مقایسه طراحی نسل جدید و قدیم پورشه 911 کررا

پورشه 911 جدید به‌صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو نه تنها جدیدترین محصول اشتوتگارتی‌ها بوده بلکه ادای احترامی به نسل‌های پیشین 911 اسطوره‌ای محسوب می‌شود. در نگاه اول و دوم و سوم، نسل جدید این خودرو که با کد 992 شناخته می‌شود تفاوت چندانی با نسل پیشین ندارد. البته تفاوت‌هایی وجود دارد که برای تشخیص آن‌ها باید وقت گذاشته و دو خودرو را بغل‌به‌بغل پارک کنید. در این صورت می‌توانید تفاوت‌ها را تشخیص دهید.


خب بیایید ببینیم نسل جدید و قدیم پورشه 911 چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

  • نمای جلو

در خلال مراسم رونمایی، اعلام شد 911 دهه هفتاد میلادی از نظر طراحی روی نسل جدید این خودرو تأثیر داشته است. بله تغییرات اعمال شده چشمگیر نیستند اما ما کاپوت عضلانی عقب را دوست داریم. همچنین شما متوجه خواهید شد گوشه‌های کاپوت تیزتر بوده و بجای انحنا از زاویه‌ها سود برده شده است. پورشه می‌گوید این رویه در جای‌جای نسل جدید 911 به چشم می‌خورد. نمای جلو این قضیه را به خوبی نشان می‌دهد، جایی که ورودی‌های هوای مستطیلی شکل جای ورودی‌های گرد نسل قبل را گرفته‌اند.

  • پروفایل جانبی

اگر این مطلب را ابتدا نخوانده باشید شاید فکر کنید یک نسل 911 با دو رنگ متفاوت در کنار هم قرار گرفته‌اند. فرم کلی نسل جدید و قدیم این خودرو تقریباً مشابه هم بوده و از قوس چرخ‌ها گرفته تا خمیدگی شیشه جلو و ستون عقب یکسان به نظر می‌رسند. البته دستگیره‌های درب نسل جدید بازنگری شده‌اند. همچنین باید به طراحی متفاوت رینگ‌ها هم اشاره کنیم.

  • پروفایل عقب

واضح‌ترین تغییر ظاهری نسل جدید و قدیم 911 در بخش عقب و به ویژه پروفایل آن به چشم می‌خورد. همان طراح تیز و گوشه‌دار در اینجا هم شهود بوده و چراغ‌های عقب نازک با نواری تنها به هم متصل شده‌اند. ورودی‌های هوا هم عمودی شده و در کل ظاهر رضایت بخشی ایجاد شده است.

  • نمای عقب

با سرراست‌تر شدن زاویه‌ی دید تشخیص تفاوت چراغ‌های عقب آسان‌تر و بهتر صورت می‌گیرد. اینجاست که می‌توان طراحی نمای عقب 911 جدید را دل‌پذیرتر از نسل پیشین دانست.

  • پروفایل کابین

تغییرات کابین خیلی چشمگیر نیستند. طراحی دیجیتال جدید پورشه 911 به گونه‌ای است که دکمه‌های کمتر بکار رفته و ظاهر کلی آن امروزی‌تر است.

  • کابین از دید راننده

دید راننده ایده‌ی بهتری از کاکپیت 911 جدید ایجاد می‌کند. خطوط پهن و گسترده‌ی داشبورد کاملاً قابل‌توجه بوده اما یک مورد کاملاً برای طرفداران 911 آشناست و آن‌هم موقعیت مرکزی دورشمار پیشرانه است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. OMID
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    در کل خیلی کم از نمای جلو تغییر کرده اما تغییرش در جهت مثبت بوده
    نمای عقب نسل قبلی مثل ماشینای ارزون قیمت میموند به نظرم بزرگترین نقطه ضعفش همون نمای عقبش بود
    نمای نسل جدید از عقب عالی شده و خیلی پیشرفت کرده فکر میکنم تو نمای عقب از پانامرا الهام گرفتن یه کم

    پاسخ
  2. بهنام
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    در نمای عقب، شیشه ی عقب پهن تر شده و تا روی درب موتور امتداد پیدا کرده که نمای عقب رو پهن تر از نسل قبل نشون میده و این خیلی خوبه، در نمای جانبی نمای بی نقص قبلی به درستی دست نخورده که عالیه، ولی در نمای جلو، سپر جلو با اون هواکش های مستطیلی جالب نیست و در تریم های بعدی به نظرم زیباتر خواهد شد.

    پاسخ
  3. Toyota Lover
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی بهتر شده ، پشتش و کابینش خیلی شاخ شده

    پاسخ
  4. فرامرز
    سوابق: (1160 دیدگاه) ,

    دلیل انتخاب ۹۱۱ هیچ وقت ظاهرش نبوده و مطمئن باشید این نسل هم خوب میفروشه. من بیشتر مدل های پورشه رو از نزدیک دیدم و به نظرم کیمن که نصف قیمت اینه از نظر ظاهری وضعیت بهتری داره. من به عنوان کسی که ظاهر خودرو براش مهمه تو قیمت برابر ب ام و سری ۸ رو انتخاب میکنم چون میدونم از نظر فنی چیزی کم نخواهد داشت

    پاسخ
    1. emad1990
      سوابق: (694 دیدگاه) ,

      دقیقا درسته حرفتون
      ظاهر برای یه خریدار911 تو اولویت های اول نیست(نه اینکه زیبا نباشه که اونم سلیقه ای هست)
      کسی که این ماشین رو میخره اولویت اولش خرید یه کوپه اسپورت پرفورمنس پیشرفته س

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (787 دیدگاه) ,

        وقتی‌ کسی‌ این ماشین رو میخره
        ظاهر ماشین از ۱۰۰کیلومتری داد می‌زنه که ۹۱۱ هست
        چطور میگین ظاهر برای طرف مهم نیست؟

        پاسخ
  5. دانیال
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    تغییر که عملا فقط میشه گفت عقب و داخلش عوض شده. اما نمای عقبش خیلی خیلی زیبا شده. داخلشم حرف نداره. مابقیش که همون نسل قبل. البته تغییرات ظاهری پورشه برای حفظ اصالت اش همیشه در حد فیس لیفت بوده اما همینش قشنگه.

    پاسخ
  6. مهزیار
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    قطعا نسل قدیم رو ترجیح میدم من
    یه چیزی که خیلی تو ذوق میزنه خط برش قطعات ماشینه
    سپر عقبو ببینید… کل مجموعه یکپارچه شده با سپر

    پاسخ
  7. shirko
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    نسل قدیمش که این نیست باید با مدل ۲۰۱۷ مقایسه می شد !

    پاسخ
  8. Khosrow
    سوابق: (689 دیدگاه) ,

    این اصالت نیست / این ترسو بودن ه / خط برش کاپوت تیز شدن یعنی نسل عوض شدن / عجب ..

    پاسخ
  9. Saman
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    نسل جدید؟ واقعن ؟ 😀 جوک بدی نیست .فوقش یه فیس لیفته

    پاسخ
  10. net
    سوابق: (618 دیدگاه) ,

    پورشه هم مثل رنجرور دوست داره سنتی عمل کنه ،عقب کشیده نیست و چراغ جلو دایره ای ساده قدیمی شده

    پاسخ
  11. Alireza
    سوابق: (404 دیدگاه) ,

    یعنی همون بهتر که تغییر ندن یه فیس لیفتم که می کنن گند میزنن هم عقب هم جلوی نسل قبل بهتره فقط کابینش بهتر شده یعنی هر چی مهندسای پورشه عرق میریزن و زحمت میکشن تیم طراحی خراب میکنه البته زحمتای اونا به باد نمی ره 911از لحاظ پرفورمنس نامبر وانه ولی حیفه خدایی اگه طراحیشو هم درست میکردن تو فروش اندازه یه ماشین 40 هزار دلاری فروش داشت

    پاسخ
  12. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1086 دیدگاه) ,

    خودم به شدت ، پورشه را دوست دارم .

    اما این اونه ، یا ، اون اینه

    اما به قول دوستان ، پورشه را میخرند که به معنای واقعی لذت از روندنش رو ببرند ، نه اینکه پُزِش را به رقبا بدن .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.