پورشه

یادی از پورشه کررا GT، خوش‌صداترین خودروی چند سال اخیر

پورشه کررا GT یکی از نمادین‌ترین خودروهای پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده و پس از تماشای این ویدئوها دلیلش را می‌فهمید.

کررا GT به نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ نیوتون متری مجهز شده است. این پیشرانه دارای ۴ سوپاپ در هر سیلندر بوده و از تکنولوژی‌هایی همچون زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و پیستون‌های فورج کاری شده سود می‌برد.

البته نگاهی ساده به برگه مشخصات فنی بازگوی تمامی ویژگی‌های کررا GT نخواهد بود و برای فهمیدن این الماس گران‌بها باید پشت فرمان آن نشست یا حداقل در روی صندلی شاگرد قرار گرفت.

پیشرانه‌های ۱۰ سیلندر همچون نمونه ۵.۲ لیتری بکار رفته در آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان و همچنین لکسس LFA جزو بهترین پیشرانه‌ها از نظر صدای تولیدی بوده و کررا GT از این نظر کاملاً جذاب ظاهر شده است. نیروگاه ۵.۷ لیتری پورشه از بالا رفتن دورش بسیار لذت می‌برد و فردی که مالک این خودرو است به وضوح می‌داند که هیولای خود را چگونه رام کند، یا بهتر بگوییم چگونه براند!

اگرچه پورشه کررا GT جای خود را به هایپرکار هیبریدی ۹۱۸ اسپایدر داد اما این هیولای ۱۰ سیلندر در تاریخ به عنوان یکی از بهترین سوپرکارها به یادگار می‌ماند. نمونه‌های کارکرده این خودرو به راحتی با بهای بالای ۷۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسند و انتظار داریم با توجه به وضعیت خاصی که کررا GT دارد، ارزشش در سال‌های آتی بیشتر هم شود.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه

  1. بهراد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (502 ديدگاه)

    تا داش مهدی نیومده خواستم بگم BMW M5 competition 2021 معرفی شد.

    البته صدای لامبورگینی مورسیه لگو هم خیلی با ابهته

    1. Shirko

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      مشخصات فنی ام ۵ جدید هیچ تغییر نکرده .

    2. Reza

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      هیچ صدایی به صدای لامبورگینی نمی‌رسه هیچ صدایی ، البته تو خوش صدا ترین هام لکسس LFA انتخاب منه

      1. Mf1

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        هیچ صدایی فراری ۴۸۸ GTB و audi R8 V10 PLUS 2016 نمیشه

    3. SFXSuperFast

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (195 ديدگاه)

      خوش صدا ترین «خودرو» چندسال اخیر پفففففففففففففففففففف
      آره
      اف۱۲ و لافراری و اف اکس اکس کا دوچرخه ان
      آونتادور و مورچیه لگو موتور گازین
      زوندا گاریه
      انزو و اف اکس اکس اسکوتر برقین
      ۴۵۸ ماشین رادیو کنترلیه
      فورد جی تی (نسل قبلی) وسپاعه
      بنز اس ال۶۵ سه چرخه س
      لکسوس ال آف آ هم ک ماشین گلفه

  2. Hemichan

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (712 ديدگاه)

    صدای قشنگ و با ابهتی داره
    ولی صدای مگنومم قشنگه

    1. ‌‌F22RAPTOR

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2007 ديدگاه)

      هلکت قشنگه ولی هلفنت بهتر😁😁😁

  3. ehsan

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ممنوان آقا شاهین
    تنها و تنها عشق ۲۰ سال اخیر من * این ۱۰ سیلندر خوش صدا و زیبا

    1. Mahdi911Turbos

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (42 ديدگاه)

      قبلا گفتم بازم میگم اگه قرار باشه توی دنیا فقط یه دونه ماشین انتخاب کنم قطعا همین اعجوبه هستش

      1. مهدی

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (414 ديدگاه)

        اسباب بازیش بچگیهام را ساخت

  4. حسین دهمرد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    صدای یارو خیلی تو مخیه

  5. King 918

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2467 ديدگاه)

    طراحیش برا سی سال دیگه هم جذابیت داره ……

  6. پویا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستات کسی میتونه توضیح بده چرا موتور های ۱۰ سیلندر صداشون خاصه؟

    1. امیر

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      همه ۱۰سیلندرها خاص نیست صداشون اما درکل هرچی تعداد سیلندر بیشتر باشه و تنفس طبیعی باشه، صدای بسیار زیبایی خواهد داشت، حتی نمونه های قدیمی ۱۲ یا ۱۶ سیلندر! چون موتورهای توربو صداشون اصطلاحا خفه میشه مثل بوگاتی !
      البته نوع ارایش و قرارگیری میل لنگ و پیستون هم دلیل این صدای زیباست

    2. حسین دهمرد

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      دلیل زیاد داره ولی تو این مورد خاص بخاطر اینکه میل لنگ این موتورها رو معمولا با زاویه ی ۷۲ درجه میسازن (یعنی باید بسازن) باعث میشه فرکانس انفجارها خیلی بالا باشه و خب دورگیری این موتورها هم به همین دلیل خیلی سریعه حتی سریعتر از دوازده سیلندرها. حتی موتور ۱۶ سیلندر بوگاتی هم به دلیل هم زمانی انفجار ها نمیتونه این فرکانس بالا رو ایجاد کنه و .البته موتور پنج سیلندر آئودی هم به نوبه ی خودش چون میل لنگ ۷۲ درجه داره صدای یکدست و جالبی داره در حد خودش.یعنی مثلا دور موتور حدود شیش هزارباشه اگه به دورسنج موتور نگاه نکنی از صداش فک میکنی دور موتور رو هشته.

  7. MAHDI

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4457 ديدگاه)

    من صدای ۹۱۸ رو بیشتر دوست دارم.تست ۹۱۸ توی تاپ گیرتوسط هموند رو دهها بار بیشتر دیدم،اگزوزهای ۹۱۸ که قسمت بالای ماشین قرار گرفته بی نهایت صدای جذابی داشت.
    البته یکی دوجای دیگه هم دیدم از صدای کرراGT بعنوان یکی از خوش صداترین خودروهای دنیا ازش یاد کردن. اما واسه من ۹۱۸ صدای جذاب تری داره بین پورشه ها!!!!

    1. عرفان

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (462 ديدگاه)

      فقط اونجاش ک تو پیست یاس از اگزوزش آتیش درومد
      یاداوری خوبی بود
      دمت گرم

  8. Amir

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    بی نظیر ترین و عشق ترین سوپر ماشین تاریخ. اون زمان که این اعجوبه معرفی شد رفتم هرچقدر تونستم پوسترهاشو خریدم و به طور غیر قابل وصفی ازشون لذت می بردم.در چشم به هم زدنی ۱۵ سال گذشت!

  9. Saeed

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (676 ديدگاه)

    کرراGT و LFA و وایپرACR
    این سه تاهنوزم که هنوزه بهترین صداهای V10 تاریخ رو دارن

    1. viper-p

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چه عجب یکی وایپر رو درک کرد:)

      1. عرفان

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (462 ديدگاه)

        مدل acr فوق العاده زیباست

  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3362 ديدگاه)

    یکی دیگر از خودروهای ساخته دست بشر که با گذر زمان همچون قالی کرمان باارزش‌تر تر تر میشه .
    حالا اینکه پورشست و بحثش جداست اما تو همین ایران خودمون اگر بخواهیم نام ببریم از ماشینایی که هر چه میگذرند زیباتر به نظر میرسند مثل آزرا ۲۰۱۰ ، پرادو دو در j120 ، ماکسیما ، لندکروز اتاق ۱۰۰ ، کمری گرند و تخم‌مرغی یا هایلوکس ویگو و… قدیمی شدن تو کارشون نیست چون ساده و باوقار طراحی شدن بدون خطوط اضافی .

  11. MASIHA

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (479 ديدگاه)

    طراحیش طوریه که نمیتونم ازش ایراد بگیرم
    عشق ۱۰۰ در ۱۰۰ ناب و خالص

  12. مهدی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    صدای قشنگ این مدل پورشه به خاطر میل لنگ به صطلاح تختش هست که هم به اصلاح زاویه بلوکها تو این موتور فرق دارن هم فایرینگ اوردر یا نظم جرقه زنی شمعا دلیلش هم اینه که موتور کررا جی تی اساسا چند سال قبلش برای موتورهای مسابقه ای طراحی شده بود و از خاصیت موتور با میل لنگ تخت دور بالای بهتر این موتورها هستن و البته لرزش زیاد و استهلاک بیشتر از معایبشون هست

  13. سعید(تهران)

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (475 ديدگاه)

    پل واکر فقید با این ماشین به رحمت خدا رفت…

    1. عرفان

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (462 ديدگاه)

      عه راست میگی

    2. OMID

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1379 ديدگاه)

      فکر کنم ۹۱۱ بود

      1. Saeed

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (676 ديدگاه)

        بله امید جان
        مرحوک پل واکر با پورشه کرراGT قرمزی که داشت در لس آنجلس تصادف کرد و ماشین به لوله گاز خورد و آتیش گرفت
        بعد از اون اتفاق دیگه عاشق پورشه نبودم
        گرچه مقصر پورشه نبود
        یه خبری اومده بود که لاستیک های اون ماشین ۹ سال عمر کرده بودن!ممکن بوده از لاستیک ها بوده باشه

  14. امیررضا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    خیلی خوش صداست ولی من حاضرم شرط ببندم LFA از اینم خوش صدا تره

  15. Hadi

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی اینو بیشتر از ۹۱۸ دوست دارم…
    معرکست😍😍…

    1. عرفان

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (462 ديدگاه)

      من ۹۱۸ بیشتر از این دوست دارم
      کاش پورشه بازم هایپر کار بسازه…

  16. آریا ماشین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    آونتادور SV ، فراری f12 tdf ، پاگانی زوندا
    صدا میخوای فقط اینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن