پورشه

محبوبیت بالای پورشه پانامرا هیبرید

پورشه می‌گوید نسخه پلاگین هیبرید پانامرای جدید واقعاً گل کرده و از زمان معرفی این خودرو در ماه ژوئن تاکنون ۶۰ درصد خریداران این مدل را انتخاب کرده‌اند.


این خودروساز آلمانی هم‌اکنون نسخه‌های پلاگین هیبرید پانامرا را در آمریکا و چین که بزرگ‌ترین بازار این خودرو می‌باشند عرضه می‌کند.


مدیر خودروی پانامرا در پورشه می‌گوید:

تقاضای مشتریان بسیار بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ درصدی بوده که در ابتدا انتظار داشتیم.


یکی از دلایل اصلی برای این تقاضای غیرمنتظره در اروپا مزیت‌های مالیاتی است. جالب اینکه پانامرای هیبرید در بلژیک انتخاب ۹۰ درصد خریداران این خودرو بوده و ۷۰ درصد خریداران فرانسوی پانامرا نیز این مدل را انتخاب کرده‌اند. البته در بازار داخلی پانامرا یعنی آلمان نیز ۲۵ درصد از کل فروش این خودرو به مدل پلاگین هیبریدی تعلق داشته است.


از آنجایی که پورشه سرمایه‌گذاری سنگینی روی الکتریکی سازی و تکنولوژی‌های جدید برای پاس کردن قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی، این برند علیرغم اینکه به خاطر خودروهای اسپورت خود مشهور است مدل‌های پلاگین هیبرید بیشتری تولید خواهد کرد.


پورشه پانامرا در دو نسخه پلاگین هیبرید ۴ E-Hybrid و توربو S E-Hybrid عرضه می‌شود. مدل اولی که ارزان‌تر هم بوده در حالت تمام الکتریکی برد ۵۰ کیلومتری داشته و قوای محرکه آن قدرت ۴۶۲ اسب بخاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    به نظر شما CLS جدید بازار پانامرا را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
    بله: لایک ?
    خیر: دیس‌لایک ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      امیدوارم
      چون خیلی با ابهته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran911

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    این ماشین از نظر سازمان استاندارد صنعتی آلمان با کسب رتبه ی A+ در مصرف انرژی اولین خودرویست که در آلمان به این رتبه دست پیدا کرد
    این ماشین با وزن ۲ تن و با قدرت ۴۶۰ اسب در مجموع فقط وفقط ۲.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکنه یعنی ۲ لیتر کمتر از تویوتا پریوس پرایم که این نشون دهنده اوج مهندسی آلمانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۲۰ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      پریوس پرایم کلا برقیه و اصلا بنزین مصرف نمیکنه
      پریوس عادی هم مصرفش حدود ۳و نیم هست….
      :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۰ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        عرفان جان
        پرایم نسخه ی پلاگین هیبریدی از سری هیبریدی پریوس به حساب میاد که از موتور درون سوز ۱.۸ لیتری نفس طبیعی با دو موتور الکتریکی استفاده میکنه
        مصرفش هم معادل ۴.۳ لیتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ناشناس

          ۲۰ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          مهران جان برای ماشینای پلاگین هیبریدی دو تا مصرف سوخت اعلام میکنن. یه MPG (زمانی که مثل یه ماشین هیبریدی معمولی غیر پلاگین استفاده شه) و یه MPGe. اون 4.3 لیتر در واقع معادل MPG با مقدار 54 هستش که پریوس معمولی هم همین قدره. اما مقدار MPGe پریوس پلاگین (پرایم) برابر 133 یا معادل 1.76 لیتر در هر صدکیلومتر هستش. اون 2.6 مربوط به پورشه هم که گفتین مربوط به همین MPGe هستش که معادل 94 MPGe است که البته واقعا قابل احترامه با این قدرت و وزن. پس مصرف سوخت پریوس پرایم 32 درصد کمتر از پانامرا هیبریدیه. که البته بایدم کمتر باشه چون قدرت کمتری داره. ولی فقط خواستم بگم دست کم نگیر تویوتا رو داداش :) . پریوسش واقعا قابل احترامه. رهبر هیبریدی های دنیا هنوزم تویوتاست بدون شک.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          ممنون که تصحیح کردی ناشناس عزیز
          .
          راستش نسخه های پلاگین رو باهم مقایسه کردم اما
          اصلا دقت نکردم که mpg-e رو دارم با mpg جابجا مینویسم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ناشناس

          ۲۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خواهش می کنم عزیز دل. واقعا یکی از بچه های گل سایت هستی شما. جدا از این واقعا پورشه شاهکاره کاراش و مهندسیش. لامصب این ماشین یا 918 با اون همه قدرت چنین مصرف سوخت پایینی دارن واقعا حیرت انگیزه. خیلی حرفه یه ماشین هایپرکار داشته باشی با اون همه قدرت ولی مصرف سوختش از یه هاچبک فسقلی هم کمتر باشه. قابلیت اطمینان پورشه هم که برای همه آشکار هستش و از همه آلمانی ها برتره. بقیه موارد هم که دیگه نیاز به گفتن نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Saeed Boroomand

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    یه مشکل ماشین های برقی اروپایی تستشون توسط استاندارد NEDC هست که به درد استفاده روز مره نمیخوره و تز تست امریکایی EPA حدود سی چهل درصد نتایج بهتری میده.
    با باتری نیمه پر و مسافت های طولانی مصرف این پورش حدود پنج تا هشت لیتر در هر صد کیلومتره که بازم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Saeed Boroomand

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چون منفی دادید این رو هم عرض کنم که پورش ۹۱۸ هم توسط اداره استاندارد EPA تست شده و مصرف انروژی اش معادل ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر فقط در حالت برقی و ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبیه که باز هم مصرف سوخت خوبیه وقتی رقبایی نه چندان قدیمی مثل ویرون بین بیست تا ۶۰ لیتر سوخت میسوزونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. alirezaasg5

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (264 ديدگاه)

      خب بابا حالا ده تا کامنت گذاشتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۲۲ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        کامنت های بنده اطلاعات اضافی میده، درست یا غلط…
        توی فروم های وب سایت های مرجع با بحث کردن آدم به چالش کشیده میشه وکلا کسی حرف مفت یاد میگیره بعد یه مدت نزنه … توی ایران اما هنوز علایق ملت اینه که یکی بیاد بگه ژاپن سرور آلمانه… دومی بگه کوروش وقتی سوار الاغ میشد کره ای ها هنوز شروع نکرده بودن به ماشین ساختن…و دسته سومی هم مثل شما…

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا