پورشه

مالکان تسلا به دنبال پورشه تایکان جدید!

درحالی‌که اولین محصول الکتریکی پورشه یعنی تایکان هنوز وارد خط تولید نشده، مشتریان قبلاً علاقه‌ی زیادی به خرید این خودرو نشان داده‌اند.


در واقع مدیرعامل پورشه‌ی آمریکای شمالی در زمان برگزاری نمایشگاه لس‌آنجلس امسال اعلام کرده اگر تمامی افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند سرانجام اقدام به خرید این خودرو کنند، ظرفیت فروش سال اول این خودرو تکمیل خواهد شد.


کلاوس زلمر خاطرنشان ساخته است:

بیش از نصف افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند مالک محصولات پورشه نبوده‌اند.

زمانی که از این مدیر ارشد درباره‌ی تیپ‌های مختلف افرادی که تایکان را پیش‌خرید کرده‌اند پرسیده شده او گفته است:

معمولاً اگر به طیف خریداران نگاه کنیم شاهد افرادی خواهیم بود که مالک محصولات دیگر برندها همچون ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس هستند. البته برندی که مالکان آن بیشترین علاقه را به تایکان نشان داده‌اند تسلا است. این کاملاً جالب‌توجه است زیرا افرادی را می‌بینیم که قبلاً درباره‌ی تسلا کاملاً کنجکاو بوده‌اند و حالا هم نمی‌توانند این حس کنجکاوی خود را متوقف کنند.


البته مشخص نیست که آیا این اظهارات به معنی تمایل مالکان تسلا به تعویض خودروی خود و خرید تایکان است یا اینکه آن‌ها می‌خواهند یک خودروی دیگر را نیز در گاراژ خود داشته باشند. البته علیرغم اینکه تایکان از پرفورمنس قابل‌توجهی برخوردار خواهد بود اما شاید پورشه درباره‌ی رقیب دیگری که همان آئودی e-tron GT است نگران خواهد بود.

خب آیا زلمر هم درباره‌ی این رقیب هم‌خانواده نگران است؟ ظاهراً نه زیاد.
او گفته است:

اگر شما ماکان را رانده باشید می‌دانید که ما پلتفرم مشترکی با آئودی داریم اما ماکان خودروی کاملاً متفاوتی است؛ و دقیقاً همین موضوع درباره‌ی تایکان هم رخ می‌دهد و من مطمئنم آئودی همین روش را ادامه خواهد داد.


اگرچه آئودی e-tron GT سواری بسیار جذابی خواهد داشت اما پورشه تایکان تجربه‌ی رانندگی اسپورت تری ارائه خواهد کرد و به میراث پورشه وفادار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من موندم چرا تسلا دستی به طراحی ماشینهاش نمیکشه تا دو سال اینده کلی رقیب داره میاد اون موقع میترسم دیگه دیر بشه همه چیز برد مناسب یا شتاب نیست خیلی ها به طراحی اهمیت میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      کی گفته تسلا بیکار نشسته و هیچ کاری نمی کنه ، مگه شرکته ایرانیه؟

      تسلا 100% نه تنها روی طراحی بلکه روی قوای محرکه هم کار میکنه و قطعا واسه رقابت با غول های بینظیر آلمانی آماده میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        البته اینم بگم که بیشتر قطعات تسلا داخل کابین و . . . . . آلمانی و مال مرسدس هستش چون تسلا میدونسته که قطعات آمریکایی کیفیت خوبی ندارند.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. پویان

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (748 ديدگاه)

        نه .همین الان nio هم خودرو دو موتوره داده که سرعت پایین موتور مگنت دائمیه .
        تنها شرکتی که همچین چیزی داده .
        در بحث خوردرو برقی چینی ها همتراز بقیه هستند .

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    ماشینی که نه در شتاب نه بُرد نه امنیت نه پرفورمنس نه سیستم خودران و نه در فناوری شارژ رقیب Model S نیست چطوری می خواد رقیب تسلا بشه ….؟!
    .
    این آقای زلمر هم خواسته مثل بقیه مدیران خودروسازان آلمانی کمی در مقابل تسلا جبهه بگیره………….حالا کمی ملایم تر…….!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. جی کلاس مرسدس

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      کی کفته در این موارد بهتر نیست شما تسلا داشتی یا آلمانی
      نکنه اینم فلان روزنامه یا مجله تست کرده ماشینی که هنوز نیومده!والا تا اونجایی که ما میدونیم از قرن نوزده تا همین الان آلمانی معروفه به کیفیت برای همین امریکایی ها میرن به جای امریکایی آلمانی و ژاپنی حتی می‌خرن این باید مایه ننگ باشه میگم بدتون میاد از رویه هوا نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        برد و شتابش بهتره همه هم میدونن ،چون روی کاغذ بهتره

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. Elmiraj

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3088 ديدگاه)

        جی کلاس مرسدس @
        این تایکان همون E-tron GT هست با این تفاوت که قیافه ش پورشه‌ای شده و اسمش هم تایکان …..با یکم عملکرد بهتر در پیست….
        .
        .
        اگر می خوای تفاوت ها رو درک کنی مشخصات و عملکرد E-tron GT را با model S p100d مقایسه کن …!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      برای یکی مثل من نام و اعتبار پورشه کافی است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Car Lover

        ۱۲ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        کاش پدال به جای این دوئل های مسخره کیا سول در مقابل هیواندی چرت و پرت
        نظر سنجی بزاره ببینیم چند نفر با عقل سالم شتاب و سرعت و امنیتو ول میکنن میرن سراغ برند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. پویان

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (748 ديدگاه)

      تسلا در مقابل المانی ها هیچی نیست .
      متاسفانه مردم تعصب غلطی روی جنش امریکائی دارند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        حداقل امریکایی ها جنبش مفید دارن نه مثل اینجا که فقط جنبش دزدی دارن ،کوچیک و بزرگ هم نداره از بالا تا پائین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. OMID

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    تسلا تجربش تو این مورد بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی کلاس مرسدس

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (143 ديدگاه)

      خب چیکار کنیم این دلیل برای بهتر بودن نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. OMID

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        دلیل بهتر بودنش اینه که تسلا مدل sp100d مشخصاتی داره که از ماشینای برنامه ریزی شده برای 2025 المانیا بهتره
        شامل رکورد 0تا 100 دنیا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. me84

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تسلا باید یه فکری بحال کیفیت مونتاژش بکنه.
    یه چیزایی تو یوتیوب دیدم ازکیفیت پایین مونتاژ مدل 3 که کرک و پرم ریخت. دلیلشم اینه که جناب ایلان ماسک میخواست تعدا زیادی ماشین تو کمترین زمان ممکن به مشتریها برسونه و اصرار احمقانه ای برای این کار داشت اونم بدون اینکه زیرساختها رو کامل پیاده سازی کنه. ولی بلندپروازی هاشو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Maskvich

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چی ساخته لامصب
    اومده درو کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    تصور کنین :
    طرف مالک خودرو تسلا هست
    امریکاییه و توی بازار آزاد امریکا هم هست
    اومده پورشه بخره ، حالا یه سری میان باز شعر سرایی میکنن که …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      طبیعیه ، اگه اینجوری بخوای حساب کنی اونوقت کل ماشینای اسپورت المانی بدرد نخورن چون ماستنگ پرفروش ترین خودرو اسپورت المانه (خودزنی نکنید)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جی کلاس مرسدس

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (143 ديدگاه)

        میشه یه لینکی بیاری‌که‌موستانگ پر فروش ترین خودرو اسپورته المانه خدایا کی این دشمنی تموم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. OMID

          ۱۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          تازه ماستنگ پروفروشترین خودرو اسپرت کوپه جهان هم شد لینکشم میزارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. OMID

          ۱۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2172 ديدگاه)

          در ضمن تا الان بیش از ده میلیون ماستنگ ساخته شده ،با ماستنگ شوخی نکن ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    ظاهر این از اینده اومده و خیلی هم منطقی این کار رو کردن / کابل شارز اینو دست تسلا نمیدم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      کابل شارژ اینو تسلا قبول نمیکنه اصلا ،مال خودش بهتره چون سرعت شارژش بهتره ،اینم در نظر بگیر که شبکه سوپر شارژ تسلا خیلی گسترده هست و اگه به پورشه اجازه استفاده از اونارو نده کارت زار میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Hamid Rc

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    در پاسخ به پست آقای امید که نوشته تا حالا ۱۰ میلیون موستانگ ساخته شده
    اگه به ساختنه سایپا هم تا حالا بیش از ۳۰ میلیون پراید ساخته

    پورشه شاخ تسلا را خواهد شکست.

    تایکان آنقدر پرفورمنس بالایی داره که با چندین شتابگیری افت شارژ بسیار کمی پیدا میکنه و همچنین براش صدای پیشرانه وی ۸ گذاشتن که توی هیچ ماشین برقی دیگه ای تا الان سابقه نداشته

    در مقابل تسلا با چندین بار شتاب گیری شارژش افت شدید پیدا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      1-پورشه هنوز نیومده از کجا میدونی افت پرفورمنس نداره
      2-پرفورمنس تایکان تو خواب هم به sp100d نمیرسه
      (رکورد 0تا 100دنیا دست تسلا sp100d هست )
      3-باتریاش که ظعیفتره بردشم که کمتره ،قدرتشم کمتره
      4-همه ماشینای الکتریکی افت پرفورمنس پیدا میکنن حتی rimac c2
      5-شبیه ساز صدا توی مدل x تسلا هست ،چیزه خاصی نیست ،تو مدل ایکس یه حالتی هست به اسم celebration mode خودرو تو این حالت جشن میگیره و درهای گالوینگ عقب بازوبسته میشن و چراغ میزنن و … بهت توصیه میکنم ببینیش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا