دوراهی: پانامرا اسپورت توریسمو با تیونینگ منصوری یا تک آرت؟!

اگرچه اکثر مشتریان انتظار دارید خودروهای اجرایی تولیدی توجه زیادی را به خود جلب نکنند اما برخی تیونرها همچون منصوری یا تک آرت خودروهایی ارائه می‌کنند که کاملاً در چشم هستند.


جدای از تفاوت‌های موجود بین فلسفه‌ی طراحی و طیف محصولاتی تیون شده توسط این دو شرکت، منصوری و تک آرت از کیت‌های بدنه پهن، پانل‌های جدید و کابین‌های سفارشی برای محصولات خود سود می‌برند.


خب بیایید ابتدا به تک آرت بپردازیم. درحالی‌که پانامرا اسپورت توریسمو منصوری چند هفته پیش معرفی شده اما محصول خاص تک آرت از آغاز سال جاری در دسترس می‌باشد.

کیت گرند GT تک آرت در بین طرفداران بسیار محبوب بوده و برای نسخه‌های استاندارد محصول لوکس پورشه نیز در دسترس هستند. این کیت شامل قطعات پهنی هستند که باعث بسط یافتن قوس‌های چرخ، رکاب‌های جانبی و نصب اسپویلرها و ورودی‌های هوای جدید روی بدنه می‌شوند. همچنین رینگ‌های 22 اینچی فرمولا IV، خروجی‌های اگزوز فیبر کربنی، نشان‌های سفارشی و ارتفاع کاهش یافته از دیگر ویژگی‌های این کیت هستند.

در کل می‌توان گفت این کیت سفارشی تأثیر قابل‌توجهی روی ظاهر خودرو داشته و قطعاً پانامرا را خاص نشان می‌دهد.


البته می‌توان بخش پرفورمنس را نیز ارتقا داد به گونه‌ای که ECU بهبود یافته به همراه سیستم اگزوز اسپورت تیتانیومی باعث بهبود قدرت و گشتاور پانامرا می‌شوند. با تیونینگ پیشرانه، قدرت خودرو از 550 به 640 اسب بخار و گشتاور نیز 768 به 900 نیوتون متر می‌رسد. این قدرت و گشتاور بیشتر از خروجی پانامرای تیون شده توسط منصوری می‌باشد. پانامرای منصوری تنها 35 اسب بخار و 40 نیوتون متر بیشتر از مدل استاندارد دارد.


اما زمانی که بحث محصولات لوکس و گران به میان آید احترام بیشتری به کار منصوری خواهید گذاشت. تنها کافی است به قطعات فیبر کربنی سفارشی در مدل منصوری نگاه کنید. آپرون جلو، کاپوت، ورودی‌های هوا، پوشش آینه‌ها، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر، آپرون عقب، اسپویلر سقفی دوتکه…


حتی اگر آن‌ها را دوست نداشته باشید هم اذعان خواهید کرد که قطعات یاد شده باعث تولید یک پانامرای بسیار منحصربه‌فرد می‌شوند مخصوصاً اینکه خودروی حاضر در تصاویر از کیت بدنه‌ی پهن و رینگ‌های طلایی خاص استفاده می‌کند.


همین فلسفه طراحی در کابین هم دیده می‌شود جایی که منصوری پانامرا اسپورت توریسمو از صندلی‌های چرمی و عناصر فیبر کربنی در اهرم تعویض دنده و فرمان برخوردار است.


پانامرای تک آرت کابین سرراست‌تری داشته و بیشتر حس و حالی اسپورت را ایجاد کرده است. این خودرو از چرم و آلکانترای فراوان و الگوی دوخت برجسته بهره‌مند است.

در نهایت و به منظور آسان‌تر کردن انتخاب ما سؤال را این‌گونه مطرح می‌کنیم: اگر شما مالک یک پورشه پانامرا اسپورت توریسمو باشید و بخواهید یکی از این دو نسخه را انتخاب کنید کدام‌یک را برمی‌گزینید؟ چرا؟

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

  1. AMANTE
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    من هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم، دلایلم:
    1_ نسخه های استاندارد ماشین های اسپرت، سوپر اسپرت و سدان و…. رو به نسخه های تیون شده ترجیح میدم.
    2_ بعضی ماشین های استاندارد مثل همین پانامرا همینجوری تو خیابون جلب توجه میکنن.
    3_ از جلب توجه زیادی به ماشین یا ماشینم هیچ خوشم نمیاد، انگار عقده ای هستی.
    4_…..
    نظر من درباره تیون بنظرم بهتره ظاهر داخلی ماشین رو تیون کنن، یعنی ارتقاع بدی چون جایی هست که اکثرا به عنوان راننده داخلش هستی و می بینیش.

    پاسخ
    1. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      در مورد اینکه تیونینگ برای ماشین های اروپایی خوب نیست موافقم
      تیونینگ فقط واسه ژاپن و امریکاست
      یه چارجر تیون کنی کاملا مشکی مات با چراغ های ال ای دی قرمز
      یا یه دونه نیسان زد ۳۷۰ تیون کنی همون شکلی
      نه اینکه بیای یه دونه پانامرا رو رنگارنگ کنی با چرم

      پاسخ
    2. LEWIS HAMILTON (مجید)
      سوابق: (11215 دیدگاه) ,

      خودروسازان اروپایی مثل بنز ، مک لارن ، پورشه ، لامبورگینی و فراری اینقدر ماشین رو در بهترین حالتش میسازند که اصلا مدل های تیون شدشون به دل آدم نمیشینه.

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (1214 دیدگاه) ,

      اتفاقا من برعکس شما دوست عزیزم هستم
      یه کالاهایی تقریبا انحصاریه
      یه کالاهایی نه
      .
      شانس اینکه پیراهن تن شما با بغل دستیتون مثل هم باشه تقریبا صفره!
      یا حتی ساعت روی دستتون
      اینهاست که شخصیت و ترجیهات شخصی افراد (نه ملاک خوب و بدی افراد) رو در انتخاب ظاهرشون نشون میدن
      .
      اما یه کالاهای صنعتی مثل موبایل و ماشین و… اکثرا شبیه همه
      سالی چند صد هزار نفر پرایدی رو میخرن که سلایقشون شبیه هم نیست اما ماشینشون شبیه همه
      و شخصیت خودشون توش نیست
      .
      اینکه با تغییرات کوچیکی (کاری به خوب یا بد بودن نتیجه ندارم) ماشین رو میشه شخصی کرد
      مثل کاری که تیونرها میکنن
      .
      شخصا ارتقای موتوری و فنی تیونرها رو کاملا میپسندم
      که یکی از مهمترین دلایل اقبال بازار بهشونه
      کار روی ظاهر ماشین رو هم در حدی که از نسخه اصیل و اصلی اونقدری فاصله نگیره که حس دلزدگی ایجاد نکنه، اونو هم باز میپسندم
      .
      داخل ماشین هم که حرف شما دوست عزیز کاملا درسته شاید مهمترین قسمت خودرو باشه
      در کل تغییرات ظاهری که افراطی نباشه با تغییرات فنی و موتوری در جهت مثبت رو میپسندم
      .
      البته اینم نظر شخصی بنده است که عمومیت نداره همونطوری که نظر شما عزیز برای من کاملا قابل احترامه

      پاسخ
  2. علی
    سوابق: (848 دیدگاه) ,

    من هیچکدومو انتخاب نکردم .
    پورشه پانامرا انقدر کامل و زیبا طراحی شده که وقتی دست بهش میزنی از قیافه میوفته .
    این دو شرکت با تیونیگشون ، سادگیه پورشه که همیشه شعار این کمپانی بودرو زیر سوال بردن.
    با تچکر

    پاسخ
    1. Mopar or No Car
      سوابق: (1144 دیدگاه) ,

      یعنی همونطور که شما با این ««با تچکرت»» داری گند میزنی به زبان فارسی؟

      پاسخ
      1. hami
        سوابق: (23 دیدگاه) ,

        عالی بود
        کسی که بحث ماشین میکنه این لوس بازیا بهش نمیاد
        بره در مورد رنگ لک ناخن پست بذاره

        پاسخ
  3. Mohamad
    سوابق: (757 دیدگاه) ,

    حقیقتا خودم زیاد با این بساط تیونینگ و فانتزی بازیا حال نمیکنم و نسخه معمولی و استاندارد کارخونه برام مقبولتره بدون دستکاری و زرق و برق اضافه.

    پاسخ
  4. Divergence
    سوابق: (76 دیدگاه) ,

    انتخاب من شخصا هیچ کدام ، فقط پانامرای بدون آرایش. ولی چون این یک دوئل است و قرار است حتما بین دو گزینه یکی انتخاب شود ، تک آرت انتخاب مناسب تری است. نسخه منصوری بیشتر شبیه رپرهای سیاه پوست شده که به خودشان کلی جواهرات آویزان میکنند.

    پاسخ
  5. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1893 دیدگاه) ,

    رای من منصوریه ، بخاطر اینکه هموطن من هست .
    اما اگر روزی ثروتمند شدم و خواستم بخرم ، نمونه استاندارد کارخونه را میخرم ، چون به نظر من استاندارد کارخونه خیلی اُصولیتر و زیباتره .

    پاسخ
    1. kia
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزیز هموطنه خب یعنی چی؟ خود من ساکن اروپام
      فکر میکنی اینجا چه خبره؟ اصلا میدونی چقدر ایرانی اینجا ریخته؟
      همین پروفسور سمیعی برا این مشهور شده که یه بیمارستان مغز و اعصاب خصوصی ساخته. مثل همون بیمارستانای خصوصی ایران. تو المان اکثر دکترای المانی اونم متخصص تو بیمارستانای دولتی کار میکنن. طرف از کودکی با خرج المان بزرگ شده با خرج المان رفته مدرسه با خرج المان کلی امکانات اموزشی داشته بعد نه تنها تو بیمارستان دولتی المان رو ننگ میدونه بلکه تو همون بیمارستان خصوصی فقط و فقط ثروتمندا رو معالجه میکنه. حالا من نمیگم بده ولی غیر اخلاقیه
      خود المانیا درسته به زبون نمیارن ولی خب از این کارا خوششونم نمیان
      تو دنیا نباید به یکی به این علت که هموطنه بها بدی. باید ببینی ایا لیاقت بها دادن رو داره یا نه
      تو المان شما هندی ها و چینی ها رو میبینی ده ها برابر موفق ترن ولی نمیان بزرگنمایی کنن یا بگن المانیها باید کفششونو بلیسن. بلکه برعکس. چینیها و هندی ها میان از المانیا تشکر میکنن برا اینکه زمینه های موفقیتشونو ایجاد کردن. ولی من خودم کمتر ایرانی دیدم اول از همه از المانی بودن راضی باشه و اینکه به المانیا فحش نده. اکثرشونم سوسیال بگیرن. ایرانیا در مقایسه با بقیه مهاجرا اتفاقا نخبه های خیلی کمتری دارن اگه نسبت بگیری ولی این بزرگنمایی ما باعث شده اینطور فکر کنیم که همشون دکتر مهندس شدن.
      تو المان هند پاکستان عرب و چینی ها نسبت به تعداد مهاجراشون ده برابر بیشتر ادمای معروف و دکتر مهندس دارن و وزیر وکیل و نماینده پارلمان و مجلس دارن
      ولی همین اخلاق ماها که دنیا باید زیر پامون بیوفته باعث شده به این حرفا برسیم که اگه ایرانی تو المان مهندس بشه المان باید قدردان ایرانی باشه و ایرانی نباید به علت اینکه نژاد اصیل داره از المان تشکر کنه که این مهاجر رو تبدیل به یه مهندس کرده. جالبه اینجا هر ایرانی با یه المانی میخواد حرف بزنه اولین حرفش اینه ما اریایی هستیم.
      حالا المانی میاد بهش میگه اصلا اریایی الان وجود نداره و ادغام شدن با بقیه اقوام تو گوشمون نمیره که نمیره.
      تو تاریخ ریشه ی اریای ها رو بخوایی دنبال کنی بیشترین اسناد تاریخی اشاره میکنه که اریایی ها یک قوم یا فرهنگی بودن که تو قسمتای ولگاگرا و اطرافش زندگی میکردن. بعدا اینا یه عده شون به طرف اروپا یه عده شون به طرف اسیای میانه یه عدشونم به طرف جنوب که امروز ایران میشه امدن. اونموقع اینجا اسمش ایران نبود بعدا به منطقه ایران فعلی و افغانستان تا قزاقستان و ترکمنستان چون اریایی ها اومدن ایران خونده شد. قبل اریایی هام تو ایران فعلی یه مردم دیگه و باستانی تر زندگی میکردن که اریایی ها اینا رو قتل عام کردن و خودشون جایگزین شدن که بازمانده هاش به طرف عراق و مناطق اشوری نشین تا مدیترانه کوچ کردن. حالا شما حساب کن اگه ما اینقدر نژاد اریایی میکنیم ایا نباید بگیم که ما خودمونم یه نژادی هستیم که از شمال کاسپین اومدیم و اینجا رو اشغال کردیم و ساکن شدیم؟
      یا مثلا ما مغولها رو کلی فحش میدیم چون به ایران حمله کردن ولی چرا حمله کردن؟ تازه مغولها اصلا نمیخواست طرف افغانستان تاجیکستان و ایران بیان بلکه مغولها راهشون به طرف اروپا کلا از قسمت شمالی دریای خزر بودش که منطقه ایی دشت ماننده و یه راه همواره به طرف اروپاست نه مناطق افغانستان تاجیکستان ایران امروزی که همش کوهستانیه
      دلیلش این بود ما خودمون اول زدیم اونا رو کشتیم سفیرشونو کشتیم تاجراشونو کشتیم اموالشونو دزدیدیم. تازه این بار اول بود و مغولها نه تنها حمله نکردن بلکه گفتن فقط و فقط مالهایی که دزدیدین رو پس بدین و عامل کشتار رو مجازات کنین و بس. چون گفتم مغولها به مناطق دشت مانند خو داشتن نه مناطق کوهستانی برا همین اصلا تو استراتژیشون حمله به ایران اون زمان نبود. ولی بار دوم که مغولها سفیر و تاجر و غیره فرستادن ما به جا اینکه مال دزدی بار اول رو بدیم دوباره زدیم سفیر و تاجراشونو کشتیم بعدم مغولها حمله کردن.

      تازه همین قضیه برا هندم پیش اومد. یکی از پادشاهای هند زد تاجرای ایران رو کشت بعدم نادرشاه بدونه اخطار و یا مثل مغولها که بار اول بخشش داشته باشه رفت به هند و مناطق جنوب اسیا لشگر کشید. طبق اسناد تاریخی شترهای لشگر نادرشاه پر از سرهای بریده شده بود. شترها پر از طلا و جواهرات غنیمتی بود. همین کوه نور دریای نور از هند غارت شد.
      افسانه های قبل درباره دریای نور رو بریزید دور

      حالا نمیدوم کامنتم منتشر میشه یا نه ولی تو اروپا منی که اینجا زندگی میکنم دل خوشی از ایرانی ندارن. مخصوصا هند و عربای لبنان و فلسطینی که هی تو کشورشون دخالت میکنیم

      پاسخ
      1. King918
        سوابق: (2445 دیدگاه) ,

        Kia برادر بی ادبی نباشه ها اما فاز پدال رو عوض کردی شبیه کلاس تاریخ بود کامنتت بیخیال بابا …..

        پاسخ
      2. مهران
        سوابق: (104 دیدگاه) ,

        ابتدا مردد بودم که یه همچین کامنت بلندی رو بخونم یا نه.. ولی به احترام مخاطب خوندمش . یه خلاصه تاریخ در مورد مردمان سرزمینون. درسته که اینجا جاش نیست ولی این روزها چی سر جاشه؟ البته جدای از اینکه به لحاظ تاریخی چند اشکال به متن ایشون وارده اما در کل با ایشان موافقم.ما ایرانی های متوقع و خود شیفته تو دنیا هیچی نیستیم. با چند تا مثال نقض خودمون رو دلخوش نکنیم.وقتش رسیده یه انقلاب اساسی در فرهنگ و رفتارمون ایجاد بشه . فقط به رانندگی شرم آورمون نگاه کنید. به گذشته ها دلخوش نکنیم چند درصد از توسعه ی دنیا امروز به خاطر ماست؟؟؟

        پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (1214 دیدگاه) ,

    داخل منصوری
    کیت بدنه و ارتقای موتور تک آرت
    اما با رینگ و آینه بغل و رکاب منصوری
    اون قطعه های فیبر کربن منصوری بیش از این حد مثل روی کاپوت و دیفیوزر و سپر و … دیگه افراطی بنظر میاد
    ضمن اینکه فرم پهن بدنه تک آرت قطعا جذابه
    در نهایت انتخاب نمیکنم چون هرکدوم یه چیزایی دارن که اون یکی نداره

    پاسخ
  7. mahdy
    سوابق: (2112 دیدگاه) ,

    نمای بیرونی هردو شلوغه ولی منصوری دیگه به طرز مسخره ای شلوغ کاری جلف بازی در آورده
    تک آرت

    پاسخ
  8. نیما
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    تیونینگ فقط چسب برق زدن به چراغای پشت ماشین 405
    آدم دلش میسوزه برای خودش …

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.