سرمایه‌گذاری سنگین پورشه روی خودروهای الکتریکی

در چند سال گذشته پورشه به صحبت درباره تکنولوژی الکتریکی بسیار مشتاق‌تر شده است. مهم‌ترین محصول جدید این خودروساز میشن E است که بنا به گفته‌ها در سال 2019 معرفی خواهد شد. این سدان تمام الکتریکی تنها بخشی از سبد محصولات پاک آلمانی خواهد بود. جدای از محصولات تمام الکتریکی شاهد معرفی نسخه‌های پلاگین هیبریدی نیز خواهیم بود.


به منظور تحقق تمامی این اهداف، مقامات رده‌بالای اشتوتگارتی چراغ سبزی برای دو برابر کردن سرمایه‌گذاری در بخش الکتریکی را نشان داده‌اند. این سرمایه‌گذاری حداقل 6 میلیارد یورو خواهد بود.


این تصمیم اخیراً در جلسه مقامات رده‌بالای پورشه گرفته شده و البته خروجی دیگر این جلسه کنار گذاشتن حدود 500 میلیون یورو برای دو هدف بسیار ویژه است: توسعه نسخه‌های بیشتر از میشن E همچون نسخه دیفرانسیل عقب و همچنین مدل‌های آینده ساخته شده بر پایه این سدان بدون آلایندگی.


حدود 1 میلیارد یورو برای فرایند هیبریدی و الکتریکی سازی محصولات کنونی پورشه تعلق خواهد یافت درحالی‌که حدود 700 میلیون یورو نیز در توسعه تکنولوژی‌های جدید، شارژ هیبریدی و الکتریکی به همراه حمل‌ونقل هوشمند صرف خواهد شد. چندین میلیون یورو نیز برای گسترش تأسیسات پورشه در نظر گرفته شده است.


این سرمایه‌گذاری سنگین دربرگیرنده تأسیس خط رنگ جدید برای میشن E است. پورشه همچنین نیازمند خطی ویژه برای انتقال بدنه‌های رنگ شده و قوای محرکه به تأسیسات مونتاژ این سدان های الکتریکی است. آلمان‌ها قبلاً برنامه‌های خود برای ساخت سالانه 20 هزار دستگاه از میشن E را اعلام کرده‌اند و البته در صورت افزایش تقاضا امکان افزایش تولید نیز وجود خواهد داشت.

همچنین تأسیسات پیشرانه کنونی نیز تغییرات زیادی به منظور همخوانی با ساخت قوای محرکه الکتریکی و بدنه‌ها خواهد داشت.


خود پروژه جاه‌طلبانه میشن E حدود 1200 شغل جدید خلق خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود نسخه پلاگین هیبریدی 911 نیز در سال 2023 عرضه شود. در حداقل یک دهه آینده باید با پیشرانه احتراق داخلی در 911 خداحافظی کنیم.


در خبری مرتبط هم باید بگوییم پورشه اعلام کرده نسخه آماده تولید میشن E قدرت 600 اسب بخاری خواهد داشت و در کمتر از 3.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این خودروساز محبوب همچنین گفته میشن E قادر خواهد بود بدون هیچ‌گونه کاهش عملکردی شتاب گیری کرده و متوقف شود.


میشن E محدوده حرکتی 500 کیلومتری خواهد داشت. البته انتظار می‌رود برد این خودرو با تست‌های جدید NEDC که واقع‌بینانه‌تر است کمی کاهش یابد.


البته باید گفت با استفاده از سیستم 800 ولتی می‌توان تنها در 15 دقیقه محدوده حرکتی 400 کیلومتری را به دست آورد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. امیر رضا
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    سرمایه گذاری تو این بخش مثل این میمونه که پولاتو بکاری و ازشون درخت پول رشد بکنه…
    به زودی نتیجه ی این سرمایه گذاریش رو خواهد دید!!!
    ولی باید رو برد حرکتی بیشتر کار بکنه…
    سود رو شرکتی میکنه که ظرفیت باتری ها و مسافت قابل طی شدن با یه بار شارژ رو افزایش و مدت زمان شارژ رو کاهش بده…
    شتاب و نهایت سرعت آنقدر مهم نخواهد بود!

    پاسخ
  2. mehran911
    سوابق: (1401 دیدگاه) ,

    ۶ میلیارد یورو !!!!
    این عدد بیش از درآمد یک سال بعضی از کمپانی هاست
    .
    آینده از آن توست
    .
    ever ahead

    پاسخ
  3. Love Cars
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    اینکه میگن آینده رو باید همین حالا ساخت دقیقا همین کاریه که پورشه داره انجام میده.

    پاسخ
  4. پورش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اگر دیزل گیت بزاره شاید بتونه البته یه ماشین بسازه سه کیلومتر برد داشته باشه 100 سال دیگه به تسلا میرسه شاید که توباطری هم اینا تقلب میکنن

    پاسخ
  5. حسن
    سوابق: (163 دیدگاه) ,

    رتبه ی یک کپی از دست چینی ها خارج شد خدای کپی دیگه شمایید رخ مک لارنا معرفی کرده به عنوان خودرو برقی. (طراحی پوزه ی کوسه ی مک لارن)

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.