معرفی نسل جدید پورشه 911 کابریولت
معرفی نسل جدید پورشه 911 کابریولت

معرفی نسل جدید پورشه 911 کابریولت

کمتر از دو ماه پس از معرفی نسل جدید پورشه 911 در نمایشگاه لس‌آنجلس، حالا سازندهٔ آلمانی نسخهٔ کابریولت این خودرو را هم معرفی کرده است. این اسپرت روباز به یک سقف پارچه‌ای اتوماتیک با ساختاری سبک‌وزن مجهز شده که به‌منظور جلوگیری از باد شدن سقف در سرعت‌های بالا، در درون آن از منیزیم استفاده شده است. این سقف همچنین از یک پنجرهٔ عقب شیشه‌ای یکپارچه هم برخوردار است. این سقف با استفاده از سیستم هیدرولیکی جدید، سریع‌تر از قبل باز و بسته می‌شود. این فرایند در 911 جدید حدود دوازده ثانیه طول می‌کشد و می‌توان تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت سقف را باز یا بسته کرد.

نسل جدید 911 کابریولت در ابتدا صرفاً در مدل‌های کاررا S و کاررا 4S ارائه می‌شود. این مدل‌ها به پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز هستند که 450 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور در مدل کاررا S توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که خودرو را ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسانده و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند. مدل کاررا 4S اما که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، ظرف 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


استحکام ساختار نسل جدید 911 کابریولت بیشتر از قبل شده و برای اولین بار امکان سفارش سیستم مدیریت تعلیق پورشه هم برای آن وجود دارد. با سفارش این سیستم، آنتی‌رول بارها سفت‌تر شده و ارتفاع خودرو یک سانتیمتر کاهش پیدا می‌کند. به گفتهٔ پورشه، این تغییرات روی جاده‌ها احساس بهتری به خودرو بخشیده و توزیع وزن را نیز بهبود می‌بخشد. سازندهٔ آلمانی همچنین ادعا کرده که 911 کابریولت جدید به لطف این ویژگی‌ها، خودروی بهتری برای رانندگی خواهد بود.


911 کابریولت در ظاهر تا حد زیادی با نسخهٔ کوپه یکسان است و بنابراین همان رویهٔ تکاملی در اینجا هم دیده می‌شود؛ اما نسخهٔ کابریولت از رینگ‌های شیکی برخوردار است که در جلو 20 اینچی و در عقب 21 اینچی هستند. ظاهر آشنا در کابین هم ادامه پیدا کرده است و برای خودرو یک صفحه آمپر ترکیبی دیجیتالی-آنالوگ به همراه یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی 10.9 اینچی در نظر گرفته شده است. در اینجا تنها تفاوت میان نسخهٔ کوپه و کابریولت وجود کنترلر اختصاصی برای باز و بسته کردن سقف است.

911 کابریولت جدید مدل 2020 از اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد اما پورشه هم‌اکنون سفارشات خرید آن‌را می‌پذیرد. قیمت این ماشین در ایالات‌متحده از 126,100 دلار برای مدل کاررا S کابریولت و 133,400 برای کاررا 4S کابریولت آغاز می‌شود که افزایش قیمت 9 هزار دلاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. انتظار می‌رود تحویل 911 کابریولت جدید به خریداران از اواخر تابستان آینده آغاز شود.

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. مهدی911turbos
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    با اختلاف بهترین ماشین تاریخ پورشه 911 هستش

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (946 دیدگاه) ,

      خیلی خیلی زیبا شده

      قابل توجه کسایی که می گفتن ( نشده )

      پاسخ
    2. Car Lover
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      واقعا عالی!
      بیست
      ب شخصه از نسخه کوپش بیشتر دوسش دارم

      پاسخ
  2. King918
    سوابق: (2425 دیدگاه) ,

    چقدر بی رحمانه زیبایی چقدر بی اندازه میخوامت چقدر بی انتها جذابی چقدر بی ریا در اوجی چقدر چقدر چقدر چقدر ……
    😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢

    پاسخ
  3. mehran911
    سوابق: (1670 دیدگاه) ,

    خب طبق معمول با انبوهی از تکنولوژی های روز معرفی شد
    تنها خودروسازی که میتونه با این دقت و زیبایی و مهندسی شیشه ی عقب رو در سیستم سقف متحرک جای بده پورشه است …
    یادمه پورشه برای ساخت سیستم سقف مدل تارگا مدت زمان زیادی رو صرف کرد تا یکی از پیشرفته ترین سقف های متحرک جهان رو تولید کنه
    .
    پورشه سالها تحت همکاری برند CTS Fahrzeug-Dachsysteme که زیر مجموعه پورشه بودبرای خودروسازهای مختلف سیستم سقف متحرک تولید می کرد
    سیستم سقف کادیلاک XLR ویا فراری F430 یا شورولت کوروت و مرسدس SLK کار این شرکت زیر مجموعه پورشه بود که البته سال ۲۰۰۴ پورشه این شرکت رو با قیمت خوب ۴۷۰ میلیون دلار به مگنا فروخت
    .
    نا گفته نماند که همین الان هم پورشه قطعات پیچیده ی زیادی رو برای بسیاری از خودروسازها توسعه میده ‌…

    پاسخ
    1. King918
      سوابق: (2425 دیدگاه) ,

      مهران پس این پروژه پورشه ی مابین 911 و 91۸ قرار بود بیاد چی شد خبری نداری ؟؟

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1670 دیدگاه) ,

        محمد رضا جان
        صفحه ی یکی از افراد وابسته به پورشه تو اینستاگرام همین چند وقت پیش از کلید خوردن دوباره ۹۶۰ خبر داده بود
        اما فعلا خبری نیست
        حتی پیشرانه قبل از دیزل گیت ساخته شده بود و قبلا روی کیمن تست شده بود
        همین سه هفته پیش هم ی رندر دیگه ازش توسط ی طراح منتشر شد اما خبری از وایساخ به گوش نمیرسه اگر قرار باشه سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ ببینیمش باید تا چند ماه آینده خبری ازش به بیرون درز کنه
        البته پورشه در حال حاضر داره روی خودرویی شبیه به ۹۲۸ کار میکنه که در حال تسته و همچنین کاین کوپه
        خودم شدید پیگیر اخبارش هستم
        با توجه به اینکه پورشه ی پیشرانه V6 سطح بالا و یک پیشرانه ۸ سیلندر تخت تکنولوژیک در اختیار داشت باید زودتر دست بکار می شد اما فعلا ….
        با توجه به اینکه هایپرکار پورشه سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد احتمال این میرفت که شاهد ی سوپراسپرت سطح بالا باشیم

        پاسخ
        1. King918
          سوابق: (2425 دیدگاه) ,

          پس حالا حالا ها خبری نییس😟
          دمت دمادم سالار….
          👍

  4. Khosrow
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    جذاب کی بودی تو / زیباترین 911 تاریخ ..

    پاسخ
  5. net
    سوابق: (782 دیدگاه) ,

    عقبش کشیده نیست جالب نیست و مثل پانامرا قوص داره و شیب دار هست زشته=سقف فلزی تا شونده نداره جالب نیست=بی ام و سری ۸ کابریولت در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان هست

    پاسخ
  6. net
    سوابق: (782 دیدگاه) ,

    چرا در رینگهای ماشینهای اسپرت مثل پورشه فراری لمبورگینی و ….لنت ترمز زرد و قرمز هست و خیلی توذوق میزنه و در رینگ مشخصه رنگ قرمز و زرد لنت ترمز = اگر لنت ترمز در رینگ رو رنگ مشکی میکردن تا مشخص نباشه قشنگتر میشد مثل همین پورشه که در رینگش لنت ترمز قرمز و زرد هست جالب نیست

    پاسخ
  7. Muty
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    پر و بالت سیاه رنگ و قشنگ …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.