پورشه

سود قابل‌توجه پورشه در سال جاری علیرغم شیوع کرونا

پورشه بهتر از دیگر خودروسازان توانسته بحران کرونا را مدیریت کند زیرا ژرمن‌ها عملکرد مالی خود در نیمه اول امسال را منتشر کرده و آمار خوبی را شاهد هستیم.

در این دوران چالش‌برانگیز پورشه سود عملیاتی ۱.۲ میلیارد یورویی، درآمد فروش ۱۲.۴۲ میلیارد یورویی (افت ۷.۳ درصدی) و شاخص بازگشت روی فروش ROS برابر با ۱.۲۳ میلیارد یورویی را بر جای گذاشته که البته این آخری هم افت ۲۶.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

اولیور بلوم مدیرعامل پورشه می‌گوید:

وضعیت کنونی برای کمپانی ما چالش‌برانگیز است. ما در حال مدیریت منظم و سیستماتیک بحران کرونا بوده و درعین‌حال به آن به عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم.

بلوم افزوده است:

ما با محصولات جدید خود، از ۹۱۱ توربو گرفته تا تایکان الکتریکی که اخیراً خلاقانه‌ترین خودروی دنیا لقب گرفته خودمان را بالا کشیده‌ایم. ما به خاطر وضع استانداردهای جدید ایستاده‌ایم. این روح پیشرو بودن است که ما را به جلو می‌برد. ما طی ۵ سال آینده ۱۵ میلیارد یورو را صرف تکنولوژی‌های جدید خواهیم کرد.

فروش کلی پورشه در نیمه اول امسال با افت ۱۲.۴ درصدی به ۱۱۶۹۶۴ دستگاه رسیده است. محبوب‌ترین خودروی این شرکت شاسی‌بلند پرچم‌دار کاین با فروش ۳۹۲۴۵ دستگاهی بوده و ماکان نیز فروش ۳۴۴۳۰ دستگاهی را ثبت کرده است. پورشه ۹۱۱ رشد فروش ۲.۲ درصدی داشته و به خانه ۱۶۹۱۹ نفر راه یافته است. در این بازه زمانی تایکان هم فروش ۴۴۸۰ دستگاهی داشته است.

چین بزرگ‌ترین بازار پورشه در مدت‌زمان یاد شده بوده و فروش ۳۹۶۰۳ دستگاهی را به خود اختصاص داده است. ۳۲۳۱۲ دستگاه از محصولات پورشه در اروپا و ۲۴۱۸۶ دستگاه نیز در آمریکا به فروش رفته است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه

  1. رامین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (510 ديدگاه)

    تو مدیریته کرونام از همه بهترن. خدا لعنتشون کنه چرا اینقد خوبن اینا ؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Reza

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1311 ديدگاه)

      اونا ۲ شکست رو پشت سر گذاشتند ولی بازم از رقبا پیشی گرفتند. چرا چون اولین چیزی که بهش اهمیت میدن دبیران مدرسه هاشون هستن . افراد از همون دوران بچگی راه خودش رو پیدا می‌کنن با راهنمایی این اساتید. و دوم اینکه داشتن یه نظام سکولار یا نزدیک سکولار هم باعث میشه انسان ها دارای محدودیت نباشن و به راحتی پیشرفت کنن. مثل اکثر کشور های اروپایی یعنی برعکس کشور های خاورمیانه و جهان سومی.
      و اینکه خیلی چیزا وجود داره که اینجا نمیتونم بگم .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رامین

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (510 ديدگاه)

        البته منظورم خود برند پورشه بود :)) ولی حرفتم درسته به امید جدایی …. از ……

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (165 ديدگاه)

    ایندفعه شاهد کامنت یه بابایی نبودیم چون آمار فروش ایندفعه خوب بود 😏😏😏

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Bayerische Motoren Werke

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (891 ديدگاه)

      سلطان خودروسازی

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. REZA_AR

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    جنس خوب درست کنی در هر وضعیتی سود میکنی. تنوع و کیفیت و پرفورمنس پورشه چند سطح بالاتر از رقباست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. MjM

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (606 ديدگاه)

    سودی ک مونتاژکاران ایرانی از فروش زوری افتابه هاشون به دلال ها و مردم بدست میارن چندین برابر پورشه و…. هست. ولی چون معلوم نیست کجا خرج میشه و همش رانت و… هست و صرف صنعت خودرو نمیشه به چشم نمیاد! و همشم میگن زیان ده هستیم ک همش دروغه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. آرین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    لعنتی این همه زحمت میکشن فقط ۱۰درصد میکشن رو قیمت تموم شده ماشین؟
    اینجا هم به اندازه سود یک دوره پورشه کمک بلاعوض کردن به دو فرغون ساز
    خدایی ما پدالیا لیاقتمون نیست اینجا زندگی کنیم
    دستمون تنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا