پورشه

پورشه تایکان به تسلا رودست خواهد زد؟!

پس از آنکه پورشه اعلام کرد با خودروی تمام الکتریکی تایکان توانسته رکورد نوربرگ رینگ را بشکند تسلا سریعاً دست به کار شد و این رکورد را هرچند با حرف‌وحدیث‌های بسیار به خود اختصاص داد. گفته می‌شود تسلا مدل S توانسته در این پیست افسانه‌ای به رکورد 7 دقیقه و 23 ثانیه دست یابد که 19 ثانیه سریع‌تر از تایکان توربو می‌باشد؛ اما رکورد تسلا به‌صورت غیررسمی ثبت شده و شاید در صورت بازگشت دوباره پورشه به پیست پابرجا نماند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که پورشه با مدل تایکان توربو و نه نسخه‌ی پرچم‌دار تایکان توربو S رکورد زنی کرده است.


مدیر تولید این خودرو می‌گوید تایکان پتانسیل ثبت رکوردهای سریع‌تر را دارد. تایکان توربو و توربو S قدرت 616 اسبی در حالت‌های استاندارد دارند اما با درگیر شدن اووربوست و لانچ کنترل قدرت مدل توربو S به 751 اسب بخار و گشتاورش به 1049 نیوتون متر می‌رسد. قدرت و گشتاور مدل توربو نیز در چنین حالتی به ترتیب برابر با 671 اسب بخار و 849 نیوتون متر خواهد بود.


افزایش قدرت می‌تواند باعث بهبود چند ثانیه‌ای رکورد تایکان در نوربرگ رینگ شده و شاید حتی رکورد تسلا را نیز بشکند. دلیل اینکه پورشه مدل تایکان توربو S را روانه‌ی پیست نکرده تمایل این خودروساز برای تکمیل کردن رکورد نوربرگ رینگ با خودرویی بوده که راننده‌ی تست 24 ساعته آن را رانده است. تمامی آن چیزی که پورشه قبل از ثبت رکورد انجام داده تعویض لاستیک‌ها بوده است.


جنگ خودروهای الکتریکی در حال گرم شدن بوده و پورشه نیز اولین رقیب واقعی تسلاست و به نظر می‌رسد تسلا هم به دنبال حفظ برتری خود در این بازی است. البته این وضعیت دشوارتر هم خواهد شد زیرا شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز و ب‌ام‌و نیز در حال توسعه‌ی خودروهای الکتریکی هستند. در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد رقابت تنگاتنگ شرکت‌های مختلف در این زمینه خواهیم بود. واضح است که نتیجه‌ی این رقابت‌ها رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان خواهد بود.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    تسلا اس p100d: لایک 👍
    تایکان توربو S: دیس‌لایک 👎

  2. ایمان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2222 ديدگاه)

    این داستان داره به جاهای قشنگش میرسه
    هنوز صبر داشته باشید ….

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (332 ديدگاه)

      میخوام این بالا بگم همه ببینن
      این که میگن با توربو رکورد زده نه با توربو اس
      کلا اشتباه چون عکاسان از سایز دیسک ها و کالیبر های ترمز مدلی که رکورد زده بود تشخیص دادن
      توربو اس بوده نه توربو
      و یه چیز دیگه تسلا همین ماه که الان ۵ هست رکورد جدید میزنه و میگن به ۷.۵ میرسه

  3. نوید جهرمی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2842 ديدگاه)

    به نظرم که پورشه با این قیمت گذاری و کلاس بندیش، خودش رو رقیب تسلا نمیدونه. فولکس واگن هم برای رقابت با تسلا با آئودی دست به کار شده نه پورشه.
    نمیدونم تسلا اگر با قیمت پورشه عرضه بشه چقدر میتونه بفروشه. یا فروش پورشه با قیمت تسلا 3 چقدر ممکن خواهد بود.
    اما شخصا پورشه هرچقدر هم ضعیف تر از تسلا باشه، باز برای من پورشه اس و ترجیحش میدم.

  4. Mohammad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (282 ديدگاه)

    یه چیزی رو که خوشم میاد و مطمئن هستم ازش اینه که ایلان ماسک هیچوقت بازی رو نمیبازه همیشه چیزای جدیدی رو برای رو کردن داره و همیشه شرکتاشو بهترین میدونه و بهترین نگه میداره …

  5. حسین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (197 ديدگاه)

    نکته ی اصلی تو خط آخر مقاله بود

    1. P.K.H

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      ما برا کمترین ارزش خرید خودرو ها رقابت می کنیم

  6. MAHDI

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (4194 ديدگاه)

    چه دنیای خسته کننده ای هستش دنیای الکتریکی ها. پورشه تایکان طراحی به شدت جذابی داره و یک سروگردن جذاب تر از پورشه پانامرا هستش اما اگه به انتخاب باشه لحظه ای در انتخاب پانامرا تردید نمیکنم. حتی اگه تایکان سریع تر وطراحی جذاب تری هم داشته باشه.
    یه خودروی برقی فوقش یه هاچبک کوچیک باشه و یا خودروهای ترکیبی و الا الکتریکی کامل اصلا برام جذاب نیست.
    اما در بین الکتریکی ها پورشه تایکان جذاب ترین اونهاست.

    1. نوید جهرمی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2842 ديدگاه)

      رانندگی مخملی وآرامش کابین، قدرتی که در یک آن در دسترسه، قابلیت اطمینان بالا، استهلاک کمتر، همینطور کمتر نبودن لذت رانندگی(تنها مشکلش نشندیدن صدای انجین و اگزوزه که اونم با یه برنامه صوتی قابل صرف نظره)
      من که شخصا به الکتریکی های کنونی علاقه مند شدم. در آینده هم برای مصرف شخصی قطعا دنبال گزینه پاک میگردم، پلاگین هایبرید یا الکتریکی(اگر ایران نباشم)
      این ماشین ها روز به روز دارن بیشتر میشن و هر روز از روز قبل بهتر.

  7. datsun

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1675 ديدگاه)

    این جرمنها چقد کل کل میکن مثل بچه های حسودن یه کم سنگین باشید تو رو خدا ‌‌.

    1. Behrouz. anzali

      ۱۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (301 ديدگاه)

      والا ژرمنها کل کل نمیکنن چون اصلا احتیاجی نیست که این کارو بکنن. ثابت شده هستن. این رسانه ها وسایتها هستن که یه مسئله رو بزرگش میکنن تا مخاطب بیشتری داشته باشن ! وگرنه کمپانی مثل پورشه. بنز . بی ام و احتیاجی به کل کل ندارن.

  8. Elmiraj

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    تایم تسلا رسمی نیست چون در ترافیک ثبت شده و ۷:۲۳ چیزی نیست که ایلان ماسک بهش قناعت کنه…
    (( در این ماه شاهد سورپرایز تسلا خواهیم بود ))
    .
    پورشه هم هر چی در توان داشته زده و فرقی هم نمی کنه توربو باشه یا توربو S چون هر دو در پیست ۶۱۶ اسب بخار قدرت دارن و در حالت اوربوست این توانایی را ندارن که هفت دقیقه دوام بیارن (( حالت اوربوست یا همان اسپورت پلاس پورشه فقط برای درگ و چند بار شتاب گیری پشت سر هم کاربرد داره نه پیست )) ….هر چند اونی که باهاش تایم زدن توربوS بود چون در روزهای قبل از رونمایی برای تبلیغ بیشتر به این خودنمایی نیاز داشتن…
    این حرف مدیر تولید تایکان هم که گفت تایکان پتانسیل ثبت رکورد های سریعتری را دارد هم حرف دیروز نیست ، اینو وقتی گفت که تنها دو روز از تایم زنی تسلا گذشته بود و برای توجیه ۱۹ ثانیه اختلاف مجبور بود در جواب سوال مجری road and track این حرفو بزنه…….

  9. Saeed

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (588 ديدگاه)

    چیزی که باعث شده تو تعجب برم….این بود که قبل معرفی تایکان…۹۰ درصد کاربران پدال ماشین های الکتریکی رو مسخره میکردن و متنفر بودن و …. ولی وقتی ماه قبل تایکان معرفی شد همون ۹۰ درصد افراد یهو عاشق ماشین الکتریکی شدن!!!!!
    الان دیگه کسی نیست بگه الکتریکی مزخرفه…
    این منو تو تعجب وا داشته!!😐

  10. Sajjad

    ۱۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    رقابت سازنده و عامل پیشرفت یعنی همین

  11. Saeed

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژرمنها همیشه توی صنعت ماشین حرف اول رو میزنن این به کل دنیا ثابت شده ست
    Made in germany

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن