پورشه

5 نکته مهم درباره پورشه میشن E جدید

کنفرانس خبری سالانه پورشه مکان مناسبی برای کسب اطلاعات جالب درباره یکی از پر سر و صداترین محصولات این کمپانی یعنی میشن E بود.


صبح یک روز زیبا در اشتوتگارت، پورشه از ما دعوت کرد تا گشتی در تأسیسات پیشرفته‌ای بزنیم که انتظار می‌رود نسخه‌های نهایی میشن E در آنجا مونتاژ شوند. خود این کارخانه به خاطر استفاده از تکنیک‌های تولید جدید و سازگاری با استانداردهای جدید تولید اولین محصول الکتریکی پورشه تغییرات فراوانی داشته است.

این فرایند اصلاح تولید نام پورشه پروداکشن ۴.۰ را به خود گرفته و فرایندهای ساختی را در بر خواهد داشت که باعث می‌شود کارگران با راندمان و ایمنی بالاتری خودروها را مونتاژ کنند.

کارخانه پیشرفته پورشه فوق‌العاده بوده اما ما واقعاً امیدواریم میشن E را هر چه زودتر در مرکز آن ببینیم. انتظار می‌رود تولید این خودرو اواخر سال آینده استارت بخورد.

در خلال گردش در این تأسیسات پورشه برخی اطلاعات غیرمنتظره درباره میشن E را منتشر کرد. در ادامه این اطلاعات را با شما در میان می‌گذاریم.

سورپرایز: اسم خودرو میشن E نخواهد بود!

در آنجا گفته شد که میشن E در واقع یک نام موقتی برای اولین خودروی پورشه است. تلاش‌ها برای آگاهی یافتن از نام واقعی این خودرو ناموفق بود اما میشن E واقعاً نام جذابی است. ما دوست داریم پورشه از نام‌های واقعی استفاده کند بنابراین امیدواریم نام تولیدی میشن E به اندازه همین نام و خود خودرو جذاب باشد.

اسباب و وسایل بسیار جذاب (احتمالاً)
پورشه میشن ای
در خلال سخنرانی دیجیتالی‌ای که برگزار شد پورشه جزئیات برنامه‌های تکنولوژی خودروی ارتباطی میشن E و محصولات آینده خود را کمی اعلام کرد. در این ویدئوی کوتاه می‌بینیم که یک پهباد از صندوق‌عقب میشن E به پرواز درمی‌آید. آیا این اولین پهباد یکپارچه با خودرو در جهان است که می‌تواند طرز رانندگی و لحظات هیجان‌انگیزتان در پیست را تصویربرداری کند؟ امیدواریم این‌گونه باشد!

رنگ‌های جذاب بدنه
پورشه میشن ای
میشن E تا به اینجا فقط با رنگ بدنه سفید دیده شده اما پورشه می‌گوید طیف وسیعی از رنگ‌های زیبا را برای محصول خود ارائه خواهد کرد. در زمان گردش در کارخانه برخی رایانه‌ها پیش‌نمایشی از خودروهایی با رنگ‌های جالب بنفش، زرد و سبز داشتند.

همکاری انسان و ربات برای ساخت میشن E

خودروهای هدایتی اتوماتیک شده (AGV) که قطعات خودرو را در تأسیسات حمل خواهند کرد هم‌اکنون بازمهندسی شده‌اند تا کارکنان با سرعت بالاتری بتوانند شاسی میشن E را سرهم کنند. بهبودهای ساده‌ای همچون تنظیم ارتفاع باعث افزایش سرعت خط تولید می‌شود. این تغییرات کوچک باعث می‌شوند کارگران و ربات‌ها با یکدیگر برهم‌کنش نداشته باشند و بدین ترتیب محیط ایمن‌تری ایجاد می‌شود.

مدیر پروژه فرایند پورشه پروداکشن ۴.۰ تأکید می‌کند هدف اصلی تأسیسات جدید ایجاد محیط فوق‌العاده‌ای است که در آن ربات‌ها و انسان‌ها همکاری بی‌وقفه‌ای با یکدیگر دارند. برنامه پورشه تولید حداقل ۲۰ هزار دستگاه از میشن E در هرسال است بنابراین فضا کمی برای اشتباه وجود دارد. توانایی منعطف بودن در فرایند تولید و درعین‌حال تولید میشن E هم برای کارکنان و هم ربات‌ها حیاتی است. ربات‌ها به کارگران کمک می‌کنند و باید برنامه‌ریزی دوباره‌ای داشته باشند.

کابینی پر از صفحات لمسی
پورشه میشن ای
تصاویر منتشر شده از کابین میشن E کانسپت نشان دهنده صفحات لمسی زیادی بود. حتی بخش جلویی سرنشینان نیز در احاطه صفحات لمسی است. همچنین اهرم تعویض دنده فیزیکی یا دکمه‌ای وجود ندارد. آیا نسخه تولیدی هم این‌گونه خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید…

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    رنگ مشکی ماتش خیلی خوشگل میشه

    پورشه ترکونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. vahid 956

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (474 ديدگاه)

    خداکنه این طراحی رو تو مدل تولیدی تغییرش ندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    فکر میکنم تنها پورشه ای هست که منظر طراحی بهش ۲۰ میدم. حقیقتا زیبا و با وقاره و این خوبی ها در عین سادگی حاصل شدن و این ارزش اثر رو چندین چندان میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. King 918

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      رفیق متاسفانه اینقدر شهرت 911زیاد شده که همه پورشه رو با طراحی 911 میشناسن پیشنهاد میکنم مدل های 718 کیمن پانامرا کاین کاررا جی تی و 918 یه نگاهی بندازین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bilbo

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (516 ديدگاه)

        منم هرگز نگفتم بقیه مدل های پورشه طراحیاشون بده. من میگم به میشن E فقط ۲۰ میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          بله رفیق متوجه فرمایشتون شدم فقط گفتم یه نگاهی به اون مدل ها داشته باشید …
          ارادت خاص

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Bilbo

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (516 ديدگاه)

          مخلصم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (263 ديدگاه)

      از گروه معظم فولکس چیزی کمتر از این انتظار نیست. طراحی ها در کل مجموعه ساده و در عین حال زیبا و با وقار تکنولوژی های فوق مدرن و در عین حال قیمت های رقابتی در کلیه سگمنت ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. me84

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحیش حرف نداره . چه بیرون، چه داخل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز شاهین احمدزاده
    بسیار عالی ایا موتورهای الکتریکی ان از نوع موتور القایی هستند
    باتشکر از جواب وراهنمایی شما
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. s.h

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    فقط با دیدنش میشه گفت ته زیبایی هستش و فکر کنم اون طور که پورشه گفته (منظور از توانایی ها) بتونه با تسلا رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا