پورشه

تصاویر جاسوسی پورشه پانامرا فیس لیفت 2021

دومین نسل پورشه پانامرا حدود ۳ سال پیش معرفی شده و به نظر می‌رسد ژرمن‌ها در حال کار روی نسخه‌ی فیس لیفت این خودروی محبوب هستند.


پانامرا فیس لیفت که اخیراً در حال تست مشاهده شده خیلی خاص نیست زیرا نمای جلوی آن مشابه مدل‌های کنونی است. البته تغییرات بزرگ‌تر در عقب رخ داده‌اند جایی که بخش پایینی درب پشتی توسط پوشش استتاری سفیدرنگ پوشانده شده است. احتمالاً این پوشش استتاری چراغ نواری جدیدی را پنهان کرده که می‌تواند مشابه نمونه‌ی بکار رفته در ماکان فیس لیفت یا کاین کوپه باشد.


با توجه به تغییرات ظاهری کم، به نظر می‌رسد این پانامرا جزو پروتوتایپ های اولیه‌ی در حال تست باشد. به همین خاطر مدل تولیدی نهایی شاید بازنگری‌های بیشتری در بدنه داشته باشد اما فعلاً چیزی هنوز مشخص نیست.


چیز زیادی درباره‌ی پانامرا فیس لیفت نمی‌دانیم اما خانواده‌ی این خودرو کاملاً پرجمعیت بوده و مدل پایه دارای پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توربو با قدرت ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری می‌باشد. یک پله بالاتر مدل پانامرا S با قلب تپنده‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو قرار می‌گیرد که قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۴۳۴ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتون متر است.


دیگر تریم این خودرو پانامرا GTS نام دارد که از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۴۵۴ اسبی سود می‌برد. حتی مدل قوی‌تر پانامرا توربو هم قابل سفارش است که در دل آن نیروگاه ۸ سیلندری با قدرت ۵۴۲ اسب و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر کار می‌کند.


دو نسخه‌ی پلاگین هیبریدی هم وجود دارد که اولی پانامرا E-Hybrid نام داشته و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی آن با واحدی الکتریکی همکاری کرده و قدرت ترکیبی ۴۵۶ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری ایجاد می‌کنند.


مدل پانامرا توربو S E-Hybrid قوی‌تر بوده و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی سود می‌برد. این نسخه خروجی ۶۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری داشته و تنها در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.


احتمالاً تغییری در پیشرانه‌های پانامرا فیس لیفت رخ نخواهد داد اما احتمال افزایش ناچیز قدرت آن‌ها وجود دارد. همچنین نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز می‌توانند برد بیشتری داشته باشند.

پورشه پانامرا 2018

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    یکی از کامل ترین ماشین های دنیاست و عاشقشم
    طراحی بیرونی ، داخلی و مشخصات فنی عالیه عالی
    باید به پورشه یک خسته نباشید جانانه گفت
    بابت محصولات کم نظیر و دوست داشتنیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مواد لازم جلوی پورشه باکسر و عقب ۹۱۱ را به هم وصل کرده و دو در به ان اضافه کنید
    البته تو عالی بودن پانامرا شکی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا