پورشه

علاقه پورشه به حضور دوباره در فرمول 1!

آغاز عصر سوخت‌های مصنوعی در فرمول ۱ توجه گروه فولکس‌واگن به ویژه پورشه را به خود جلب کرده است. این در حالی است که پورشه از سال ۱۹۹۱ تاکنون حضوری در فرمول ۱ ندارد.

پورشه تمرکز زیادی روی سوخت‌های مصنوعی داشته و فرمول ۱ نیز تعهد خود به استفاده از آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ را اعلام کرده است.

نایب‌رئیس بخش موتور اسپورت پورشه در مصاحبه با رسانه‌ها گفته که ورود به فرمول ۱ می‌تواند موجب علاقه شدید پورشه این مسابقات شود مشروط بر اینکه سوخت‌های مصنوعی در این مسابقات بکار رود.

فریتز انزیگنر می‌گوید:

اگر استفاده از این سوخت‌ها تائید شود ما همچنان جزئیات آن را در گروه فولکس‌واگن بررسی کرده و در پله‌های بعدی آن را به بحث خواهیم گذاشت.

پورشه اخیراً اعلام کرده تست‌های سوخت‌های مصنوعی را تا سال ۲۰۲۱ شروع می‌کند و تا سال ۲۰۲۴ بیش از ۵۵ میلیون لیتر از آن‌ها را با همکاری یک کمپانی دیگر تولید خواهد کرد. فرمول ۱ اولین بشکه از سوخت‌های مصنوعی را در ماه دسامبر به تیم‌ها فرستاده و آن‌ها را به زودی تولید خواهد کرد.

پورشه می‌گوید در صورت حساب کردن فرایند تولید باتری‌ها می‌توان سوخت‌های مصنوعی را به اندازه خودروهای الکتریکی پاک در نظر گرفت. سوخت ویژه این خودروساز آلمانی با ترکیب هیدروژن و کربن و تولید متانول به دست می‌آید.

رئیس پورشه موتور اسپورت نیز افزوده است:

ایده کلی سوخت‌های مصنوعی این است که تغییری در اساس پیشرانه رخ ندهد. این در حالی است که چنین تغییراتی با سوخت‌های E10 و E20 دیده شده و بنابراین هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند. ما در حال تست جنبه‌های عادی این سوخت هستیم. این سوخت تأثیری روی پرفورمنس نداشته و بنابراین ما در جهت صحیحی حرکت می‌کنیم اما درعین‌حال میزان آلایندگی‌ها بسیار کمتر است. ما با این سوخت آلایندگی کمتری را دیده‌ایم.

طبیعتاً پیشرانه‌های فرمول ۱ مهندسی دقیق‌تری دارند و استرس بیشتری را نسبت به پیشرانه خودروهای جاده‌ای تحمل می‌کنند بنابراین این پیشرانه‌ها نیازمند برخی بهینه‌سازی‌ها خواهند بود.

اما چگونگی ورود پورشه به فرمول ۱ می‌تواند با گمانه‌زنی‌های زیادی همراه باشد. درهرحال تنها دو راه وجود خواهد داشت: به عنوان یک تیم همانند مرسدس یا به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه. در حال حاضر تیم‌های زیادی در فرمول ۱ حضور دارند و از پورشه به عنوان تأمین‌کننده پورشه استقبال بیشتری خواهد شد. ظاهراً سه تیم با این غول موتور اسپورت آلمانی گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

ردبول ریسینگ که پس از خروج هوندا از مسابقات برنامه پیشرانه خودش را پی خواهد گرفت نامزد واضح همکاری است. ویلیامز که رئیس جدیدش از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مسئول موتور اسپورت فولکس‌واگن بوده نیز ظاهراً با پورشه گفت‌وگوهایی داشته است. نهایتاً نیز باید به مک لارن اشاره کرد که مسئول تیمش مدیر اسبق پورشه موتور اسپورت بوده و با ژرمن‌ها در دهه ۸۰ میلادی و زمانی که پورشه تأمین‌کننده پیشرانه‌ها بوده همکاری کرده است. او نیز بر پایه شنیده‌ها با پورشه گفت‌وگو کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    امیدوارم که بیان
    اگه حضور داشته باشه، جزو قوی ترین تیم ها میشه
    هر چند مرسدس همیشه اوله❤️?

    موافقم 25
    مخالفم 6
  2. علی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بیاد که خیلی عالی میشه. مرسدس که فعلا داره شخم میکنه این بیاد خیلی رقابت بین این دو جالب وجذاب میشه .
    هردو عشقن.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  3. امیرحسین

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام.
    پدال میشه یه مطلب در باره تویوتا و زیر مجموعه هاش(لکسوس،F Sport,TRD,TRD PRO,TRD SPORT,مودلیستا،هینو،GR یا همون Gazoo Racing,و بقیه شرکتایی که توش سهام داره مثل سوبارو،سوزوکی و ….)بزاری.

    موافقم 5
    مخالفم 7
  4. ツSAMURAIツ

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    سوخت مصنوعی پورشه خیلی خوبه
    امیدوارم بتونه جلو الکتریکی شدن رو بگیره

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. حسین دهمرد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    اگر قیمت نفت بره بالاتر تولید سوخت مصنوعی سرعت بیشتری میگیره.

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا