ب ام وپورشه

درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه ۹۱۱ توربو

تراتل هاوس بار دیگر ب‌ام‌و M5 CS را به مسابقهٔ درگ در برابر حریفی قدرتمند دعوت کرده است. این سدان فوق‌العادهٔ آلمانی این بار باید با یک پورشه ۹۱۱ توربو مبارزه کند. برای یادآوری، M5 CS به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور تحویل داده می‌شود؛ اما با توجه به تجربهٔ تراتل هاوس، به نظر می‌رسد این سدان اسپرت بسیار بیشتر از ادعای ب‌ام‌و قدرت داشته باشد.

تراتل هاوس برای این درگ بجای ۹۱۱ توربو S، مدل استاندارد توربو را انتخاب کرده است زیرا قیمت ۱۷۲ هزار دلاری آن به قیمت ۱۴۴ هزار دلاری ب‌ام‌و نزدیک‌تر است. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در ۹۱۱ توربو ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. هرچند پورشه قدرت کمتری نسبت به M5 CS دارد اما وزن آن‌هم سبک‌تر است که شانس خودروها را برابر می‌کند.

اولین درگ با لانچ کنترل برگزار می‌شود. خودروها شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما سرانجام پورشه جلو می‌افتد و هرچند فاصلهٔ دو خودرو نزدیک است اما پیروزی به ۹۱۱ توربو می‌رسد. سپس خودروها برای درگ دیگری این بار بدون لانچ کنترل آماده می‌شوند. این دفعه، پورشه از همان ابتدا جلو می‌افتد و ب‌ام‌و نمی‌تواند خود را به رقیب برساند؛ و در آخر هم یک مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که یک بار دیگر این پورشه است که جلو می‌افتد و درنهایت پیروز می‌شود.

پس از پایان رقابت این دو خودرو، بچه‌های تراتل هاوس ۹۱۱ توربو را در برابر یک مرسدس E63 S AMG تیون شده با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت قرار می‌دهند. البته با بیش از ۴۰۰ اسب بخار اختلاف قدرت بین دو خودرو، این مسابقه نمی‌تواند عادلانه باشد اما حتی در باران که کشش کمتر است هم سدان تقویت‌شده مرسدس پورشه را در گردوغبار خود جا می‌گذارد.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو

ب‌ام‌و M5 CS

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۸۶۵ کیلوگرم
قیمت ۱۷۲,۱۵۰ دلار ۱۴۳,۹۹۵ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Karl Benz

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    همشون خوبن ولی از بین این سه خودرو ، سه تا شو برمیدارم 🙂

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. Iman99

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (347 ديدگاه)

      دقیقا از سه تا سه تاش
      واقعا یکی از یکی بهتر هستن
      چه هیولایی بود مرسدس همه فن حریف
      به اینها یه کلادیلاک سری بلک وینگ هم اضافه کنیم دیگه تکمیل میشه ترکیبی از بهترین ها

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. علی-کیوج

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چهار چرخ محرک عقب محور چیه دیگه؟!
    یعنی تو حالت پیش فرض فقط نیرو به چرخهای عقب انتقال پیدا میکنه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. hssn

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      خیر توی حالت عادی به چهارچرخ ولی یه حالت دارن که فقط به چرخای عقب منتقل کنن نیرو رو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (948 ديدگاه)

      یه چیزیه که باعث میشه ام ۵ چهارچرخ متحرک رکورد طولانی ترین دریفت دنیا رو بزنه
      با فرستاذن تمام نیرو به چرخ عقب

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. ارشیا(فقط و فقط)SVJ

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (306 ديدگاه)

      هم این همیه چیز دیگه اونم اینکه تو حالت چهارچرخ محرک بیشتر نیرو به چرخای عقب میرسه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. محمد امین

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    فکر میکنم نتیجه به جورایی از اول مشخص بود ، آخه سوپر کار پورشه واقع در درگ حرف های خوبی برای گفتن داره ، از اونطرف سوپر سدان بی نظیر bmw خیلی خوب لانچ کرد در درگ اول و شونه به شونه رفت ، درکل فکر می‌کنم خرید m5 cs بهتر باشه به دلایل زیر
    قیمت کمتر (حدود ۳۰ هزار دلار ، اختلاف زیاد هست )
    سدان هست
    در خط مستقیم پرفورمنس نسبتا نزدیک داره با پورشه
    برای استفاده ی روز مره مناسب تره و جلب توجه کمتری میکنه
    اما خرید ۹۱۱ توربو هم اصلا بد نیست، و در پیست خیلی بهتره نسبت به bmw و ماشین پرفکت هست ، ولی با این قیمت ، خرید ۹۱۱ gt3 رو بیشتر دوست دارم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Navid

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3029 ديدگاه)

      قیمت ها به دلار کاناداس.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. ارش

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    واقعا مسخره بازی شده همه یه دوربین گرفتن درگ برگزار میکنن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      درگ خیلی خوبی بودا بعد این دوتا هم معروفن

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        ریحانه پارسا هم معروفه اما ازش خوشت میاد؟؟ اینم همینطور دو تا سوsول افتادن پیش هم بدون منطق بین یه چیزی درگ میزارن…

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. M.K karimi

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (89 ديدگاه)

          دردش اینه همه چی رو گذاشتن کنار راست اومدن ویدیو از درگ میزارن که یکی از تخصصی ترین مسابقاته!!
          حالا میگیم اگه برای تفریح و خودمونی و…. ملت درگ بزارن خب مشکلی که نداره اما موضوع اینه معیار خیلی هامون شده درگ های یوتویوبر هایی که واقعا تخصصی در این کار ندارن. یاد جناب واتسون افتادم ، چلنجر دیمن رو اورد درگ و خودش پشت فرمون نشست!!! از همین یه جمله باید فاتحه اون درگ رو خوند!! آخرش هم با نا بلدی تو لانچ دیمن آبروی همچین ماشینی که اصن مخصوص درگه رو برد!!!

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          حرف حق رو زدی برادر👌منم بخاطر همین با این جور درگا مشکل دارم چون بر پایه هیچ معیاری نیستن و همینجوری کشکی برگزار میشن و چون هم مال یوتیوب و کانال خارجیه اونوقت یه عده میان بر اساس همین یه دعوا راه میندازن…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  5. آرین

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (168 ديدگاه)

    گشتاوری که موتور باکسر تولید میکنه دیوانه کننده‌ست در حالی که وزن کمتری نسبت به رقیب خطی یا خورجینی داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    با اینکه پرفورمنس پورشه غیر قابل مقایسس ولی من بی ام و رو بخاطر کاربردی تر بودن و خانوادگی تر بودن انتخاب میکنم ، چون هم پرفورمنس فوق العاده ای داره و هم از نظر کاربردی به خوبی یه سدان لوکسه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. مازیار

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (609 ديدگاه)

    این M5 جدید واقعا از هر نظر فوق العادست
    یکی از گزینه های اصلی چالش ” کدام اتومبیل برای یک عمر ؟ “

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Regra loaded

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (110 ديدگاه)

    زمینش مناسب درگ نیس

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. Sina10

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    ب‌ام‌و M5 CS شاهکار فوق العادیه!!
    اگه بهش بگم بهترین سدان دنیا چندان اشتباه نکردم
    قیمتش شاید نسبت به M5 c گرونتر باشه ولی نسبت به پرفورمنسش و کاراییش ارزونه
    به نظرم قدرتش از چیزی که خود ب‌ام‌و میگه خیلی بیشتره
    همچنین وزنش هم از اکثر سدان های رقیبش کمتره
    قیافش هم حرف نداره
    دیدیم که عملکردش هم نزدیک یکی از بهترین سوپراسپرت های دنیاست
    از اونجایی که چهاردر سدان هم هست و در واقع یه سری ۵ هست خیلی کاربردیه ، برخلاف جولیا GTAm که عقبش در داره ولی صندلی نداره!!
    کابینش شاید پیست محور شده باشه ولی باز هم کاربردیه
    یه ماشین همه چیز تمام ، از کاملترین ماشینای تاریخه واقعا ،
    تقریبا ۹۰ درصد معایب M5 کامپتیشن رو حل کردن
    منتظرم ب‌ام‌و خودش برای رکورد زدن در نوربرگرینگ اقدام کنه

    ۹۱۱ توربو اس هم به نظرم سطحش از سوپرماشینای رقیبش خیلی بالاتره ، پورشه تو این نسل ۹۱۱ عالی بوده تا الان

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      با حرفاتون کاملا موافق هستم ، با این هم موافق هستم که نسل جدید پورشه در شتاب اولیه و ۴۰۰ متر خیلی خوب ظاهر شده ، اما اینکه بگیم سطحش نسبت به بقیه بالاتر هست یکمی اغراق‌آمیز هست ، آخه به خاطر وزن بالاش و تعادل کمتر نسبت به نسخه های gt2 و gt3 و دانفورس پایین ، اصلا در پیست نمیتونه با ۷۲۰ و f8 و پرفورماتته رقابت کنه ، خود پورشه هم این موضوع رو میدونه و هدفش از ساخت این ماشین پیست نبوده و همونطور هم که مشاهده می‌کنید اصلا نست نگرفت ازش در پیست ، اما رقبا در کنار ۴۰۰ متر، روی پیست و شتاب ثانویه و وزن و ایرودینامیک بیشتر کار کردن و به طور کلی من خودم رقبا رو کامل تر میدونم ، اما این رو هم میدونم پورشه دست برتر رو داره در چند مورد ، کاربردی تر و راحت تر برای استفاده‌ ی روزمره‌، قیمت کمتر

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. Porsche

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (364 ديدگاه)

        GT2RS که رکورد داره !
        چطور نسبت به رقبا خوب نیست؟؟؟
        GT2 RS جدید هم تو راهه و هموز نیومده و مقایسه اینا چون GT2 قدیمی تره اشتباهه
        GT3 جدید هم فوق العادس
        نسخه RS هم قطعا یه رکورد خیلی خوب میزنه موقعی که بیاد
        حتی GT3 نسل جدید سریعتر از ۴۸۸ pista هست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد امین

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          منظورم توربو و توربو اس هست
          و اگر نظرتون این هست که gt3 جدید به این دلیل از ۴۸۸ پیستا سریع تره ، چون در نوربرگ سریع تر بوده ، کاملا اشتباه هست، آخه فراری که هیچ وقت توی نوربرگ رکورد نگرفته ، اگر رکورد بگیره مطمئن هستم که خیلی از ماشین ها رو زیر سوال میبره ، آخه از هر نظر سریع تر هست نسبت به رقبا ، هم در وزن ، هم در ترمز هم در دانفورس و هم در قدرت موتور

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Sina10

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1843 ديدگاه)

        در این مورد باهاتون موافقم
        اصلا هیچکدوم از توربو یا توربو اس ها برای پیست مناسب نبودن
        پورشه هر ماشینیو که فکر کنه توی پیست عملکرد خوبه سریع میبره واسه رکورد ولی برای توربو اس اینکارو نکرده
        دلیلش اینه که توربو اس اصلا برای پیست ساخته نشده
        یه سوپرماشینه که میتونه کارای روزمره رو انجام بده ، برای یه رانندگی توی جاده های خارج پیست هیجان انگیز باشه و توی ۴۰۰ متر رقبا رو شکست بده
        طراحی ۹۱۱ رو بشخصه هیچ وقت دوست نداشتم ولی این نسل اونقدر زیباست که به نظرم اشتباه نیست بگیم از زیباترین پورشه های چند سال اخیره ، نمای عقبش به نظرم از تمام سوپراسپرت های دیگه زیبا تره

        پورشه توی بسیاری این موارد رقبا رو شکست داده
        بله توی پیست این ماشین انچنان جالب عمل نکرده چون هدفش این نبوده ، من خودم اگه بخوام یه سوپرماشین بخرم قطعا ۹۱۱ توربو اس بخاطر کاربرد در روزمره و امکاناتش ولی این ماشین توی پیست متوسطه و انچنان خوب نبوده
        اگه پیست معیارم باشه هوراکان انتخاب بهتریه
        ولی در این بین F8 رو انتخاب نمیکنم بخاطر طراحی عجیبش و ۷۲۰s بخاطر قیمت و کابین نه چندان کاربردیش ،
        فرق ۹۱۱ با اینا ، در این موضوعه که پورشه توربو اس رو برای کسایی میسازه که از سوپرماشینشون برای روزمره و شهر هم استفاده کنن و به نظرم پورشه در دستیابی به این هدف ها موفق بوده

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. سهند

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (530 ديدگاه)

          به نظر من پورشه ۹۱۱ gt3 تورینگ کاملترین ۹۱۱ است چون ویژگی های توربو s (قابلیت استفاده روزمره) و gt3 را هم زمان دارد اگر چه در ۴۰۰ متر و شتاب به پای توربو s نمیرسد ولی از آن هیجان انگیز تر است و از gt3 راحت تر و کاربردی تر است.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  10. Reza Waffen SS

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2690 ديدگاه)

    عاشق هرسوشونم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    بازم درگ شخمی و بی پایه و اساس، گرچه ماشینای جذابین و انتخاب بینشون سخته اما من شباهتی بین این نوع پورشه و ب‌ام‌و سدان نمی‌بینم که حالا بینشون درگ میزارن!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. Porsche

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (364 ديدگاه)

    یه مطلب گداشته بودم راجع به تایم های نوربرگ رینگ
    فراری ۴۸۸ pista تایم ۷:۰۰:۰۳
    و پورشه ۹۱۱ GT3 در پیست زیر ۷ دقیقه زده بود

    https://www.pedal.ir/magazine/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
    این لینک
    از پورشه رو ننوشته ولی سرچ کنی میاره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا