پورشه

شتاب‌گیری جذاب پورشه ۷۱۸ اسپایدر در اتوبان

وقتی بحث سبد محصولات پورشه و مدل‌های پیشرانه وسط کیمن و باکستر باشد اکثر افراد این دو خودرو را زیر سایه ۹۱۱ خواهند دید. اگرچه طراحی پیشرانه وسط این دو خودرو از جنبه‌های بسیار بر طراحی پیشرانه عقب ۹۱۱ برتری دارد اما پورشه همیشه بهترین‌های خود را برای ۹۱۱ در نظر گرفته است. زمانی که پورشه از نسخه‌های پرفورمنس ۷۱۸ اسپایدر و ۷۱۸ کیمن GT4 رونمایی کرد، همه‌چیز جذاب‌تر شد.

این دو خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری سفارشی و گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کنند. متأسفانه این نیروگاه ۴ لیتری با پیشرانه ۴ لیتری بکار رفته در ۹۱۱ GT3 ارتباط خانوادگی ندارد. به‌جای آن پورشه این پیشرانه جدید را با افزایش حجم پیشرانه ۳ لیتری بکار رفته در ۹۱۱ ساخته و توربوهای آن را حذف کرده است. نتیجه این کار ایجاد قدرت ۴۱۴ اسب بخاری است که با شخصیت شاسی توانای ۷۱۸ اسپایدر و ۷۱۸ کیمن GT4 همخوانی دارد.

پورشه برای ایجاد هماهنگی با این پیشرانه اقدام به بازنگری در شاسی و سیستم تعلیق کرده و در ابتدا قطعات سبک‌تر برای بخش جلوی سیستم تعلیق در نظر گرفته است. همچنین محل اتصال چرخ ها بازنگری شده و تنظیمات بهتری هم برای سیستم تعلیق ارائه گردیده است؛ اما در پیست شاهد تنظیم دستی ارتفاع و میله‌های ضد لغزش خواهید بود. تمامی این پارامترها باعث ایجاد هندلینگ و سواری سطح بالایی می‌شوند.

گیربکس نیز پاسخ‌های مناسبی به شرایط متنوع می‌دهد. بر پایه حالت رانندگی، استایل رانندگی راننده و بازخورد سیستم تعلیق، گیربکس ۶ سرعته تعویض‌های خود را تنظیم می‌کند. این سیستم هوشمند باعث ایجاد کنترل وزن بهتر و لذت رانندگی بیشتر می‌شود.

در ویدئوی جدید منتشر شده توسط AutoTopNL، یک دستگاه پورشه ۷۱۸ اسپایدر به حداکثر سرعت خود یعنی ۳۰۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این سرعت بسیار زیاد حدود ۳۲ کیلومتر در ساعت بیشتر از سرعت پورشه ۷۱۸ باکستر استوک می‌باشد. همین سرعت بیشتر دلیلی محکم برای نشان دادن ارزش‌های ۷۱۸ اسپایدر می‌باشد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه

  1. Mohammadreza

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (723 ديدگاه)

    چند دفعه کلیپو نگا کردم.
    خیلی لذت بخش بود.
    صدای موتور
    دور گرفتن سریع
    دنده دستی
    رنگ زیبا
    اتوبان های باکیفیت و بدون محدودیت سرعت

  2. Nissan

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پدرمون دراومد از بس ای کلیپهارو نگاه کردیم از بس به این ماشینهای ۱۱۰ اسبی مون گاز دادیم که جر خوردن من خودم شدیدا دچار کمبود اسب هستم تو ماشینم
    در حسرت اسبهای فراوان
    کی میشه یه هشت سیلندرو خخخاز بدم

  3. Farzad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    دلمون خواست ¿¿¿¡¡¡¡¡¡

  4. فری

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    پورشه همیشه بهترینه

  5. احمدرضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دنده دستی
    استارت ماشین با چرخوندن کلید نه زدن یه دکمه
    یه اتوبان بدون محدودیت با یه ماشین معرکه
    آدم دیگه چی میخواد
    خوش بحالشون

  6. مانی

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1916 ديدگاه)

    پورشه یکمی به این ماشین برسه و موتورGT3RS رو بندازه روش
    تو پیست GT3RS رو قورت میده اما حیف که این مدل پرچمدار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن