پورشهلامبورگینی

کل‌کل بنزینی/الکتریکی پورشه تایکان توربو و لامبورگینی اوراکان اوو

۸۷۳ کیلوگرم. این میزان اضافه‌وزن پورشه تایکان توربو S در برابر لامبورگینی اوراکان اوو است. قطعاً این اضافه‌وزن برای یک مسابقه درگ سمی مهلک خواهد بود این‌طور نیست؟ نه کاملاً چراکه سدان الکتریکی پورشه گشتاور عظیم ۱۰۵۰ نیوتون متری دارد که درست از لحظه فشردن پدال گاز در اختیار راننده بوده و باعث می‌شود تایکان یکی از سریع‌ترین چهار چرخ های بازار باشد.

درگ تایمز این دو محصول سطح بالای گروه فولکس‌واگن را در خط درگ قرار داده است. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری اوراکان یکی از نمایندگان عالی عصر جذاب خودروهای درون‌سوز بوده ولی متأسفانه هر سال از تعداد چنین نیروگاه‌های آهنین فوق‌العاده‌ای کاسته می‌شود. در گوشه دیگر رینگ هم تایکان توربوی فوق‌العاده قدرتمند قرار دارد که آینده را برای خودروهای اسپورت و الکتریکی ترسیم کرده است.

جدای از آنکه هر دو خودرو به غول خودروسازی آلمانی یعنی فولکس‌واگن تعلق دارند هیچ‌ وجه اشتراکی بین اوراکان و تایکان دیده نمی‌شود. یک مسابقه درگ نشان دهنده کامل پرفورمنس خودروها نیست اما وقتی صحبت از آمار باشد این تایکان توربو S و شتاب گیری وحشتناکش است که اضافه‌وزن زیادش را جبران می‌کند.

پورشه اما فاقد صدای هیجان‌انگیز پیشرانه اوراکان است. ما نتیجه درگ های انجام شده را لو نمی‌دهیم اما می‌گوییم که مسابقه‌ای نفس‌گیر و نزدیک را شاهد خواهید بود. حتماً لانچ اوراکان اوو حداقل در یکی از درگ ها می‌توانست بهتر باشد اما این به معنی کند بودن تایکان نیست.

با اینکه گروه فولکس با شتاب تمام به سمت آینده‌ای الکتریکی حرکت می‌کند اما انتظار می‌رود غرش پیشرانه ۱۰ سیلندر در سال‌های آتی ادامه داشته باشد. اگرچه آینده آئودی R8 مبهم به نظر می‌رسد اما جایگزین اوراکان قطعاً تولید خواهد شد و پیشرانه ۱۰ سیلندر را حفظ خواهد کرد. البته اگر مهندسان سنت آگاتا روی سیستمی هیبریدی برای بچه سوپرکار لامبو کار بکنند سورپرایز نخواهیم شد.

[دانلود ویدئو]

یوتیوب:

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. MR.JD

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (124 ديدگاه)

    پورشه تایکان
    تنها الکتریکی که دوست دارم !!!
    البته بحث انتخاب بین پورشه ها باشد صد در صد پانامرا انتخاب میکنم تا یک تایکان

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
    1. آرین

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (70 ديدگاه)

      فکر کنم تایکان شارژش شد ۳۰٪

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. 😎Ali Hossein😎

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (278 ديدگاه)

    از لحاظ طراحی پورشه تایکان…🥰😍
    ازلحاظ قدرت فقط گاو قرمز💪🏻💪🏻
    خخخخخخخخ

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. Reza

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      مطمئنم شما یه لامبورگینی واقعی رو ندیدین

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. Hadi

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2069 ديدگاه)

        چه میکنه تایکان…
        واقعاً این شاهکار دست ژرمن هاست 👌

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
  3. Amin

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اصلا میگیم تایم اوراکان شده ۲۲ ثانیه
    من انتخابم اوراکانه با اون صدای خوفناکش

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  4. Sina10

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1257 ديدگاه)

    تایکان با اینکه بهترین ماشین برقی موجوده
    ولی تا ابد به اوراکان و ۱۰ سیلندرش نمیرسه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  5. GENESIS

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (274 ديدگاه)

    هر دو عشقن 😍😍

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. Ramin

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    من با اعداد و ارقام کار دارم…
    نه چیز دیگه ای….

    اعداد ارقام اینو میگه…

    درگ شماره ۱ =

    تایکان توربو اس درگ ۱/۸ مایل : ۶.۶۱۷
    لامبورگینی اوراکان اوو درگ ۱/۸ مایل : ۶.۹۷۵
    //////////////////////////////////////////////
    تایکان توربو اس درگ ۱/۴ مایل : ۱۰.۳۹۸
    لامبورگینی اوراکان درگ ۱/۴ مایل : ۱۰.۷۳۷
    —————————————————————————————-
    درگ شماره ۲
    پورشه تایکان توربو اس درگ ۱/۸ مایل : ۶.۶۵۳
    لامبورگینی اوراکان درگ ۱/۸ مایل : ۶.۹۶۲
    //////////////////////////////////////////////////////
    پورشه تایکان توربو اس درگ ۱/۴ مایل : ۱۰.۴۳۲
    لامبورگینی اوراکان درگ ۱/۴ مایل : ۱۰.۶۸۲
    ————————————————————————————————-
    درگ شماره ۳
    پورشه تایکان توربو اس درگ ۱/۸ مایل : ۶.۶۲۹
    لامبورگینی اوراکان درگ ۱/۸ مایل : ۶.۹۲۷
    ///////////////////////////////////////////
    پورشه تایکان توربو اس درگ ۱/۴ مایل : ۱۰.۴۱۵
    لامبورگینی اوراکان درگ ۱/۴ مایل : ۱۰.۶۲۸
    ————————————————————————————
    این از اعداد و ارقام
    بهترین تایم درگ ۱/۸ و ۱/۴ مایل پورشه تایکان توربو اس به ترتیب : ۶.۶۱۷ / ۱۰.۳۹۸

    بهترین تایم درگ ۱/۸ مایل و ۱/۴ مایل لامبورگینی اوراکان به ترتیب : ۶.۹۲۷ / ۱۰.۶۲۸

    خب این از اعداد و ارقام که من رفتم اسکرین شات گرفتم انتقال دادم اینجا.

    .

    من الان هر چی بگم باور نمیکنید ولی درگ هاش هست که تسلا مدل X revan تو درگ تایم های ۱۰.۳ و ۱۰.۲ میزنه….
    این نسخه پیش تولیدی X plaid .هست… ( مدل X )

    سرچ کنید تو گوگل Tesla model X revan drag racing براتون میاره….
    یه رنگ عجیبی هم دازه شبیه نقره ای…. و آبی….

    اما….
    این ۲ خودرو تو یه دنیایی دیگن… تایکان سدان هست…
    لامبور ۲ در…..

    اصولن نباید درگ بزارن اما هیجان داشت…

    پدال خواهشا بزار کامنتم منتشر بشه… 🙏🙏🙏🙏🙏 با سپاس فراوان…

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (519 ديدگاه)

      ″من با اعداد و ارقام کار دارم…
      نه چیز دیگه ای…″
      خب که چی؟تو مگه قرار نبود توی بحث هایی که به تسلا یا ماشین های چینی مربوط نیست حرف نزنی؟اینجا بحث بحثِ لامبورگینی یا پورشه ست،پدال نزار این جور کامنتای بی مورد منتشر بشه….

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. Ramin

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1106 ديدگاه)

        اقای آبتین…

        من این اعداد و ارقامو نوشتم واسه دوستانی که ندیدن….

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
  7. AMG///

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (98 ديدگاه)

    تایکان بهتره
    اما اگه بخوام الکتریکی بخرم تسلا میخرم

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    برام اهمیتی نداره که اوراکان باخت،چون که یکی از بهترین های لامبورگینی بعد کانتاش و اونتادور این ماشینه،تایکان هرچی باشه به پای این اسطوره ایتالیایی نمی‌رسه….

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  9. Ali Keyhani

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (616 ديدگاه)

    دقت کنید تایکان ۸۷۳ کیلوگرم از هوراکان اوو سنگین تره و یک سدان هست!
    با این حال به راحتی هورکان رو شکست میده

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
    1. akrh78

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (634 ديدگاه)

      شما f8 بیار با اختلاف وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم
      بازم از تایکان که یک سدانه شکست میخوره
      از هوراکان اوو هم میخوره با اختلاف وزن ۲۰۰ کیلو و ۸۰ اسب بخار

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. Ali Keyhani

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (616 ديدگاه)

        F8 از هوراکان اوو شکست بخوره؟توی خواب
        اتفاقا درگشون توی همین پدال هم هس با یه سرچ ساده میتونی بری ببینی
        F8 و هوراکان ۱۰ تا درگ برگزار کنن ۹ تا رو F8 میبره
        اگر خواستی بازهم برات لینک درگ های دیگه که این دو انجام دادن برات میفرستم
        و شما هم درگی رو بیار که هوراکان اوو F8 رو شکست بده:/

        موافقم ۳
        مخالفم ۴
      2. Ali Keyhani

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (616 ديدگاه)

        از اینکه شما میگی هوراکان اوو F8 رو شکست میده یاد یه نکته جالب افتادم توی درگی که F8 هوراکان اوو رو شکست داد توی همین پدال خود لامبو فنا اومده بودن گفته بودن نتیجه درگ از قبل مشخص بود کی میبره و این حرف خیلی جالبه!

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    2. Ali Keyhani

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (616 ديدگاه)

      ته حرف شما لامبو فنا بعد از شکست های متعدد از پورشه فراری و مک لارن اینه که اگر از پراید هم شکست بخوره بازم لامبو رو انتخاب میکنین یا مثلا میاین میگین لامبو تنفس طبیعیه و…
      کلا هر سری یه چیزی رو بهونه میکنین
      F8 به راحتی هوراکان اوو رو شکست میده همونطور که F12 و ۸۱۲ اونتادور و اونتادور sv رو با وجود اینکه یک GT موتور جلو هستن شکست میدادن دوست دارم بدونم اونجا هم میاین بگین لامبو تنفس طبیعیه یا خیر
      مشکلی هم نمیبینم بالاخره هرکی به یک چیزی علاقه داره و نظر شخصیشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
      1. میلاد

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (94 ديدگاه)

        من هم لامبو رو دوست دارم و هم فراری ولی آقا علی سعی میکنه هی لامبورو بکوبونه که این تعصب بیجاست.

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. شاهین

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (832 ديدگاه)

        این برند هایی که درمقابل لامبو نام بردی تنها افتخارشون توی درگه!
        ما لامبو فن ها هم میگیم بیایید توی پیست تا فرق مهندسی با موتور تنفس طبیعی و گیربکس تک کلاچه و وزن بالا و پلتفرم ده ساله و … رو بهتون نشون بدیم وگرنه توی درگ پراید توربو هم میتونه ادعای پیغمبری کنه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. MAHDI

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5088 ديدگاه)

      فرقی نداره حتی اگه فراری ۴۸۸پیستا هم بود از تایکان توربو S شکست می‌خورد. چون یه الکتریکی هستش با قدرت و گشتاور بسیار بالا.
      درکل درگ بین بنزینی و الکتریکی جذابیت چندانی نداره. من خودم که اصلا الکتریکی هارو دوست ندارم.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. AMG///

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (98 ديدگاه)

        نگران نباش مهدی جان هیچکدوم حریف m5 نمیشن (🤣)
        شوخی میکنم به دل نگیر 😉
        تو قلب ما جاداری

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. MAHDI

          ۴ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (5088 ديدگاه)

          😄👍👍👍🙏

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    4. Mahdi

      ۴ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      گشتاور تایکان رو نگاه کن بعد نظر بده . همین تایکان f8رو میگیره تو درگ

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۴ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (105 ديدگاه)

        اول اینکه بله f8 به راحتی اوراکان ایوو رو شکست میده اما اینو در نظر بگیر که اوراکان در زمان تولید ۴۵۸ معرفی شده و قدرت کمتر و وزن بیشتر

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  10. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (503 ديدگاه)

    تایکان توربو اس بهترین و سریع ترین ماشین برقی هست که من تا حالا دیدم بعدش S plad البته اون گاومیش رو از این هم بیشتر دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حسین دهمرد

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    اون هشتصد کیلو احتمالا فقط وزن باتری هاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. سورنا

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (925 ديدگاه)

    اوراکان حرکت هم نکنه باز انتخاب میشه

    اصن زشته این دوتارو بزاری کنار هم 😐

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. پرهام و رهام

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خب من اگه بگم پورشه تایوان رو بیشتر از لامبورگینی دوست دارم البته اگر بین تمام مدل های پورشه بگم پورشه ۹۱۱ توربو است رو دوست دارم اما باز میگم پورشه ده برابر لامبورگینی است

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. Ali Keyhani

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (616 ديدگاه)

    Mahdi عزیز
    کامنت اولم راجب درگ تایکان و هوراکان بود
    سه تای بعدی راجب f8 و هوراکان اوو
    من حتی اسمی هم در کامنت اولم در مورد F8 نیوردم و اشاره ای به درگ تایکان و F8 نکردم
    چون نتیجشو نمیدونم اما تایم هایی که دوتا خودرو در ۴۰۰ متر ثبت کردن یه چیزایی رو مشخص میکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا