پورشه

درگ خانوادگی پورشه ۹۱۱ توربو S و تایکان توربو S

پورشه با معرفی نسل جدید ۹۱۱ توربو S گردوخاک شدیدی به پا کرده است. این پرچم‌دار جدید بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به نسل پیشین تجربه کرده و سریع‌ترین و قوی‌ترین ۹۱۱ توربو تاریخ محسوب می‌شود.

اما روی دیگر سکه محصولی از همین برند است که می‌تواند ۹۱۱ را به چالش بکشد. علیرغم اینکه خودرویی ساکت است اما قطعاً خطری بالقوه برای ۹۱۱ می‌باشد؛ و بله درباره پورشه تایکان توربو S الکتریکی صحبت می‌کنیم که خب در این مورد پسوند توربو اشاره‌ای به قوای محرکه آن ندارد.

CarWow به تازگی این دو خودرو را در یک مسابقه درگ شرکت داده تا ببیند کدام‌یک در مسافت ۴۰۰ متر سریع‌تر هستند. البته پیش از آنکه نگاهی به این ویدئو داشته باشیم بهتر است با قوای محرکه آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S از نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۴۰ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این پیشرانه باعث می‌شود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو تنها در ۲.۶ ثانیه ثبت شود.

تایکان توربو S به دو پیشرانه الکتریکی مجهز بوده و خروجی ۶۱۶ اسبی و گشتاور ۱۰۴۹ نیوتون متری دارد. البته در حالت اووربوست قدرت خودرو به ۷۵۰ اسب بخار می‌رسد.

قطعاً تایکان خودروی قوی‌تری است اما ذکر این نکته مهم است که با وزن ۲۳۱۳ کیلوگرمی خود بسیار سنگین‌وزن‌تر از ۹۱۱ توربو S با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم می‌باشد.

البته که وزن نقشی حیاتی در مسابقه درگ بازی می‌کند اما به این مورد باید کشش و تبحر راننده را نیز اضافه کنیم. با توجه به این موارد به نظر شما کدام خودرو زودتر از خط پایان عبور می‌کند؟

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. رضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    همیشه از پورشه خوشم میومد مخصوصا این ۹۱۱ turbo s جدید.

  2. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    این درگ ایراد داره
    امکان نداره یه ماشین بنزینی هنگام شروع حرکت بقل به بقل یه برقی حرکت کنه🧐🧐🧐

    1. Reza

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      خوب پورشه همینه دیگه 💪💪💪

    2. داود

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (84 ديدگاه)

      بقل به بقل را خوب اومدی فک کنم منظورت بغل به بغل هست جالبه همه جور آدم در مورد خودرو نظر میدن

    3. Carbonado Aventador

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3930 ديدگاه)

      منم فکر میکردم تایکان بهتر استارت بزنه.
      .
      ولی راننده ۹۱۱ درگ اول خیلی حرفه ای لانچ کرد!
      .
      اینجاس که میگن ۷۰ درصد درگ به راننده بستگی داره وقتی ماشینا تو یه محدوده قدرت باشن

  3. SF90 STRADALE

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یکی بیاد جلوی ۹۱۱Turbo S جدید رو بگیره
    یک هیولای درگ واقعیه ؛ عالی بود مثل همیشه

    1. joojoo

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (179 ديدگاه)

      عزیز من خب هشتصد نیوتن متر گشتاور این ماشینه…..که به صورت خطی توی بازه ی زیادی در دسترسه….لافراری با اون عظمتش نهصد نیوتون متر گشتاورش بود…اونم توی بازه ی خیلی محدود…وقتی نسل ۹۹۱ با پنجاه نیوتون متر گشتاور کمتر توی بازه ی به مراتب کوچیکتر….۱۰.۶ زد…اصلا از این نسل بعید نبود ک با این مشخصات…با ضرایب کوتاه تر دنده ها….بتونه راحت ۱۰.۳ بزنه…..فقط برام عجیب بود چطوری تونست رکورد ۱۰.۳ ثانیه ای GT2RS رو بزنه و ۱۰.۲ ثبت کنه…

      1. MAHDI

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4451 ديدگاه)

        نسل قبل پورشه ۹۱۱ توربو S در همین درگ CARWOW که در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفومانته قرار گرفت ۹۱۱ توربو S نسل قبل تونست مسیر ۴۰۰ متر رو در ۱۰.۳ ثانیه ثبت کنه که پیروز درگ شدن چون هوراکان پرفومانته زمان ۱۱.۴ ثانیه رو ثبت کرد!!!!!!

        1. joojoo

          ۱۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (179 ديدگاه)

          یعنی توربو اس ۹۹۱.۲….با ۱۲۰ اسب کمتر و ۲۱۰ کیلو وزن بیشتر نسبت به GT2RS 991.2…. تایم درگش با GT2RS یکیه؟؟؟درنظر بگیر که موتور ترند با GT تایم ۱۰.۳ رو ثبت کرد.

    2. شاهین

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (67 ديدگاه)

      ۷۶۵LT یکی از رقیب های خیلی خوب

    3. رامین

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      اینم باید مثه چلنجر دیمن از تمام مسابقات درگ محرومش کنن کسی حریفش نیست :))

  4. احمدرضا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ۹۱۱ ماشین معرکه ای بود بهترم شده باز
    ولی فکر میکردم بتونه رکورد ۱۰.۱ مک لارن ۷۲۰ بزنه اما نتونست
    ولی بازم فوقالعادس و به تایکان ترجیحش میدم

  5. علی

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ۹۱۱ غول کش واقعی

  6. مهدی ۹۱۱

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    ولی جدا از برنده شدن ۹۱۱ ولی تایکان عجب زمانی ثبت کرد با۲۳۰۰ کیلو وزن نشون میده برخلاف تسلا مشکل رولینگ نداره

  7. مهدی ۹۱۱

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    منتظر تست ۹۱۱ در کار اند درایو و موتور ترند هستم ببینم چه زمانی میزنه من میگم ۱۰/۲ یا۱۰/۳یاشایدم۱۰/۱

    1. MAHDI

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (4451 ديدگاه)

      مسیر ۴۰۰ درگ CARWOW

      تسلا S پرفومنس تایم // ۱۱.۴ ثانیه
      تسلا SP100D تایم // ۱۰.۹ ثانیه
      تسلا SP100D تایم // ۱۰.۸ ثانیه
      لامبواونتادور SV تایم// ۱۰.۸ ثانیه
      تسلا S پرفومنس تایم // ۱۰.۶ ثانیه
      فراری ۴۸۸ پیستا ثایم // ۱۰.۵ ثانیه
      تسلا S پرفومنس تایم // ۱۰.۴ ثانیه
      مکلارن ۷۲۰ اس تایم // ۱۰.۵ ثانیه
      لامبو هوراکان پرفومانته// ۱۰.۴ ثانیه
      مکلارن ۷۲۰ اس تایم // ۱۰.۴ ثانیه
      *****************************
      پورشه تایکان توربوS تایم // ۱۰.۳ ثانیه
      پورشه ۹۱۱ توربو S تایم // ۱۰.۲ ثانیه
      **********************************
      چه پورشه ۹۱۱ توربو S و چه پورشه تایکان توربوS سریع ترین تایم مسیر ۴۰۰ متر رو در مسیر ۴۰۰ متر CARWOW ثبت کردن!!!!

      دوسه روز قبل درگ CARWOW یه کانال خودرویی دیگه ای درگ بین ۹۱۱ توربو S و تایکان توربواس رو انجام داد که اونجا هم تایکان جلو افتاد اما در پایان پیست ۹۱۱ توربو S با اختلاف کمی تونست پیروز بشه.

  8. Hadi

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (531 ديدگاه)

    جفتشون خیلی خوب بودن
    مخصوصاً توربو s که که مثل گلوله تا اخر خط پیش رفت…
    واقعاً این ماشین تو شتاب حرف نداره 👌…
    عشق فقط 💗۹۱۱ turbo s💗…

  9. ارشیاsvj

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    اقا ۸۰۰ نیوتن متر درست ولی پورشه تایکان ۱۰۴۹ نیوتن مترو از لحظه شروع حرکت داره ولی توربوs
    که ۸۰۰ تا گشتاورشو از همون لحظه حرکت که نداره
    یه جای کار میلنگه اصلا من از همون اول به carwow اعتماد نداشتم

  10. Joker

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (239 ديدگاه)

    اونایی که الکتریکی رو به درون سوز ترجیح میدن هنوز ۹۱۱ توربو s رو ندیدن،با اینکه خودم عاشق همه محصولات پورشه هستم حتی تایکان ولی باید بگم تایکان در مقابل ۹۱۱ توربو s اسباب بازی‌ بیش نیست…

  11. Mahdi

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من تایکان رو به ۹۱۱ ترجیح می دم . تایکان تنها ماشین برقی که من ازش خوشم میاد

  12. رامین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    چرا هیچ وقت از طراحی ۹۱۱ خسته نمی شیم ؟؟؟ خیلی عجیبه واقعا ۶۰ سال یه ماشین یه شکل باشه اما انقدرررر جذاب بمونه.

    1. Ahmadreza 2002

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      طراحی های رادیکال معمولا زود خسته کننده میشن
      پورشه هم تو برخی مدلا سراغ اون طراحی ها رفته ولی نه تو ۹۱۱ که اونام به نظرم خسته کننده هستن

      یه مثال هم بیارم ( کاملا نظر شخصی )
      به نظر شما بعد از حدودا سه دهه به نظر شما تستاروسا امروز جذاب تره یا دیابلو؟
      تستاروسا و ۹۱۱ های ۳ دهه قبل چون خیلی رادیکال نبودن کماکان جذابند اما دیابلو نه به نظرم
      همین مثال به نظرم در رابطه با f40 و کانتاش هم صدق میکنه

      1. رامین

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (333 ديدگاه)

        اون بحث طراحی یک ماشین خاص با زبان طراحی فرق می کنه. البته به نظرم هنوزم دیابلو یا f40 جذابه.

  13. ارش

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1052 ديدگاه)

    چقدر تایکان خوشگله عالی طراحی شده.

  14. mehran911

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1785 ديدگاه)

    درود
    همش هیچی صرفا به حجم شگفت زدگی راننده ۹۱۱ توجه کنید طرف نمیدونه باید چه واکنشی نشون بده …
    .
    حجم تکنولوژی سوار شده روی این نسل از توربو اس قابل تصور نیست اینو بدون هیچ اغراقی میگم در تاریخ سوپراسپرت ها این میزان از تکنولوژی در یک سوپر اسپرت بی سابقه است
    به عنوان مثال صرفا سیستم تهویه مطبوع این ماشین ی مقاله است خودش
    اطلاعات از ۲۰ سنسور داخلی و ۲۰ سنسور خارجی جمع آوری میشه و در هر نیم ثانیه ۳۵۰ داده پردازش انجام میشه تا برای هر دمایی و هر رطوبتی ، دمای کابین را در بهترین شرایط قرار بده
    به عنوان مثال در مدلهای کابریولت که راننده دوست داره از نور آفتاب لذت ببره این سیستم با اندازه گیری دمای داخل و خارج و سرعت باد کمک میکنه تا در حین لذت بردن از گرمای آفتاب راننده تعریق نکنه و به نوعی گرمازده نشه این سیستم رو میشه از فوق لوکس های سطح بالا انتظار داشت نه یک سوپر اسپرت
    .
    علاوه بر اینها innodrive و سیستم بهینه سازی تعلیق بر اساس میزان رطوبت و دمای لاستیک ها و تکنولوژی های دیگه این ماشین رو دوباره به الگو برای اسپورت سازها تبدیل کرده
    .
    Ever ahead

    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2368 ديدگاه)

      عالی.✌
      من خودم به شخصه عاشق ۹۱۸ ام،اینگار پورشه این مدل رو برای من ساخته.
      توربو اس هم جای خود داره.
      ..
      ایشالا هر روز اون بستنی که میخوای بخوری بدون اینکه مشکلی برات پیش بیاد.😂((اهل دلاش میدونن چی میگم))

      1. mehran911

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1785 ديدگاه)

        😂😂
        بستنی رو حسابی هستم
        ایشالا باهم اونم سوار بر ۹۱۸ ❤

    2. Saeed

      ۱۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (661 ديدگاه)

      درود فراوان بر مهران عزیز که بعد چندین وقت یه کامنت گذاشتین:)
      به نظرم این پورشه ۹۱۱ توربوS واقعا یکی از بهترین شاهکار های اخیر پورشه محسوب میشه و هیچ موردی واسه انکار کردن این مورد نداره
      عکس تیتر رو نگاه کنید
      عجب ابهتی داره کنار تایکان…

      1. mehran911

        ۱۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1785 ديدگاه)

        سلام سعید جان ❤
        خیلی مخلصم رفیق🌷
        حقیقتش خیلی کمتر پدال میام میتونم بگم تقریبا نمیام اما سرم خلوت بشه بیشتر سر خواهم زد
        در هر صورت همیشه به یاد دوستان عزیز هستم و خواهم بود

    3. mehran (fox)

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (194 ديدگاه)

      مهران جان و دانیال عزیز لطفا بیشتر پست بذارین…..
      خوندن پستای شما همیشه حالمو خوب می کنه….
      میدونو ندین دست کسایی که کل تکنولوژی ماشینو یه چهره خشن و پوستری میبینن و نه بیشتر…..

  15. doubt

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (250 ديدگاه)

    جان جان جان توربواس. عشق افسانه ای. چه کرده ۹۹۲ وای چ حالی داد.

  16. Farzad

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    حضرتِ لانچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن