تصاویر جاسوسی پورشه ماکان فیس لیفت

تصاویر جاسوسی جدیدی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهند پورشه در حال کار بر روی نسخه‌ی فیس لیفت ماکان پرفروش است. این کراس اوور که پوشش‌های کمی دارد به منظور حفظ ویژگی‌های رقابتی خود تازه‌تر می‌شود.

porsche-macan-refresh-spy-pics
در میان بزرگ‌ترین تغییرات می‌توان به نمای جلوی بهبود یافته‌ی ماکان اشاره کرد. لبه‌ی پایینی خودرو به‌روزتر شده و نمای معقولانه‌تر را به این کراس اوور داده است. عکاسان ما ادعا می‌کنند چراغ‌های جلو نیز پوشش استتاری دارند اما این موضوع در تصاویر مشهود نیست.

porsche-macan-refresh-spy-1
در نمای عقب شاهد چراغ‌های عقب پوشیده هستیم که نشان دهنده‌ی ایجاد تغییر در طراحی آن‌هاست. همچنین پوششی بین چراغ‌های عقب وجود دارد. این موضوع سبب شگفتی ماست زیرا این امکان وجود دارد که نواری LED در نمای پشت همانند تصاویر جاسوسی اخیر نسل بعد 911 را ببینیم.

porsche-macan-refresh-spy-3
متأسفانه تصاویری از کابین خودرو منتشر نشده است. سرعت سریع تغییرات صنعت خودرو باعث می‌شوند انتظار داشته باشیم تا اصلاحاتی در سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو و بسته‌های کمک‌راننده صورت بگیرد. اگرچه استفاده از دکمه‌های زیاد در کابین دور از ذهن است اما می‌توانیم تصور داشته باشیم که تعدادی از آن‌ها در کنسول مرکزی ماکان یکپارچه شوند.

porsche-macan-refresh-spy-4
انتظار تغییرات زیاد در قوای محرکه را نداریم اما شاید پورشه از فرصت اعمال فیس لیفت برای افزایش اندک قدرت استفاده کند.

porsche-macan-refresh-spy-2
پورشه ماکان که از سال 2014 در آمریکا عرضه شده به سرعت به پرفروش‌ترین خودروی این برند در آمریکا بدل شد. سال گذشته در آمریکا تعداد 19332 دستگاه ماکان فروخته شده که بیشتر از فروش 15383 دستگاهی کاین است. در واقع ماکان از معدود مدل‌های پورشه است که فروش آن نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر بهبود داشته است.

2017 Porsche Macan GTS
2017 Porsche Macan GTS

چهل درصد ماکان‌های فروخته شده در آمریکا از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 252 اسب بخاری استفاده می‌کنند. نسخه‌ی پایه‌ی ماکان باعث جذب 80 درصد مشتریانی شده که برای اولین بار خودرویی از پورشه را خریداری می‌کنند. از طرف دیگر افرادی که خواهان قدرتمندترین ماکان هستند می‌توانند از ماکان توربوی مجهز به بسته‌ی پرفورمنس با قدرت 440 اسب بخار لذت ببرند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

11 دیدگاه

  1. مجید.بهترین یا هیچ.
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    نقطه ی قوت طراحی پورشه برای من سادگی همیشگی و بی شیله پیله بودنشه. این که اصیل هست و بی زرق و برق. ماکان هم همیشه همینطور بوده. در فیس لیفت هم ان شالله که تغییری نکنه.
    اینم رتبه بندی سایت کار اهد درایور برای بهترین SUV های کامپکت :
    1- پورشه ماکان /
    2- پورشه ماکان توربو /
    3- مرسدس- آ ام گ ، GLC /
    4- جگوار اف پیس /
    5- ب ام و X3 /
    6- آئودی SQ5 /
    7- بنز GLC /
    8- بنز GLC کوپه /
    9- ب ام و X4 /
    10- کادیلاک XTS /
    11- آئودی Q5 /
    12- لکسوس RX /
    13- لینکلن Mkx /
    14- لندرور دیسکاوری /
    15-آکورا RDX /
    16- ولوو XC60 /

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (558 دیدگاه) ,

      فکر نکنم تا حالا پورشه ماکان از نزدیک دیده باشم.
      ولی بنز جی ال سی رو دیدم.
      واقعا حقش است که رتبش اون بالا بالا ها باشه.
      شاسی بلند های بنز خیلی خواستنی هستند.

      پاسخ
      1. مجید.بهترین یا هیچ.
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        من راستش از SUV کامپکت خوشم نمیاد.
        هیچ کاربردی نداره.
        فقط میخوای داد بزنی و بگی ( من میخوام تمام کمبود های زندگیم رو با نگاه کردن به بقیه از بالا جبران کنم ).
        پول این و GLC رو دوست دارم بدم به E Class یا CLA45 AMG و از سواری و راحتی شون لذت ببرم.

        پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (136 دیدگاه) ,

      جسارتا” اصلاح میکنم ( 10- کادیلاک XT5)

      پاسخ
      1. مجید.بهترین یا هیچ.
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        جسارت چرا؟
        دست شما درد نکنه که اصلاح کردید.
        حق با شماست.
        XTS سدان فول سایزه. XT5 درسته .

        پاسخ
  2. امير علي
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    قیمتش تو ایران زیاده فول ٢٠١٧ رو بالای ٧٠٠ تومن میفروشن طرف با این پول میتونه ٧٣٠ جدید بخره

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (558 دیدگاه) ,

      حق باشماست.
      ولی از سود نجومی(سود اضافه) کارخونه سازنده چیزی نصیبش نمیشه.
      این ها کار بازاریهای شریف و مردمدار ما هستند.
      که از بس به فکر مردمند که شب ها گرسنه سر بر بالشتشون میگذارند.

      پاسخ
    2. Ramin
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      پورشه هرچی که میخواد باشه من خیلی دوستش دارم ولی واقعا ارزش اپشن داشتن نداره کیلس بودن در ١١٠٠ دلار تنها برندی گه که اپشن هاش از خوده ماشین خیلی بیشتر میشن همین ماکان ۴٧-۴٨ تا شروع قیمت ولی اینهایی که تو ایران فولش هست قیمتش ١٢٠-١٢۵ هزار دلاره واقعا می ارزه بنز یه کیت روش بیاد چقدر میشه اخه بی ام و چقدر؟هرچیزی حدی داره و پورشه های اینطوری فقط تو گشورهای عربی و ایران هست که خریداری میشن خیلی خیلی کم تو کشور های دیگه اخه ۵۶٠٠ تا پوله رینگ میارزه؟با پوله این ماکان های فول x5 m x6 m و gle 63 یا سبک رو عوض کنم amg gt خرید اگر غیره منطقیه حرفم بگین

      پاسخ
      1. Ramin
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        اون موقعی که کاین هارو وارد کردن دلار ٢٢٠٠ اینا بود و این ماشین ها تو ایران اینطوریه اگر وارد میشد کاین ٧٠٠ تایی الان باید ٣٠٠ تا میبود تو دبی الان کاین های صفر فروش نرفته ٢٠١۴ اینا ١٩٠ هزار درهمه گمرک اضافه بشه کلا میشه ۴٠٠ تا صفر

        پاسخ
  3. pooriya
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    با اینکه طرفدار ب ام و هستم ولی این ماکان دوست دارم و به ایکس ۴ ترجیح میدم ولی قیمتش الکی گرونه الان ایکس فور فول فول ۴۶۰ قیمت می خوره ولی ماکان فول ۷۰۰ واقعا این قیمت نمی ارزه ادم میتونه با این قیمت ی ب ام و ۷۳۰ فول بخره و از همه نظر بهتره این اختلاف قیمت ب ایکس فور بدلیل نداشتن نمایندگی قوی پورشه هست اگر معین موتور مثل پرشیا خودرو فعال بود و فروش داشت قیمت ماکان باید منطقی تر باشه و در حد ۵۰۰ _۵۵۰ باشه ولی چون اکثرا نمایشگاه داران وارد میکنن قیمتش غیر واقیعه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x