گران‌ترین مدل پورشه 911 جدید چقدر آب می‌خورد؟!

تنها چند روز از معرفی رسمی هشتمین نسل پورشه 911 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس می‌گذرد و موضوع سورپرایز کننده اینکه پیکربندی قیمت و مشخصات این خودرو در آمریکا راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید از بین مدل‌های کررا S و کررا 4S چهار چرخ محرک یکی را انتخاب کنید. مدل کررا 4S قیمت پایه‌ی 120600 دلاری داشته و البته هزینه‌ی 1050 دلاری را هم باید از بابت هزینه‌های تحویل و مالیات به آن اضافه کرد.


ما تصمیم گرفتیم تا گران‌ترین مدل پورشه 911 کررا 4S مدل 2020 را با استفاده از این پیکربندی بسازیم. قیمت نهایی این خودرو 192900 دلار می‌باشد. خب حالا بیایید نگاهی به آپشن های حدود 71250 دلاری این خودرو بیندازیم که مبلغ آن بیشتر از قیمت 68900 دلاری پورشه ماکان GTS می‌باشد.


اگر شما از این رنگ زیبای میامی بلو خوشتان می‌آید باید 3270 دلار برای آن بپردازید. رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب نیز 2630 دلار قیمت دارند.


سیستم صوتی برمستر با قیمت 3980 دلاری، صندلی‌های اسپورت با قابلیت تنظیم در 18 جهت با بهای 3470 دلاری و سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه با قیمت 3170 دلاری هم از دیگر آپشن های گران‌قیمت پورشه 911 جدید هستند. حتی می‌توان فراتر از این‌ها هم رفت و چراغ‌های جلوی ماتریکس LED و سانروف برقی را انتخاب کرد که هریک 2 هزار دلار قیمت دارند. نوار حفاظتی بکار رفته هم بهای قابل‌توجه 2760 دلاری دارد. اگر درباره‌ی خراش برداشتن سپر جلو نگران هستید می‌توانید سیستم بالا رفتن اکسل جلو را با بهای 2770 دلاری انتخاب کنید. فرمان پذیری چرخ‌های عقب هم 2090 دلار آب می‌خورند.


اگر شما با 911 جدید خود بیشتر در شب‌ها رانندگی می‌کنید می‌توانید دستیار دید در شب را انتخاب کنید که 2540 دلار قیمت دارد. تریم فیبر کربنی کابین هم 2100 دلار قیمت دارد. این تریم با گاردهای نورانی فیبر کربنی 1280 دلاری در روی درها و رکاب‌ها تکمیل می‌شود.


تمامی این آپشن ها در کل بهای خودرو را به 192900 دلار می‌رسانند. در نظر داشته باشید که هنوز هم می‌توانید برخی لوازم جانبی همچون رینگ و لاستیک‌های زمستانی 20 اینچی با قیمت 7033 دلار، زنجیر برفی 774 دلاری و حتی ست اسباب و چمدان 6323 دلاری را انتخاب کنید. با سفارش تمامی این موارد قیمت پورشه 911 کررا 4S 2020 به 209883 دلار می‌رسد که بیشتر از بهای 203 هزار دلاری 911 توربو S کابریولت قبلی است.


این قیمت تنها برای مدل کررا 4S فعلی است و تصور میزان گران بودن مدل‌های خاص‌تر 911 جدید چندان سخت نیست…

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. AMANTE
    سوابق: (267 دیدگاه) ,

    به گفته ی ( جرمی کلارکسون ) که گفته بود چرا باید قیمت محصولات و آپشن های یک کمپانی نسبت به رقبا بیشتر باشه. یا کلا خیلی زیاد باشه.
    گفت چون زور و قدرت 💪 اینکار رو دارن و می کنن.
    حالا هر چقدر بخواد قیمت غیر منطقی داشته باشه.

    خودم قبول دارم که قیمت این مدل پورشه 911 با تمام امکانات سر به فلک کشیده ولی این پورشه 911 است یک اسطوره در دنیای خودروسازی.

    پاسخ
    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      داداش سر به فلک نکشیده این قیمت دیگه از منظومه خارج شده
      اگه با منطق حساب کنیم با این پول خیلی انتخاب دیگه داریم ( ۲۱۰ هزار دلار) از جمله
      فراری پورتوفینو ۱۷۰ هزار تا
      استون مارتین ونتیج ۱۵۰ هزار تا
      لامبورگینی اوراکان ۱۷۰ هزار تا
      کوروت زد ال وان ۱۴۰ هزار تا
      البته قیمت هارو تقریبی گفتم

      پاسخ
      1. wick
        سوابق: (1068 دیدگاه) ,

        که بی شک استون مارتین ونتیج و فراری پورتوفینو خاص ترین ها هستند
        و کوروت پرفورمنس ترین
        چرا باید این همه هزینه پورشه کرد واقعا
        سوال منطقی پرسیدم جپاب منطقی میخوام

        پاسخ
        1. Москвич
          سوابق: (88 دیدگاه) ,

          خودت روت میشه این شاهکار رو با کوروت مقایسه کنی بعد بگی چرا جا کوروت باید واس این پول داد؟؟؟! اینو تو امریکا بگی دیپورتت میکنن
          هروقت فک کردی پورشه ٩١١ قیمتش از منظومه خارجه یاد قیمت فورد GT بیوفت که حداقل توانایی رو با قیمت ۵۵٠ هزار دلار میکنه تو پاچه مشتری
          تازگیا هم تو تست داینو گندش دراومد که امار شرکت فورد راجع به قدرت ماشین دروغ و اغراق هست!
          حداقل پورشه دروغ نمیگه
          قیمت هایی هم که گفتی اشتباه هست،نمونش هوراکان که قیمتش پایش ٢٢٣ هزار دلاره که البته اونم مثل پورشه ارزش این قیمت رو داره

        2. wick
          سوابق: (1068 دیدگاه) ,

          آرمان پیاده شو با هم بریم
          حالا قیمت اورکان ۲۰۰ هزار تا قبول بازم از ۹۱۱ کاررا اس ۴ ارزون تره
          و این اخرین بار جوابتو میدم
          ۹۱۱ جی تی ۲ با چهار برابر قیمت بیشتر به زور از پس کوروت زد ال وان میاد
          و یه چیز دیگه شما هر وقت گفته شد جنسیس بده بیا دفاع کن
          پدال تو رو خدا اینو تایید کن

        3. یاشار اسدی
          سوابق: (104 دیدگاه) ,

          اصلا مدلی به اسم کوروت زد ال وان نداریم..در ضمن قیمت ها رو حدود 40 تایی پایین اعلام کردی

        4. Москвич
          سوابق: (88 دیدگاه) ,

          اولا که ٩١١ جی تی ٢ قیمت ٢٩٣ هزار دلاره نمیدونم ۴ برابر رو از کجا اوردی 😂
          درضمن همین ماشین هم تو خط مستقیم هم تو نوربرگ رینگ نابود کرد کوروت رو !!
          رتبه کوروت چنده تو نوربرگ رینگ؟
          درضمن همیشه از ماشینی دفاع کنی زیرپات بود کیف کردی باهاش نه اونایی که تو ارزوهاتن 😂

      2. emad1990
        سوابق: (999 دیدگاه) ,

        محمد این قیمت هایی که زحمت کشیدی نوشتی برای مدل پایه هست
        قیمت مدل پایه 911 هم 120 هزار دلاره و اونوقته که میتونی قیمت ها رو کنار هم بذاری

        پاسخ
        1. wick
          سوابق: (1068 دیدگاه) ,

          ونتیج با تمام اپشن ها ۱۸۵ هزار تا
          زد ال وان با تمام اپشن ها ۱۴۵ هزار تا
          حالا گزینه های دیگه هم بود مثل هوندا nsx که همه این ها از فول اپشن ترین 911 کاررا 4s خیلی سر تر هستن

    2. mg
      سوابق: (127 دیدگاه) ,

      اقا یه سوال قوی ترین و به درد بخور ترین نسخه 911 همون جی تی 2 قس که چند وقت پیش معرفی شد ؟؟
      و سوال دیگه این که gt3rs چی اون فقط مخصوص پیسته ؟؟

      پاسخ
  2. Mohammadreza
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    گرون بودن اپشن های اضافی رو میشه از قیمت همون زنجیر برف! فهمید
    زنجیر برفی 774 دلار؟!
    یعنی پول یه تلویزیون 50 اینچی رو باید بدی برای یه زنجیر برف!!

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      سانروف ۲ هزار دلار 😂😂
      کابریو بخری به صرفه تره

      پاسخ
  3. P911 vs hur
    سوابق: (27 دیدگاه) ,

    پس چی گذاتشن رو این خودرو دیگه . آپشن ها و تجهیزات 911 در حد پرایده . خب هوراکان میگیریم با طراحی خوشکل تر. باکلاس تر. پرفورمنس بهتر

    پاسخ
  4. کوروش
    سوابق: (1064 دیدگاه) ,

    فوقالعاده است کسی که شاهکار می سازد متناسب با اون هم پول می گیرد خودرو های آلمانی خاص هم دقیقا از قانون جواهرات پیروی می کنند هر چه بگذرد ارزشش بیشتر می شود

    پاسخ
  5. Behrouz. anzali
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    چقدر زیباست اخه این لامصب

    پاسخ
  6. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    من اگر پورشه بخرم ، فقط اپشن هایی که قابلیت های فنی رو افزایش بده با رنگ دلخواهم را سفارش خواهم داد!
    بنظرم به اندازه کافی اپشن های رفاهی و لوکس داره!

    پاسخ
  7. مانی
    سوابق: (1215 دیدگاه) ,

    چه طراحی داخلی‌ خفنی،حتی از قبلی‌ هم که خیلی‌ خوب بود بهتر شده!!
    سانروف دو هزار دلار،اصل سود چنین ماشین‌هایی‌ تو آپشن هاشونه
    و اینکه پورشه یکی‌ از سودده‌ترین خودرو هاست(از نظر درصد سود نسبت به قیمت ماشین)

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال تقریبا نامربوط…

    تو نسخه های 4 پورشه (مثل نهصد یازده فور و فور اس و…) که چهار چرخ متحرکن منظور از چهارچرخ متحرک سیستم awd هست یا 4wd؟

    تو لامبو چطور؟

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (800 دیدگاه) ,

      مطمعناً awd هستن چون سیستم 4wdباعث کاهش پرفورمنس میشه و بیشتر توی suv ها به کار میره تو لامبو هم همونه

      پاسخ
  9. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    یه مقاله میخوندم راجع به سود خودروسازها
    تو اون مقاله گفته بود حتی اونایی که ماشین اقتصادی میسازن سود اصلی رو تو سفارش اپشن توسط مشتری میبرن(نه اینکه سر فروش خودرو اصلا سود نکنن)
    این قضیه راجع به کمپانی های لوکس و اسپرت ساز خیلی بیشتر هم صادقه
    اونا بواسطه اعتبار-اسم برند-کیفیت قطعات به کار رفته(اپشن)-کارخانه های معتبر تر تامین کننده اپشن هاو خیلی چیزای دیگه قابل قیاس با برند های ارزون تر نیستند
    یه مثال میزنم کیا اسپرتیج و پورشه هردو گرمکن و سرد کن صندلی دارن
    اما این اپشن تو پورشه به دلایلی که بالا گفتم گرونتر از کیا هست و قابل مقایسه نیستن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.