پورشهلامبورگینی

درگ ۴۰۰ متر لامبورگینی آونتادور SVJ و پورشه ۹۱۱ GT2 RS

دانیل Abt علاوه بر اینکه کمپانی تیونینگ مشهوری دارد یک راننده حرفه‌ای مسابقات بوده و هم‌اکنون در فرمول E حضور پیدا کرده است. جدیدترین ویدئوی منتشر شده توسط او نشان دهنده برگزاری مسابقه درگ بین لامبورگینی آونتادور SVJ و پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌باشد.

طرفداران تیزبین صنعت خودرو می‌دانند که این دو خودرو در روی کاغذ کاملاً نزدیک به هم هستند. اگرچه لامبورگینی قدرت ۷۷۰ اسبی و پورشه قدرت ۷۰۰ اسب بخاری دارد و از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد، اما رقیب آلمانی از مهندسی فوق‌العاده‌ای سود می‌برد. پورشه ۹۱۱ GT2 RS علاوه بر اینکه سبک‌تر است از گیربکس PDK سود می‌برد که تعویض‌های آن بسیار سریع‌تر از گیربکس تک کلاچه آونتادور SVJ می‌باشد.

با این وجود لامبورگینی در مسابقه اول که از حال سکون شروع می‌شود پیروزی نفس گیرانه ای را به دست می‌آورد. اگرچه پورشه در اواخر مسابقه روی واقعی خود را نشان می‌دهد اما خب این قدرت برای پیروزی کافی نبوده است. این درگ در مسیر نه چندان مناسبی انجام می‌شود و Abt قبل از مسابقه دوم اقدام به گرم کردن لاستیک‌های عقب می‌کند و تلاش می‌کند تا کشش بهتری پیدا کند. این خودرو در درگ اول شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

اما مسابقه دوم نتیجه کاملاً متفاوتی داشته و پورشه سرانجام پیروز می‌شود. در درگ رولینگ هم این پورشه است که با فاصله کم برنده می‌شود.

اگرچه GT2 RS معمولاً به خاطر نبود صدای جذاب‌تر موردانتقاد قرار می‌گیرد اما این ویدئو نشان می‌دهد که اعداد دروغ نمی‌گویند. با اینکه آونتادور در این ویدئو از سیستم اگزوز نوویتک سود برده اما پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی آن در حالت استاندارد نیز صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه

  1. مهراد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (489 ديدگاه)

    چو شیران به هم درآویختند / ز تن خون و خوی فروریختند

    موافقم ۸۱
    مخالفم ۵
    1. سهند

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (336 ديدگاه)

      هر دو بسیار فوق العاده هستند ولی پورشه علاوه بر اینکه ارزانتر است از آونتادر svj هیچی کم ندارد و شاید کمی بهتر هم هست.
      درباره ی صدایشان هم اگر چه صدای آونتادر بهتر است ولی من از صدای پورشه ۹۱۱ ها خوشم میاد و کاملا راضی کننده است.(صدای پورشه ۹۱۱ ها در زمان حرکت بهتر است)

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳۲
      1. سهند

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (336 ديدگاه)

        من چرا اینقدر دیسلایک خوردم؟
        منظورم از اینکه صدای پورشه ۹۱۱ ها در زمان حرکت بهتر است نسبت به حالت توقف است نه نسبت به لامبورگینی.

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۳
        1. kamy

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (312 ديدگاه)

          احتمالا نصف دیسلایکا بخاطر اینه ک کامنت اولو واسه دیده شدن کامنت خودت ریپلی کردی

          موافقم ۹
          مخالفم ۰
  2. Reza

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1703 ديدگاه)

    با اینکه عاشق لامبورگینیم ولی باید گفت فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه

    پورش واقعا خداست 💪💪💪

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۶
    1. Mf1

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      از چه لحاظ خداست
      نه صدای خوبی داره ونه تونست حریفش ببره در کل چه ببازه چه ببره خداست چون پورشه
      نمیدونم اگه خودرویی دیگه به غیر از پورشه بود همین میگفتی

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳۵
      1. علی turbo s

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (139 ديدگاه)

        نتونست حریفش ببره.
        پس برد به چی میگن ؟!

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳
      2. abdi_porsche fan

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (295 ديدگاه)

        صدای خوبی نداره؟ اتفاقا صداشم خوبه درسته لامبو صداش خیلی بهتره ولی نمیشه گفت صدای پورش بده شما هم اول برو ویدیو کامل ببین بعد بگو از حریفش باخت

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
    2. RezaRs

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (638 ديدگاه)

      تو سایز بندی فلفل ها اشتباه نکردین جناپ ؟ فلفل ریز و ۹۱۱ gt2rs 😑

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    3. Bayerische Motoren Werke

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (930 ديدگاه)

      رضا جان
      ۹۱۱ رسما جک قصابه
      در عین لبخند رو صورتش که کامل در چهرش مشخصه اگر بررسی کنید مشغول سلاخی کردنه
      و من دقیقا از همین ویژگیش خوشم میاد

      بعد ی سریا پلاستیک بازیافتی کپی کاری شده رو رقیب این درنده میدونن… .

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳
      1. RezaRs

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (638 ديدگاه)

        حاجی منظورم اینه بهترین توصیف برا ۹۱۱ غول غولکشه نه فلفل ریز
        فلفل ریز مثلا یاریسgr که واقعا کوچولوههه

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  3. taha malek

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من چقد gt2rs رو دوست دارم
    باهش بری نوربر به به
    همچی تموم
    svj هم ماشین خفنیه
    اما gt2rs خوب ماشین مورد علاقه من تو پیست محوراس

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۶
  4. arshiasvj

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    حیف این خوشگلا نیست بری به جاش جاروبرقی بگیری.
    اصلا اون مثلث ایتالیایی یه سیاره ایه برا خودش.
    هرچند gt2rs فوق العاده است ولی من شکی تو انتخاب اونتادور ندارم.

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۴
    1. محمدهادی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (417 ديدگاه)

      باریکلا
      دقیقا
      عشقست سلطان ابهت SVJ
      تو کل پورشه هام من این جی تی تو رو ازهمه بیشتر دوستدارم
      مسابقه یی ترین مدلشه
      پیستو به آتیش میکشه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
  5. OMID

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    عجیبه که gt2rs اینجا شتاب ۳.۸ زده
    البته مسیر نه چندان مناسب تا حدی توجیه می‌کنه شتابش رو
    صدای اونتادور هم عالی بود
    جالبه که توی رولینگ اونتادور خیلی هم فاصله نداشت در صورتی که با توربو ای فاصله نسبتا زیادی داره
    در کل من gt2rs رو ترجیح میدم ولی اونتادور هم فوق‌العاده س هر چند قدیمیه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۷
  6. porsche

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (170 ديدگاه)

    جیتی۲ svj رو زد

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۵
  7. GT

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    GT2 RS چهار چرخ محرکه یا محرک عقب؟!
    آخه تو متن نوشتید هر دو چهار چرخ محرک هستند

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
    1. porsche

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (170 ديدگاه)

      محرک عقب

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲
  8. hamid

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تو این طور درگ هایی راننده از همه چیز مهمتره راننده پورشه لحظه ی استارت ۱ ثانیه ایی لگ داشت و اون ۱ ثانیه برای چنین رقابتی تبدیل میشه به ۲ تا ۴ متر فاصله که نشان ضعف راننده است ولی ماها می ندازیم گردن ماشین
    در حالی که پورشه در ادامه هموم مسیر کوتاه داشت خودش رو میرسوند

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳
    1. mahdi_Abdi

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ادامع درگ هم ببین

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  9. عارف

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (71 ديدگاه)

    اونتادور لانچ مهیب و رعب اور .تعویض دنده خشن .و شتاب رعد اسایی داره. میپرستمش در یک کلام 🙂

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۴
    1. SRT

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (336 ديدگاه)

      اگه شتاب اون رعد اساست پس شتاب مکلارن ۷۶۵ چیه😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۹
  10. (ali (Porsche 911

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگه توربو اس بود ک با اختلاف برنده می‌شد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۷
  11. Nissan

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    لامبو تو درگ اول شتاب عجیبی برداشت

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. شاهین

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (858 ديدگاه)

      توی درگ دوم هم راننده ناشی بازی درآورد یک به دو رو دیر عوض کرد کاتاف زد
      نمیدونم چرا وقتی خوده ماشین مود ریس داره و با بهترین حالت کارشو انجام میده اینا میان تو حالت دستی تعویض دنده رو انجام میدن و گند میزنن تو درگ

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۴
  12. Khosrow

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    رخ اونتادور رو نمیدم به چندتا ۹۱۱ / شما سریع برس که ما میخوایم تو جاده با اس وی جی عشق کنیم ..

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۷
    1. محمدهادی

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (417 ديدگاه)

      ایولا😂😂😂⁦✌️⁩⁦✌️⁩⁦✌️⁩

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  13. Benz SLR

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (706 ديدگاه)

    جفتش 🇮🇹❤❤❤🇩🇪

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  14. Saeed

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (745 ديدگاه)

    انتخاب بین این دو خیلی سخته و حتی غیر ممکن!
    چون هردو پیست محور هستن
    هردو تعلیق بسیار خشک دارن
    هردو تایم معرکه توی نوربرگ‌رینگ دارن
    هردو جذابن
    هر دو عشقن
    با این حال اگه قرار باشه با هردو رانندگی کنم اول پورشه رو انتخاب میکنم بعد لامبو
    اینکه فقط یکیش رو انتخاب کنم اصلا امکان نداره!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
    1. Hamidreza

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      سعید داداش اشکال نداره خودت رو درگیر این دو راهی بسیار سخت نکن …

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
    2. RezaRs

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (638 ديدگاه)

      اخرش انتخاب نهاییت یسکوه داداچ من 😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
  15. حسین دهمرد

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1538 ديدگاه)

    بازم اختلاف قیمت خیلی زیادی دارن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  16. حسین

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    دوتا عشق
    Gt2 RS❤️❤️❤️
    Svj❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🔥

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  17. مهدی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (666 ديدگاه)

    انتخاب من هر چی بشه لامبورگینی هست ولی هر دو باورنکردنی هستن

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  18. حسن

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (122 ديدگاه)

    پورشه خیلی ماشین همه چی تمام هست.
    اما از اون جذاب تر برای من اوانتادور svj هست. ❤️
    لامبورگینی بخاطر تنفس طبیعی بودن تو شتاب ثانویه دیگه داره کم میاره جلو باقی رقبا، امیدوارم این مورد تو نسل بعدی بهبود پیدا کنه 🙂

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  19. محمدهادی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (417 ديدگاه)

    پسر اونتادورم خیلی عاشق دل خسته داره ها
    اصلا فک نمیکردم جلوی جی تی تو اینجوری پاش وایستن
    ایول
    من خودمم اول اس وی جی بعد حضرت پت و پهن جی تی تو

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  20. یاس ی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (852 ديدگاه)

    وقتی میگم پورشه فوت کوزه گری داره منظورم اینجور وقتهاست. لعنتی حریفاش باید ۱۲ تا سیلندر داشته باشن. یکی پورشه یکی مکلارن یک جادویی دارن که مختص خودشون هست و شاید مشخصات روی کاغذشون هیولای درونشون را نشون نده.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  21. مانی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آگه لامبرگینی هم توربو داشت میبرد درگ دوم رو البته اصالت لامبورگینی به تنفس طبیعی بودنش ولی لامبو سلطان سوپر اسپورتاس هیچ شکی توش نیست ولی آگه درگ هشت صد متر بود لامبورگینی میگرفتش

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا