پورشه

تیونینگ ملایم و سورپرایز کننده پورشه تایکان توسط منصوری

منصوری با پروژه دیگری بازگشته است. این تیونر مشهور این بار دست روی پورشه تایکان گذاشته و علیرغم پروژه‌های جنجالی قبلی، این بار شاهد تیونینگ ملایم تایکان هستیم. البته همین تیونینگ ملایم برای سوپرکار الکتریکی پورشه بسیار خوب بوده است.

منصوری همواره در تیون های خود از فیبر کربن استفاده می‌کند و تایکان نیز از این قضیه مستثنا نیست. اسپلیتر جلو دارای کربن فورج کاری شده بوده و از همین متریال در اطراف چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا استفاده شده است. این بخش تایکان ما را به یاد ۹۱۱ GT3 می‌اندازد. رکاب‌های جانبی کربنی بخشی از کیت بدنه خاص منصوری بوده و در بخش عقب نیز آپرون و دیفیوزری از همین جنس دیده می‌شوند. به این موارد باید یک اسپویلر لبه‌ای کوچک را نیز اضافه کرد. آینه‌های جانبی نیز دارای کربن فورج کاری شده بوده و یک جفت نوار کربنی نازک نیز در گلگیرها و درب‌های جلو دیده می‌شود که پروفایل جانبی این خودروی الکتریکی را تا حدی تغییر داده‌اند.

منصوری همواره از رینگ‌های جدید در محصولات خود استفاده می‌کند و درباره تایکان نیز همین موضوع صدق می‌کند. یک دست رینگ‌های یک‌تکه ۲۲ اینچی در این خودرو بکار رفته که طبق گفته منصوری، طراحی خاص آن‌ها باعث خروج بهتر گرما از ترمزها می‌شود. البته ترمزها تغییری نداشته‌اند اما می‌توان کالیپرهای رنگی را برای آن‌ها سفارش داد.

منصوری در داخل کابین طیف وسیعی از گزینه‌های شخصی‌سازی باب میل خریداران را ارائه می‌کند. عناصر کربنی و چرمی در هر سطحی قابل انتخاب بوده و به این موارد می‌توان دوخت های رنگی را اضافه کرد. غربیلک فرمان سفارشی و رکاب‌های داخلی متفاوت با برند منصوری نیز جزو دیگر تغییرات هستند.

در بحث خودروهای الکتریکی استفاده از کیت‌های بدنه جذاب موضوع مهمی است. استفاده از کیت‌هایی با راندمان آئرودینامیکی پایین تأثیر منفی روی شعاع حرکتی خودرو خواهند گذاشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    برخلاف بقیه مدلایی که تیونینگ کرده،من از این خوشم نیومد…

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. RezaRs

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      اتفاقا من از این چون ملایم بود خوشم اومد 😂

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        راستش من از این که برقی بود خوشم نیومد!

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
        1. RezaRs

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1415 ديدگاه)

          راستیتش من یه چن ماهی میشه پس اینکه چنتا مطالعه کردم راجع برقی ها و با چند نفر از دوستام حرف زدم دیگه اون نفرت گذشته رو ندارم از ماشینایی هم ازشون خوشم اومده مثل تایکان مدل s مدل x ای ترون gt و از همه بیشتر هامر ev خب صدا و لذتو قبول دارم و اینکه از برقی ها بدم نمیاد و چند مدلشونم دوس دارم اصلا دلیلی بر عدم علاقم یا کاهنده به پاگانی مک لارن کانیگزگ ( نره تو صف تایید) لامبورگینی فراری بنز و فورد بیمر کادیلاک و… نیست

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          من که هی موافق برقی نبودم،نه برقی،نه هیبریدی،نه هیدروژنی،نه اتمی و نه توربینی! هیچکدوم اندازه موتور بنزینی برای من جذابیت ندارن،البته امیدوارم بنزینی ها از بین نزن اما اگرم رفتن حداقل هیدروژن می‌تونه جاشو پر کنه اما برقی اصلا…

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (6032 ديدگاه)

        راستیاتش من افتخار میکنم صاحبش یک ایران هستش ، اما نمیدونم چرا حال نمیکنم باهاش !

        نه اینکه بد باشه‌ها ، نه !

        بلکه زیادی شلوغ‌ بازی در میاره ، زیادی جوادش میکنه !

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. akrh78

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (895 ديدگاه)

      من مثل بقیه مدلایی که تیونینگ کرده، از این خوشم نیومد… 🤦‍♂️😆

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        از هیچکدومش؟😑

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. Audi e_tron gt

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (308 ديدگاه)

      من به دلم نشست احساس می کنم عادی اش بهتر است

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. Reza Waffen SS

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      به نظرم تیونینگ خودروهای الکتریکی یه کار احمقانس ، نظر شخصیمه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        کاملا موافقم 👌،برقیا جزییات درست و حسابی ندارن که بشه تیونش کرد…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. ARAZ

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    برید فیلم شتاب گیری ۱.۹۹ تسلا مدل اس پلاید ببینید مثل مرغ داخل یخچال پری برام نموند

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. RezaRs

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      واقعا نیازی به پلاید پلاس نبود چه خبره خانواده میره اون تو 😂😂😂😂😂👏👏👏👏
      چه شتاب ناجوریه خوبه برای گواهینامه این ماشین اگه کسی توانایی کنترل رو نداشت نذارند تا از حداکثر توانایی استفاده بکنه اون گشتاور آنی واقعا زیاد و خطرناکه برای راننده هایی که حرفه ای نیستند

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      این شتاب به جای اینکه در ریزون باشه ترسناک و خیلی مضره(البته نمیاد!😂)…

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. محمد امین

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (650 ديدگاه)

        شتاب گیری ثانویه اش کمه ، به طوری که صفر تا دویست رو کند تر از turbo s یا ۸۱۲ یا ۷۲۰ میره
        متاسفانه کسی به شتاب ثانویه خیلی توجه ندارد

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          آره چون برقیا از همون اول تمام قدرت رو در اختیار راننده میزارن و همینه که شتاب اولیه وحشتناکی دارن،اما توی شتاب ثانویه همین طور که خودتون گفتین دیگه سرعت بعد از یه جا ثابت میمونه….

          موافقم ۲
          مخالفم ۳
        2. RezaRs

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1415 ديدگاه)

          ولی خب ریماک نورا که تو هردوتاش نره غول عجیب غریبه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. ARAZ

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (23 ديدگاه)

          دقیقا چطوری شتاب ثانویش کمتره در حالی که ۴۰۰ متر در ۹.۲ ثانیه طی میکنه
          بعد سدان ۲ تنی چه ربطی به ۷۲۰ داره ؟؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          ″بعد سدان ۲تنی چه ربطی به ۷۲۰داره ؟؟″
          برادر وقتی توی درگ ها مقایسه میکنن و ربطش میدن پس اونوقت ربط نداره؟ هرکی میاد یه تسلا برمیداره بعد می‌ره به جنگ هر ماشینی!😐

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        5. ARAZ

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (23 ديدگاه)

          دلیل اینکه توی درگ مدل اس با سوپر اسپورت مقایسه میکنن
          اینه که نشون بدن سدان الکتریکی چقدر میتونه به اندازه یه ۷۲۰ سریع باشه
          چون عموم مردم سرعت و شتاب رو با همچین ماشین هایی میشناسن
          ولی اینکه بیای بگی سدان دو تنی چون به اندازه ۷۲۰ که ۱۳۰۰ کیلو وزن داه
          شتاب ثانویه پایین تری داره پس خوب نیست خارج از عقل منطق هست
          عملکرد خوب یه ماشین رو نسبت قدرت به وزن تعیین میکنه و هچنین کلاسی که در اون حضور داره
          اینجوری نیست که هرجور خواستی حساب کنی

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          این رسانه ها شورشو دراوردن با این درگ ها و مقایسه ها وگرنه ما هیچ جوری یه جاروبرقی رو با یه کوپه درست و حسابی مقایسه نمیکنیم!😁

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        7. ARAZ

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (23 ديدگاه)

          نسبت قدرت به وزن سوپر کار هایی مثل ۷۲۰ و توربو اس حدود ۲.۴ تا ۲.۵ کیلو برای هر اسب بخار هستش
          نسبت قدرت به وزن مدل اس پرفورمنس ۲.۸۳ کیلو برای هر اسب بخار هستش
          تازه سوپرکار ها از گیربکس های چند سرعته استفاده میکنن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        8. Reza Waffen SS

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2333 ديدگاه)

          خوب طبیعیه چون برقیه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ARAZ

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (23 ديدگاه)

        پلاید پلاس لغو کردن
        پلاید که هست با همون شتاب زیر ۲ ولی ۸۰ اسب بخار کمتر از پلاید پلاس و برد کمتر

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2824 ديدگاه)

          لغو کرد چون همش ادعا بود،این همه تبلیغات آخرشم هیچ!
          اصلا این آدمو درک نمیکنم….

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        2. محمد امین

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (650 ديدگاه)

          اقا araz، مدل s در عمل ، در ویدیو ای که من دیدم در کانال auto top ، صفر تا دویست رو در ۱۲ ثاینه رفت ، اگر فرض کنیم شرایط باب میل نبوده و یک ثاینه رو اضافی فرص کنیم، میشه ۱۱ و حالا این اس پلاد ، هر چه قدر هم سریع تر باشه ، بتونه صفر تا دویست رو در ۹ ثانیه اونم خیلی با تخفیف بره ، که یعنی از اون ماشین هایی که من گفتم کند تره ، مثلا ۷۲۰ و ۸۱۲ به راحتی حدود ۷.۵ تا ۸ میرن صفر تا دوست رو
          دلیل اینکه در ۴۰۰ متر سریع تره لانچ بهتر هست که میتونه خودش ۱ ثانیه تاثیر بزاره و مثلا از ۱۰.۲ که از رکورد ۷۲۰ یا f8 هست به ۹.۲ برسه ، اونم هنوز فکر نکنم ۹.۲ که رکورد زده باشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    3. RezaRs

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1415 ديدگاه)

      آراز آقا محمد امین گفتند شتاب شتاب هم همونطور که دوستان و خودتون بیشتر و بهتر از بنده میدونین مربوط به افزایش سرعت در واح زمانه یعنی به راحتی ممکنه یک ماشین کوارتر مایلو بهتر بره اما شتاب ثانویش کمتر باشه یعنی اون لحظات افزایش سرعتش کمتر بشه یعنی ۲۰۰ تا میره بشه ۲۰۱ اما اون یکی ۱۹۰ بشه ۱۹۵ نمی دونم منظورمو خوب رسوندم ؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2824 ديدگاه)

        تقریبا…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
      2. ARAZ

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (23 ديدگاه)

        در مورد اینم باید بگم چطوری پلاید پلاس با شتاب ثانویه کم میتونه تو پیست به اندازه سوپر اسپوت ها سریع باشه
        چیزی که در نظر نمیگیرید اینه که شتاب ثانویه مربوط به گیربکس و ضریب دنده هستش
        که خودرو های الکتریکی به خاطر کاهش مصرف انرژی و همچنین شتاب اولیه بهتر از گیربکس ۱ سرعته استفاده میکنن
        به راحتی میشه با گیربکس های چند سرعته شتاب ثانویه یا به قول ماشین بازا تو رولینگ ریس هم بهتر بود
        هرچند خودم معتقدم خودرو های الکتریکی اگه مزیت وزن کمتر درون سوز هارو داشتن هیچ محودیتی براشون وجود نداشت
        یه پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی ۵۰۰ کیلو و بیتشر وزنشه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. new RAMIN

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1763 ديدگاه)

    سفینه فضایی شده برای خودش!
    اما حیف میزان پیمایشش کمه اما خب شاید در آینده زیاد شدش( نسخه عادی)
    از جلوش خوشم نمیومد. ولی رخ عقبش و ۲/۳ عقب بسیار عالی شده. 👌
    .
    .
    .
    .
    یه چیزی میگویم کلی. با ۱۷ هزار دلار یه عدد هیوندای کونا میدهند که سانروف جزوه آپشن حساب میشه! اما با ۱۷ هزار دلار همچین چیزی هم میدهند. این فیلم بخش کوچکی از دریای امکانات این عزیز ! هستش که با قیمت پایه ۱۷ هزار دلاری در اختیار
    شما قرار میگیرد.
    https://www.instagram.com/p/CP9M7WZjnJE/
    نسخه فول ۲۰۵۰۰ دلاری هم هر جوری حساب کنم نمیفهمم این چه طوی این همه امکانات داره. هنر این است دیگر…😂

    امکاناتی بهت میده که تسلا مدل x با قیمت ۱۰۰ هزار دلار بهت میده😯. جای عجیب هم اینجاس ۵ سال گارانتی هستش و هر اتفاقای در این ۵ سال به طور عادی رخ بده مثلا خراب بشه یا کار نکنه رایگان تعمیرش میکنن!

    حالا فهمیدید چرا میگویم با توجه به قیمتش رقیب ندیدم رو دستش ؟
    .
    .
    .
    .

    برگردیم نقد تایکان !
    از داخلش زیاد عکس نیست نمیشه داخلشو نقد کرد ولی در بیرونش اون زیر چراغ ها
    با به کار گیری فیبر کربن آمده اند ماشین رو اسپرت کنند ولی بد شده. یا حداقل من خوشم نیومد. مجموعا کار شیکی شده و خوب شده فقط ای کاش اون قسمت زیر چراغ جلو رو دست نمیزند. بسیار بهتر میشد اما همینم خوبه.

    در عکس نمای پشت نوشته توربو اس ! پس یعنی پورشه تایکان توربو اس هستش.
    تایکان توربو اس قیمت ۱۸۷ هزار دلاری دارد !و در صورت شخصی سازی کامل توسط پورشه قیمتش به عدد خیره کننده ۲۴۶هزار دلار میرسه ! با توجه به تیونینگ منصوری و قیمت های گرونش من قیمتی بالای ۳۰۰ هزار تا پیش بینی میکنم که به نظرم ارزش نداره. البته این ماشین خوبه. ولی خب قیمت گرونه احتمالا ولی با اینکه گرونه من خوشم اومدش…
    .
    .

    „ بی زحمت به اون پیام بازرگانی که اون وسط اومدش بعد رفتم سراغ تایکان توجه کنید!„
    😊

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  4. akrh78

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (895 ديدگاه)

    تپه جدید فتح شد
    mission accomplished
    respect +1000

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. BenzSLR

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1510 ديدگاه)

    ازش خوشم اومد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. mm.y@rlou

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چه عجب یه تیون نسبتا ملایم دیدیم از منصوری ظاهر ماشین خشن تر و مسابقه ای تر شده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    عجب تیونی شده منصوری بهترین جهان هستش و رقیب نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا