پورشهصنایع هوایی

عزم پورشه برای ساخت اتومبیل پرنده

پورشه نیز همانند دایملر، جیلی (مالک ولوو) و ایتال‌دیزاین، به گروهی از کمپانی‌هایی می‌پیوندد که اتومبیل‌های پرنده را به عنوان یک راه نجات از جاده‌های شلوغ در شهرهای بزرگ می‌بینند. روشی که این روزها هر کسی ممکن است به آن فکر کند. به گفته پورشه، شهرهای سراسر جهان با مشکلات زیادی برای تردد شهروندان مواجه هستند و یک شهروند ممکن برای رسیدن به فرودگاه در نواحی شهری بزرگ، نیاز به ساعت‌ها زمان داشته باشد. دتلف فان پلاتن (Detlev von Platen)، رئیس بخش فروش محصولات پورشه در یک کنفرانس خبری در این رابطه می‌گوید:

یک بعد دیگر در اینجا وجود دارد که کاملاً خالی و بدون ترافیک باقی مانده است. بنابراین چرا نباید در این راستا چیزی را توسعه بدهیم؟ کشورهایی مانند مکزیک یا برزیل را درنظر بگیرید. در این کشورها، شهرهایی وجود دارند که ترافیک در آنها فوق‌العاده شدید است و اگر بخواهید یک مسیر ۲۰ کیلومتری را در آنها طی کنید، می‌تواند ۳ ساعت زمان ببرد؛ در صورتی که اگر جابجایی در هوا اتفاق بیفتد، تنها چند دقیقه  زمان خواهد برد.


پورشه معتقد است که آنچه «جابجایی سه‌بعدی» نامیده می‌شود و در آن پهپادها جاده‌های شلوغ را با استفاده از فضای آسمان پشت سر می‌گذارند، می‌تواند موجب تمایز این کمپانی از سایر رقبا شود. «فان پلاتن» در این رابطه می‌گوید:

همان‌طور که با یک پورشه رانندگی می‌کنید، شما با پهپاد پرواز می‌کنید، بدون اینکه نیاز به یک خلبان یا گواهینامه داشته باشید.

البته پورشه هنوز در مراحل ابتدایی تا رسیدن به یک «تاکسی پرنده» است و احتمالاً  تا رسیدن به تکنولوژی نهایی، به اندازه یک دهه فاصله دارد؛ موضوعی که مایکل اشتاینر (Michael Steiner)، رئیس بخش توسعه پورشه در نمایشگاه اتومبیل ژنو به آن اشاره کرده است.


در نمایشگاه اتومبیل ژنو که روزهای گذشته برپا بود، ایتال‌دیزاین و آئودی، نمونه اولیه موسوم به «پاپ‌آپ نکست» را ارائه دادند که یک نسخه توسعه یافته از خودران زمینی «پاپ‌آپ» و کانسپت تاکسی پرنده در نمایشگاه ژنو سال قبل محسوب می‌شد. این در حالی است که ایتال‌دیزاین، آئودی و پورشه، همگی زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن هستند.


دایملر کمپانی دیگری است که سال گذشته در نمونه آلمانی «ولوکوپتر» برای کمک به توسعه یک تاکسی پرنده الکتریکی سرمایه‌گذاری کرد. ولوکوپتر یک هواپیمای پنج سرنشینه با قابلیت اوج‌گیری و فرود قائم است که برای بازار تاکسی‌ها درنظر گرفته شده است.


گروه هولدینگ ژجیانگ جیلی نیز که مالکیت ولوو را برعهده دارد، اقدام به خرید یک شرکت توسعه‌دهنده امریکایی خودروهای پرنده به نام «ترافوجیا» کرده که قرار است اولین نمونه‌های خود را در سال آینده میلادی روانه بازار کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    دنیا داره غریب میشه
    آدمها دارند از هم دور و دورتر میشن
    باید یه فکری به حال این معضل خوبی زیاده تکنولوژی که همه چیزه رو راحت میکنه و باعث میشه روابط آدما از هم بپاشه ، کرد
    دنیایی رو فرض کنید که دور نیست
    با پورشه پرنده ، و بعدش تویوتا و هیوندای پرنده و شرکتهای دیگر خودرویی به هرجایی با کمترین اتلاف وقت سفر کنید .
    زمین داره کوچیکتر از اون چیزی میشه که فکرشو میکنین.
    فکرکن بندرعباس کار میکنی ولی کمتر از یک ساعت دیگه تهران داری تو منزل چایی میخوری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اینا که گفتید (فکرکن بندرعباس کار میکنی ولی کمتر از یک ساعت دیگه تهران داری تو منزل چایی میخوری) اتفاقاْ خوبه. اینکه آدم تنهایی پرواز کنه یا اینکه با ۱۰۰ نفر دیگه بدون هیچ تعاملی هم سفر بشه از نظر تنها شدن فرق چندانی نداره. متاسفانه جامعه ما از اون جهت تنها شده که همه فقط به فکر خودشون هستن و حتی اعضای خانواده هم با هم روابط صمصمی گذشته رو ندارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Saeed Boroomand

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      مشکل تکنولوژی نیستالزاما ، یه سیستمه که کل دنیا رو با یه هدف ساده ی انباشت هر چی بیشتر سرمایه هدایت میکنه، افراد همه وسلیله هستن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran911

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    پورشه یعنی اوج تکنولوژی در صنعت خودروسازی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا