پورشه

شتاب‌گیری جذاب و سؤال‌برانگیز پورشه کاین توربو

زمانی که درباره شاسی بلندهای قدرتمند صحبت می‌کنیم نام‌های مشهوری همچون لامبورگینی اوروس، بنتلی بنتایگا، مزراتی لوانته، آئودی SQ7 و البته پورشه کاین توربو به میان می‌آیند. سومین نسل این قدبلند پرفورمنس جلودار شاسی بلندهای بسیار قوی بوده و واقعاً از جمله شاسی بلندهایی است که تأکید پررنگی روی حرف S اسپرت از واژه SUV نشان می‌دهد.


کاین توربو روی کاغذ کاملاً امیدوارکننده نشان می‌دهد. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو این خودرو قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری داشته و همین میزان قدرت و گشتاور عظیم باعث می‌شود کاین توربو تنها در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۲۸۶ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید.


البته سایت AutoTopNL توانسته فراتر از این ارقام برود. در ویدئوی جدیدی که منتشر شده کاین توربو حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده که بسیار بالاتر از رقم رسمی اعلام شده می‌باشد. در عرض یک دقیقه و ۹ ثانیه شاهد قدرت‌نمایی این شاسی‌بلند پرتوان آلمانی هستیم.


اما این رکورد باعث شده به این فکر بیفتیم که آیا واقعاً دستیابی به چنین سرعتی شدنی است؟ خب این ویدئو به عنوان یک سند وجود دارد. تعجب ما از این است که چرا مهندسان پورشه همین سقف سرعت را ثبت نکرده‌اند.


همچنین کاین توربو با این قدرت و گشتاور تقریباً سقف سرعت یکسانی با لامبورگینی اوروس دارد. این در حالی است که لامبورگینی قدرت و گشتاور بیشتری را ارائه می‌کند. بی‌صبرانه منتشر تماشای رسیدن به حداکثر سرعت اوروس توسط دست‌اندرکاران AutoTopNL هم هستیم.


درهرحال این ویدئو نشان‌دهنده شتاب گیری جذاب کاین توربو است، چیزی که اصلاً نباید از کنارش به آسانی گذشت. امیدواریم به زودی شاهد مسابقه درگ جذاب کاین توربو و اوروس باشیم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. King 918

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    رقیب اصلی اوروس
    عشقه پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shirko

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    رقیب اصلی این ب ام و ایکس ۵ ام و بنز جی ال ای ۶۳ هستش !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. omid622

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    حالا اگه نسخه ۶۸۰ اسبیش بیاد چه غوغای بر ما میکنه به نظرم دیگه واسه رسیدن به سرعت بالای ۳۰۰ شاسی بلند انتخاب کنیم بهتره تا کوپه های مث اس کلاس یا سری جدید ۸بی ام و یا استون مارتین من که در خیالم با کاین توربو به بالای ۳۰۰ کیلومتر بریم برام جذابتره تا ماشین های دیگه حتی لامبو یا مک لارن با فراری یا هایپر اسپورت ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد حسین

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (489 ديدگاه)

      برای مسابقه درگ بله حرف شما صحیح
      ولی فک کن بخوای با سرعت بالا تو یه SUV وارد پیچ بشی !!
      اونوقت که دلت برای 911 و 458 و اونتادور تنگ میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    عجب شتاب و عجب سرعتی دم پورشه گرم
    رقیب اصلیش احتمالاً مازراتی لوانته تروفئو هست
    مشخصات مازراتی هم مثل پورشه دیوانه کننده هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. More

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    یکی اینه که راحت به این سرعت نمیرسه و خیلی اتلاف انرژی داره مصرف سوختش بالاس و خیلی سنگینه پس تو ترمز گیری هم اطمینان صد در صدی نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      دقیقا جک S5 همینجوریه درست میفرمایید

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا