم.
          شما تلاش کن مطمئن باش خدا جوابتو میده. اصلا چرا بگم خدا؟ این قانون هستیه. از هر دست بدی از همون دست میگیری. اگه زحمت بکشی دنیا هم پاداش زحمتتو میده.
          خدا رو شکر میکنیم تنمون سالمه و میتونیم رویای سوار شدن این ماشین هارو داشته باشیم. نه مثل کسی که با نقص یا معلولیت ذهنی یا جسمی به دنیا اومده که هیچ امیدی به فردا نداره.
          من همیشه از خدا سپاسگزارم. که میتونم به یک فردای خوب امیدوار باشم. این خیلی ارزش داره. شاید فقط وقتی ارزششو میفهمی که جای بعضی ها قرار بگیری.
          خدا رو چه دیدی شاید یه روزی من و شما به آرزوهامون رسیدیم.
          فعلا خدانگهدارت.

        4. uss zumwalt DDG-1000

          ۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4525 ديدگاه)

          امیدوارم موفق و پیروز باشی

    3. حمید

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (61 ديدگاه)

      این همون چیزیه که ماشینی مثل تسلا از اون بی بهرست یعنی اوج لذت رانندگی درسته تسلا ماشین بسیار خوبیه و لی همه چیز شتاب و مصرف بنزین نیست .لذت رانندگی چیزیه که پورش و لامبورگینیو فراری و بقیه بزرگان میدهند و عاشقان واقعی ماشین دنبال اون هستند نه کسانی که ماشینو فقط وسیله نقلیه می دونند پورش اگه هیبریدی میسازه شاهکاری مثل ۹۱۸ از توش در میاد

  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4525 ديدگاه)

    میگه در اتوبان باسرعت ۲۷۰ کیلومتر درساعت حرکت کنید انگار سرعت ۱۱۰ کیلومتر میرید.ببین چه غولی
    ۱۱۳۰۷۵ پوند میشه ۵۲۰۱۴۵۰۰۰ تومن که عالیه
    با این قدرت و پیشرانه فقط مصرف سوختش ۹.۳ لیتر.
    واقعا عالیه

    1. دانیال

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      تو ایران میشه ۲ میلیارد عزیز 🙂

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4525 ديدگاه)

        حداقل ۲ میلیارد

  3. امير علي

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (375 ديدگاه)

    این ماشین عالی و بی نقص

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      به نظر منم عالیه و حرفه ای و زیبا

  4. علیرضا

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (573 ديدگاه)

    چقدر مانیتورش بزرگه قشنگ میشه توش فیلم سینمایی دید فقط چون زاویش عموده یه خورده دید راننده نسبت به مانیتور بده کاش یخورده جای مانیتور بالاترمیبود یا زاویه رو به بالا داشت فنی هم که هرچیزی اسمش پورشه باشه حرف نداره البته طراحی خارجی فیس لیفته منتظر کاین کوپه

  5. Vahid porsche

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (480 ديدگاه)

    این ماشین از آینده اومده

  6. مجید

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    چابک و سریع و راحت و غیر قابل وصف!!!!!!!!!!هیولایی چهارچرخ که اوج نبوغ و هنر مهندسی پورشه رو تو این کلاس نشون میده!!!!!!واقعا افرین!

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      درود برتعریف شما

  7. mehran911

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1781 ديدگاه)

    ساخت همچین سدانی فقط از پورشه بر میومد
    .
    پانامرا بهترین سدانیست که در طول عمرم دیدم
    .
    پورشه از هر تکنولوژی که داشت در پانامرا جدید بکار گرفت و سنگ تموم گذاشت
    .
    مثل همیشه جلوتر از آرزوهات حرکت کن
    .
    ever ahead ?

    1. ALIREZA034

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (76 ديدگاه)

      دوستان در فوق العاده بودن این ماشین حرفی نیست.همونطور که میدونید این ماشین فرمانپذیری دو محوره داره.دوستان و مهران جان لطفا اگر ماشین های دیگه ای رو میشناسید که این قابلیتو داره به من هم معرفی کنید.(البته به غیر از بنز GT R).با تشکر از آقا شاهین.

  8. rrr

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ی ساعت دستت باشه بعد راحت سرتو بزاری بمیری، بی نظیره این ماشین، کجاست اون پخمه ای که میگفت پورشه فقط بلده جلو ماشیناشو بیاره پایین که تند برن!!!!!!

  9. آرین

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چه جوری میشه یه ماشین اینقد شبیه نسل های قبلش باشه ولی اینقققققققققققد خلاقیت و زیبایی توش باشه!؟

  10. lmbx

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (290 ديدگاه)

    به نظرم پشتش خیلی قشنک تر شده جلوشم که اصلا از اول مشکل نداشت!منتظر مدل توربو اس هستم اون دیگه عالیه.اصلا کلا مگه میشه بهتر از این هم کسی ماشین بسازه.
    از پدال خواهشمندم که در مورد تکنولوژی های پورشه وشیوه مدیریتی پورشه هم مطلب بزاره .به نظرم خیلی اموزنده باشه

  11. Vahid porsche

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (480 ديدگاه)

    استاد احمد باقری کو؟ نگرانش شدیم؟?
    استاد بفرمایید نظرتون درباره طراحی تکراری و غیر تهاجمی این ماشین چیه؟?

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4525 ديدگاه)

      طراحی دیده کامنت نمیزاره

  12. Saied

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    ❤️❤️❤️❤️

  13. فرید

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    به روز رسانی این ماشین یکی از بهترین به روز رسانیهایی بود که تو چند سال اخیر دیده بودم…

  14. سیاوش

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    حتی احمد باقری رو هم وادار به تحسیناز این اعجوبه وا داشته
    بی نقصه !!!!

  15. مسعود

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    در تنظیمات عملکرد پیشرانه روی دریافت حداکثر گشتاور تأکید شده که در یک سدان سنگین AWD
    از اهمیت بسزایی برخورداره.
    این نسل رو دوست دارم.
    مطمئنم فروش خوبی خواهد داشت.

  16. احمد باقری

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    هر چی باشه، از اون ۹۱۱ خیلی بهتره، البته در مقایسه با بقیه ماشینها، حرفی برای گفتن نداره.

  17. محمد زمانلو

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کسی می دونه که آیا پورشه نسخه ی Turbo S این نسل از پانامرا رو میسازه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X