پورشهمک لارن

درگ نه‌چندان عادلانهٔ مک‌لارن ۷۲۰S و پورشه تایکان توربو S

اینکه مک‌لارن ۷۲۰S یک هیولای مطلق در مسابقهٔ درگ است و تعداد کمی از خودروهای تولیدی استاندارد جرأت نبرد با این ابرماشین بریتانیایی را دارند، یک واقعیت اثبات‌شده است. از سوی دیگر، پورشه تایکان هم حتی با اینکه خودروی کاملاً متفاوتی است اما در مسابقات درگ، خصوصاً در مدل پرچم‌دار توربو S، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. به همین دلیل، لاوکارز این دو غول ۴۰۰ متر را در برابر هم قرار داده است تا مشخص شود در این جدال نابرابر میان سوپراسپرت بنزینی و سدان الکتریکی، کدام‌یک پیروز خواهد شد.

البته مک‌لارنی که در این رقابت حضور دارد از نوع اسپایدر بوده و به دلیل وزن بیشتر، کُندتر از نسخهٔ کوپه خواهد بود اما بدون شک ۷۲۰S در هر نسخه و شرایطی که باشد رقیب بسیار خطرناکی است. از سوی دیگر، هرچند تایکان توربو S وزن بیشتری نسبت به مک‌لارن دارد اما با گشتاور خارق‌العاده و فوری ۱۰۵۰ نیوتن متری خود آن‌را جبران می‌کند زیرا ۷۲۰S تنها ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌هم به‌طور کامل از دور ۵۵۰۰ rpm ارائه می‌شود. علاوه بر این، پورشه در قدرت نیز با ۷۶۰ اسب بخار، بر ۷۲۰ اسب بخار مک‌لارن برتری دارد اما باید ۸۵۰ کیلوگرم وزن بیشتر را به دوش بکشد که اصلاً رقم کمی نیست.

علیرغم این اختلافات اساسی میان دو خودرو، هنگامی‌که پای پرفورمنس در خط مستقیم به میان می‌آید کاملاً مشابه یکدیگر هستند زیرا روی کاغذ، تایکان توربو S ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که ۷۲۰S اسپایدر تنها یک‌دهم ثانیه کُندتر است. در شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت اما مک‌لارن سریع‌تر است زیرا ظرف تنها ۷.۸ ثانیه به این سرعت می‌رسد درحالی‌که تایکان برای انجام این کار به دو ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد؛ اما از اعداد که بگذریم، هردو خودرو از همهٔ ویژگی‌های لازم برای یک درگ مهیج برخوردار هستند.

اما با همهٔ این‌ها، این درگ آن‌طور که انتظار داشتیم نزدیک و شانه‌به‌شانه پیش نرفت زیرا احتمالاً به دلیل فعال نبودن لانچ کنترل، واکنش ۷۲۰S هنگام شروع حرکت به‌طور ناامیدکننده‌ای کُند بود و این موجب شد تایکان با اختلاف زیادی جلو بیفتد. البته سوپراسپرت بریتانیایی در ادامه قدری از عقب‌ماندگی خود را جبران کرد اما دیگر خیلی دیر شده بود. طبق اعلام لاوکارز، ۷۲۰S اسپایدر در ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده که نزدیک به یک ثانیهٔ کامل از زمان رسمی کُندتر است درحالی‌که تایکان با ۲.۷ ثانیه، این کار را یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از زمان رسمی انجام داده است.

تایکان توربو S در این رقابت ظرف ۱۰.۷ ثانیه از خط پایان عبور کرد اما نکتهٔ مهم‌تر، تایم مک‌لارن است زیرا ۷۲۰S اسپایدر در اینجا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۱ ثانیه به پایان رساند درحالی‌که تاکنون دیده‌ایم نسخهٔ کوپهٔ این خودرو همین مسافت را یک ثانیه سریع‌تر طی می‌کند؛ بنابراین نمی‌توانیم این مسابقهٔ درگ را چندان صحیح و عادلانه بدانیم و قطعاً مک‌لارن خواهان برگزاری یک مسابقهٔ مجدد است تا توانایی‌های واقعی خود را نشان دهد و اثبات کند که موتورهای درون‌سوز هنوز نمی‌خواهند به‌راحتی میدان را به الکتریکی‌ها واگذار کنند.

 

مشخصات فنی

مک‌لارن ۷۲۰S اسپایدر

پورشه تایکان توربو S

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۲ عدد الکتریکی
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۱۰۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۲ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۴۶۸ کیلوگرم ۲۳۷۰ کیلوگرم
قیمت ۳۱۷,۵۰۰ دلار ۱۸۶,۳۵۰ دلار
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه

  1. پارسا عشق ماشین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    مسخره ها کی پورشه تایکان رو با مکلارن تست می کنه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۱
  2. M.A.S

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (263 ديدگاه)

    یعنی لانچشون فراتر از افتضاح بود
    من با سه تا درگ مشکل دارم
    یکی این
    یکی درگ ۹۱۱ توربو اس با مک لارن ۷۲۰s از کاروو
    یکی هم درگ پورشه ۹۱۱ توربو اس با فراری تریبوتو که دیروز مجله پدال گذاشت
    چون خودم به شخصه تایم ۱۰.۱ مک لارن رو هم دیدم
    بهترین تایم تایکان هم ۱۰.۳ هستش
    ۹۱۱ ۱۰.۱ زده
    فراری هم احتمالا ۱۰.۱ بزنه خب حداقل میشه گفت میزنه
    ولی اینا حرفای دیگه ای زدن
    یه کم جالب نیست

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۳
    1. NISSAN GTR SOLTAN

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (192 ديدگاه)

      داداش لانچ کردن ماشین دف عقب کار هر بچه ای نیست
      carwow هم نتونست ۷۲۰s رو خوب لانچ کنه حتی تایم ۴۸۸pista هم قابل قبول نبود
      طرف اومده با ۸۱۲ superfast تایم ۱۰.۴ زده بعد اومده با ۴۸۸pista تایم ۱۰.۵ زده
      در صورتی که ۴۸۸ از ۸۱۲ سریعتره بعد اومده با مکلارن هم ۱۰.۴ زده در صورتی که ۷۲۰s از هر دوتای اینا سریعتره
      کلا به حرف این مجلات زیاد استناد نکن

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۲
    2. Sattar

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اینکه این درگ عادلانه نیست هیچ حرفی درش نیست و خودم با احتمال بالا باور دارم مک لارن در این درگ برنده است (نسخه اسپادر نباشه)…
      اما چیزی که مشخصه اینه که یک سدان الکتریکی مخصوصا پورشه تایکان ، چقدر می‌تونه رقیب سرسختی برای سوپر اسپرت های مخصوص درگ و مسابقه باشه….

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۲
      1. Mc20

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (551 ديدگاه)

        واقعا حالم از ماشین های برقی به هم میخوره هیچوقت برقی هارو دوست نداشتم مخصوصا اینکه صدا نداره و حدتکثر سرعتشون هم کمه و فقط گشتاورسون بالاست که تو. درگ خوب میشه خوب من به نظرم ماشین هایبرید هم گشتاورشون بالاست که تو درگ ۴۰۰ متر عملکردش خوب میشه هم اینکه تاپ اسپیدشون هم بیشتره ولی با برقی اصلا موافق نیستم احتمالا هیچ ماشین بازی هم حال نکنه با برقی🤮🤮🤮🤮🤮

        موافقم ۷
        مخالفم ۸
  3. ارشیاSVJ

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    لاو کارز یکی از طرفدارانه ترین سایت هاست
    کلا چیزی که دوس دادن برنده میشه.
    اخه ۱۱.۱ ؟؟؟؟؟🤔🤔🤔🤔

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
    1. akrh78

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (336 ديدگاه)

      کلا خیلی مزخرفه من هیچوقت ویدیوهاشو نگا نمیکنم با هیچیشون حال نمیکنم از تبلیغاشون تا مجری ها و شیوه برگزاری
      یه درگ اب دوغ خیاری برگزار میکنن و با این استدلال که “تو شرایط واقعی هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته” ماس مالی میکنن بره

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  4. hamid

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    مک لارن رو شوهر داد رفت 👌

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۴
  5. MASIHA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (743 ديدگاه)

    با اجازتون من میخوام یه حرفی بزنم
    این کانال توتوبی فازش چیه؟؟؟؟؟؟
    یه مساله جالبی هست این وسط……….
    هممون میدونیم که مکلارن ها شتاب ثانویشون مثال زدنیه.
    حالا سوال من اینه
    خودتون هم دیدید که از همون اواسط درگ مکلارن مثل همیشه راه افتاد که بیاد بزنه تایکانو بگیره اما به دلیل کوتاهی مسیر درگ انجام نشد. تا اینجا درست؟؟؟
    خب اخر درگ که تایکان برد چطوررررررررررررر ممکنه که وقتی مکلارن با سرعت زیادی داره میاد که به تایکان برسه،،،،،، سرعتش از تایکان کمتره؟؟؟
    در واقع اول کار تایکان به دلیل گشتاور آنی و زیاد و مزیت های ماشینای الکتریکی افتاد جلو
    بعدش مکلارن شروع کرد که بیاد بهش برسه اونم با سرعت زیاد!!!
    پس چه نتیجه ای میگیریم؟؟؟
    این که مکلارن از یه جایی به بعد سرعتش از پورشه بیشتر شده که تونسته بیاد سمتش دیگه!!!! درسته؟؟
    حالا چطور وقتی درگ تموم شد، سرعت پورشه یک مایل بر ساعت بیشتر از مکلارن بود؟!!؟!
    اگه بیشتر بود که خب باید اختلافشون هر ثانیه حدود ۱.۶ متر بیشتر میشد در حالی که مکلارن داشت با شتاب ثانویش به شدت فاصله رو کم میکرد !!!………
    پس با اون سرعت و اون کاهش فاصله با پورشه،،، مکلارن باید حدود ۷،۸ مایل برساعت سرعتش بیشتر میبود، در حالی که یک مایل بر ساعت کمتره!
    دوستان عزیزی که درک میکنن خوب میدونن چی عرض میکنم.
    تو کانال یوتوب هم خیلی ها اعتراض کردن ولی کانال جواب گو نیست که نیست!!!!
    دوستان عزیز من همینجا اعلام میکنم که از این به بعد این مجله هررر درگی انجام بده برای من اندازه یه کنجد ارزش نداره
    خجالت اوره مجله درست میکنید تا اطلاعات غلط نشر بدید؟؟
    پدال جان لطفا فقط و فقط از مجلات معتبر پست بذار… خیلی ممنونم💙❤

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۲
    1. M.A.S

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      واقعا تحلیل به دقیقی حرف این دوستمون درباره یه درگ تا به حال نشنیده بودم
      واقعا لذت بردم

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. MASIHA

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (743 ديدگاه)

        شما عشقی
        ارادت💙❤

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      2. Mc20

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (551 ديدگاه)

        واقعا خوب از موتور بنزینی حمایت کردی حال کردم

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
    2. akrh78

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (336 ديدگاه)

      حرفتون کاملا درسته فقط در مورد فاصله میشه ۴۴.۷ سانتی متر بر ثانیه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. MASIHA

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (743 ديدگاه)

        درسته
        مایل بر ساعت رو با مایل بر ثانیه اشتباه گرفتم
        خیلی ممنون❤💙

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  6. NISSAN GTR SOLTAN

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (192 ديدگاه)

    من طرفدار مک لارن نیستم به اون صورت ولی خب اینم یه درگ بدرنخور دیگه ای بود مثل درگ f8 و توربو اس
    بعضی مجله ها دوست دارن یه چیزیو بیش از حد گندش کنن یا یه چیزیو بد نشون بدن
    این وظیفه ی پداله که تشخیص بده کدوم درگ اونقدر استاندارد هست که توی سایت قرار بده
    بالاخره این سایت مخاطبش کم نیست
    اگر این درگ ناعادلانه هست یا غیر استاندارد پس چرا قرارش دادید؟؟؟؟
    این تایم هم تایم مکلارن نیست
    مکلارن تایم های ۹.۸ توی پیست درگ و تایم ۱۰.۱ توی زمین معمولی داره
    شاید خیلیا یادشون نباشه ولی ۷۲۰s توی درگ بزرگ بصورت رسمی تایم ۱۰.۱ رو ثبت کرد
    یا علی

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
    1. M.A.S

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      البته ۹.۸ که دیگه نه
      اون تایم ۹.۸ و تایم ۹.۷ با تایر رادیال درگ ثبت شدن
      ولی واقعاً موافقم
      پدال واقعا معتبره و یه همچین درگایی رو نباید پوشش بده

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  7. Amir Machine

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (725 ديدگاه)

    اینا چرا اینطوری درگ برگزار میکنن؟
    یا نسخه روباز میارن که سنگین‌تره، یا لانچ کنترل رو فعال نمیکنن یا هم که لانچ‌هاشون افتضاحه
    خب مگه بیمارین؟ این مدل درگ برگزار کردن چه ارزشی داره؟
    درگ فقط کارواو و مت واتسون، هم خیلی حرفه‌ایه هم اگه درگ خراب شد و لانچ خوب نبود دوباره برگزار میکنه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  8. Sina

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (797 ديدگاه)

    بی معنی ترین درگ ممکن
    خود مکلارن میتونه زیر ده و نیم ثانیه رو بره و خب انگار راننده تایکان خیلی حرفه ای بوده که ۱۰ و ۷ دهم رو رفته ، هرچند کلا شتابش خوبه
    تجربه نشون داده که مسابقات درگ داره کم کم از ارزشش کاسته میشه و تقریبا بلااستفاده میشه.
    هجوم برقیا بخاطر شتابشون درگ رو ناعادلانه کرده و امکان اشتباه در لانچ کردن هم این مشکل رو بزرگ تر کرده و ضمنا پیشرفت ماشینا باعث شده سدانی مثل همین تایکان یا M5 یا GT63 بتونن زیر ۱۱ ثانیه رو برن. اگه مسافت رو بیشتر کنن شاید کاهش سطح گشتاور برقیا که بعد مدتی اتفاق میوفته بتونه اونو عادلانه کنه اما از استانداردش رد میشه و خب خیلیا از درگ طولانی تر خوششون نمیاد، و اینکه سال هاست ۴۰۰ متره و این کار همه چیز رو بهم میزنه
    معیار ماشینا باید پیست باشه. هرچند درگ برای ماشینای ارزون تر و یا سدان و یا ماشین هایی که شباهت زیادی به هم دارن (یا همشون برقی هستن یا بنزینی یا همه سدان یا همه سوپراسپرت) معیار بدیی هم نیست

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  9. joker

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (269 ديدگاه)

    پدال از درگ چند هفته پیش که بین هایپرکارهای مطرح برگزار شد هم مطلب بزار،شاید سوسک شدن کونیگ زگ رگرا در برابر بوگاتی ویرون ویتس واسه خیلیا جالب باشه🤣

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۳
    1. Saeed

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (710 ديدگاه)

      تو بگو ببینم چطوری ویرون ویتس در درکش با آگراR که در پیست Ehra lessien و توسط GT Board چندین راند سوسک شد
      بعد رگرا که نزدیک ۴۰۰ اسب قدرتش از آگراR بیشتره به ویتس ببازه؟🤣🤣🤣🤣
      اون درگ یه قرون هم نمی‌ارزه
      راننده رگرا که خواب بود
      چند ثانیه بعد از ویرون لانچ کرد
      و اینکه اصن ویدیویی از خط پایان نبود که ببینیم کی برده
      البته همون ویرون عزیزت انقدر سرعتش زیاد بود که وقتی ترمز کرد براش کافی نبود و خورد به یونجه های ته باند🤣🤣🤣

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۷
    2. MASIHA

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (743 ديدگاه)

      رگرا؟!
      داش رگرا صفر تا سیصد رو توی ۱۲ ثانیه زده!!!!!!!!
      اونم وقتی لافراری و پی۱ و ۹۱۸ و به ترتیب ۱۵ ، ۱۶.۵ و ۱۹.۵ زدن!!!!!!!!
      ویرون سوپر اسپرت از لافراری شکست خورد اونوقت ویتس چطور رگرا(!) رو زده؟؟؟؟؟

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    واقعا انتظار این نتیجه رو با اضافه وزن ۸۵۰ کیلویی تایکان نداشتم. عالی بود پورشه.
    البته به لانچ خوبش هم برمیگرده که همون ابتدا ۷۲۰s رو با فاصله زیاد جا گذاشت.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۳
  11. Mohamad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مک لارن لایک 👍
    پورشه تایکان دیسلایک👎

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۱۵
    1. Hadi

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (997 ديدگاه)

      بدترین و افتضاح ترین درگی بود که تا حالا از یک مجله خودرو دیده بودم…
      ۷۲۰ که دیگه از پس تایکان بر نیاد دیگه……

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
      1. MAHDI

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4645 ديدگاه)

        بیشتر از ۱۰ بار مکلارن ۷۲۰ در پیست مجله CARWOW درگ داشته که سریع ترین زمانی که ثبت کرده ۱۰.۴ ثانیه بوده!!!
        خوب پورشه تایکان توربوS در اولین درگ در همون CARWOW زمان ۱۰.۳ ثانیه رو ثبت کرد.
        درسته که اینجا زمان خوبی ثبت نکردن اما به نظر من تایکان توربواس در مسیر ۴۰۰ متر سریع تره.چون اینو ثابت کرده در درگ های گذشته.اما در رقابت رولینگ هیچ حرفی در مقابل ۷۲۰ نداره.
        واسه اینکه بفهمیم کدوم سریع تره میشه در یک مجله دیگه که هردو درگ داشتن اونم چندین بار رو معیار قرار بدیم. یعنی CARWOW که مکلارن ۷۲۰ S زمان ۱۰.۴ رو ثبت کرده و تایکان توربواس زمان ۱۰.۳ رو ثبت کرده.

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۳
        1. NISSAN GTR SOLTAN

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (192 ديدگاه)

          خودتو گول نزن carwow هیچوقت نتونست ۷۲۰s رو خوب لانچ کنه
          تایکان هیچوقت سریعتر از ۷۲۰s نبوده و نیست
          کافیه یه نگاهی به تایم های بقیه ی ماشین ها توی کارواو بندازی تا بفهمی که تایم های ثبت شده carwow رو نمیشه روش استناد کرد
          البته اگه خودتو به اون راه نزنی
          اونتادور svj تایم ۱۰.۴
          فراری ۸۱۲ تایم ۱۰.۴
          فراری ۴۸۸ تایم ۱۰.۵(در صورتی که از ۸۱۲ سریعتره)
          ۷۲۰s تایم ۱۰.۴
          ۷۲۰s از همه ی اینا سریعتره اونوقت چجوری تایم مساوی با اینا زده
          اگر قرار باشه فقط نظرو گذاشت روی carwow پس m5 هم نزدیک ۲۰ بار توی کارواو درگ گذاشته و تایمی بهتر از ۱۱.۱ نداشته پس تایم m5 کامپتیشن بهتر از ۱۱.۱ نیست گرچه تایم واقعیش همینه
          مکلارن شاید چند بار توی کارواو درگ کذاشته باشه ولی هیچوقت تایم واقعی خودشو نزد
          ۷۲۰s در مجموع تایم های خیلی خوبی زده که توی اینترنت موجوده و نیاز به گفتن نیست ولی شما خوشت میاد انکار کنی
          ۷۲۰s تایم ۱۰.۱ و ۱۰.۲ زیاد داره ولی توی درگ بزرگ هم دقیقا همون تایم ۱۰.۱ رو زد شاید خیلیا بگن به درگ های بزرگ زیاد نمیشه اعتماد کرد ولی به نظرم توی درگ های بزرگ ماشین ها همیشه منطقی ترین و بهترین تایم هارو ثبت کردن نه خیلی غیر واقعی و نه خیلی غیر منطقی کاملا متناسب با توانایی های ماشین
          تایکان هیچوقت از ۷۲۰s سریعتر نبوده و نیست
          قبلا هم گفتم باز هم میگم ماشین دف عقبو هر بچه ای نمیتونه لانچ کنه
          ۷۲۰s با یه لانچ خوب و عالی فاصله ی چندانی با تور بو اس نداره شاید نهایت دو دهم یا حتی یه دهم شایدم حتی مساوی
          دیگه تایکان که واسه ۷۲۰s اصلا عددی نیست
          خودتو گل نزن

          موافقم ۸
          مخالفم ۳
  12. Chiron sport

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همیشه گفتم بازم میگم درگای این مجله به هیچ دردی نمیخوره چون راننده نیستن کلا همیشه بدترین تایمارو ثبت کردن درگ فقط carwow وmotor trend drag times

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. AMG_S73///

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بابا بیخیال
    درسته لاو کارز آشغاله ولی من خودم دیدم تایکان ۱۰.۲ رو هم زده
    اما تایکان واقعا رقیب خطرناکیه واسه سوپر اسپرت ها
    اما خودم هم میگم ۷۲۰ باید خیلی سریع تر بود درگ مشکل داشت

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  14. AMG_S73///

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    مهدی جان اینم درگی که گفتی
    حالا هی میگیم لاوکارز آشغال و نامعتبره شما میگی نه خوبه
    تحویل بگیر///…
    AMG_S73///

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  15. Ali Keyhani

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (575 ديدگاه)

    یه درگ بی نقص ندیدیم هر سری یه مشکلی هس
    درگ f8 و ۷۲۰s بد نبود
    حداقل تایم های نسبتا خوبی رو ثبت کردن امیدوارم پدال اون درگ رو هم بزاره

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  16. امین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (97 ديدگاه)

    مک لارن p1 موشک انگلیسی سریعترین مکلارن تاریخ به زور و با یه ماشین فاصله تونست اینو ببره ۷۲۰s که هیچ ۷۶۵ltهم رقیب تایکان نیس

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۵
    1. Ali Keyhani

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (575 ديدگاه)

      تایمی که ۷۲۰s الان زده رو با تایم های قبلیش مقایسه کن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  17. alireza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دیگه همه دارن درگ برگزار میکنن! اصلا ماشینایی که هیچ ربطی به هم ندارن برای چی باید بینشون درگ برگزار کرد؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  18. مهدی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    مشکل شما اینه که فکر میکنید هر مکلارنی باید ۱۰.۱ شتاب بزنه هر لافراری باید ۹.۸ بزنه هر پیستایی باید ۱۰.۳ بزنه! نه عزیز ماشین به ماشین فرق داره شما امکان نداره دوتا ۷۲۰ پیدا کنی که در یک لحظه و از یک شیفت کاری از درب کارخونه بزنن بیرون و قدرت یکسان رو داینو داشته باشن چه برسه بقیه فاکتورها مثل ارتفاع و آب و هوا و راننده و لاستیک و سوخت و….یکم از قالب اعداد و ارقام خارج بشید

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۱
    1. M.A.S

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      یعنی به استدلال شما دوتا ماشین یه برند که هردو یه مدل و یه تیپ هستن
      باید شتابشون فرق کنه؟؟؟این دیگه چه استدلالیه
      این که میشه دزدی و کلاه سر مشتری گذاشتن
      ارتفاع سطح دریا هم خیلی تاثیر گذار نیست وقتی موتور مک لارن توربو چارجر داره
      و فقط میمونه راننده که این بسته به مجله هستش

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
      1. مهدی

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (755 ديدگاه)

        این موضوع یه چیز واضح و طبیعیه تو هر مولد انرژیی چه موتور پیستونی باشه که موتور جت چه هر چیز دیگه این که واستون تا این حد عجیبه چون اطلاعی در مورد تراش قطعات ندارید کافیه تست های داینو رو پیگیری کنید بین محصولات مشابه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  19. MAHDI

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4645 ديدگاه)

    اینکه زمانی که اینجا ثبت کردن رو کاری نداریم اما مکلارن ۷۲۰ در درگ های زیادی که در CARWOW داشته زمانی بهتر از ۱۰.۴ ثانیه ثبت نکرده اما پورشه تایکان توربواس زمان ۱۰.۳ ثانیه رو در همون مجله CARWOW ثبت کرد با شرایط مساوی.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۱
  20. مازیار

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    وقتی برگزار کنندگان این درگها هماهنگ میکنن ماشینها رو گردآوری میکنن ماشینهای بعضا میلیون دلاری رو و حالا با هر هدفی اعم از تفریح و تفنن یا رو کم کنی یا به رخ کشیدن تکنولوژی یا هر هدف دیگه اینکارو میکنن ، من و شما چکاره ایم که بیایم و اعتبار این کار رو زیر سوال ببریم؟
    ببین لذتتو ببر باو

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  21. Mc20

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    موتور بنزینی:لایک👍
    موتور برقی:دبل دیسلایک👎👎
    پیشرانه هایبرید:تریپل لایک👍👍👍

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      نیروگاه دیزل :کوادروپل لایک 👍👍👍👍

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Sina

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (797 ديدگاه)

        سیستم هیدروژنی: به قول یکی از گزارشگر های فوتبال هتریک پلاس وان تا لایک😂😂
        گزارشگر بازی بازی استقلال و تراکتور سال قبل

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. OMID

          ۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (1623 ديدگاه)

          داداش هیدروژن همون برقیه ها
          قبلا هم توضیح دادم شاید ندیدید
          فقط پیل سوختی جایگزین هیدروژن شده
          اصلا هیدروژن نمیسوزه تو ماشین هیدروژنی (نوعی که واسه آینده ازش صحبت میشه) بلکه فقط برق تامین می‌کنه واسه موتور های برقی
          اون موتور هیدروژن سوز خودش الایندس و آینده ای نداره
          هر چی بحث از خودروی هیدروژنی هست مربوط به همین نوع پیل سوختیه نه نوع هیدروژن سوز
          چون مقادیر زیادی NOx تولید میکنن و خود بخار آب بسیار بدتر از دی اکسید کربن هست از لحاظ اثر گلخانه‌ای

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Sina

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (797 ديدگاه)

      آخه ما چجوری بهت۳ تا لایک هم زمان بدیم.
      بخاطر V12 و V8 جواب صحیح میشه لایک

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  22. Mc20

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    یااااا ابوالفضللللل!!!!!!!!
    ۲۳۰۰ کیلو ماشین برقیییی!!!!!! مگه چی دارهههههههه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1623 ديدگاه)

      باتری
      وزن باتری خیلی زیاده

      موافقم ۴
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا