جزئیات کامل جدیدترین محصول پورشه: میشن E
جزئیات کامل جدیدترین محصول پورشه: میشن E

جزئیات کامل جدیدترین محصول پورشه: میشن E

به تازگی اطلاعات بیشتری از خودروی مورد انتظار پورشه میشن E منتشر شده زیرا ژرمن‌ها توانسته‌اند دسترسی ویژه‌ای به یکی از اعضای رده‌بالای این کمپانی داشته باشد.

پورشه میشن ای
Georg Kacher که در مجله اتومبیل فعالیت می‌کند چهارمین فرد در جهان است که توانسته پروتوتایپ سفید میشن E را براند و بدین ترتیب توانسته به جزئیات زیادی از این محصول پورشه دست یابد.

پورشه میشن ای
پورشه میشن E کوچک‌تر از پانامرا خواهد بود اما این برند تلاش دارد همان میزان فضای کابین را ارائه کند. استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث ایجاد فضای زیادی می‌شود اما پورشه یک‌قدم فراتر رفته و طراحی مخصوصی را در بخش عقب پیاده کرده تا سرنشینان این بخش آسایش فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

پورشه میشن ای
مدیر پروژه پورشه می‌گوید:

نسخه تولیدی این خودرو اساساً در کلاس C سدان قرار داشته اما کابینی با ابعاد یک خودروی کلاس D دارد. از نظر بصری این خودرو ترکیبی از ابعاد 911 با ابعاد تازه‌ای بوده و فضای کابین این خودرو علیرغم اینکه بسیار جمع و جورتر از پانامراست اما بسیار خوب از کار درآمده است.


هدف دیگر میشن E ایجاد احساسی شبیه یک پورشه کامل در جاده است. این خودروساز تلاشی سخت داشته محصول الکتریکی چهار درب جدیدش یک خودروی کاملاً پرفورمنس باشد. بدین ترتیب شاهد فرمان تیز و چسبندگی زیادی خواهیم بود اما پورشه کار را همین‌جا تمام نکرده زیرا روی مقاومت باتری‌ها و پیشرانه‌ها در برابر گرما نیز کار کرده است. استفاده از سیستم خنک کننده پیچیده‌ای که پرفورمنس پایدار و تکرارپذیر را تضمین می‌کند باعث شده این خودرو شبیه هیچ‌یک از نمونه‌های دیگر بازار نباشد.


پورشه سه نسخه متفاوت از میشن E را با قوای متفاوت تولید خواهد کرد. نسخه پایه دارای قدرت 402 اسبی بوده درحالی‌که مدل میانی خروجی 536 اسبی داشته و نهایتاً به مدل پرچم‌دار 670 اسب بخاری می‌رسیم. هر سه مدل دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود. شاید پورشه نسخه ارزان‌تر دیفرانسیل عقب را نیز بعدها تولید کند.

پورشه میشن ای
پیشرانه الکتریکی جلویی قدرت 215 اسبی داشته که در فواصل کوتاه می‌تواند گشتاور بیشتری را تولید نمایند؛ اما پیشرانه عقبی دارای دو نسخه متفاوت خواهد بود. مدل پایه دارای قدرت 322 اسبی بوده درحالی‌که مدل پرفورمنس خروجی 429 اسبی نشان می‌دهد. یک گیربکس 2 سرعته نیز برای تعویض‌های تخت گاز ارائه خواهد شد. همچنین دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی در دسترس خواهد بود.

پورشه میشن ای
انتظار می‌رود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو حول و حوش 3 ثانیه باشد و سقف سرعت آن به 250 کیلومتر در ساعت محدود شود. هدف پورشه در دنیای واقعی محدوده حرکتی 480 کیلومتری است اما موضوع مهم‌تر اینکه می‌خواهد میشن E در 20 دقیقه یا کمتر شارژ 80 درصدی باتری را به دست آورد. برای انجام چنین کاری سلول‌های باتری قادر خواهند بود با ظرفیت 800 یا 400 ولتی شارژ شوند.


بهای این خودرو بین کاین و پانامرا خواهد بود بنابراین باید انتظار برچسب قیمتی 75 تا 80 هزار دلاری را داشته باشیم. بدین ترتیب میشن E در سال 2019 به‌طور مستقیم به جنگ تسلا مدل S خواهد رفت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

    1. علی
      سوابق: (226 دیدگاه) ,

      وای پورشه هم از رنو اسکی رفت

      پاسخ
        1. علی
          سوابق: (226 دیدگاه) ,

          خعلیم جدی گفتم به طرح چراغای جلو نگا کن

      1. علی
        سوابق: (30 دیدگاه) ,

        مسخره ترین نظری بود که تو 10 سال گذشته شنیده بودم

        این علی من نیستمااا

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (218 دیدگاه) ,

          به خدا منم نیستم!!

  1. شاهین
    سوابق: (3679 دیدگاه) ,

    بدجوری منتظرم این پورشم.
    اینجور که مشخصه تاثیر قابل توجی روی بازار خواهد داشت.
    یا نمیسازه، یا هم بسازه بهترنیشو میسازه…

    پاسخ
    1. KING 918
      سوابق: (2447 دیدگاه) ,

      شاهین جان به نظرت بازه قیمتی که براش تخمین زدن درسته ؟؟؟!!!!
      با این همه جزئیات و تکنولوژی خاصی که توی این مدل پیاده کرده 70 هزار دلار !!!!کمی عجیبه فقط کابینش 200 هزار د لار می ارزه انصافا 🙂
      یعنی این هم قیمت ماکان باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
      1. Saeed Boroomand
        سوابق: (477 دیدگاه) ,

        اگه رقابت نبود گرون تر میدادش بیرون.
        خوبی پورش میشن ای اینه که بالاخره احساس مثبتی توی طرفدارهای ماشین های درون سوز به آینده ایجاد خواهد کرد.
        خوبی دومشم اینه که باهاش میشه رفت توی پیست.
        این که واسه موتور عقب جعبه دنده گذاشتن نشون دهنده ی تلاششون برای پرفورمنس بیشتره. تسلا این طرحو یه بار رفت سراغش و اجرایی اش نکرد و فکر کنم توی فرمول ای هم شرکت هایی بودن. در کل الان تسلا از یه ضریب موتور متفاوت برای موتور های محور جلو و عقب استفاده میکنه و توی سرعت های کم از یکدوم کار بیشتر میکشه و توی سرعت های بالا از موتور دوم. اینطوری چند درصدی هم صرفه جویی انرژی میکنه نسبت به مدل های تک موتور.

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3679 دیدگاه) ,

          سلام احتمالا همین طور خواهد بود.
          با این تفاسیر فکر کنم میشن E مثل کاین گل کنه بین خریدارا.

  2. Bilbo
    سوابق: (387 دیدگاه) ,

    بارها گفتم و بازم میگم، این میشن محشره ظاهرش

    پاسخ
  3. mahdi.mp
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    فوق العاده اس..واقعا پورشه از اون دسته برندایی که کمتر ایرادی میشه ازش گرف

    پاسخ
    1. vahid 956
      سوابق: (479 دیدگاه) ,

      پورشه مثل تسلا تبلیغات گسترده و ادعاهای عجیب غریب و عوام فریبی نمیکنه بی سروصدا بهترینو میسازه امیدوارم میشن موفق بشه تو فروش که میشه.شخصا انتظار داشتم توی محدوده حرکتی و شتاب اولیه برابر یا بهتر از تسلا p100d عمل کنه از مدل های پایین تره مدل اس که بهتره.نمیدونم شاید هم در اینده مدل های قوی تری هم ازش تولید کنه

      پاسخ
      1. Saeed Boroomand
        سوابق: (477 دیدگاه) ,

        تسلا هارت و پورتش بخاطر شناخته شدن و افزایش نگاه ها بهش و جذب سرمایه و پیش فروش برای تامین مالی کارهاش هست. بازار های کاملا متفاوتی رو پورش و تسلا مدنظرن دارن، تسلا مدل اس رو عرضه کرد به خاطر گرون بودن تکنولوژی برقی تا زمانی که تولید انبوه شه و ارزون، و گرنه هدفش تولید انبوه برای همه مردم بوده و هست. و گرنه خب رولز رویس بین تبلیغ یوتوب و داشتن یه مرکز فروش مجلل و گرون مشخصهه به کدوم سمت تمایل داره.
        با همین هیاهو های به قول شما عوام فریبانه نیم میلیون مدل سه رو پیش فروش کرد توی مدتی کوتاه. هیچ کمپانی خودروسازی توی طول تاریخ اینقدر فروش سریع رو تجربش رو نداشته حالا. ماشینی که بعد تخفیف ها قیمتش توی خیلی از ایالت ها تا ۲۵۰۰۰ دلار خواهد بود رقیب سی کلاس مرسدس هست و از همین حالا همه شون رو نگران کرده.
        پورش اما مشتری های کلاسیک و کم تعداد تر خودش رو داره و نیاز مالی هم نداره، و گرنه خب سیاست ها ی مالی بر مبنای اقتضای شرایط هستن تا مقدار بیشتری.
        ازینا که بگذریم میشن ای چشاش خیلی زیباست… و تسلا هر چقدر مینیمالیستی و کاربردی فکر میکنه توی طراحی یکم جای پخته شدن داره…
        به جز این با عرضه رودستر پورش و بقیه رقیب خیلی بزرگ تری خواهند داشت برای مبارزه ، حداقل میشن ای نیست اون رقیب…

        پاسخ
  4. lawyer hamid
    سوابق: (73 دیدگاه) ,

    هیبریدی یعنی این…
    همه ی هیبریدی های قبل از این سوءتفاهم بودن???

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3679 دیدگاه) ,

      سلام
      البته فکر کنم میشن E کاملا الکتریکی هستش.
      ارادت

      پاسخ
  5. KHZAhmadreza
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    پانامرا فوق العاده این عالی تر

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (2014 دیدگاه) ,

    خدایش :
    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    پاسخ
  7. ارش
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    بهتراز این مگه داریم واقعا میخواد با این شکل و شمایل زیبا تولید بشه فوق العاده ست …….بی نظیره….

    پاسخ
  8. حسین وی
    سوابق: (376 دیدگاه) ,

    خیلی شبه مکلارن p نیست ؟ 😐

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.