پورشه

توسعه پلتفرم سوپرکار الکتریکی پورشه با نام SPE

ظاهراً پورشه در حال توسعه پلتفرم جدیدی برای محصولات اسپورت و سوپر اسپورت الکتریکی‌ای است که در خودروهای لامبورگینی و آئودی نیز بکار خواهد رفت.

سوپرکار الکتریکی پورشه
این معماری جدید مخصوص خودروهای الکتریکی سومین پلتفرم ویژه گروه فولکس‌واگن بوده و بنا به گفته اتوموتیونیوز نام SPE برای آن انتخاب شده است.

سوپرکار الکتریکی پورشه
اولین نشانه از این پلتفرم سال پیش و در کنفرانس بازاریابی فولکس‌واگن پدیدار شد.

استراتژی گروه فولکس واگن
جدای از محصولات پرفورمنس الکتریکی پورشه، پلتفرم جدید SPE می‌تواند در خودروهای آینده‌ای همچون جایگزین آئودی R8 e-tron الکتریکی و همچنین یک محصول احتمالی جدید از لامبورگینی استفاده شود. این خودروساز ایتالیایی اخیراً از کانسپت Terzo Millennio رونمایی کرد و از آن به عنوان یک سوپرکار الکتریکی آینده نام برد.

لامبورگینی ترزو میلانو کانسپت

یک مدیر ارشد فولکس‌واگن تأیید کرده پورشه در حال توسعه پلتفرم الکتریکی برای خودروهای اسپورت دو درب و سوپرکارها بوده و سخنگوی این شرکت نیز می‌گوید هنوز زمان زیادی برای ارائه جزئیات بیشتر باقی مانده است:

ما نمی‌خواهیم در این لحظه جزئیات بیشتری از پروژه‌های آینده شرکت را منتشر کنیم.

اطلاعات درباره خودروهای اسپورت الکتریکی و سوپرکارهای گروه فولکس‌واگن تا این لحظه بسیار کم است اما انتظار می‌رود اولین محصولات استفاده کننده از پلتفرم SPE پس از سال ۲۰۲۵ تولید شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    این پورشه کیست که عالم همه دیوانه او ……..
    این چه بختی ست که ما شدیم جن و بسم الله او ……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این سه تا پورشه وآئودی و لامبورگینی همراه با فراری و مک لارن به علاوه مرسدس و آستون مارتین دهه آینده با هفت سوپر کار خارق العاذه طرف هستیم از حالا تمامی رکوردها و لپ تایم ها رو فراموش کنید رکوردهای جدید در راهند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا