پروتوتایپ‌هایی از پورشه که هرگز دیده نشده‌اند!

از گنجه‌ی مرموز بخش تحقیق و توسعه‌ی پورشه خودروهای پیش‌تولیدی زیادی به بیرون آمده‌اند و این پروتوتایپ ها باعث شکل‌گیری برخی از نمادین‌ترین خودروهای دنیا شده‌اند.


این خودروساز آلمانی تصمیم گرفته 5 نمونه از این پروتوتایپ ها را به ما معرفی کند. کار با پورشه 984 آغاز می‌شود که یک رودستر جمع‌وجور، سبک‌وزن و آئرودینامیک می‌باشد.


این خودرو تنها 880 کیلوگرم وزن داشته و از پیشرانه‌ای 135 اسب بخاری و حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعتی سود می‌برده است. هدف این خودرو رسیدن به مشخصات رانندگی دینامیک و مقاومت کم در برابر هوا بوده و البته تمرکز زیادی روی استفاده از پیشرانه‌ی قوی‌تر وجود نداشته است.


اما خودرویی که بر پایه‌ی اولین نسل پورشه کاین شکل گرفته نسخه‌ی کابریوی این شاسی‌بلند است. این خودرو دارای رول بار تارگاست که پورشه آن را ویژگی متمایز طراحی کاین می‌خواند و البته دو نمونه از آن با طراحی متفاوت در بخش عقب تولید کرده است.


واضح است که پورشه کاین کابریو هرگز به خط تولید راه نیافت. پورشه 911 کررا 3.2 رودستر 1987 نیز سرنوشتی مشابه کاین کابریو داشته است. این خودرو از طراحی تک‌نفره‌ی روباز سود برده و دارای پوشش پلاستیکی برای کاکپیت بوده است.


از طرف دیگر پورشه پانامریکانا را داریم که در سال 1989 و به عنوان هدیه‌ای برای فری پورشه ساخته شده است. طراحی این خودرو در عرض چند ماه تکمیل شده و دارای سقف زیپی بوده که در صندوق جای می‌گرفت. این نسخه‌ی پیش‌تولیدی دارای قدرت 250 اسبی و حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعتی بوده است.


اما متمایزترین پروتوتایپ از نظر پورشه یک خودروی بسیار مخصوص است که اساساً راه را برای تولید یکی از افسانه‌ای‌ترین محصولات تاریخ این برند باز کرد. این خودرو دارای قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی بوده و در سال 2012 به برخی خبرنگاران نمایش داده شد. برای دیدن این خودرو حتماً ویدئو را تماشا بفرمایید.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. M
    سوابق: (1925 دیدگاه) ,

    همون بهتر که دیده نشدن !
    لندروور بدبخت یه پلاک عقبو کج گذاشت تو نمای عقبی ماشینش تh یه ماه سوژه خنده تاپ گیر و گرند تور بود
    خدا رحم کرد اینو معرف نکردن( عکس چهارم)

    پاسخ
    1. Car lover
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      فکر میکنم اونجاش ک تو متن میگه دو تا ازینا ساخته شده اشاره ب این موضوع داره
      هنرمندای این سایت مثلا خاستن پشت هر دو مدلو نشون بدن اینجوری شده
      ینی ی مدل از کاین شکلش مثل نصفه راسته اون یکی مدل مثل نصفه چپ
      فک کنم

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (1925 دیدگاه) ,

        داداش کجاش فتو شاپه ؟
        اگرم هست باید دست اون شخصو طلا گرفت
        رو دست هرچی جلوه ویژه هالیوودیه بلند شده

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (603 دیدگاه) ,

          M داداش واقعیه تو ویدیو گفت

        2. Car Lover
          سوابق: (206 دیدگاه) ,

          گفتم فک کنم
          و با دیدن چند تا عکس از پشت این ماشین تو چند سایت دیگ
          متوجه شدم که نه واقعن پشتش افتضاحه

      2. OMID
        سوابق: (603 دیدگاه) ,

        تو ویدیو گفت به جای اینکه دو تا ماشین با طراحی مختلف بزنن ،یه ماشین زدن که هر دو تا ظاهرو با هم نشون بده

        پاسخ
  2. Car lover
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    خوب الان یکی نتش کم باشه بخاد بدونه اون پورشخ اخریه چیه باید چی کار کنه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (603 دیدگاه) ,

      اگه نمیخوای ویدیو رو ببینی (یا برای بقیه اگه دیدیش )کانسپت پلاگ این هیبرید 918 هست

      پاسخ
      1. Car lover
        سوابق: (206 دیدگاه) ,

        این ک مخفی نبود تو همه سایتا و مجلات کانسپتش دیده شد
        کررا جی تی هم ک ۲۰۰۴ اومد پروتوش باید قبلش باشه نه؟

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (603 دیدگاه) ,

          کانسپتش نیست یه ماشین نیمه کارست ، پایه ی 918 هست اسمش هم نوشت 918 rolling chassis

    2. Amir Amini
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      اون آخری پروتوتایپ یا طرح اولیه پورشه کاررا جی تی هست که سال 2007 رونمایی شد

      پاسخ
      1. OMID
        سوابق: (603 دیدگاه) ,

        تو ویدیو داشت میگفت پلاگ این هیبرید
        مگه نشنیدی؟
        اصلا اسمش رو هم پورشه 918rolling chasis نوشت

        پاسخ
  3. OMID
    سوابق: (603 دیدگاه) ,

    کانسپت اخر ویدیو 😲جد یک افسانه

    پاسخ
  4. Satellite
    سوابق: (587 دیدگاه) ,

    کاین روباز چه جالب شده
    اون آخری شبیه کانسپت دهه نوده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.