پورشه

درگ پورشه ۹۱۱ توربو S با خودش! نسل فعلی در برابر نسل قبلی

پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سریع‌ترین خودروهایی است که می‌توان خرید. در هر نسل، پورشه راهی برای بهبود پرفورمنس این خودرو پیدا می‌کند و جدیدترین نسل آن با کد ۹۹۲ نشان‌دهندهٔ اوج توانایی‌های این شرکت آلمانی است؛ بنابراین، اگر ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ در برابر توربو S قبلی یعنی ۹۹۱.۲ قرار گیرد چه خواهد شد؟ روی کاغذ پاسخ این سؤال را میدانیم اما در دنیای واقعی چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ کارواو در جدیدترین درگ خود می‌خواهد پاسخ این سؤال را بدهد.

۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ سال گذشته معرفی شد و به‌عنوان جایگزین توربو S نسل ۹۹۱.۲ به بازار آمد. بسیاری از منتقدان به ‌اندازهٔ بزرگ‌تر و ظاهر بروز شدهٔ نسل جدید انتقاد دارند اما در ارقام دیوانه‌کنندهٔ پرفورمنس این قاتل هایپرکارها هیچ بحثی نیست. توربو S جدید به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. این ماشین با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۶ ثانیه، به طرز دیوانه‌واری در خط مستقیم سریع است.

تا همین چند وقت پیش، توربو S نسل ۹۹۱.۲ یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شد زیرا به لطف پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری تخت توئین توربوی خود با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور و همین‌طور گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. به همین دلیل است که پیشرفت بی‌نظیر ۹۱۱ توربو S از نسلی به نسل دیگر خیره‌کننده است و دیدن آن در مسیر درگ بسیار چشمگیر خواهد بود زیرا پیشرفت سریع خودروهای پرفورمنس مدرن را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

 Turbo S 992

 Turbo S 991.2

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
قیمت ۱۵۶ هزار پوند ۱۴۷ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. Ashkanbs

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به این میگن پیشرفت👌🏻👌🏻👌🏻

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۸
    1. JANGI

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      به این فکر میکنم وااای به حال اون روزی که پورشه یه سدان پرفورمنس بسازه
      نه فقط یه سدان پرفورمنس یه سوپر سدانی که دقیقا به اندازه ی ۹۱۱ ها روش کار بشه
      اونوقته که دیگه e63 و m5 باید بزنن جاده خاکی

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۲۰
      1. SRT

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (346 ديدگاه)

        ۹۹۲ در خط مستقیم خدای نسل جدید سوپر کاراس،البته بعد از مکلارن ۷۶۵ ال تی
        راستی مطلب درگ شون چیشد چرا نزاشتین

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳
        1. علی turbo s

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (210 ديدگاه)

          ۷۶۵lt رودرگ چسبی بواسطه دف عقب بودنش برتره.
          اما رواسفالت معمولی بنظر اوضاع تغییرکنه.

          موافقم ۸
          مخالفم ۷
      2. MAHDI

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5205 ديدگاه)

        پورشه پانامرا توربو S یعنی سدان خانوادگی به نظر شما که سوپر سدان بحساب نمیاد!!!!!

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۱۵
        1. JANGI

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (51 ديدگاه)

          واقعیتش کامنت شمارو خیلی خوب متوجه نشدم
          شاید از فهم پایین من بوده در هر صورت پوزش میخوام
          اشتراک کلاس بندی خودرو ها و سگمنت ها خیلی غلط اندازه و بحث در موردش طولانی و خارج از حوصله هست
          اگر منظور شما این بوده که panamera turbo s قابل قیاس با سری ۵ و e کلاس هست کلا اشتباهه
          ما کلا دو جور تقسیم بندی سگمنت و کلاس بندی خودرو ها رو داریم یکی segment و یکی subsegment
          خیلی خودرو ها هستن توی یه کلاس بندی و سگمنت مشترک قرار میگیرن ولی عملا مقایسه کردنشون کاملا اشتباه و خنده داره
          من اصلا کاری به واژه های luxury sedan و luxury family sedan و super saloon و super sedan و اینا ندارم
          حرف کلی من اینه که پورشه در حال حاضر سدان پرفورمنسی(یا سوپر سدان یا هر چیزی) که همپوشانی کامل داشته باشه از نظر سگمنت و پلتفرم در برابر سری ۵ و e کلاس نداره(مخصوصا از نظر وزنی)
          اگر قررا باشه پانامرا تور بو اس با ماشینی قیاس بشه اون ماشین مرسدس بنز gt63s خواهد بود که بطور واضح چه تو پیست و چه تو خط مستقیم عملکرد بسیار مشابهی دارند
          نکته ی مهم تر اینکه واژه هایی مثل super sedan و super saloon عملا هیچ رسمیتی ندارن و اینکه یه مجله ی خودرویی بیاد و از این اسامی استفاده بکنه نمیتونه ساختار و رقبای اصلی اون ماشین رو مشخص کنه
          در ضمن این دو واژه رو فکر میکنم اولین بار تویوتا و میتسوبیشی در خودروهای زیر استفاده کردن که عملا هیچ رسمیتی نداره در دنیای خودرو و فقط یه اسمه مشخصه برای مجزا شدن در اون سگمنت:
          Toyota Crown Super Saloon
          Mitsubishi Galant Super Saloon

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۴
      3. PHILIPP

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (174 ديدگاه)

        چه جالبه که E63 و M5 رو سوپرسدان حساب کردی

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۶
      4. PHILIPP

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (174 ديدگاه)

        تاثیر آیرودینامیک رو مشاهده می کنید

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
    2. Reza

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1742 ديدگاه)

      فرقی بینشون نمی‌بینم عاشق هر دوشونم ♥️♥️♥️

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
  2. R@m!n

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    کسی از دوستان راجب تفاوت و تغییرات موتور این دو نسل و جزئیات گیربکسش اطلاعات یا منبعی داره ممنون میشم به اشتراک بزاره اینجا

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      تشکر از پدال که این درگ رو گذاشت هرچند من گفتم ‌که نتیجه معلوم است ولی پدال گذاشت

      یه چیز بگم کاری با پورشه فعلا ندارم ولی تجربه به من ثابت کرده در اکثر درگ هایی که دیدم هم که خودرو هایی که در ۴۰۰ متر عملکرد بهتری دارند معمولا در درگ رولینگ کم میارن
      مثلا M8 کامپیتیشن در مقابل Shelby gt500 در درگ کاملا برنده است ولی در رولینگ Shelby gt 500 رقیب نداره و BMW M8 راحت باخت
      حالا این یک نمونه بود که به ذهنم رسید
      ولی معمولا اینطوری است

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۶
      1. Porsche

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (103 ديدگاه)

        آقای رستمی نژاد یکی از دلایلی در اون درگ یا مثلا چنین درگ هایی که انجام میشه و GT500 برنده شد RWD بودن اون بهش کمک میکنه چونکلا در درگ های رولینگ RWD ها از پس AWD,FWD بر میاد و اونارو شکست میدن

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
      2. محمد رستمی نژاد

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (730 ديدگاه)

        بچه ها کسی از تایم این نسل جدید پورشه ۹۱۱ در نوربرگیرنگ خبر داره
        اگه خبر دارید ممنون میشم بگید

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
        1. Porsche

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (103 ديدگاه)

          داخل نوربرگ رینگ رو خبر ندارم فکر نکنم هم تا حالا نسل جدید به پیست نوربرگ رینگ رفته باشه ولی داخل هاکنهایم GP لپ تایم ۱.۴۷,۸ رو ثبت کرد

          موافقم ۸
          مخالفم ۱
      3. Porsche

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (103 ديدگاه)

        محمد جان دلیل برد GT500 از M8 در رولینگ RWD بودنشه
        RWD ها در رولینگ به راحتی AWD FWD هارو شکست میدن

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    2. JANGI

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      در پاسخ به ramin عزیز
      توی هر دونسل ینی ۹۹۲ و ۹۹۱.۲ از موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تخت استفاده شده ولی توی نسل جدید نسبت تراکم موتور از ۱۰:۱:۱ به ۱۰:۵:۱ افزایش پیدا کرده
      این نسبت تراکم موتور توی نسل جدید در نهایت ۱۶psi فشار بوست بیشتری تولید میکنه
      توی نسل قدیم از گیربکس pdk دو لاچه ۷ سرعته استفاده میشد ولی توی نسل جدید از ۸ سرعته استفاده شده
      دلیل اینکه توی رولینگ اول نسل قدیم(۹۹۱.۲) خیلی خوب واکنش نشون داد و جلو افتاد بخاطر همین ۷ سرعته بودن و ضرایب دنده متفاوت بود

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
      1. R@m!n

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        چه جالب پس یعنی موتور باید تو خیلی بخش ها ارتقا پیدا کنه تا این افزایش بوستو تحمل کنه. ممنون بابت اطلاعاتت ❤
        من خیلی گشتم راجب گیربکس نسل جدید و دلیل اضافه کردن دنده چیزی بفهمم ولی انگار پورشه اطلاعات زیادی منتشر نمی کنه.

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
      2. 2646

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (303 ديدگاه)

        JANGI عزیز
        من زیاد اهل حفظ اعداد و ارقام تو صنعت خودرو نیستم اما مطمئنم ضریب تراکمی که برای موتور پورشه گفتی اشتباه است. اگر حافظه ام یاری کنه، پورشه در اوایل دهه ۱۹۷۰ از ضریب تراکم ۱۰:۱ تو موتورهاش گذشته! همین الان موتور TU5 ضریب تراکم ۱۰.۵:۱ داره یا موتور EF7 رو ضریب تراکم ۱۱:۱ تنظیم شده.
        از اون طرف تقریبا مطمئن هستم موتور Porsche Panamera Turbo و Toyota GT86 با ضریب تراکم حدود ۱۲.۵:۱ بالاترین ضریب تراکم ها رو توی ایران دارند، به همین دلیل جفت شون به شدت ناک می زنند در ایران.

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
        1. JANGI

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (51 ديدگاه)

          بله تصحیح میکنم دوست عزیز
          ۹۹۲ : ۸:۷:۱
          ۹۹۱.۲ : ۹:۸:۱
          پوزش میخوام

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
        2. JANGI

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (51 ديدگاه)

          ۲۶۴۶ عزیز
          والا تا اونجایی که اطلاع دارم نسبت تراکم پانامرا توربو ۱۰:۵ هست(پانامرا توربو ۲۰۱۳ رو مطمئن هستم)
          واقعیتش اینکه پانامرا و تویوتا gt86 رو با هم مقایسه کردی خیلی تعجب کردم
          اخه غیر ممکن به نظر میرسه که نسبت تراکم انجین این دو تا یکی باشه

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        3. 2646

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (303 ديدگاه)

          JANGI جان
          دقیقا حق با شماست و من هم اشتباه کردم 🙂
          منظور من ضریب تراکم موتور ۸ سیلندر تنفس طبیعی Porsche Panamera 4s بود که به اشتباه گفتم Porsche Panamera Turbo. البته همون طور که عرض کردم، Porsche Panamera 4s و Toyota GT86 (موتور FA20) جفت شون با ضریب تراکم ۱۲.۵:۱ در ایران پرچمدار هستند.
          ضریب تراکم (Compression ratio) اصلا ربطی به کمپانی، برند و کلاس خودرویی نداره که مقایسه شون براتون عجیب باشه. ضریب تراکم نشون دهنده نسبت کم حجم شدن محفظه سیلندر بین فاز تنفس تا لحظه مرگ است.

          موافقم ۷
          مخالفم ۰
      3. R@m!n

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        یه لینک از موتورترند گذاشتم کاملا تفاوتارو توضیح داده. نسبت تراکم هم اومدم بگم خودتون تصحیح کردین

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
    3. محمد رستمی نژاد

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      آقایون یک سوال
      چه طور میتونیم در پدال پیام خصوصی به یک کاربر بدهیم
      والا من اصلا بلد نیستم
      لطفا اگه کسی بلد هست راهنمایی کند

      موافقم ۲
      مخالفم ۱۲
      1. Porsche

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (103 ديدگاه)

        باید اول ثبت نام کنی بعد اگر روی اسم کاربری بزنی که اون هم ثبت نام کرده باشه برات میاره، پیغام خصوصی

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  3. Ramin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    فقط اینو میگم همه تون جوک هستید. 🤣🤣
    مطلب changan پر شده بود از مطالب طنز و خنده داره . 🤣

    این ماشین قراره تولید بشه یکی اومده کیفیتش رو برسی کرده 🤣

    بابا عزیز دل هنوز کارخونه آلیاژ فولادی شو قالب بندی نکرده شما چه طوری کیفیت نهایی رو برسی کردی ؟ ماشا الله مدیر عامل changan برگاش ریخت از برسی کیفیت دوستان

    بیچاره هنور مواد ا اولیه ساخت پنجره ماشین آماده نشدن اومده جلو پنجره رو گفته کپی.

    بزار بیجاره تولید بشه / یکی اومده گفته تکنولوژیش الکی و تخیلی هست مثل آپشن ام وی ام 🤣🤣🤣

    امروز که مطلبو خوندم ساعت ۱۲ دیگه آفلاین شدم. الان ساعت ۳ هست تو کمتر از ۳ ساعت حدود ۴۵ تا کامنت دادید کیفیت رو برسی کردید. 🤣 گفتید تکنواوژی هوش مصنوعی الکی هست. و تخیلی…
    ۸۵ درصد کامنت ها تخیلی بود و عجیب. 🤣

    هعی روزگار.. 🙂🙂🙂 همه کارشناس صنعت خودرو…

    اما در مورد پورشه.
    اما واقعا تکامل طراحی و حفظ اصالت در طراحی در محصولات پورشه میتوان دید.
    هر ۲ خوب هستن اما هر دو گران هستند ولی واقعا خوب هستن. نسل جدید واقعا سریع و زیبا هست. ولی ای کاش کمی ارزونتر بود

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۹
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (769 ديدگاه)

      چه با عصبانیت!😂😂😂 چقدر کارشناسی دقیق!🤣🤣🤣🤣جالبه دیگه اون عبارت کامنتشو منتشر کن با سپاسی دیگه دیده نمیشه!!😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      ببین عمو جان،چینی چه بیاد چه نیاد فرقی به حال کسی نمیکنه همش آشغال هستش، شما برو کامنت آقای ۲۶۴۶رو در پاسخ به خودت توی پست نیو توی نوربرگ بخون تا حساب کار دستت بیاد!!😂😂😂😂😂 موندم بخاطر چی این همه تعصــــــــب شدید روی چینیا بخاطر چیه؟چرا این همه خودتو میکشی برای یه مشت آشغال چینی؟ نکنه بخاطر اینه ماشین وارداتی چینی درجه یک(!) بهت تعلق گرفته؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 واقعاً دلیلش چیه اینقدر سنگشونو به سینه میزنی هرچقدر هم تلاش کنی آشغال اندر آشغال میمونن چینیا، این برای دنیا ثابت شده ست…
      پدال لطفاً کامنتمو منتشر کن…با سپاس…
      😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۱
      1. mahan

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1269 ديدگاه)

        ابتین جان.بچه امروز کلی متلک شنیده برای امروزش کافیه از ساعت ۱۲ تا ۳ ناراحت بوده دیگه اذیتش نکنیم.از خودش که گذشته انشالله عروس یا داماد چینی گیرش بیاد بعد بیاد افرینشش رو برای ما ستایش کنه.🤣🤣🤣🤣🤣.
        خدارو چه دیدی شاید دوران بازنشتگی زده تو واردات چینیجات!! یک جمله هست که میگه رئیس باغ دقیقا همونیه که همه فکر می کنند تو باغ نیست.شاید اصلا رامین ما اقای سعید موتمنی باشه می خواد ذهن مارو برای خرید خودرو های چینی اماده کنه!

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱۲
    2. porsche

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      درسته رامین اشتباه میکنه اما دیگه لایق این همه تقدیر نیست.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  4. مهزیار

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (406 ديدگاه)

    طراحی نسل قبل رو بیشتر دوست داشتم

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۳
  5. RezaRs

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (907 ديدگاه)

    واقعا لایق عنوان قاتل هایپرکار هاست کاری که پورشه توش استاده ❤❤❤❤❤❤👌👌👌👌👌👌

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  6. Porsche

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (103 ديدگاه)

    محمد جان دلیل برد GT500 در رولینگ با M8 هم RWD بودنشه که میتونه در رولینگ AWD FWD هارو شکست بده

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. علی turbo s

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (210 ديدگاه)

      وهمچنین قدرت موتور بیشتر شلبی gt500
      دارای۷۶۰اسب بخار و m8 کامپتیشن ۶۲۵اسب قدرت داره.

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  7. MAHDI

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (5205 ديدگاه)

    نسل قبل ۹۱۱ توربو S در همین carwow زمان ۱۱.۳ رو ثبت کرده. اما در این درگ عمکرد خوبی نداشت.
    درگ ۹۱۱ توربو S نسل قبل در مقابل لامبورگینی هوراکان پرفومانته فکر کنم بود که زمان ۱۱.۳ رو ثبت کرد.

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. امیررضا

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (65 ديدگاه)

    نسل قبلی غول بود برای خودش، نسل جدیدش دیگه استاندارد هارو جابجا کرد. عالیه

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  9. سهند

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    به نظرم پورشه ۹۱۱ توربو s بهترین سوپر اسپرت در بین رقیبان است.
    پورشه ۹۱۱ عادی هم( کارراs و ۴sو…) بهترین کوپه ی اسپرت است.

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  10. Amirreza

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    ۹۱۱ آبرو و تاریخ و اصالت پورشست ، ماشین اصلی پورشه ۹۱۱ عه امکان نداره توش پسرفت کنه .

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  11. مهدی

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (726 ديدگاه)

    این پیشرفت محض فکر کنید که نسل بعدی ۹۱۱ چی میشه یعنی غول خودرو ها میشه
    به نظر من نسل جدید باید اختلاف قیمت بیشتر از ۹ هزار پوند داشت

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  12. محمد مختاری آذر

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    واقعا عالی بود ۹۱۱ باید جانشین داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا