دوئل پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR

دور دهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هم تقریباً رو به پایان است و امروز نوبت به یکی از گروه‌های جذاب یعنی گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت رسیده است. در دوئل قبلی این گروه جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک و مرسدس-آام‌گ GLE63 نبردی تماشایی را به نمایش گذاشتند که طی آن مجموعاً تعداد 1704 رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل سخت، جیپ با دریافت 1032 رأی و کسب 60 درصد از کل آراء به پیروزی دست پیدا کرده و مجوز حضور در مرحلهٔ بعدی را دریافت نمود درحالی‌که مرسدس با دریافت 672 رأی از راه‌یابی به مرحلهٔ بعدی بازماند. حال امروز در سومین دوئل گروه کراس‌اوورهای اسپرت، بازهم شاهد نبردی جذاب این بار بین پورشه کاین توربو و رنجروور اسپرت SVR خواهیم بود.

مازراتی لوانته S

آئودی SQ7

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

؟

؟

مرسدس-آام‌گ GLE63

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

ب‌ام‌و X5 M

لامبورگینی اوروس

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

لامبورگینی اوروس

پورشه کاین

پیش از آنکه تب کراس‌اوورسازی تا این حد فراگیر شود، پورشه تصمیم گرفت برای اولین بار به دنیای شاسی‌بلندها وارد شود. بدین ترتیب این شرکت در سال 2002 نخستین شاسی‌بلند خود را با نام کاین معرفی کرد. این خودرو که یک کراس‌اوور لوکس متوسط بود، روی پلت‌فرم PL71 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای متوسط این گروه یعنی فولکس‌واگن توآرگ و آئودی Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای پورشه محسوب می‌شد چراکه این شرکت تا آن زمان غیر از خودروهای اسپرت، محصول دیگری تولید نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار می‌رفت. نسل اول کاین به مدت هشت سال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو 2010 رسماً نسل دوم آن رونمایی شد که به‌تازگی جای خود را به نسل سوم داده است. این نسل برای اولین بار در تاریخ 29 آگوست امسال به‌صورت آنلاین رونمایی شد. نسل سوم کاین نیز پلت‌فرم مشترکی با طیف گسترده‌ای از کراس‌اوورهای گروه فولکس‌واگن همچون آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس دارد درحالی‌که در آینده آئودی Q8 و نسل جدید فولکس‌واگن توآرگ هم روی همین پلت‌فرم ساخته خواهند شد. نسل سوم کاین در ابتدا در دو نسخهٔ پایه و S معرفی شد و سپس در نمایشگاه فرانکفورت امسال نسخهٔ توربو هم به آن‌ها اضافه گردید؛ بنابراین در خانوادهٔ این کراس‌اوور آلمانی فعلاً همین سه مدل حضور دارند که تا پیش از معرفی مدل توربو S، مدل توربو قوی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین در رقابت ما هم کاین توربو مدل شرکت کرده است که از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کند. این موتور 550 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند. پورشه کاین سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 13 هزار دستگاه و در اروپا نزدیک به 12 هزار دستگاه فروش داشته است.

رنجروور اسپرت

شرکت بریتانیایی لندروور برای اولین بار در سال 1970 برند رنجروور را به‌عنوان بخش لوکس خود تأسیس کرده و اولین محصول آن‌را به‌عنوان پرچم‌دار خود در همین سال راهی بازار کرد. رنجروور برای چندین سال همین یک خودرو را در سبد محصولات خود داشت تا اینکه در سال 2004 مدل جدید رنجروور اسپرت به‌عنوان خودرویی کوچک‌تر از رنجروور معرفی شد. این خودرو که دومین محصول رنجروور محسوب می‌شد، در ظاهر شباهت زیادی به برادر بزرگ‌ترش و همین‌طور لندروور دیسکاوری داشت. سپس نزدیک به یک دهه بعد، لندروور در نمایشگاه نیویورک 2013 نسل دوم رنجروور اسپرت را رونمایی نمود. البته هم‌اکنون سبد محصولات رنجروور با معرفی مدل‌های اووک و ولار نیز گسترش پیدا کرده است. نسل دوم رنجروور اسپرت همچنان در حال تولید است اما به‌تازگی برای مدل 2018 فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری جزئی و به‌روزرسانی‌هایی را برای آن به همراه داشته است. این خودرو هم‌اکنون در حال حاضر در انواع مختلف و با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی گوناگونی عرضه می‌شود که بعد از فیس‌لیفت 2018، یک نسخهٔ هیبریدی هم به آن‌ها اضافه شده است. ولی ما در این رقابت با قدرتمندترین عضو خانوادهٔ رنجروور اسپرت یعنی مدل SVR کار داریم که برای اولین بار در آگوست سال 2014 در فستیوال پبل بیچ رونمایی شد. این مدل به یک نیروگاه 5 لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که پس از فیس‌لیفت اخیر، قدرت آن از 550 اسب بخار به 575 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این موتور همچنین توانایی تولید 700 نیوتن متر گشتاور را هم دارد. انتقال نیروی در این کراس‌اوور اسپرت بریتانیایی درست مثل رقیب آلمانی توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ صورت می‌گیرد. رنجروور اسپرت سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 19 هزار دستگاه و در اروپا حدود 26 هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

پیشرانه 4 لیتری V8 5 لیتری V8
تنفس بای‌توربو سوپرشارژ
قدرت 550 اسب بخار 575 اسب بخار
گشتاور 770 نیوتن متر 700 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.1 ثانیه 4.5 ثانیه
حداکثر سرعت 285 کیلومتر/ساعت 285 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.8 لیتر (ترکیبی) 12.8 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 270 گرم/کیلومتر 294 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 90 لیتر 104 لیتر
وزن 2175 کیلوگرم 2310 کیلوگرم
طول 4.92 متر 4.88 متر
فاصلهٔ محوری 2.89 متر 2.92 متر
ضریب آئرودینامیک 0.35 0.35
حجم صندوق بار 745 لیتر 785 لیتر
قیمت پایه 160,650 دلار 112,345 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

45 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (331 دیدگاه) ,

    چه انتخاب ورقابت سختی ولی خب پورشه چیز دیگریست

    پاسخ
      1. King 918
        سوابق: (2356 دیدگاه) ,

        ایرادی نداره بزنید پورشه ها رو حذف کنید …

        پاسخ
      2. CNA
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        این دوئل نباید برنده داشته باشه
        اخه کی دلش یکی از این دولت حذف بشه
        از همین جا تمام میشه

        پاسخ
    1. علی
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      چه رقابت جانانه ایی بشه بین آقای پورشه کاین ((( آلمانی))) و خانم رنجوور (((هندی))) .

      با تچکر

      پاسخ
    2. مهدی
      سوابق: (1284 دیدگاه) ,

      چشمام رو رو منطق بستم و برای انتقام از رنجروور(که ایکس سیکس رو حزف کرد) به پورش رای دادم

      پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    خیلی جالبه فاصله محوری رنجروور از طولش بیشتره

    پاسخ
  3. datsun
    سوابق: (1219 دیدگاه) ,

    رنجروور
    تخصص لندروور رنجروور ساخت شاسی بلند از سالهای دور

    پاسخ
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (2057 دیدگاه) ,

    ((پورشه کاین سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 13 هزار دستگاه و در اروپا نزدیک به 12 هزار دستگاه فروش داشته است.
    رنجروور اسپرت سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 19 هزار دستگاه و در اروپا حدود 26 هزار دستگاه فروش داشته است.))
    با احترام به آلمانی بازان و پورشه سواران،رای من svr.
    البته قیمت این آلمانی دوست داشتنی هم حدود 60 هزار دلار بیشتره.

    پاسخ
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (2057 دیدگاه) ,

      البته با عرض پوزش منظورم حدود 50 هزار دلار بود.
      از بچگی ریاضیم خوب نبود البته نه در این حد.
      تقصیر معلم ها هم بود خوب درس نمیدادن.
      نشون به اون نشون که تو دوران راهنمایی یکی از معلم هایی که برای بچه های تجدیدی درس میداد،ریاضی رو چنان خوب تدریس کرد که من برای اولین و آخرین بار در طول زندگیم تونستم نمره ی قبولی 18/5 رو بگیرم و تو اون کلاس من از همه تو این درس بهتر بودم?
      از همینجا برای اون معلم عزیز آرزوی موفقیت فراوان میکنم.

      پاسخ
      1. Meysam..LaFerrari
        سوابق: (572 دیدگاه) ,

        جمع و تفریق کردن هم خوب درس دادن میخواد؟

        یه تفریق ساده رو اشتباه انجام میدی بعد میندازی تقصیر معلمای بی چاره ت!!?

        (شوخی میکنما جدی نگیر)

        پاسخ
    2. الف.ی
      سوابق: (1444 دیدگاه) ,

      بابت استفاده از کلمه با احترام به … ازت تشکر میکنم
      من واقعا بد جور گیر کردم
      کلا آلمان رو دوست دارم ولی از یه طرف از بچگی رنجروو رو دوست داشتم

      پاسخ
  5. پرسپولیس
    سوابق: (258 دیدگاه) ,

    پورشه تواعداد وارقام بهترهست متاسفانه ماازاین جورخودروهادوریم امروزصبح دوتاپرایدتصادف کردن یکی ازآنهاچهارتامعلم زن بودن که درب داغون شدن یکی ازآنهادر دم هم کشته شدباقی هم شایدکارشان تمام شوداین هست خودروهای تولیدملی

    پاسخ
    1. حسین دهمرد
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      تولید ملی نیست تولید دولتیه.
      با واژه ملی مردموگول میزنن وگرنه مگه تیم فوتباله که ملی و غیر ملی داشته باشه؟

      پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (128 دیدگاه) ,

    هر دوتاشون فوق العادن و انتخاب بینشون سخته. فروش کمتر پورشه نسبت به رنجروور هم طبعا بخاطر قیمت بالاترشه. ماکه دستمون به هیچ کدوم نمیرسه اما پورشه رو بیشتر دوست دارم و انتخابش میکنم

    پاسخ
  7. مهران
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    قطعا رنج روور و قابلیت های رنج روور بر هیچکس پوشیده نیس

    پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (1710 دیدگاه) ,

    قیمت رنجرور خیلی کمتره ولی از نظر فنی پورشه خیلی سره منتهی من رو مجاب نمی کنه که رنجرور رو انتخاب نکنم چون به نظر من خیلی زیبا هست

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (142 دیدگاه) ,

      تو همچین خودروهایی توانایی آفرود خیلی مهمه که رنجرور تو آفرود پورشه رو شکست میده.تو برنامه گرندتور هم تستشون کردن.پورشه تو آفرود کم آورد

      پاسخ
  9. Alirezaasg5
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    با وجود احترام و علاقم به رنجروور ولی انتخابم پورشس ? جذابیت عجیبی داره برام

    پاسخ
  10. amin
    سوابق: (865 دیدگاه) ,

    رأی من کاین به دلیل اینکه پورش است!!!!

    پاسخ
  11. Omid622
    سوابق: (482 دیدگاه) ,

    واقعا اگر ماشین شاسی بلند هم لوکس و هم زمان هم آفرود عالی میخوایین باید رنجرو وور رو انتخاب کنید البته با احترام به همه شاسی بلندهای لوکس واقعا نرمی رنجروور تو جاهای سخت و آفرودی های وحشتناک بی نظیره تو فصل اول گرند تور بود که مشخص شد رنجرووور چه هیولایی واسه آفرود

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (496 دیدگاه) ,

    کلا suv با ظاهر فانتزی رو نمیپسندم واسه همین رنجروور رو انتخاب میکنم

    پاسخ
  13. ایمان
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    با تمام علاقه ای که به پورشه دارم ولی تو این سگمنت رنجرور و جیپ رو بهترین میدونم

    پاسخ
  14. Divergence
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    انتخاب بین این دو بستگی به این دارد که چه کاربردی در نظر داریم. اگر بخواهیم در اتوبان های آلمان با سرعت بالای 250 کروز کنیم و از سرعت لذت ببریم ، قطعا پورشه لذت بخش تر و بهتر است ، ولی اگر هدف آفرود باشد ، قطعا رنجرور مناسب این کار است

    پاسخ
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
      سوابق: (2057 دیدگاه) ,

      دوست عزیز قطعا این سری اسپرت رنج روور هم به مانند رقیبه اشتوتگارتی خودش برای لذت رانندگی در جاده و همینطور پیست ساخته شده.
      البته که آفرود بی نظیر هم بخشه جدایی ناپذیر تمام محصولات رنج روور هستش.
      اگه مجلات و سایت های معتبر هم خونده باشید همین رو گفتن.

      پاسخ
      1. achtung
        سوابق: (244 دیدگاه) ,

        هیچ کاری احمقانه تر از روندن شاسی بلند با سرعت بالای ۱۵۰ تا نیست

        پاسخ
  15. سپیدرود
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    رنجروور سالهاست که میدرخشد…?
    البته پورش هم همیشه در تمام موارد فوقعلاده بوده و هست❤

    پاسخ
  16. رامين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این دوئل اگر تو کشور های خارجی بود پورشه برنده میشد اصلا هرجا بگی پورشه ابهت دیگری داره چیزی غیر از اینم انتظار نداشتم که رنج روور بیشتر رأی بیاره تو ایران به هر حال پورشه تو ایران تکراری شده دیگه از چشم افتاده اگه نبود اون موقع نتیجه عوض میشد

    پاسخ
    1. آرمین
      سوابق: (78 دیدگاه) ,

      خب من ارادت خاصی به صنعت و نژاد آلمان دارم ولی بخاطر اختلاف قیمت فاحش به لندروور رای دادم ولی هیچ موقع راضی نمیشم خودرویی بخرم که ساخت استعمار پیر و کثیف باشه

      پاسخ
  17. امیر
    سوابق: (388 دیدگاه) ,

    کاین گل سرسبد شاسی بلندهاست.امکان نداره هیچ ماشین دیگه ای رو بهش ترجیح بدم

    پاسخ
  18. sevlan
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    هر دو مورد احترام و غولین واسه خودشون ، ولی واسه من رنجروور بهتر معنی میکنه یه اس یو وی همع کاره رو ، ولی قبول دارم که جز بحث آفرود و زیبایی که سلیقه ایه ، در مبحث پرفورمنس و هندلینگ و چسبندگی و…پورشه یه خورده چربشش بیشتره ، من رنجروور رو انتخاب میکنم!!!

    پاسخ
  19. TSHDN
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    پورشه خوبه ولی رنج روور یه چیز دیگست.
    اصن جدا از این دوتا ،به قیمتا نگاه کردین ؟
    112000هزار دلار در مقابل 160000هزار دلار!!!اختلاف قیمت تقریبا 50000 دلاری!!!
    عدد کمی نیستا!
    پورشه زیادی گرونه
    رای من رنج روور زیبا

    پاسخ
  20. مهران
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    از نظر طراحی بیرونی پورشه مدرن تر بنظر میاد و لی ز نظر طراحی داخلی هر دو تو یه سطح هستند و بستگی به انتخاب خریدار داره و لی وقتی بحث قیمت باشه تفاوت قیمت 48000 دلاری چیزی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت البته اگر قیمتها درست باشند

    پاسخ
  21. fara2001
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    چه خون و خونریزی بشه .
    در هر صورت فقط ” رنجو “

    پاسخ
  22. Ali Keyhani
    سوابق: (365 دیدگاه) ,

    خیلی انتخاب سختیه،اولین بار نمیخوام رای بدم،چون واقعا جفتشو دوست دارم.

    پاسخ
  23. Genius
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    این یه واقعیته که در سگمنت SUV اول از همه Mercedes G و GLK با اختلاف صدرنشینن و بعد هم Jeep Wrangler و در وهله بعدی Land rover Defender به همین دلیل من در این رویارویی به Range rover بعنوان نماینده ای از خاندان Land rover رای میدم

    پاسخ
  24. ahmad
    سوابق: (246 دیدگاه) ,

    به نظر من ظاهر پورشه قشنگتره اما طراحی داخلی رنجروور زیباتره ولی با این حال به پورشه رای میدم .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.