پورشه پانامرا و ماکان چگونه متولد می‌شوند؟!

به همان اندازه که پورشه به آرامی آماده‌ی تولید اولین خودروی الکتریکی خود می‌شود، به همان اندازه هم به تولید خودروهای سنتی خود با بالاترین استانداردهای صنعت خودرو ادامه می‌دهد. ما تماشای مونتاژ خودروهای اسپورت، لوکس و گران‌قیمت را دوست داریم و مخصوصاً اینکه بدانیم این ویدئو به تولید محصولات پورشه در لایپزیک تعلق دارد بیشتر هیجان‌زده خواهیم شد.


در این ویدئو شاهد مونتاژ خودروهای پانامرا و ماکان در تأسیسات لایپزیک هستیم. این سایت تولیدی مسئول مونتاژ بیش از 160 هزار خودرو در هر سال است که با توجه به قیمت و خاص بودن این دو خودرو عدد کاملاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود.


تولید این دو خودرو با بخش بدنه آغاز می‌شود جایی که ربات‌ها فریم‌های خودرو و دیگر بخش‌ها را با استفاده از ترکیب دقیق سوراخ کردن، پانچ کردن، جوشکاری لیزری و… به هم وصل می‌کنند. سپس بدنه‌ی خودرو به بخش رنگ‌آمیزی می‌رود و در آنجا اولین لایه از رنگ برای حفاظت بدنه از خوردگی پاشیده می‌شود. زمانی که همه جای بدنه رنگ‌آمیزی شد، در فرایندی 35 دقیقه‌ای و در دمای 133 درجه سانتی گرادی خشک می‌شود.


در ویدئو گفته می‌شود که خط مونتاژ جایی است که بدنه‌های لخت پانامرا و ماکان به خودروهای پرفورمنس و لوکسی تبدیل می‌شوند. اینجاست که کارکنان خوش‌شانس پورشه شروع به نصب قطعات کابین می‌کنند که بسته به مشخصات خودرو شاید شامل 200 قطعه جداگانه هم بشود. پس از این بخش نیز بخش‌های دیگر همچون سیستم تعلیق، ترمزها، لوله‌های سوخت و… نصب می‌شوند.


با نصب کابین و قطعات زیر بدنه، چراغ‌های جلو و عقب و شیشه‌ها نیز روی خودرو سوار شده و پانامراها و ماکان‌ها به مهم‌ترین فرایند تولید می‌رسند که اصطلاحاً “ازدواج” نامیده می‌شود می‌رسند. اینجاست که بدنه‌ی هر خودرو به قوای محرکه متصل می‌شود. سپس خودرو کاملاً عملکردی شده و نشان نمادین پورشه را دریافت می‌کند و وارد فرایندهای بازرسی و تست می‌شود…

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. Amirferrari
    سوابق: (354 دیدگاه) ,

    به خدا قسم از روزی که آتلیه مونتاژ بوگاتی شیرون و پورشه ۹۱۸ اسپایدر رو دیدم دیگه اون آدم سابق نشدم،جوری به جزئیات توجه میکردن انگار داشتن سفینه فضایی میساختن، کار کردن تو همچین جاهایی خودش یه سعادت بزرگه واسه آدمی…

    پاسخ
  2. King918
    سوابق: (2450 دیدگاه) ,

    918 که خیلی پیچیده س . میدونستید برای تعمیر موتور 918 باید ماشین رو به 2 نیم تقسیم کرد . میدونستید 918 سیستم بوست فعال داره و میتونه سرعت رو چند برابر کنه این فرآیند با تولید آتش آبی رنگ در منبع اگزوز های پشت سر راننده دیده میشه میدونستید 918 باید قیمت بالای 1 میلیون دلاری میداشت اما پورشه همه رو با ضرر و با قیمت 850 هزار دلاری فروخت واسه اینکه بازار بیشتری برای هر 918 تا فراهم کنه و از چرخه مبارزه با مکلارن و لافراری عقب نمونه و یه برگ برنده داشته باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.