پورشه

موتور V-8 دو توربوشارژر جدید پورشه برای سدان‌های آئودی و بنتلی

مطابق گزارشی که در اتوموتیو نیوز آمده، نسخه جدید موتور دو توربوشارژر ۴ لیتری V-8 در پورشه پانامرا، قرار است که در برخی از مدل‌های خاص بنتلی و آئودی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این موتور جدید اولین بار در پانامرا توربو در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. پورشه موتورهای V-8 را از طریق کارخانه جدیدش در اشتوتگارت آلمان  تأمین می‌کند.

rp-panamera-g2-21
اولیور بلوم (Oliver Blume) مدیرعامل پورشه، اخیراً در مراسم آغاز به کار این کارخانه می‌گوید:

کارخانه جدید موتور پورشه برای همکاری با سایر اعضای گروه فولکس‌واگن نیز به کار گرفته خواهد شد.

علاوه بر مدل آینده پورشه پانامرا توربو، این موتور جدید قرار است که پیشرانه نسل بعدی آئودی A8 و بنتلی مولسان را نیز تأمین کند. موتور جدید دو توربوشارژر ۴ لیتری V-8 در ۶ هزار دور بر دقیقه، قدرتی به میزان ۵۴۲ اسب‌بخار تولید می‌کند، ولی در عین حال، گفته می‌شود که در دور موتور ۳ هزار، قدرتی به میزان ۳۳۵ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌دهد. در طراحی منحصر به فرد V یا “Hot V”، توربوشارژرها در میان سرسیلندرها قرار می‌گیرند که در نتیجه، ابعاد جمع‌وجورتری برای کل موتور ایجاد می‌شود. گفته می‌شود که طراحی کامپکت و ساختار سبک‌وزن تمام‌آلومینیومی موجب بهبود عملکرد و هندلینگ در خودرو خواهد شد. پورشه از شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای پانامرای جدید در رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خبر داده است.

2017-Porsche-Panamera-rear-wing
علاوه بر سطح قدرت بیشتر نسبت به نسخه قبلی موتور V-8 پورشه، این موتور جدید به لطف استفاده خودروساز برای اولین بار از سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر، احتمالاً تا ۳۰ درصد در مصرف سوخت، بهینه‌تر عمل می‌کند. با توجه به طراحی دو مرحله‌ای میل‌سوپاپ، ۴ سیلندر از سیلندرهای V-8 می‌توانند در شرایط رانندگی کم‌بار و آرام غیرفعال شوند.

همچنین گفته می‌شود که این موتور بر اساس یک طراحی انعطاف‌پذیر ساخته می‌شود که امکان استفاده از آن را در یک سیستم پیشرانه هیبرید فراهم می‌کند. پورشه نزدیک به ۸۹ میلیون دلار در کارخانه جدید تولید موتور سرمایه‌گذاری کرده است؛ کارخانه‌ای که فاصله چندانی نیز با محل تولید ۹۱۱ ندارد. با نیروی کاری معادل ۴۰۰ نفر، این کارخانه قادر است به صورت روزانه ۲۰۰ موتور V-8 از خط تولید بیرون دهد. این کارخانه به احتمال فراوان، محل تولید سیستم پیشرانه کاملاً الکتریکی مدل اسپورت میشن EV نیز خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    دم پورشه گرم خوشم میاد برای بنتلی پر ادعای انگلیسی موتور میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      . حرفت مثل این میمونه که بگی خوشم میاد پیرلی برای فراری پرادعا لاستیک میزنه
      چه ربطی داره؟ بنتلی که تخصصش موتور نیست. صحبت از موتور و پرفورمنس که میشه معلومه پورشه هیچ حرفی برای گفتن نمیذاره. باید از این توانایی و دانش استفاده کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی 911

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (459 ديدگاه)

        شما لاستیکو با موتور یکی نکن موتور اصلی ترین قسمت یه خودرویه ولی لاستیک چی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. lmbx

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (287 ديدگاه)

      دوستان انقدر ساده به صنعت خودو نگاه نکنند.چندین بار هم گفتم شعار هایی مثل خودکفایی و تولید ملی حرف هایی ساده لوحانه و به دور از اندیشه است که شاید روی فکر بعضی از دوستان هم تاثیر گذاشته.مشخص است که برای کاهش هزینه ها و پیشرفت سریع تمام شرکت های خودروسازی معتبر با هم به تبادل علم-قطعه-تجربه و… میپردازند.همین چند روز پیش بود که فکر کنم خبرشو تو پدال هم خوندم که فورد و gm با همکاری هم گیریبکس 10 سرعته ساختند که تو کامارو zl1 استفاده میشه و قراره تو موستانگ هم استفاده بشه(فکرکنم سریع ترین گیریبکس جهان هم شناخته شد).در ضمن خود تولید موتور هم خیلی خیلی سخته و مسلما پورشه صفر تا صد شو نساخته و خیلی از قطعات رو از شرکت های دیگه تامین میکنه.جالبه هم بدونید که بزرگ ترین شرکت طراحی موتور یه شرکت اتریشی به نام AVL هست که خیلی از موتور های معروف دنیا مثل بوگاتی رو طراحی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        عزیز دلم بیخودی با مثالهای بی ربط شرکتهایی مثل پورشه رو زیر سوال نبر چون بر عکس ادعات پورشه واقعا خود کفاست . زمانی که داشتی الف رو از ب تشخیص میدادی اونا داشتن پانامرا رو بصورت پلتفورم کاملا مستقل طراحی میکردن برای آینده که تولید بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ferrari

          ۲۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          دوست عزیز اولا مؤدب باش همه بهتر از تو از ماشین و تکنولوژی سردرمیارن. بجای اینکه حرفهای بچگانه بزنی یکم فکر کن و از خودت بپرس چرا با اینکه این موتور روی 2نسل A8 و بنتلی کانتیننتال سوار شده و ساخت ائودی بود الان داره پورشه میسازه مگه موتور های V8 چهار لیتری ائودی چه مشکلی داشتن؟؟اتفافا با همین حجم موتور 600 اسب نیرو تولید میکردن.
          حالا اگه کسی میدونه ممنون میشم جواب بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. king 918

          ۲۶ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          ferrari جان موتور های ائودی که از حجم های متغیر 3لیتر تا 6.3لیتری تولید کرده بود از نظر میزان مصرف سوخت و بازدهی موتور در حالت مطلوبی نبودن نمیگم بد بودن ها
          اما قوی ترین نمونه 8 سیلندر ائودی با حجم بیش از 6 لیتر یک موتور سنگین وزن بود که توان 500 اسب بخار رو داشت و شتاب 4.5 ثانیه رقم زده بود اما این موتور پورشه با حجم 4 لیتر و ابعاد کوچک و استفاده از الومینیوم سبک در ساختار کلی موتور با داشتن 542 اسب بخار شتاب 3.8 برای پانامرا بدست اوورده که حتما بهتر هم خواهد شد
          تازه یه خبر خوب که پانامرا توربو اس هم در راهه که شتابش شاید زیر 3 ثانیه باشه …….

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. بنتلی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      مهدی جان،دوست عزیز ،بنتلی در حال توسعه یه موتور وی12 برا پرچمدارشه!،موتور وی 8 فعلی مولسان هم توسعه یافته همون موتور بنتلی و رولزرویسه! البته الان از وی 12 فولکس هم استفاده میکنه و همچنین موتور وی8 جدید پورشه! در آینده قراره فقط بنتلی موتور وی 12 تولید کنه در گروه فولکس ک بخشیش برا خودروهای آئودی هس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ferrari

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        اینو میدونم کینگ918 عزیز. اما سوال من اینه که چرا پورشه؟؟ درحالی که ائودی روی مدل های rs6،rs7 وs8 هم نسل قبل و هم نسل فعلی از این موتور استفاده میکرد واز این موتور 560 اسب قدرت میگرفت که مدل های جدید ائودی از این موتور 600 اسب دارن نیرو میگیرن. قبل از پورشه ائودی از این موتورها بهرمند بود حالا چرا این موتور رو پورشه برای ائودی باید بسازه. اگه برای پایین اوردن هزینه ها باشه باید ائودی برای پورشه موتور 8سیلندر 4لیتری بسازه اما چرا برعکس شده؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ali a.j.g

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (634 ديدگاه)

    از مترجم های پدال درخواستی داشتم

    لطفا یک مطلب را به پیشرانه های هات وی hot v و اینکه اولین بار چه زمانی این موتورها اختراع شدند اختصاص بدهید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. king 918

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه ست دیگه معنای واقعی دانش و تکنولوژی در صنعت خودرو ………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امير علي

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    اوج تکنولوژی در پورشه نمایانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بسیار افسوس که طراحی های بیخودی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ...

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      هر کی یک نظری داره دیگه. نظر شما هم محترمه. اگه جایی گیر دادم بهتون شرمندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا