پورشه

حراج راف CTR کلاب اسپورت

محصولات قدیمی راف (RUF) واقعاً خودروهای زیبایی بودند و این CTR 1989 کلاب اسپورت یکی از ساخته‌های برجسته این کمپانی محسوب می‌شود.

راف CTR کلاب اسپورت
زندگی CTR کلاب اسپورت به عنوان یک کررا ۳.۲ قرمز شروع شده و مالک اولیه آن پیش از اینکه راف آن را متحول کند ۴۰ هزار کیلومتر با خودروی خود رانندگی کرده بود.

راف CTR کلاب اسپورت
از جمله ویژگی‌های شاخص CTR می‌توان به جایگزینی درب‌های فولادی، کاپوت و پوشش کاپوت نمونه اولیه با قطعات آلومینیومی اشاره کرد که همین امر باعث کاهش وزن ۲۰۰ کیلوگرمی آن شده است.

راف CTR کلاب اسپورت
راف همچنین ضریب درگ را نیز کاهش داده و از سپرهای جلو و عقب فایبرگلاس به همراه گلگیرهای عقب پهن‌تر به منظور هماهنگی با رینگ‌های بزرگ‌تر اسپیدلاین بهره برده است. مدل‌های کلاب اسپورت راف همچنین دارای گلگیرهای آلومینیومی و رول کیج کامل هستند.

راف CTR کلاب اسپورت
راف بجای استفاده از پیشرانه ۳.۳ لیتری توربوی ۹۳۰ ترجیح داده پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری توئین توربو را بکار گیرد که سبک‌تر است. این پیشرانه همچنین دارای سیستم‌های سوخت‌رسانی و جرقه گروه C پورشه ۹۶۲ بوده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی ساخت راف که نسبت‌های سفارشی داشته به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. بعدها یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز ارائه شده بود.

راف CTR کلاب اسپورت
نتیجه نهایی کار به دست آمدن قدرت ۴۶۹ اسب بخاری است که باعث شده راف CTR یکی از سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین ۹۱۱ های تاریخ باشد. این نمونه ویژه همچنین تنها مدلی است که دارای رنگ سفارشی RS می‌باشد.

راف CTR کلاب اسپورت
بخش اعظم زندگانی این نسخه ویژه در ژاپن گذرانده شده و در سال ۲۰۱۵ دوباره به اروپا رفته تا راف گیربکس آن را کاملاً بازسازی نماید. راف همچنین پیشرانه‌های K26 خودرو را نیز بهبود بخشیده است؛ اما موضوع احساس‌برانگیز اینکه علیرغم کارکرد بالا، CTR کلاب اسپورت یاد شده در شرایط خوبی قرار دارد. خودروی مورد بحث کارکرد ۱۹۷ هزار کیلومتری داشته اما از نظر ظاهری و فنی شرایط مثال‌زدنی‌ای دارد.

راف CTR کلاب اسپورت
به دنبال خودروهای اسپورت کلاسیکی هستید که بتوانند سوپرکارهای مدرن را به دردسر بیندازند؟ حتماً اخبار مربوط به حراجی RM Sotheby پاریس در ماه فوریه را دنبال کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahura mazda MIATA

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ماشینای کلاسیک پورشه هم اندازه مدل های صفرش دوست داشتنی هستن حتی بیشتر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چند سال پیش راف یه 911 تیون کرده بود که ارتفاع سقف رو کوتاه تر کرده بود خیلی خوف شده بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Fk

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو دهه نود از بهترین ها بود
    نمیدونم چرا الان دیگه خبری ازش نیست
    فک میکنم هوا خنکم باشه موتور
    همین الانم که میبینی لذت میبری
    تحسین برانگیزه
    دوستان باخبر هستن بعضی از تیون کارای مستقل حتی گارانتی سازنده رو هم باطل نمیکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sevlan

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (50 ديدگاه)

    با دیدنش خاطره ی راف پرنده ی زرد اومد تو ذهنم ، محصولات RUF ،عشقن!!!???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا