ب ام وپورشهموتورسیکلت

درگ پورشه ۹۱۱ توربو S با سوپربایک ب‌ام‌و و خودروی F1 ردبول

همه کاملاً میدانیم که پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ خودروی بسیار سریعی است. این خودرو ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در ۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این‌ها اعداد دیوانه‌واری هستند اما برای پرچم‌دار پورشه تعجب‌آور نخواهند بود. به خاطر همین پرفورمنس شگفت‌انگیز، تاکنون درگ‌های زیادی را دیده‌ایم که توربو S در آن‌ها حتی رقبایی قوی‌تر و گران‌تر از خود را هم به‌راحتی مغلوب می‌کند.

بااین‌حال، اوضاع در جدیدترین درگ کارواو هرگز این‌طور نیست زیرا در اینجا ۹۱۱ توربو S کُندترین وسیله محسوب می‌شود و این چیزی است که تا پیش‌ازاین هرگز نمی‌توانستیم تصور کنیم! دلیل چنین اتفاق عجیبی این است که رقبای پورشه در اینجا هرگز وسایل نقلیهٔ معمولی نیستند. یکی از این رقبا، خودروی فرمول یک ردبول RB7 با تنها ۶۵۰ کیلوگرم وزن است که چندی پیش در همین کارواو بوگاتی شیرون را مغلوب کرد. این هیولا ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V8 با ردلاین ۱۸ هزار rpm تولید می‌شود. پشت فرمان RB7 نیز رانندهٔ سابق فرمول یک و برندهٔ ۱۳ گرند پری «دیوید کولتارد» نشسته که شرایط را برای رقبا سخت‌تر می‌کند.

رقیب بعدی پورشه هم بسیار قدرتمند است اما این یک خودرو نیست بلکه سوپربایک ب‌ام‌و M1000RR با پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر است که ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند شاید این نیرو در برابر دو رقیب دیگر چندان زیاد به نظر نرسد اما فراموش نکنید که این موتورسیکلت تنها ۱۹۲ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین در این درگ، پورشه از لحاظ نسبت قدرت به وزن هرگز شرایط خوبی ندارد. به همین دلیل، همان‌طور که در ابتدا گفته شد، توربو S در اینجا مغلوب شده و به تماشاگر رقابت ردبول و ب‌ام‌و تبدیل شد. حال ویدئوی زیر را تماشا کنید تا بفهمید فاصلهٔ بین پورشه با دو رقیب دیگر چقدر است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    ماشین های فورمول یک سری v8 نسبت به نسل قبل v10 و نسل هیبرید جدید در خط مستقیم کند بودن ، مثلا صفر تا دویست مرسدس w11 حدود ۴.۸ هست و خیلی سریع تر از rb7 هست ، یا مثلا فراری f2004 که صفر تا دویست ۵ ثانیه ای داره و از rb 7 خیلی سریع تره با اینکه قدیمی تر هست، به خاطر تغیر قوانین , v8 ها در خط مستقیم و پیست ضعیف شدن
    البته قبلا در این کانال rb7 یک چهارم رو در ۹.۲ هم ثبت کرده بود و در پیست درگ میتونه به ۸.۵ یا کمتر هم برسه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. pr

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (38 ديدگاه)

      برای ماشین فرمول یک هیچ قطعیتی وجود نداره که مثلا بگیم شتاب یا حداکثر سرعت یا … چقدره یکی از مهمترین دلایل عملکردمتفاوت راننره ها نسبت به پیست های مختلف و شرایط اب و هوایی و .. مختلف بستگی داره . اگر طرفدار مسابقات فرمول یک باشید خط یک و دو استارت معمولا ۰ تا ۲۰۰ ۴.۵ (اگر خیلی خوب استارت بزنند) تا ۴.۸ خواهند داشت که بیشتر مواقع ۴.۶ زده میشه . به طور مثال در پیست موجلو در فصل گذشته لوییس همیلتون استارت بدی زد با این حال ۰ تا ۲۰۰ در ۵.۱ زده شد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Iman99

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (347 ديدگاه)

      اتفاقا تو فرمول یک ماشین هم خیلی تاثیر داره مواردی دیگه ای که گفتی درسته مثل استارت و شرایط آب و هوایی ولی تو فرمول یک همیشه ماشین هم خیلی تاثیر داشته و مثل فرمول ۲ نیست که شاسی و موتور همه یکسان باشه چون فرمول ۲ فقط واسه راننده هاست و شناسایی راننده های بهتر ولی تو فرمول یک خلاقیت و نوآوری و فکر بهتر یه اصل مهمه و اینکه اگه ماشین بهتری داشته باشی تو عملکرد بهتر تاثیر زیادی داره همین ماشین ردبول نسل قبل که موتور وی ۸ داره عملکرد پایین تری نسبت به فراری و مرسدس داره و هیچ مقامی هم کسب نکرده ولی فراری و مرسدس با موتور وی ۸ قهرمانی داشتن یا تو نسل جدید که هیبریدی شدن الان مرسدس بهترین و قوی ترین موتور فرمول یک رو ساخته که تاثیر زیادی رو قهرمانی هاش داشته این بهتر بودن موتور مرسدس تو دوران جدید فرمول یک بیشتر هم شده چون هیبریدی شدن باعث شده راه های بیشتری واسه ارتقای موتور پیدا کنن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. مهدی موتور

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    خداوکیلی پورشه این هیلولاشو چجوری اینقدر ارزون ساخته؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. محمد امین

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      پورشه د زمینه ی قیمت گزاری واقعا همیشه یه سر گردن بالا تر بوده و دلیلش رو میشه اینجا گفت :
      ۱_ تولید بیشتر در کنار هزینه ی مونتاژ کمتر
      ۲_ استفاده ی کمتر از فیبر کربن و متریال مثل ( تیتانیوم ، منیزیم ، تانتال …)
      در آخر هم باید گفت ، سود کمتر روی هر ماشین و درکنارش فروش بیشتر ، درآمد بیشتری خواهد داشت
      شرکت هایی مثل فراری و مکلارن ، منتاژ پرهزینه تر و محدود تر و پیشرفته تری دارن و همچنین فیبر کربن و فلزات گرون قیمت بیشتری استفاده میکنن و سودشون روی هر محصول بیشتره ، چون فروششون کمتره نسبت به پورشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. ارشیاsvj

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1566 ديدگاه)

        مگه تو ماشینم تانتال بکار میبرن؟
        اخه خیلی سنگینه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد امین

          ۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          خیلی ک استفاده میشه و خیلی گرون هم هست ، در سیستم های برقی که تحت تأثیر دمای زیا هستند معمولأ مورد استفاده هست ( به خاطر رسانایی بسیار الی در دمای زیاد و و مقاومت در برابر واکنش )
          و همچنین در مقیاس کم در سیستم کلاچ ، چون حرارت رو به خوبی پخش میکنه و باعث بالا رفتن مقاومت صحفه کلاچ ها در مقابل گرما میشه
          و کاربرد های تانتال از صنایع الکترونیک و مخصوصا خارج ها نا صنایع هوایی و پزشکی گسترده است
          البته استفاده های خاص هم داره که گفتن همش از این بحث خارجه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Iman99

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (347 ديدگاه)

          پورشه اگه بخواد هزینه رو در نظر نگیره چیزایی میسازه که کسی مثل اون نمیتونه بسازه مگر امریکایی ها بتونن با آلمان پورشه یا مرسدس رقابت کنن چون تو همه چیز بهترین و پیشرفته ترین هستن
          از همین تانتال تو ساخت سوپر آلیاژ های ویژه استفاده میشه که خیلی گرون هستن تو صنعت هوافضا هم کاربرد داره تو امریکا هم فوق سوپر آلیاژی ساختن که از الماس هم سخت تره در عین حال چقرمگی و دوام رو باهم داره.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  3. Sina10

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    به نظرم ۹۱۱ توربو اس بهترین سوپراسپرت در حال حاضر به شمار میره
    توی صفر تا صد و چهارصد متر مثل برقیا سریعه
    و توی رانندگی عادی یا پیست یه درونسوز سنتی و جذابه
    قیمتش هم بشدت ارزونه
    پورشه هم قرار نیست به این زودیا ۹۱۱ رو تمام برقی کنه پس اصالت حقیقی خودشو حفظ میکنه
    توی طراحی من تقریبا هیچکدوم از نسل های قبل ۹۱۱ رو ددوست نداشتم ، همشون قدیمی و کهنه و مثل هم بودن ، اما اواخر نسل قبل توی مدل GT2 RS و توربو کمی به مدرن سازی ۹۱۱ پرداختن تا توی این نسل ۹۱۱ یکی از زیباترین سوپر ماشین های حال حاضر رو بسازن ، واقعا شاهکاره
    جالب اینکه هنوزم مثل ۹۱۱ های قبلی توی شهر یا استفاده روزمره چندان جلب توجه نمیکنه و از بقیه رقباش بشدت کاربردی تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سهند

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      توربو s از نظر هیجان و لذت رانندگی کمبود دارد به طوری که ۹۱۱ GTS, GT3, GT2 هیجان بسیار بیشتری دارند.و GT3 تورینگ و gts هم لذت بیشتری دارند( با اختلاف) و هم به اندازه ی توربو s قابلیت استفاده روزمره دارند.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. سهند

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (6 ديدگاه)

        الان از اکانتم خارج شدم برای همین ۵ تا دیدگاه دارم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Porsche

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (364 ديدگاه)

        نتیجه که مشخص بود ولی واقعا باید آفرین گفت به پورشه برای ساخت این موشک
        واقعا شاهکار و فوق العاده سریع

        آقا سهند ۹۱۱ توربو اس اونقدر ها هم که فکر میکنی کمبود جذابیت نداره درسته که GTS و GT2 GT3 و…. هیجان رانندگیشون بهتره ولی خب توربو اس بیشترین تمرکزش رو خط مستقیم و شرمنده کردن رقباست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  4. SF90 STRADALE

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3299 ديدگاه)

    نتیجه عجیبی رقم نخورد و قابل پیش بینی بود
    مورچه اتمی پورشه در شرایط عادلانه رقیب میطلبه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (985 ديدگاه)

    چطور وقتی یه شیرون نتونسته این ماشین رو ببره
    ۹۱۱ میتونه ؟
    عجیبه واقعا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. علی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    پورشه همیشه سلطان عملکرد هست هم توی شهر عالیه میتونی بری نون بخری برگشتنی یه سر به پیست بزنی و رکورد بزنی دوباره پشت چراغ قرمز وایستی و سبز شد هم همرو جا بزنی و توی آینه تماشا کنی این یعنی پورشه . تمام مهندسی All in on

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. علی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    کجا و کی گفته که فراری پیشرفته تر از پورشه هست پیشرفته یعنی اینکه بتونی با ۱۵۰ هزار دلار سوپراسپرت بسازی که ماشین های میلیون دلاری به اصطلاح هایپر کار به گردش نرسن وگرنه با ۳ ملیون دلار خیلی ها میتونن هایپرکار بسازن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SF90 STRADALE

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3299 ديدگاه)

      شما یک آنتی فراریِ درجه یکی که دلت میخواد مثل تانک از روی فراری رَد شی
      الآن کسی چیزی گفت که حال خوشِ شما آشفته شد ؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. علی

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    پورشه نهایت مهندسی هست فراتر از این نیست نه توی خیابون نه توی صفرتاصد نه توی پیچ ها

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. شاهین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (931 ديدگاه)

    پدال جان یه درگ هم بین دو ماشین تقویتی و فرمول وان انجام دادن اونم میذاشتی برامون، نتیجش جالبه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Reza Waffen SS

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2690 ديدگاه)

    افرین به پورش دوست داشتنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. محمد مختاری آذر

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    درگ جالبی بود واقعا اون خودروی فورمول یک پورش رو قورت داد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    باحال بود…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا