پورشه

معرفی نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 با خط‌ونشان کشیدن در نوربرگ‌رینگ!

با یکی از موردانتظارترین خودروهای اسپرت سال، نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 آشنا شوید چراکه پورشه سرانجام پس از سال‌ها آزمایش پروتوتایپ‌های استتار شده در پیست‌ها و جاده‌های عمومی، GT3 نسل ۹۹۲ را رسماً معرفی کرده است. ابتدا به سراغ اعداد و ارقام برویم. پورشه ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۲ به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که تا حداکثر ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این ماشین به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK عرضه می‌شود اما خریداران همچنان می‌توانند گیربکس شش سرعتهٔ دستی را هم سفارش دهند. GT3 جدید با گیربکس دوکلاچه ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت (صفرتاصد ۳.۴ ثانیه) می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. مدل‌هایی که به گیربکس دستی مجهز باشند برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز خواهند داشت (صفرتاصد ۳.۹ ثانیه) اما حداکثر سرعت آن‌ها کمی بیشتر بوده و به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پیشرانهٔ ۴ لیتری GT3 جدید تقریباً مشابه همان موتور مورداستفاده در مدل مسابقه‌ای جدید ۹۱۱ GT3 Cup است که پاسخ بسیار تیزی به پدال گاز می‌دهد. این پیشرانه در اصل نسخه‌ای توسعه‌یافته از موتور مدل تولید محدود ۹۱۱ اسپیداستر ۲۰۱۹ است که حالا به پیستون‌های جدید و سیستم روغن‌کاری کارتل خشک مجهز شده است. گیربکس PDK نیز به‌طور خاص برای GT3 مهندسی و تنظیم شده است.

خبر بشدت قابل‌توجه در مورد نسل جدید ۹۱۱ GT3 این است که این خودرو در آزمایشات نهایی در نوربرگ‌رینگ، بیش از ۱۷ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی خود بوده است. GT3 جدید در مسیر کامل ۲۰.۸ کیلومتری این پیست تایم ۶ دقیقه و ۵۹.۹ ثانیه را به ثبت رسانده درحالی‌که تایم نسل قبلی در همین مسیر ۷ دقیقه و ۱۲.۷ ثانیه بود. این رکورد زیر ۷ دقیقه برای GT3 معمولی نشان می‌دهد که این نسل در پیست‌ها بسیار سریع خواهد بود. این لپ تایم با رانندگی رانندهٔ توسعهٔ پورشه «لارس کرن» و با لاستیک‌های جاده‌ای سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R به ثبت رسیده است.

برای سریع بودن در پیست، آئرودینامیک بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل GT3 جدید به بالهٔ قابل تنظیم جلو، رکاب‌های جانبی اختصاصی، دیفیوزر عقب بسیار بزرگ و بال عقب گردن قویی با قابلیت تنظیم دستی مجهز شده است. به گفتهٔ پورشه، کیت آئرودینامیک GT3 جدید حتی در حالت عادی تا ۵۰ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به نسل قبلی تولید می‌کند. هنگامی‌که این کیت در حالت پرفورمنس قرار گیرد یعنی حالتی که برای جاده‌های عمومی در نظر گرفته نشده، داون‌فورس تا حدود ۱۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که به‌واقع عدد دیوانه‌واری است.

یکی از برجسته‌ترین تغییرات GT3 جدید در زیر پوست آن رخ داده است زیرا به لطف استفاده از شاسی نسل ۹۹۲، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های جلو ۴۸ میلی‌متر بیشتر شده و همچنین برای اولین بار در محور جلوی خودرو از تعلیق دو جناقی استفاده شده است. این سیستم تعلیق جدید در جلو مواردی مثل پایداری در پیچ‌ها و کنترل روی ناهمواری‌های مسیر را بهبود می‌بخشد و فرمان گیری را دقیق‌تر می‌کند. در عقب خودرو اما همچنان از همان تعلیق چند اتصالی استفاده شده ولی بااین‌وجود به‌طورکلی هیچ‌کدام از قطعات سیستم تعلیق GT3 جدید با مدل‌های کاررای کنونی مشترک نیست.

به گفتهٔ پورشه، هرچند GT3 جدید روی پلت‌فرم بزرگ‌تر ۹۹۲ ساخته شده اما وزن آن تقریباً مشابه قبل است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و در نسخهٔ دوکلاچه ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن دارد. برای رسیدن به این مهم پورشه مجبور شده در بدنهٔ GT3 جدید از قطعات سبک‌وزن بیشتری نسبت به قبل استفاده کند. این قطعات شامل کاپوت، بال عقب و اسپویلر ثابت زیر بال عقب می‌شود که حالا از فیبر کربن تقویت‌شده با پلاستیک ساخته شده‌اند. علاوه بر این، در همهٔ پنجره‌ها هم از شیشه‌های سبک‌وزن عایق صدا استفاده شده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های نسل جدید ۹۱۱ GT3 می‌توان به انتخاب‌گر دندهٔ جدید گیربکس PDK با طراحی مشابه دسته‌دندهٔ دستی، یک نمایشگر پیست خاص GT3 در صفحه آمپر و غربیلک فرمان خاص GT3 با قطر ۳۶۰ میلی‌متر اشاره کرد که برای اولین بار به سوئیچ حالت‌های رانندگی مجهز شده است. خریداران همچنین می‌توانند صندلی‌های اسپرت با تنظیم ۱۸ جهته یا صندلی‌های تمام فیبر کربنی را هم سفارش دهند که دومی کاهش وزنی در حدود ۱۲ کیلوگرم را به دنبال دارد. انتظار می‌رود نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT3 از پاییز آینده با مدل ۲۰۲۲ در ایالات‌متحده عرضه شود.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه

  1. Saeed

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (745 ديدگاه)

    Just WOW

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۵
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      برو تو رو خدا سر به سر بلک سریز نزار

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۹
      1. Saeed

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (745 ديدگاه)

        نه GT3 نه GT3 RS نمیتونن رکورد بلک سریز رو بزنن
        اما GT2 RS می‌تونه خیلی خوب هم می‌تونه :))))))

        موافقم ۴۳
        مخالفم ۸
        1. mehran911

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1913 ديدگاه)

          سعید جان این رکورد برای GT3rs محال ممکن نیست
          تصاویر جاسوسی نشون میدن برای GT3rs اصلاحات زیادی حتی نسبت به همین نسل از GT3 برای ثبت رکورد بهتر صورت گرفته
          برای پورشه عمر مفید پیشرانه هم خیلی اهمیت داره بخاطر همین قطعات تیتانیومی بیشتری در این پیشرانه استفاده شد
          نسخه ی GT3 R سال ۲۰۱۹ معادل ۵۴۰ اسب قدرت داشت که میتونست در نسل جدید GT3 استفاده بشه
          حتی سال گذشته پورشه صرفا با پرینت سه بعدی پیستون های پیشرانه GT2rs حدود ۳۰ اسب قدرت بیشتر گرفت
          خلاصه دست پورشه بازه باید دید چه تصمیمی می گیره و نسل جدید Gt3rs چه عملکردی خواهد داشت
          حتی اگر موفق بشه رکورد GT2rs نسل قبل رو هم بزنه فوق العاده کار کرده

          موافقم ۲۵
          مخالفم ۱
      2. Reza ar

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (159 ديدگاه)

        این ماشینیه که هم برای پیسته و هم برای روزمره حتی تریم تورینگ هم قراره رونمایی کنن!!!ولی بلک سریز مناسب روزمره نیست وایستا تا gt2rs جدید بیاد تا با بلک سریز رقابت کنه!ولی این مدل gtr3جا داشت حداقل مثل اسپیدستر توان ۵۲۰یا۵۳۰اسبی داشته باشه!

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
    2. Reza

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1681 ديدگاه)

      This is awesome 👌💪❤️

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۵
  2. MOHAMMAD

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه تو پیست همه رو قورت میده

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۸
    1. Hadi

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      بالاخره سلطان پیست وارد میشود 💪
      خیلی خوبه هنوز از موتور عالی نسل قبل استفاده میکنه بزرگترین خوبیش همینه…
      حتی تصور رانندگی با گیربکس دستی یا این شاهکار لذت بخشه چه برسه به دنیای واقعی…
      با این اوصاف GT2RS هیولا خواهد بود ایول چه خبر خوبی بود…

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۸
  3. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    من که gt3 رو بیشتر از توربو s دوست دارم ، شاید قدرت و شتابش در حد توربو s نباشه اما در عوض موتور ۴ لیتری ۶ سیلندرش ردلاین ۹۰۰۰ rpm رو داره که واقعا بی نظیره و همچنین بر خلاف توربو s صدای خیلی زیباتر و قوی تری داره 👌

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۴
    1. یانکی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1273 ديدگاه)

      من که کلا از پورشه بدم میاد ولی صدای جی تی ۳ بی نظیره

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۹
  4. Sina10

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1452 ديدگاه)

    عجب هیولایی!!!!
    اگه GT2 RS بیاد دیگه چی میشه!!!!!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  5. مرسدس فن

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    هیولا وحشی آلمانی😍😍

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
  6. Farzad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1807 ديدگاه)

    پورشه = مهندسی ناب و بی نهایت آلمان

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۷
  7. ツSAMURAIツ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    با ۵۱۰ اسب رکورد برابری با لامبورگینی اونتادور SV ۷۱۰ اسبی داره…
    من مطمئنم GT2 RS رکورد نوربرگرینگ می‌شکنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۷
    1. Mahdi

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (149 ديدگاه)

      اونتادور رو با این مقایسه نکن این از نظر هیکل نصف اونتادور هم نمیشه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۸
      1. MOHAMMAD

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        نصف هیکل اون نمیشه ولی رکوردش یکیه
        اینجا فرق مهندسی معلوم میشه
        آلمان 🇩🇪🇩🇪🇩🇪😇

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۷
        1. [AMIN_TROFEO]

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2050 ديدگاه)

          صبر کن SVR بیاد…

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۱
        2. R

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (398 ديدگاه)

          برا چی یکیه؟ خودت جوابشو اول جملت دادی
          چرا بدون فکر حرف میزنید؟

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
        3. Mahdi

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (149 ديدگاه)

          اولن این نسل پورشه ۲۰۲۱ اونتادور مال ۲۰۱۱ هستش که ۱۰ سال فرق می کنه بعدش اونتادور هم خیلی از این سنگین تر و بزرگ تره تازه یه گیربکس تک کلاج داره

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۶
        4. Hamidreza

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1151 ديدگاه)

          اینجا فرق مهندسی معلوم میشه؟! حتی یه ثانیه فکر کنی میتونی بفهمی این ماشین مال امساله و آونتادور واسه ۱۰ سال پیش … مهندسی ناب؟ اون زمان هیچ آلمانی عی با آونتادور برابری نمیکرد …

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
    2. Reza

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1681 ديدگاه)

      اصلا چیزی به اسم اونتادور SV ۷۱۰ وجود نداره

      دوما اونتادور مال سال ۲۰۱۲ هستش. اصلا اگه نسخه SVJ هم مدنظرتون باشه باز این دوتا هرکدوم مال یه دنیای دیگه ای هستن و قابل قیاس نیستن
      اگه میخواین مقایسه کنین باید نسخه هوراکان STO رو با ۹۱۱ GT3 مقایسه کنید

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  8. SF90 STRADALE

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2951 ديدگاه)

    همیشه برام سوال بوده که چرا نسخه های پیست محور کمتر از نسخه های عادی در پیست رکوردزنی میکنن
    نگاهی به نسخه های پیست محور پورشه و فراری بندازین متوجه منظورم خواهید شد !!!!

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۳
  9. mehran911

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    شاهکار تمام عیار از صنعت خودروسازی آلمان
    هنر مهندسی یعنی بیای با موتور ۵۰۰ اسبی تایم زیر ۷ در نوربرگرینگ بزنی تمام تعلیق این ماشین با وسواس بسیار بسیار زیادی باز طراحی شده
    هر چه در مورد این ماشین بگم کمه واقعا فقط میشه گفت شاهکار به تمام معناست
    پورشه تا جایی که امکان داشته باشه زیر بار عدم تولید پیشرانه های درونسوز نخواهد رفت پروژه تولید سوخت مصنوعی با همکاری زیمنس خیلی جدی دنبال میشه هدف تولید ۱۳۰ هزار لیتر تا ۲۰۲۲ و ۵۵۰ میلیون لیتر سوخت سنتتیک تا ۲۰۲۶ هستش که در ابتدا در مسابقات کاررا کاپ و مراکز تجربه پورشه مورد استفاده قرار میگیره تا در نهایت بصورت عمومی عرضه بشه
    پیشرانه های نسل جدید GT3 هم برای استفاده از این سوخت باز تنظیم شدن

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۸
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2050 ديدگاه)

      SVR IS COMING…

      موافقم ۳
      مخالفم ۶
    2. Navid_bivaN

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      دنبال کامنتت میگشتم مهران

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  10. T.C.B.K

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ GT3RS…..

    قیمت پایه ۲۴۰ هزار دلار.

    قدرت ۵۱۰ اسب. گشتاور ۴۷۰ نیوتون بر متر

    شتاب ۰ تا ۱۰۰ = ۳.۹ ثانیه ( نسخه گیربکس دستی ) هرچند کارخونه گفته ۳.۷

    قیمت فول = ۳۰۰ هزار

    قدرت ۵۱۰ اسب. گشتاور ۴۷۰ نیوتون.

    شتاب ۰ تا ۱۰۰ = ۳.۴ ثانیه ( نسخه اتومات ) هرچند کارخونه گفته ۳.۲
    مدعی رکورد نوربرینگ.
    ۳۰۰ هزار دلار…. برای ۵۱۰ اسب قدرت…. ۴۷۰ تا گشتاور. 😑😑

    چی بگم.
    دوستانی که میگید به به. خداوکیلی به چی این میگید به به ؟ چون پورشه هست میگید به به ؟؟ یا چون تنفس طبیعی هست. اگه بحث بحث تنفس طبیعی باشه که ماشینی به پای لامبورگینی نمیرسه. من هیچ چیز جذابی در این خودرو نمیبینم که وادارم کنه اینو بخرم. اگه چیز جذابی داره بگید.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳۸
    1. پارسا

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (34 ديدگاه)

      اگر قیمت بزاره ۳۰۰ هزار کلا نمیارزه مگه چی داره خوب میری ۹۱۱ توربو اس میگیری ارزون تر

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
      1. T.C.B.K

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        بله اقای پارسا منم همینو میگم.

        با ۲۸۶ هزار دلار میری ۹۱۱ توربو اس میگیری خیلی بهتره. سریعتره جذاب تره

        کلا خیلی بهتر از اینه.

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۲
    2. پدر خودرو سازی جهان

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      رامین میشه لینک بفرستی در مورد اون قیمتی که گفتی؟( ٣٠٠ هزار دلار) باورم نمیشه آخه

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
    3. mahdi-abdi

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (287 ديدگاه)

      داداش این ماشین قابل درک همه نیست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۳
    4. OMID

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2044 ديدگاه)

      قیمت هنوز اعلام نشده ولی همه در حد ۱۷۰ هزار دلار تخمین زدن
      ۳۰۰ هزارتا رو از کجا اوردی
      خدایی اینجوری عدد و رقم و فکت رو هوا صادر نکنید

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۳
      1. T.C.B.K

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اقای امید لینک دادم.

        ولی هنوز سایت پدال منتشر نکرده.

        (قیمت ۲۴۰ هزار دلار)

        تازه کریس هریس تو تخت گاز برای GT2 Rs گفت قیمتش ۲۱۰ هزار پونده
        که کمی از GT3RS گرونتره. حالا نمیدونم منظورش از کمی چه قدره

        ولی هر ۱.۳۹ پوند میشه ۱ دلار.

        برای همین اگه ضرب کنیم میشه ۲۳۹ هزار دلار.

        کریس هریس گفت کمی این ماشین ( GT2 Rs ) از GT3 گرونتره.

        خب الان موضوع GT3 RS هست. غیر ممکنه این خودرو ۱۷۵ هزار دلار باشه.

        حالا اگه باشه. فقط رینگ پرفورمنسی این خودرو ۱۳ هزار دلار. و بکیچ بهبود کارایی اسپورت تر این خودرو ۴۵ هزار دلار قیمت داره. این یعنی ۵۸ هزار دلار

        طبق این آمار ( سایت زومیت و سایت های خارجی ) قیمتی بالغ بر ۲۳۰ هزار دلار خواهد داشت.

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۰
        1. OMID

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2044 ديدگاه)

          این gt3 هست نه gt3rs
          Gt3rs هنوز نیومده
          هرچند اختلاف قیمت gt2rs و gt3rs زیاده
          نسل قبل ۱۴۵ هزار دلار بود که حتی با افزایش زیاد هم باز ۱۶۰ یا ۱۷۰ هزارتا بیشتر نمیشه لطفاً فکت هوایی صادر نکن
          این ۱۷۰ هزارتا هم تخمین car and driver هست نه من

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        2. پدر خودرو سازی جهان

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (153 ديدگاه)

          رامین تو چرا پای حرفت نیستی؟
          اول گفتی نسخه فول ٣٠٠ هزار دلار، الان یهو هفتاد هزار دلار از روش برداشتی؟!

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
    5. 2646

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (235 ديدگاه)

      دوست عزیز
      جواب این سوال (چون پورشه هست میگید به به ؟؟) خیلی ساده است؛ چون به قول مهران، پورشه شاهکار تمام عیار از صنعت خودروسازی آلمان هست؛ البته من باهاش کمی مخالفم، به نظرم شاهکار کره زمین بهتره بهش بگیم.
      تا به حال هیچ برندی رو ندیدم که اندازه پورشه برای پرفورمنس ماشین هاش نوآوری و ابداعات فوق العاده داشته باشه؛ به طوری که حتی ماکان ۲ لیتری که یکی از ارزون ترین ماشین های پورشه است، تو بعضی بخش ها از پرچمدارهای بنز و بی ام و و آئودی پیشرفته تره.

      چند تا مثال ساده بزنم:
      ۱. پورشه تو ماکان برای سیستم تنفس موتور، اومده طرح Ram air ماشین های آمریکایی دهه ۷۰ رو ارتقا داده و کاری کرده که هوا حتی قبل از ورود به اینترکولر، در سردترین حالت ممکن باشه، در نتیجه این ماشین حتی زیر شدیدترین فشارها هم دمای هوای منیفولدش محسوس گرم نمیشه و مشکل کاهش توان نداره. همین طراحی باعث میشه ناک موتور کاهش داشته باشه و عمر موتور بالاتر بره،
      یکی هم مثل من منیفولد استوک ماکان ۳.۰ لیتری رو از دبی میاره، هواکش و فیلتر دوم موتور رو به کار میندازه، با یه جفت فیلتر K&N و تغییر جداول بوست و تنظیمات وست گیت توربو، حدود ۵۰ اسب تو دورهای میانی موتور رو تقویت می کنه.

      ۲. سیستم تعلیق پورشه بی نظیره. همه کمپانی ها افتخارشون اینه که سیستم تعلیق جلوشون دابل ویشبون هست، ماکان جفت اکسل اش با دابل ویشبون طراحی شده که علاوه بر نرم بودن، بیشترین شتاب جی رو هم می تونه تحمل کنه. در کنارش بالون های عقب و دمپرهای قابل تعلیق الکتریکی داره. این سیستم تعلیق رو فقط رو پرچمدارهای بنز و بی ام و و آئودی (S-class، ۷series و …) میشه دید. بی نظیره واقعا …

      ۳. سیستم انتقال قدرت awd پورشه که بهش Porsche Traction Management میگن هم نسبت به X-drive و ۴Matic خیلی جلوتره و واقعا تاثیراتش محسوس هست. کسانی که رانندگی حرفه ای یاد می گیرن، یکی از اولین درس هاشون بحث انتقال وزن هست که برای پیچیدن درست، ترمزگیری درست، لایی کشیدن و … خیلی مهم؛ PTM خودش این کار رو توی پیچ، ترمز و … با بهترین حالت انجام میده، در نتیجه مبتدی ترین راننده پشت ماکان به اندازه یه راننده حرفه ای پشت BMW X4 تو پیچ سریعه.
      تو ماکان کمبر، کستر و توء اکسل عقب رو دستکاری کردیم که شبیه ماشین های مخصوص اسلالوم پایداری ماشین بیشتر بشه، بالافاصله بعد از روشن شدن، پمپ باد ماشین روشن شد، بالون عقب سمت راننده رو پر کرد تا ارتفاع ماشین بیاد بالا که زاویه چرخ رو اصلاح کنه. من که ندیده بودم چنین سنسورها، سیستم مدیریت و سرعت واکنشی؛ خود جلوبندی سازی که باهاش کار می کردم، بعدها بهم گفت این تکنولوژی رو فقط روی mercedes benz s550 amg 4matic دیده تو ایران (یعنی هیچ ماشینی تو ایران این تکنولوژی یه محصول پایه پورشه رو نداره).
      ۴. از نظر آپشن هم که دیگه سطح پورشه مشخصه؛ از سیستم صوتی برمستر بگیر تا کیت اگزوز اکتیو و …

      پس کسی پول نمیده چون پورشه است، مردم پول میدن چون می دونن بهترینه. یکی مثل من واسه رانندگی اسپرت می خره و لذت اش رو می بره، یکی هم سنی ازش گذشته و با خرید پورشه، بخشی از موفقیت ها و اصالت این ماشین رو می خره (لی لاکوکا).
      بگذریم که این روزها برندهای خودرویی هم جزوی از لایف استایل شدن.

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳
      1. R@m!n

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        الکی نیست که ۱۹ بار لمانز ببری

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲
    6. Sina10

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1452 ديدگاه)

      شما برو با شتاب تسلا حال کن😂
      وقتی رکورد پیست رو اعلام کنن شتاب کمترین اهمیتی نداره و مفت نمیارزه
      چیز جذاب توش میخوای
      این ماشین یه اسطوره ی تنفس طبیعیه
      رکورد نوربرگرینگ زیر ۷ دقیقه

      مهم تر اینکه رکورد دار نوبرگرینگ ، بلک سریز ، شتابش بالای ۳ ثانیه است
      شتاب صفر تا صد یک بی ارزشه ، توی پیست درگ هم ارزش اونقدر زیادی نداره
      تنها زمانی شتاب بدرد میخوره که عدد دیگه ای اعلام نکنن
      وقتی رکورد پیست اعلام میشه ، همه اعداد میرن کنار

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  11. امیرحمزه

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    جالبه پورشه در کنار مدلهای توربو مدل تنفس طبیعی هم داره و کاملا کنار نگذاشته برخلاف بنز و بی ام و

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  12. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (648 ديدگاه)

    خط و نشان واقعی

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  13. [AMIN_TROFEO]

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    اعداد و ارقام واقعا شگفت انگیز هست
    با ۵۰۰ اسب رکورد خیلی خوبی زد ، از ردلاین و صداش که دیگه نگم…

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  14. Benz

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (665 ديدگاه)

    حالا تو پیست کیا حریفشن؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  15. MAHDI

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5171 ديدگاه)

    برای عملکرد خیره کننده نیازی نیست ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشی. با ۵۰۰ اسب بخار و دنیایی از مهندسی میشه = ۹۱۱ GT3

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
  16. OMID

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2044 ديدگاه)

    همش با پونصد اسب بخار همچین رکوردی زده
    نزدیک gt3rs نسل قبلی ( حتی سریعتر اگر اشتباه نکنم ) و حتی نسخه rs هم نیست
    کنجکاوم بدونم نسخه rs چه تایمی میزنه
    یعنی می‌تونه رکورد gt2rs نسل قبل رو بشکنه ؟ باید دید

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2050 ديدگاه)

      من حتی احتمال میدم رکورد amg gt black series هم بزنه

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
  17. امیررضا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یه دقه واسسا بینم، گفتن بیش از ۱۷ ثانیه سریعتره ولی اعداد و ارقام ۱۲.۸ ثانیه سریعتر نشون داد!!! 😐

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  18. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (247 ديدگاه)

    اگه فقط یه دلیل باشه که مهندسی آلمان رو دوست داشته باشم پورشه و مرسدس بنز هستش
    .
    .
    .
    فقط خدا به رقبای این هیولا رحم کنه!
    ولی واقعا می تونه رکورد بلک سریز رو بزنه؟؟؟🤔🤔
    نتیجه گیری بدون دیدن رقابت این دوتا واقعا سخته!!!

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  19. Mazda3

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (206 ديدگاه)

    عجب چیزیه //
    با اینکه سلیقه خودم نیسان جی تی آره ولی اعتراف میکنم ۹۱۱ از همه نظر بهتره حتی نسل قبلیش هم میتونه از نسل جدید جی تی آر بهتر باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  20. سرزمین آفتاب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بی نظیر و عالی
    درود بر پورشه مهندسی ناب آلمانی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. سرزمین آفتاب

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    دوستان این رقیب amg gt black نیست
    رقیبش میشه gt3 rs 992
    بیشتر gt2 rs 992 که این یکی الان ها نمیاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. taha malek

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    تو دنیا الکتریسیته ها تو تنفس طبیعی باش پورش من

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا