مسابقه شتاب پورشه کاین توربو و لامبورگینی اوروس

حتماً می‌دانید که کلاس شاسی بلندها پادشاه جدیدی پیدا کرده است. این پادشاه لامبورگینی اوروس نام دارد و آن را می‌توان سریع‌ترین شاسی‌بلند احتراق داخلی در دنیا دانست. هیچ شاسی‌بلند دیگری نمی‌تواند پرفورمنس اوروس را داشته باشد. البته این را لامبورگینی می‌گوید؛ اما آیا این صحبت‌ها درست است؟ از پورشه بپرسید!


اشتوتگارتی‌ها در برابر لامبورگینی اصلاً دست و پا بسته نبوده و کاین توربوی جدید را عرضه کرده‌اند. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند اما تفاوت چشمگیری در قدرت تولیدی این قلب‌های آهنین وجود دارد به گونه‌ای قدرت اوروس به 650 اسب بخار می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار کاین از نظر خروجی پیشرانه 100 واحد کم‌توان‌تر است.


این یک فاصله‌ی قابل‌توجه است و همان‌گونه که مشاهده خواهید کرد کاین چند دهم ثانیه‌ای کندتر است. زمانی که سرعت اوروس به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد کاین توربو سرعت 92 کیلومتر در ساعتی دارد. همچنین زمانی که سرعت اوروس 200 کیلومتر در ساعت است کاین توربو به سرعت 188 کیلومتر در ساعت می‌رسد.


اما از نظر صدای اگزوز چه؟ این موضوع کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد اما ما اوروس را انتخاب می‌کنیم. کاین هم صدای بسیار خوبی دارد اما ما تن صدای اوروس و شعله‌های کوچک بیرون آمده از اگزوز را بیشتر دوست داریم.


طبیعی است که شاسی‌بلند قوی‌تر این مقایسه سریع‌تر است اما ما تحت تأثیر کاین توربو که خیلی هم ارزان‌تر از رقیب می‌باشد قرار گرفته‌ایم. اگر شما خواهان یک شاسی‌بلند سریع بوده و همچنان می‌خواهید به پورشه وفادار بمانید کاین توربو را باید انتخاب کنید؛ اما اگر یک قدبلند فوق‌العاده سریع و در عین حال جادار می‌خواهید اوروس مناسب شما خواهد بود. در کل یک وضعیت برد-برد برقرار است.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Reza
    سوابق: (1015 دیدگاه) ,

    هردوتا عشقن

    برد و باخت اینجا معنی نداره

    پاسخ
      1. حسن
        سوابق: (390 دیدگاه) ,

        رضا
        هنوز 1 ماه از اتیش سوزی محصولات دیزلی بی ام و نگذشته ها
        یادته که
        پدال ازش مطلب هم گذاشت
        درگ تسلا و لامبورگینی هم که یادت هست که تسلا بسیار جلو تر از لامبورگینی اوروس از خط گذشت

        پاسخ
        1. یاشار اسدی
          سوابق: (104 دیدگاه) ,

          تو درگ رولینگ که واقع گرایانه تره…اوروس مدل ایکس رو لوله کرد…در ضمن منتظر کاین توربو اس باشین

        2. فرید
          سوابق: (31 دیدگاه) ,

          فعلا که رکورد سریعترین شاسی بلند متعلق به اوروس هست. طبق آمار رسمی. جالبه که پدال فیلمشو با تسلا نذاشته

      2. OMID
        سوابق: (861 دیدگاه) ,

        همونطور که دیدی وایپر وارد یه مایعی شد بعد اتیش گرفت فکر کنم بنزین یا روغن روی پیست ریخته بوده
        همونطور هم که دیدی عقب ماشین اتیش گرفته پس مشکل موتوری نبوده
        اونتادور اتیش میگرفت
        بی ام و های دیزلی اتیش گرفتن
        هیوندای ها اتیش میگیرند

        پاسخ
      3. Ferrari
        سوابق: (1373 دیدگاه) ,

        فکر میکنم اون وایپر سفید که اتش گرفت تیون شده بود

        پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (674 دیدگاه) ,

    جونم کاین عشقه این ماشین😍 از اوروس کند تره اما به نظرم SUV کامل تریه.البته نمیشه از این همه زیبایی و جذبه اوروس هم گذشت…

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2342 دیدگاه) ,

    مردم دنیا چی سوار میشن ما چی 😠😠😠😠

    پاسخ
  4. #ali.m#
    سوابق: (1850 دیدگاه) ,

    امکان نداره اوروس رو به کاین ترجیح بدم.
    کاین بی رقیبه .

    پاسخ
  5. pooriya.bmw..german
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    صد در صد کاین
    اصلاً وقتی که پورشه باشه به چیز دیگه فکر نمیکنم

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (2019 دیدگاه) ,

    من همچنان معتقدم اگه اوروس را با همین ترکیب ارتفاعش را کم کنن و تبدیل بشه به یه سدان چهاردر خیلی زیباتر از یه شاسی بلند خواهد بود …
    این یه اتاق خوش ترکیبی هست که روی ارتفاع بالاتری نصب شده صرفا !!!

    پاسخ
  7. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    کراس اورها مضخرف ترین کلاس خودرویی ن
    نه کارایی سدان ها و کوپه ها رو تو جاده دارن و نه کارایی SUVهای افرودر تو خارج جاده
    هرچه زودتر باید این کلاس خودرویی نابود بشه

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1015 دیدگاه) ,

      امید جان تو رو خدا شما خودتونو ناراحت نکنین

      پاسخ
  8. نوید جهرمی
    سوابق: (2691 دیدگاه) ,

    آرامش اتاق کاین رو اوروس نداره. اوروس تسلطش روی جاده مثال زدنیه ولی با طعم زیادی اسپورت شده. صدای باد هم زیادی میاد داخل. شخصا کاین رو ترجیح میدم.
    اگه به ماشین به دید کلی نگاه کنیم که باید از پس هر چیزی بر بیاد، ینی هم باهاش بری سرکار، هم توی اتوبان و جاده کوهستانی برونی، هم مصرف شهری داشته باشه هم بشه توی پیست ازش لذت برد، خیلی از این غول هایی که توی ذهنمونه امتیاز خوبی نمیارن و کنار میرن. همینه که نتیجه هایی که مجلات اعلام میکنن گاهی با چیزی که ما انتظار داریم فرق میکنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.