حراج راف CTR کلاب اسپورت

محصولات قدیمی راف (RUF) واقعاً خودروهای زیبایی بودند و این CTR 1989 کلاب اسپورت یکی از ساخته‌های برجسته این کمپانی محسوب می‌شود.

راف CTR کلاب اسپورت
زندگی CTR کلاب اسپورت به عنوان یک کررا 3.2 قرمز شروع شده و مالک اولیه آن پیش از اینکه راف آن را متحول کند 40 هزار کیلومتر با خودروی خود رانندگی کرده بود.

راف CTR کلاب اسپورت
از جمله ویژگی‌های شاخص CTR می‌توان به جایگزینی درب‌های فولادی، کاپوت و پوشش کاپوت نمونه اولیه با قطعات آلومینیومی اشاره کرد که همین امر باعث کاهش وزن 200 کیلوگرمی آن شده است.

راف CTR کلاب اسپورت
راف همچنین ضریب درگ را نیز کاهش داده و از سپرهای جلو و عقب فایبرگلاس به همراه گلگیرهای عقب پهن‌تر به منظور هماهنگی با رینگ‌های بزرگ‌تر اسپیدلاین بهره برده است. مدل‌های کلاب اسپورت راف همچنین دارای گلگیرهای آلومینیومی و رول کیج کامل هستند.

راف CTR کلاب اسپورت
راف بجای استفاده از پیشرانه 3.3 لیتری توربوی 930 ترجیح داده پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری توئین توربو را بکار گیرد که سبک‌تر است. این پیشرانه همچنین دارای سیستم‌های سوخت‌رسانی و جرقه گروه C پورشه 962 بوده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی ساخت راف که نسبت‌های سفارشی داشته به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. بعدها یک گیربکس 6 سرعته دستی نیز ارائه شده بود.

راف CTR کلاب اسپورت
نتیجه نهایی کار به دست آمدن قدرت 469 اسب بخاری است که باعث شده راف CTR یکی از سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین 911 های تاریخ باشد. این نمونه ویژه همچنین تنها مدلی است که دارای رنگ سفارشی RS می‌باشد.

راف CTR کلاب اسپورت
بخش اعظم زندگانی این نسخه ویژه در ژاپن گذرانده شده و در سال 2015 دوباره به اروپا رفته تا راف گیربکس آن را کاملاً بازسازی نماید. راف همچنین پیشرانه‌های K26 خودرو را نیز بهبود بخشیده است؛ اما موضوع احساس‌برانگیز اینکه علیرغم کارکرد بالا، CTR کلاب اسپورت یاد شده در شرایط خوبی قرار دارد. خودروی مورد بحث کارکرد 197 هزار کیلومتری داشته اما از نظر ظاهری و فنی شرایط مثال‌زدنی‌ای دارد.

راف CTR کلاب اسپورت
به دنبال خودروهای اسپورت کلاسیکی هستید که بتوانند سوپرکارهای مدرن را به دردسر بیندازند؟ حتماً اخبار مربوط به حراجی RM Sotheby پاریس در ماه فوریه را دنبال کنید.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. Ahura mazda MIATA
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    ماشینای کلاسیک پورشه هم اندازه مدل های صفرش دوست داشتنی هستن حتی بیشتر

    پاسخ
  2. Khosrow
    سوابق: (455 دیدگاه) ,

    چند سال پیش راف یه 911 تیون کرده بود که ارتفاع سقف رو کوتاه تر کرده بود خیلی خوف شده بود ..

    پاسخ
  3. Fk
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    تو دهه نود از بهترین ها بود
    نمیدونم چرا الان دیگه خبری ازش نیست
    فک میکنم هوا خنکم باشه موتور
    همین الانم که میبینی لذت میبری
    تحسین برانگیزه
    دوستان باخبر هستن بعضی از تیون کارای مستقل حتی گارانتی سازنده رو هم باطل نمیکنن

    پاسخ
  4. Sevlan
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    با دیدنش خاطره ی راف پرنده ی زرد اومد تو ذهنم ، محصولات RUF ،عشقن!!!😍😍😍

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.