معرفی رسمی پورشه تایکان، سوپرسدان تمام الکتریکی
معرفی رسمی پورشه تایکان، سوپرسدان تمام الکتریکی

معرفی رسمی پورشه تایکان، سوپرسدان تمام الکتریکی

اولین جواب اروپایی‌ها به تسلا مدل S یعنی پورشه تایکان سرانجام رسماً رونمایی شد. نخستین خودروی اسپرت تمام الکتریکی پورشه به‌طور هم‌زمان در سه قارهٔ آسیا، اروپا و آمریکا در معرض دید عموم قرار گرفته است. این سدان اسپرت الکتریکی پکیج منحصربه‌فردی است که عملکرد معمول پورشه را با قابلیت استفادهٔ روزانه ارائه می‌کند. رئیس هیئت‌مدیرهٔ پورشه آقای «اُلیور بلوم» طی رویداد رونمایی تایکان در برلین گفته است:

تایکان میراث ما را به آینده پیوند می‌دهد. این خودرو داستان موفقیت برند ما را به‌پیش می‌برد. برندی که 70 سال است مردم دنیا را مجذوب و هیجان‌زده کرده است. امروز نشانگر آغاز یک دورهٔ جدید است

 

استایل بیرونی با DNA پورشه

هرچند تایکان دورهٔ جدیدی را در طراحی پورشه نشان می‌دهد اما همچنان DNA یک پورشهٔ اصیل را حفظ کرده است. دماغهٔ خودرو عریض و تخت به نظر می‌رسد درحالی‌که در پروفیل جانبی آن با خط سقف اسپرت شیب‌دار، ستون C کشیده به سمت عقب و شانه‌های برجسته، کاملاً استایل یک پورشه به تصویر کشیده شده است. یکی از ویژگی‌های ظاهری خلاقانهٔ تایکان نیز نوشتهٔ شیشه‌ای PORSCHE است که با نوار چراغ عقب ادغام شده است.

تایکان 4,963 میلی‌متر طول و 1,966 میلی‌متر عرض (بدون احتساب آینه‌های جانبی) دارد و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2,900 میلی‌متر است. این یعنی سدان تمام الکتریکی پورشه تقریباً هم‌اندازهٔ تسلا مدل S است؛ اما سازندهٔ آلمانی ضریب آئرودینامیک تایکان را به تنها 0.22 رسانده است که بسیار قابل‌توجه بوده و تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف انرژی و افزایش برد خودرو خواهد داشت.

کابین منحصربه‌فرد با نمایشگرهای متعدد

با وجود نمایشگر انحصاری برای سرنشین کناری، کابین تایکان همچنان روی راننده تمرکز دارد. در بالاترین نقطهٔ داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی منحنی جای گرفته درحالی‌که یک صفحه‌نمایش 10.9 اینچی مرکزی و یک صفحه‌نمایش سفارشی سرنشین جلو نیز باهم ترکیب شده‌اند تا تمام اطلاعات موردنیاز را ارائه کنند. این نمایشگرها موجب شده کنترلرهای فیزیکی مثل دکمه‌ها بسیار کاهش پیدا کنند اما در عوض می‌توان از طریق لمس کردن یا با استفاده از سیستم کنترل صوتی که به فرمان «هی پورشه» پاسخ می‌دهد، قسمت‌های مختلف خودرو را کنترل کرد. تمام رابط‌های کاربری نیز کاملاً جدید بوده و برای تایکان طراحی شده‌اند.

پورشه در تایکان برای اولین بار کابین کاملاً بدون چرم را ارائه کرده است زیرا فضای داخلی این خودرو با استفاده از متریال بازیافتی نوآورانه ساخته شده است. پورشه همچنین در باطری‌های تایکان که در کف آن نصب شده‌اند شکاف‌هایی بنام «پارکینگ پا» ایجاد کرده است که موجب راحتی سرنشینان عقب می‌شود. این ویژگی همچنین امکان دستیابی به ارتفاع پایینی که برای خودروهای اسپرت معمول است را هم فراهم کرده است. در جلو و عقب این خودرو نیز دو صندوق بار وجود دارد که جلویی 81 لیتر و عقبی 366 لیتر ظرفیت دارد.

عملکرد عالی

تایکان در ابتدا فقط در دو نسخهٔ توربو و توربو S به بازار عرضه می‌شود اما اواخر سال آینده مدل کراس توریسمو نیز به‌عنوان اولین نسخهٔ مشتق‌شده به خانوادهٔ تایکان اضافه خواهد شد. هردو مدل توربو و توربو S در حالت عادی 625 اسب بخار قدرت دارند اما شباهت‌ها میان این دو مدل در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا در حالت اووربوست، خروجی قوای محرکهٔ مدل توربو به 680 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور می‌رسد درحالی‌که در این حالت مدل پرچم‌دار توربو S خروجی فوق‌العاده‌ای برابر با 761 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت؛ بنابراین تایکان یکی از قوی‌ترین محصولات حال حاضر پورشه محسوب می‌شود.

تایکان توربو با استفاده از لانچ کنترل ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا 96 کیلومتر در 3 ثانیه) می‌رسد درحالی‌که توربو S برای انجام این کار به تنها 2.8 ثانیه (صفر تا 96 در 2.6 ثانیه) زمان نیاز دارد. مدل توربو برای اینکه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت برسد به 10.6 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که توربو S این کار را ظرف 9.8 ثانیه انجام می‌دهد اما حداکثر سرعت هردو نسخه 260 کیلومتر بر ساعت است.

پورشه برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی تایکان یک پکیج باطری لیتیوم یونی 93.4 کیلووات ساعتی با معماری 800 ولتی در نظر گرفته است؛ بنابراین تایکان اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می‌شود که بجای استفاده از معماری 400 ولت که ولتاژ معمول خودروهای الکتریکی است، در آن از سیستم 800 ولتی استفاده شده است. این ولتاژ بالا مزیت بزرگی برای رانندگان به همراه خواهد داشت زیرا با استفاده از شبکه‌های شارژ توان بالای 270 کیلوواتی می‌توان باطری‌ها را برای پیمودن صد کیلومتر تنها ظرف 5 دقیقه شارژ کرد. با این شارژرها همچنین از 5 تا 80 درصد از باطری‌ها ظرف 22 دقیقه شارژ می‌شوند.

با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلواتی DC نیز می‌توان ظرف 36 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باطری‌ها را شارژ کرد. علاوه بر این، هرچند حداکثر ظرفیت شارژ تایکان 270 کیلووات است اما خریداران می‌توانند خودروی خود را از طریق پریزهای برق خانگی 240 ولتی با شارژرهای 9.6 کیلوواتی به‌راحتی شارژ کنند. البته در این صورت برای شارژ کامل باطری‌ها باید یازده ساعت صبر کرد. طبق اعلام پورشه، نسخهٔ توربو با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا حداکثر 450 کیلومتر را طی کند درحالی‌که بُرد توربو S حداکثر به 412 کیلومتر می‌رسد.

گیربکس دو سرعتهٔ نوآورانه

هردو نسخهٔ توربو و توربو S تایکان به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک را ایجاد کرده‌اند اما یکی از نوآوری‌های قابل‌توجه تایکان گیربکس دو سرعتهٔ آن است که توسط خود پورشه توسعه پیدا کرده و روی محور عقب نصب شده است. در این گیربکس دندهٔ اول شتاب بیشتری را در هنگام شروع حرکت فراهم می‌کند درحالی‌که دندهٔ دوم با ضریب بلندتر روی بهره‌وری بالا و ذخیرهٔ انرژی تمرکز دارد و در سرعت‌های بالا درگیر می‌شود.

سیستم شاسی پیشرفته

پورشه برای شاسی تایکان از یک سیستم شبکهٔ کنترل مرکزی استفاده کرده است که تمامی سیستم‌های مربوط به شاسی را تجزیه‌وتحلیل و هماهنگ‌سازی می‌کند. ازجملهٔ این سیستم‌ها می‌توان به سیستم تعلیق تطبیقی با مدیریت تعلیق فعال پورشه و کنترل الکترونیکی کمک‌فنرها، سیستم سفارشی کنترل پویایی اسپرت شاسی پورشه و سیستم تثبیت‌کنندهٔ الکترومیکانیکی با سیستم کنترل بُرداری گشتاور پورشه اشاره کرد. در تایکان چهار حالت رانندگی مختلف شامل بُرد، معمولی، اسپرت و اسپرت پلاس وجود دارد اما علاوه بر این، حالتی بنام شخصی هم در خودرو تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توان سیستم‌ها را به‌صورت مجزا و طبق نیاز و سلیقه تنظیم کرد.

توان سیستم بازیابی انرژی ترمزهای تایکان نیز به میران قابل‌توجهی بیشتر از رقبا است به‌گونه‌ای که آزمایش‌های رانندگی نشان داده‌اند تقریباً 90 درصد از ترمز گیری‌های روزمره توسط موتورهای الکتریکی صورت می‌گیرد بدون اینکه ترمزهای معمولی چرخ‌ها فعال شوند. پورشه تایکان توربو در آلمان با قیمت پایهٔ 152,136 یورو و توربو S با قیمت 185,456 یورو عرضه می‌شود درحالی‌که آمریکایی‌ها برای خرید این سدان الکتریکی به ترتیب باید 153,310 دلار و 187,610 دلار بپردازند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

49 دیدگاه

    1. ناشناش
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      در اصل باید اینو در نظر بگیرید که با پنج دقیقه شارژ میشه صد کیلومتر رفت

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (862 دیدگاه) ,

      برد کم قیمت بالا و نداشتن مدلهای پایه و ارزون.به هیچ عنوان حریف تسلا نمیشه.

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1768 دیدگاه) ,

        مدل پایه داره
        ی مدت دیگه معرفی میشه و پورشه گفته بردشون با توربو و توربو اس تفاوت نمیکنه
        احتمالا قیمتشون هم حدود ۱۰۰ هزارتا باشه
        .
        دلیل قیمت بالاش هم مشخصه علاوه بر پیشرانه و انتقال قدرت برتر
        “هیچ سدان اسپرتی نداریم که انقدر تکنولوژی روی شاسی و تعلیقش سوار شده باشه ” تایکان از نظر دینامیکی هندلینگ قطعا برتر از هر خودروی الکتریکی دیگه ای هستش
        .
        از نظر نحوه ی ساخت و توسعه و ویژگی های یک سدان لوکس برتری کامل داره
        فقط طراحی داخلیش رو مقایسه کن
        این ماشین ۶ میلیون کیلومتر تست پیش تولید رفته تا قابلیت اطمینانش تضمین بشه
        .
        اینکه میگی هیچ شانسی نداره ….
        باید بگم ۳۰ هزار نفر قبل از اینکه تایکان رو ببینن پیش ثبت نام کردن
        تا سال آینده همه تولیدات تایکان فروش رفته

        پاسخ
    3. King 918
      سوابق: (2455 دیدگاه) ,

      خدارو شکر دیگه لازم نیست بیاییم بگیم بابا چراغ عقبش پوشش داره نسخه اصلی نیست ……..
      اما خود ماشین فوق العاده ست اگه آرم برند رو بپوشونی کاملا میشه تشخیص داد که این یه پورشه ست توانش هم عالی به نظر میرسه بردش حرف نداره استفاده از متریال بازیافتی ایده بسیار خوبی بود قیمت خودرو هم پایین آورده در کل تبریک میگم به پورشه فروش بالای این محصول کمک کنه به ساخت جانشین ۹۱۸ ،😍😍

      پاسخ
    4. mehran911
      سوابق: (1768 دیدگاه) ,

      پارسال در جریان تستی که در سیلوراستون انجام دادن رئیس بخش توسعه ی تایکان به همین موضوع اشاره کرد
      دوتا نکته در مورد باتری تایکان وجود داره
      اولین و مهمترین موضوع که پورشه اسمش رو گذاشته foot garages
      به این نکته اشاره میکنه که در همه ی خودروهای الکتریکی سیستم باتری تا زیر پای سرنشین های عقب امتداد پیدا میکنه که باعث عدم راحتی سرنشین های عقب در مسافت های طولانی میشه ( فکر کنید در صندلی عقب زانو هاتون زیاد بیاد بالا ) پورشه برای توسعه تایکان به عنوان یک خودروی لوکس باید این مشکل رو حل می کرد که برای اینکار تصمیم گرفت باتری رو تا پای راننده محدود کنه تا سرنشین عقب راحتتر باشه
      حالا اینکار مشکل این رو داره که ظرفیت باتری کمی کاهش پیدا میکنه
      نکته و چالش مهمی که با این کار به وجود میومد حفظ نسبت 50:50 در خودرو بود که مهندسین پورشه تونستن اون رو به عدد عالی ۵۱:۴۹ برسونن
      .
      نکته ای که در تست سیلوراستون بهش اشاره کردن وزن خودرو بود که به عنوان سدان اسپرت باید بهش توجه بشه
      .
      در بدترین حالت ممکن همه ی مردم بعد از ۴۵۰ کیلومتر رانندگی به ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت استراحت احتیاج دارن که این زمان برای شارژ کافیه

      پاسخ
      1. Bayerische Motoren Werke
        سوابق: (821 دیدگاه) ,

        حاج مهران ارادت
        واقعا مهندساشون تا کجا تصوراتشونو پیش بردن که در نظر گرفتن باطری از راحتی فضای عقب کم میکنه و هم به صورت همزمان 50 50 بودن توازن وزن رو رعایت کردن. دمشون گرم.
        به قول یکی از کاربران این سایت (( اگه اشتباه نکنم آرچی خان)) خودروسازی فقط پورشه و فراری.
        بی ادعا داره پر ادعاگران رو از پنجره پرت میکنه بیرون.

        پاسخ
      2. mehran911
        سوابق: (1768 دیدگاه) ,

        عزیز دلی دانیال جان ❤
        دقیقا
        مهمترین خودروی حال حاضر پورشه است شخصا خیلی بهش امیدوارم خیلی
        الیور بلوم گفته بود مسیر پورشه از تسلا جداست و ما کار خودمون رو خواهیم کرد و گفته بود تسلا برای ما سنگ محک این کلاس نیست
        .
        چیزی رو که در مدل تایکان خیلی دوست دارم اینه که با وجود طراحی خارجی نوآورانه اش تمام خصوصیات ی خودروی لوکس اسپرت رو داره
        با اینکه شتاب در خودروی اسپرت اهمیت ویژه ای داره اما پورشه بیشترین تمرکزش رو روی تکرار پذیری این شتاب گیری قرار داده.
        .
        تایکان بر خلاف تمام خودروهای الکتریکی دیگه ۲۶ بار بدون وقفه شتابگیری ۰ تا ۲۰۰ رو انجام میده
        یا درسته برد خودرو اهمیت داره اما اگر سرنشین های عقب آسایش کافی رو نداشته باشن اندازه ی باتری رو تا حد معقولی محدود میکنه تا اولویت های مهم یک خودروی لوکس فدا نشه
        .
        یا به عنوان مثال میاد از انتقال قدرت ۲ سرعته استفاده میکنه تا شتاب گیری ثانویه رو که یک ضعف در خودروهای الکتریکی هستش رو جبران میکنه تا با اینکار علاوه بر بهبود شتاب ثانویه در استفاده از انرژی در سرعت های بالا هم صرفه جویی نکنه
        ( به همین خاطر پورشه میگه بیشتر از هر خودروی الکتریکی میتونید در بزرگراه با اون رانندگی کنید )
        .
        پورشه تایکان رو برای موفقیت در تمام زمینه ها توسعه داد با وجود اینکه در قله رقابت خواهد اما همه چیز قربانی اعداد و ارقام نشده به همین خاطر پورشه در تایکان به معنای واقعی کلمه “خودروی” بهتری نسبت به رقبا توسعه داد
        به همین خاطر با وجود اینکه الیور بلوم بارها تسلا رو تحسین کرده اما گفته تسلا در این مسیر برای ما سنگ محک نیست

        پاسخ
        1. Bayerische Motoren Werke
          سوابق: (821 دیدگاه) ,

          درود مهران عزیز بابت توضیحات کامل
          ی سوال که دارم اینکه گفتی مدل ارزان تر از مدل توربوS و توربو تو راهه.
          میخوام بدونم که اگر قرار باشه مدل پایه تر عرضه بشه امکانش هست بردی بالاتر از 450 کیلومتر داشته باشه ؟؟؟ بخاطر این میگم که اگر اشتباه نکنم مدل پایه تر احتمالا پرفورمنس پایین تری داره پس بیشتر روی شهری بودن و کاربردی تر بودن تمرکز داره و این دلیل میشه برای داشتن برد بالاتر از 500 کیلومتر؟!؟!؟؟؟!؟

        2. Bayerische Motoren Werke
          سوابق: (821 دیدگاه) ,

          آقا مهران شرمنده من کامنت های بالایی رو ندیده بودم.
          جوابم تو کامنت های بالایی هست.

        3. مانی
          سوابق: (1427 دیدگاه) ,

          اصلا مقایسه این با تسلا اشتباه هست،پورشه از همه لحاظ سرتره فقط بردش
          یخورده کمتره و اینکه طبیعی هست چنین پورشه یی خیلی‌ گرونتر از تسلا اس باشه
          فقط مهران جون یه سوال دارم امیدوارم راجع بهش اطلاعات داشته باشی‌ که توضیح بدی
          فکر می‌کنم تکنولوژی موتور تسلا با پورشه و کلا باقی‌ برقی‌ها فرق داره
          میدونی‌ قضیه چیه؟

    5. Me
      سوابق: (59 دیدگاه) ,

      هامبورگ تا برلین ۳۰۰ کیلومتره.لندن تامنچستر ۲۱۱ کیلومتر.شما کجا میخای بری که ۴۰۰ کیلومتر برات کمه؟اصفهان چالوس؟ تهران بندرعباس؟نکنه میخای با یه شارژ بری دوهزار ۳ هزار جوج بزنی برگردی؟
      بنظر من تسلا یکم تو ظرفیت باتری دست و دلبازی کرده نباید با بقیه مقایسه ش کرد

      پاسخ
    6. محمد
      سوابق: (1428 دیدگاه) ,

      همه چیز در حد بینهایت فوق العاده است
      اما شاید بشه اینجوری گفت که بجز شارژ باتریها
      که اونم دست پورشه نیست تقریبا
      امیدوارم زودتر تکنولوژی باتریهای سریع شارژ شونده صنعتی بشه

      پاسخ
    7. آرین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      این یک برد معقول هستش، چون تو اروپا و آمریکا با خودرو سواری از شمال تا جنوب کشور رو یک روزه طی نمیکنند. برد بیش از 400 کیلومتر نیازهای تمام استفاده کنندگان رو تامین میکنه.

      پاسخ
  1. Amir.ferrari
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    خدایا جذابیت وارد میشود،با اینکه شخصا هیچ گونه علاقه ای به خودروهای الکتریکی ندارم اما برای پورشه خوشحالم، باید یکی باشه یاد تسلا بده چجور ماشین بسازه، کی بهتر از پورشه واسه اینکار…

    پاسخ
    1. doubt
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      دقیقا اومدم همچین کامنتی بذارم که دیدم تو زحمتشو کشیدی. این فقط فک کنم بتونه علاقه مندم کنه به الکتریکیا. عجب شازده ایه خدایی جوووون!!

      پاسخ
  2. ارش
    سوابق: (834 دیدگاه) ,

    هفته ای که گذشت هفته شگفتی ها بود اون از بوگاتی که رکورد شکنی کرد و عدد شگفت انگیز ۴۹۰ کیلومتر رو ثبت کرد اینم از پورشه که یک ماشین خارق العاده رو ساخته ۷۶۱ اسب بخار بر ای یک سدان هم قدرت پاگانی هیورا و فراری f12 و بیشتر از لامبورگینی آوانتادور . گروه فولکس واگن سنگ تمام گذاشته!!😎😎👌🏻👍👏👏

    پاسخ
  3. R
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    خوشمان آمد مثل پانامرا
    مثل اینکه یه طراح استخدام کرده تا نمای جلویی و چراغای قورباغه ای رو تغییر بدن بالاخره

    پاسخ
  4. ایمان
    سوابق: (1764 دیدگاه) ,

    زیبا ترین ماشین تمام الکتریکی حال حاضر دنیا 😍😍
    نمای داخل که دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره
    تبریک به پورشه و طرفدارانش
    💙 Porsche 💙

    پاسخ
  5. Achtung
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    به این میگن خودروی الکتریکی درست و حسابی . مدلهای تسلا مخصوصن به خاطر طراحی اتاقشون دلسرد کننده بودن ولی الان ثابت شد الکتریکیها میتونن عالی باشن

    پاسخ
  6. مهزیار
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    شاید در نگاه اول به زیبایی تسلا مدل اس نباشه ولی به نظر من یه پورشه واقعیه که خیلی حرفها داره برای گفتن

    پاسخ
    1. doubt
      سوابق: (204 دیدگاه) ,

      در نگاه اول چی نباشه؟ قصد بی احترامی ندارم ولی خدایی از رو تعصب میگی یا واقعا نظرت اینه که تسلا اس ازین خوشگلتره؟

      پاسخ
      1. OMID
        سوابق: (911 دیدگاه) ,

        آخه این چیه قیافش
        مدل ای هر چی باشه لاقل‌جلوش بهتره از این

        پاسخ
      2. مهزیار
        سوابق: (319 دیدگاه) ,

        مطمئنا همونطور که گفتم در نگاه اول حضم طراحی تسلا راحتتر از این هست و نگاهش باشکوهتره…

        پاسخ
  7. Elmiraj
    سوابق: (1048 دیدگاه) ,

    زیباترین محصول پورشه تا به امروزه…
    .
    امیدوارم هرچه زودتر به بازار بیاد و موتورترند یک Head 2 Head جذاب بین تایکان turbo S و Model S P100d برگزار کنه .
    .
    .
    مبارک خریداراش…

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (1048 دیدگاه) ,

      و حالا مقایسه ای کامل :
      .
      Tesla model S p100d
      سال ورود به بازار آگوست ۲۰۱۶
      قدرت ۷۶۲ اسب بخار
      گشتاور ۱۰۷۶ نیوتون متر
      بُرد ۵۰۷ کیلومتر
      وزن ۲۲۵۰ کیلوگرم
      ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت
      سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
      شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ ثانیه
      شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه
      تایم یک چهارم مایل ۱۰.۴ ثانیه
      زمان شارژ از صفر تا صد درصد ۲۷ دقیقه
      قیمت پایه ۱۰۴۰۰۰ دلار
      امتیاز ایمنی از Euro Ncap پنج ستاره
      مسافت قابل پیمایش با پنج دقیقه شارژ ۱۱۲ کیلومتر
      .
      .
      .
      Porsche taycan turbo S
      سال ورود به بازار ۲۰۲۰
      قدرت ۷۶۱ اسب بخار
      گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متر
      بُرد ۴۱۲ کیلومتر
      وزن ۲۰۹۵ کیلوگرم
      ظرفیت باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعت
      سقف سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت
      شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۸ ثانیه
      شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر ۹.۸ ثانیه
      تایم یک چهارم مایل ۱۰.۸ ثانیه
      زمان شارژ از صفر تا صد درصد نامعلوم
      قیمت پایه ۱۸۶۴۵۰ دلار
      امتیاز ایمنی از Euro Ncap نامعلوم
      مسافت قابل پیمایش با پنج دقیقه شارژ ۱۰۰ کیلومتر

      پاسخ
  8. تورج
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    تسلا در زمان ورودش به بازار به یک گیم چنجر و محصولی به شدت انقلابی در تاریخ خودروسازی جهان بدل شد به گونه ای که بسیاری اعتقاد داشتند تسلا این خودروساز نوپا به تنهایی خط مشی آینده جهان خودروسازی را ترسیم میکند که تا حدودی هم به حقیقت پیوست. اما تمام چیزی که تسلا به ما پیشکش داشت یک پکیج فوق کامل از تکنولوژی بود مثل کاری که شاید بشه گفت اپل با مدل آیفون در جهان تکنولوژی کرد. اما نکته ای که کمتر کسی متوجهش میشه اینه که یک خودروساز علی الخصوص خودروسازی که مدعی پیشگامی در جهان موتور اسپرت هست به پارامتر ها و ویژگی های فراتر از اعداد و ارقام روی کاغذ احتیاج داره به چیزی به نام روح هویت هیجان حس عشق و نیاز از جانب مشتری و مساِئلی که در تخصص یک خودروساز واقعی و نه صرفا یک پیشگام تکنولوژی هست. تسلا هیچوقت خودروی هیجان و پیست نبوده و رانندگی انگیجینگ یا درگیر کننده رو نتونسته ارائه بده. تسلا حتی در بخش تکنولوژی هم با مشکل اوور هیت یا داغ شدن بیش از اندازه باتری ها مواجه بوده و هست بطوری که همون مود لودیکروز یا دیوانه تاثیرات منفی شگرفی روی عملکرد باتری ها و موتور میزاره به نحوی که شما مجبور هستید بعد از دو بار شتابگیری یه استراحت چند ساعته به باتری ها بدین تا به دمای طبیعی برگردند. در صورتی که پورشه اعلام کرده شما تا هر چقدر که بخواید میتونید با تایکان لانچ کنید بدون نگرانی از داغ شدن بیش از حد باتری ها که 28 بارش فقط توسط نشریه اینساید ای وی تست شده. و موارد بسیاری که از حوصله این کامنت به دوره

    پاسخ
  9. MAHDI
    سوابق: (3371 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی زیباست. مخصوصا در رنگ سفیدش که خیلی خیلی جذاب تر جلوه میکنه.بعد رنگ سفید رنگ مشکی رو بیشتر دوست دارم.
    ((خدارو شکر که تایکان معرفی شدچون از بس گفتیم بابا چراغ های عقب استتار شده اما بعدش بازم میگفتن چرا چراغ ها اینقدر بزرگ هستن))
    یکی از زیباترین خودروهاست!!!!!

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (261 دیدگاه) ,

      فکر نمیکنم چنین چیزی باشه
      درسته که تسلا سابقه ای مثل این برندها رو نداره اما واقعا قوانین بازی رو تغییر داد و الان یک بازیگر جدی هست
      یادمه همین خودروساز های آلمانی چندین سال در حال بحث کردن بودن که سیستم برقی خودروها رو به 48 ولت تغییر بدن و اخر هم به توافق نرسیدن
      اما با ورود تسلا فهمیدن که هرچه در چنته دارن باید رو کنن

      پاسخ
  10. car lover
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    turbo??مگه تنفس طبیعیه؟؟
    بعدم مگه قرار نبود زیر 100 هزار تا قیمت بخوره؟ خیال کردن کوروتن ی قیمت بگن بعد بتونن با همون قیمت عرضش کنن؟؟
    بعدم سدان SP100D با قیمت کمتر داره شتاب 2.8 میده چیجوری گورش کنده شد؟؟ واقعا جای سواله

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1768 دیدگاه) ,

      توربو کلا ی اسم تجاری روی تایکان هستش که سطحش رو نسبت به مدل های دیگه نشون میده
      اینا توربو و توربو اس هستن در آینده مدل های ارزونتر احتمالا حدود ۱۰۰ هزارتا با اسامی دیگه تولید خواهد شد که میزان بردشون با مدل های توربو و توربو اس تفاوتی نداره

      پاسخ
  11. - A M I R -
    سوابق: (598 دیدگاه) ,

    خیلی برام جالبه که نسخه تولیدی شباهت خیلی زیادی با نسخه کانسپت داره ، واقعا باشکوهه

    پاسخ
  12. Omid622
    سوابق: (651 دیدگاه) ,

    بردش میشد بالای ۶۰۰ کیلومتر باشه
    و قیمتش یکم زیاده
    پورش در بقیه موارد عالی کار کرده
    و بی نظیر هستش نمای خارجی و داخلی ماشین

    پاسخ
  13. Javadwest
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    خداوکیلی داخل کابین اینو با تسلا مقایسه کنید!
    اصلا قابل مقایسه نیست

    پاسخ
  14. Javadwest
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    خداوکیلی کابین اینو باتسلا مقایسه کنید!
    اصلا قابل مقایسه نیست

    پاسخ
  15. Saied
    سوابق: (1265 دیدگاه) ,

    فکر نکنم دیگه از این بهتر تا ۱۰ سال دیگه تولید بشه

    پاسخ
  16. Amir evolution
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    با تووووپ پر امده… قدرت زیادیه واسه یه ماشین برقی… جواب دندان شکن ب مدل S… آوررین
    پلتفرم باحالی داره…. یه چیزی بین پانامرا و 911
    ولی تسلا آرام نمی‌گیرد…

    پاسخ
  17. بهراد
    سوابق: (312 دیدگاه) ,

    همه ی برگ برنده هارو جمع کرده یه جا و سعی کرده تنفر افراد از پورشه 911 رو با طراحی دوباره چراغ ها جبران کنه.
    کاش مثل پروتوتایپ ستون B نداشت.طراحیشو خوب انجام داده هم جلوش هم عقبش،جلو ورودی هوارو مخفی تر کرده و عقب جای خالی خروجی اگزوز رو با دیفیوزر خوب پر کرده. اصالت برند هم حفظ شده.
    دستمریزاد.
    فردا پس فردا خارجیایی که با ماشینشون ایران میومدن هم دیگه نمیان، کودوم جایگاه شارژ تو ایران هست؟شاید برای زنده شدن نوستالوژی یه روزی اومدن سوار سلطان و سردار ها شدن (شوخی)

    پاسخ
  18. پویا
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا وقتی تقریبا اقبال عمومی نسبت به شاسی بلند ها بیشتره و شرکت ها دارن میرن ب سمت تولید شاسی بلند چرا تقریبا همه ماشین های الکتریکی سدان شدن؟! ب غیر دو سه موردی ک هستن تقریبا همه دیگه سدان هستن.
    در ضمن انقدر بدم میاد از صفحه لمسی دوم و سوم!! خودرو باید یدونه صحفه داشته باشه بعد دکمه های فیزیکی موجود باشن.اینطوری درسته مدرن ب نطر میاد ولی ب خدا حواس راننده پرت میشه!

    پاسخ
  19. Khosrow
    سوابق: (1305 دیدگاه) ,

    زیباترین پورشه / اسم تسلا رو کنار این اوردن کاربچه هاست / عکس 21 – مرگ بر ادعا ..

    پاسخ
  20. حسین
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    تو زیبایی و کیفیفت و فناوری و خلاصه همه چیزیش که دیگه پورشه شکی باقی نذاشته من فقط میتونم بگم من میخوامش… (ای کاش)

    پاسخ
  21. Archi KHAN
    سوابق: (2027 دیدگاه) ,

    ولله که با این معرفی ، خیلی ها ماست شون را کیسه کردن 🙂

    “” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “”

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.