پورشه

پورشه ماکان 2015، شوالیه سلحشور ژرمنی

بسته به سلایق و علاقه‌مندی‌هایی که هر شخص از آن برخوردار است، انتظاراتش هم از یک خودرو متفاوت است. بیشتر اشخاص از این مرکب موتوری توقع خاصی ندارند و تنها به این حد که آن‌ها از مکانی به مکانی دیگر منتقل کند، راضی‌اند. اما معدود افرادی نیز وجود دارند که کارکرد متفاوتی را از آن طالب‌اند و صرف جابه‌جایی با یک خودرو به‌هیچ‌وجه آن‌ها را راضی نمی‌کند. این‌ها از زمره کسانی هستند که لذت ناب رانندگی را خواهان‌اند و بی‌شک هم در این میان، از جمله محصولاتی که برای این کار ساخته و پرداخته شده است خودروی هیجان‌انگیز پورشه است.

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo
گرچه انواع مختلف پورشه از ذات و جنمی اسپرت برخوردارند اما در عین حال، مایه‌های آسایش و راحتی را نیز از یاد نبرده‌اند و دراین‌باره مشتریان خود را ناامید نمی‌سازند. از سوی دیگر، محصولات این برند از کارآمدی و دوام بسیار خوبی هم بهره می‌برند و همین نکته است که تا حدی پورشه را از دیگر همتایانش متمایز می‌سازد، چون هر چه باشد هزینه سرویس و استهلاک آن پایین‌تر از دیگر رقبای سوپر اسپرتش امی باشد. گرچه ممکن است طرح‌های پورشه موردپسند همگان نباشد ولی تا آن حد ماندگار هست که دغدغه‌های همچون پیری زودرس و یا از مد افتادگی بدنه را از فکر و ذهن صاحبانشان دور نماید. آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که زیباترین احجام و اشکال نیز پس از مدتی آدمی را خسته و دل‌زده می‌سازد.

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo
موضوع این مقاله درباره یکی از جدیدترین محصولات پورشه به نام مکان یا ماکان (MACAN) است، نام این خودرو نیز برگرفته از زبان مردمان جزیره جاوه اندونزی بوده و به معنای ببر است. این خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی و در شهر لایپزیک آلمان در خط تولید قرار گرفت، این خط هم به موازات خطوط تولید پانامرا مستقر می‌باشد. طراح این خودرو نیز شخصی به نام MICHEAL MAUER می‌باشد و پلت فرم آن هم با خودروی آئودی Q5 مشترک است.
اخیراً این خودرو توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مورد بررسی قرار گرفته است که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان می‌نمایم.

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۴.۵ از ۵
این خودرو جز نخستین کراس‌اوورهای اسپرتی دنیاست و پس از این هم درباره آن، بیش از آنچه قبلاً بوده، گفته خواهد شد.

2015 Porsche Macan
۲۰۱۵ Porsche Macan
نمای ظاهری
پورشه ماکان را می‌توان خودرویی با نمای ظاهری عالی برشمرد. طراحی بخش اعظم بدنه (تنه) آن از برادر بزرگ‌ترش، پورشه کاین به عاریت گرفته شده است. چیدمان بخش جلوی این خودرو هم از خطوط تیز بهره برده و هم تا حدی تداعی‌گر باله‌های ماهی است، شیب تعبیه شده در بخش پشتی آن نیز به طرز ظریف و ماهرانه‌ای از مدل کیمن اقتباس گردیده است. به طور حتم برای پورشه این امکان وجود دارد که طرح‌های متفاوتی را نسبت به مدل‌های موجود در بازار بیازماید و چه بسی که ممکن است که ارائه این مدل، نوعی آزمون برای سنجش یک ایده خوب – در نسل اول این خودرو- باشد.

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S
کابین
کمپانی پورشه این خودرو را به‌مانند مدلی اسپرت و یا SUV در معرض فروش قرار داده است. شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد ولی زمانی که در درون کابین آن می‌نشینید بیش از همه، این جنبه‌های اسپرتی اتاق است که توجه شما را به خودش جلب می‌نماید. مثلاً در این خودرو کنسول میانی و نیز لبه‌های درب‌ها، بالاتر از محل استقرار راننده قرار دارند؛ در واقع، هنگامی که در داخل آن جای می‌گیرید این احساس به شما القاء می‌شود که گویی به درون یک کوپه پرتاب شده‌اید. کمتر موردی را در این کابین خواهید یافت که لبخند را بر لبانتان ننشاند.

2015 Porsche Macan
۲۰۱۵ Porsche Macan
مهندسی
پورشه ماکان با انواع رموز و شگردها، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که چه در داخل جاده (ON – ORAD) و چه در خارج از آن (OFF- ROAD)، سواری خوبی را با آن تجربه نمایید. چنانچه حالت «اسپرت» را جهت رانندگی در این خودرو فعال کنید، فنربندی آن سفت‌تر می‌گردد و ثباتی همچون پورشه ۹۱۱ را برای خودرویتان به ارمغان می‌آورد و اگر گزینه فنربندی بادی را برای آن انتخاب نمایید، ارتفاع خودرو به میزان ۴۰ میلی‌متر بالاتر می‌آید و این امکان نیز برایتان فراهم می‌شود که به آسانی از پس موانع پیش روی‌تان، در خارج از جاده‌ها برآمده و آن‌ها را مغلوب نمایید.

2015 Porsche Macan
۲۰۱۵ Porsche Macan
آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در حال حاضر می‌توانید سه تیپ از ماکان را جهت خرید گزینش نمایید، ماکان S، ماکان دیزل و توربو. ماکان توربو نسبت به بقیه اعضای گروه، از تجهیزات بیشتری بهره می‌برد اما در عوض ماکان S از پکیج‌های انتخابی بهتری برخوردار است. پیشرانه دیزل نیز توانی معادل ۲۴۵ اسب‌بخار را از خود ارائه می‌دهد که از این لحاظ ضعیف‌ترین نمونه در بین مدل‌های موجود (در امارات) است اما از طرفی گشتاور خروجی این پیشرانه معادل ۵۸۰ نیوتن‌متر است که قوی‌ترین جایگاه را در بین اعضاء، به آن می‌بخشد (پیشرانه‌های به کار رفته در ماکان S و توربو هم به ترتیب از توانی معادل ۳۴۰ و ۴۰۰ اسب‌بخار برخوردارند).
توضیح: نمونه‌ای که قرار است در بازار ایران عرضه شود دارای پیشرانه‌ای ۲ لیتری توربو می‌باشد و فعلاً در بازار امارات عرضه نمی‌شود.

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S
جمع‌بندی نهایی
در مجموع، ماکان خودرویی خوب و مناسب است و محبوبیتش درمیان آن دسته از اشخاصی که این خودرو آن‌ها را آماج خود قرار داده، یعنی افراد حرفه‌ای بین سنین ۲۰ الی ۳۰ سال، کاملاً اثبات شده است. حتی ممکن است که این مسئله شامل افرادی که صاحب یک کودک هستند، نیز بشود. ماکان خودرویی اسپرت و در عین حال شیک است، خشک و در عین حال راحت است. به طور حتم، این خودرو چیزی نیست که به راحتی از آن بگذرید.

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S
نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمای ظاهری عالی
هدایت و کنترل عالی
تجهیزات کارآمد
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
محدود بودن تجهیزات استاندارد

2015 Porsche Macan turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan turbo

مشخصات فنی

ماکان ۲ لیتری توربو: نمونه‌ای که قرار است در بازار ایران ارائه شود.
توان: ۲۳۷ اسب‌بخار در ۵۰۰۰ الی ۶۸۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۵۰ نیوتن‌متر در ۱۵۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۶.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر: ۷.۲ الی ۷.۵ لیتر

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S
ماکان S:
حجم موتور: ۳ لیتر
توان: ۳۴۰ اسب‌بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۴۶۰ نیوتن‌متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۸.۷ – ۹ لیتر

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo
ماکان توربو:
حجم موتور: ۳.۶ لیتر
توان: ۴۰۰ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۵۵۰ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۶۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی در هر صد کیلومتر: ۸.۹ الی ۹.۲ لیتر
نوع جعبه‌دنده: ۷ سرعته PDK
ضریب آئرودینامیک بدنه: ۰.۳۶ CD

2015 Porsche Macan S
۲۰۱۵ Porsche Macan S
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۶۸۱/۱۹۲۳/۱۶۲۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب:۲۸۰۷ میلی‌متر
وزن:۱۸۶۵ – ۱۹۲۵ کیلوگرم
گنجایش محل بار: ۵۰۰ لیتر
حجم باک: ۶۵ لیتر (مدل S و نیز ۲ لیتری توربو) – ۷۵ لیتر (مدل توربو)

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo
ایمنی
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده،؛ سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری DSC
سیستم کمکی ترمز در حلت اضطراری BA
سیستم کنترل کشش PTM
سیستم کمکی حرکت در سرپیچ‌ها
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
سیستم هشداردهنده خروج از مسیر (در مدل توربو به صورت استاندارد ارائه می‌شود)
سیستم تعلیق فعال PASM (در مدل توربو به صورت استاندارد ارائه می‌شود)
و…

2015 Porsche Macan Turbo
۲۰۱۵ Porsche Macan Turbo
تجهیزات رفاهی
همان‌طور که شما خوانندگان عزیز در جریان هستید کمپانی پورشه خودروهای خود را با آپشن های متفاوتی به بازار عرضه می‌کند و اکثر این گزینه‌ها هم به صورت سفارشی و به درخواست مشتری است، به همین خاطر می‌بینیم که مدل‌های پورشه از لحاظ تجهیزات رفاهی تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. به همین روی سعی شده است که در لیست ذیل تنها تجهیزات (تقریبی) نمونه‌های عرضه شده در بازار امارات، درج شود.

ماکان S:
تنظیم‌کننده اتوماتیک صندلی‌ها – چراغ نقشه‌خوانی – استراحتگاه دست برای صندلی‌های جلو – صندلی‌های حافظه‌دار – صندلی‌های با پوشش چرمی از نوع آلکانترا- تنظیم اتوماتیک صندلی‌ها – روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو – چراغ LED عقب – اسپویلر عقب – چراغ‌های جلوی هوشمند فول LED به همراه سیستم روشنایی در روز – اگزوزهای دوگانه اسپرت – سنسورهای پارک جلو و عقب – سیستم SRART/STOP – سوکت ۱۲ ولتی – تهویه مطبوع تمام اتوماتیک سه نقطه‌ای (تنظیم مجزا برای عقب) – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + AUX + بلوتوث – سوئیچ کروز کنترل بر روی فرمان – سیستم ورود بدون کلید – سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) – کامپیوتر رانندگی –نگه‌دارنده فنجان‌ها – رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی و……

ماکان توربو:
این مدل علاوه بر تجهیزاتی که در نمونه S وجود دارد به اقلام اضافی ذیل نیز مجهز است:
گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو – گرم‌کن صندلی‌های عقب – شیفترهای پدال روی فرمان – چراغ‌های جلوی زنون (BI-XENON) به همراه سیستم روشنایی در روز- شیشه عقب ضد بخار- سیستم ناوبری (NAVIGATION) – کروز کنترل هوشمند با رادار تنظیم فاصله – کیف ابزار چرمی – سیستم صوتی BOSE – رینگ‌های آلومینیمی ۱۹ اینچی و…….
آپشن ها: دوربین دید عقب – سیستم کمک پارک – سیستم صوتی BORMASTE – تلویزیون دیجیتال – قطب نمای دیجیتال – شیشه دودی عقب – پرده برقی عقب – رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی – سقف پانورامیک- تنظیم‌کننده صدای اگزوز و…….

قیمت
در ایران:نحوه ورود و فروش این خودرو در کشورمان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی برخی نشریات ارقامی در حدود ۷۰۰ میلیون تومان را برای مدل ۲ لیتری توربو آن ذکر می‌کنند.
در انگلستان: ۴۱,۵۷۰ پوند (نمونه ۲ لیتری توربو) – ۴۴,۶۵۰ پوند (مدل اس) – ۶۰,۹۹۴ پوند (نمونه توربو)
در امارات: ۲۵۸,۰۰۰ الی ۳۲۰,۰۰۰ درهم (نمونه S) – ۳۴۸,۹۰۰ الی ۴۲۰,۰۰۰ درهم (نمونه S)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چه خبره 700تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      سلام به همه
      پدال لطفا از سایت «AUTOMIDDLEEAST» امارات مطلب نذار به دو دلیل :
      1- سایت های بسیار معتبرتر از این وجود دارند حتی داخلی
      2- حالم از این عربهای مفت خور پایین خلیج همیشه فارس بهم می خوره که حالا اونا بیان بگن چی خوبه چی بده؟؟!!!!!!!!!…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمااااان

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      چراغ عقبش با این که شکل ساده ای داره ولی خیلی قشنگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehran911

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      ممنون از سام عزیز پدال به پست کاملی مثل این در مورد ماکان نیاز داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ویشتاسپ

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (316 ديدگاه)

    سپاس آقای کاویانی
    من نمیدونم چرا عاشق این قورباغه های پورش میشم.عاااااالیه عااالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (56 ديدگاه)

    از پورشه خوشم میاد.
    بخصوص ماشین های کوپه ی پورشه.
    مثل:911و918و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      918 که یه شاهکار مهندسیه که رقبا هم بهش اذعان دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. LPSK

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به هیچ وجه این طور نیست یعنی تو پی وان رو بهتر از 918 میدونی/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          منظورت اینه یعنی تو 918 و بهتر از p1 میدونی؟ جوابت مشخصه مهندسی 918 فوق العادست و بالاتر از p1 هستش و حتی بالاتر از لافراری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. maysam..laferrari

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شایان عزیز 918 بهتر از لافراری نیست کافیه به اعداد و ارقام توجه کنی تا متوجه حرفم بشی برای مثال:
          طی مسافت 400 متر یا یک چهارم مایل در لافرای : 9.7 ثانیه—مکلارن پی وان:10 ثانیه—پورشه 918: 10.2 ثانیه… حتی میبینی که در این آمار که از منبع car and driver گفتم لافراری از هر دو بهتره ودر رده بندی این مجله ای که گفتم و مجله top gear (تخت گاز) مجله road and track و مجله motor trend اون از رقباش بهتر اعلام شده( به طور کلی) و همونطور که میدونی لافراری 0-300 کیلومترش در زیر 15 ثانیست و کاملا از رقبای مستقیمش برتری داره… امیدوارم قانع شده باشی داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. maysam..laferrari

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (581 ديدگاه)

          من دلایل بیشتری هم داشتم که بگم برتری های لافراری رو ولی فکر کنم همونهایی که گفتم کافی باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. رضا

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          آقایون داداشام توجه کنن:
          همه چیز سرعت و شتاب و اعداد و ارقام نیست…
          گودزیلای ژاپنی رو یادتون نره!
          کارایی رو در نظر داشته باشید.
          قیمت چی میگه
          اگه پورشه بخواد با قیمت لافراری یه ماشین بسازه …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ahkhz

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بچه ها ببخشید سقف پورشه 918 اسپایدر چطور باز و بسته میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    پورشه و کلا آلمانیها در ساخت اتومبیل فوق العادن…
    من ماکان رو بیشتر از کاین دوست دارم و با وجود طراحی منحنی بدنه به این زودی ها گرد پیری روش نمیشینه بر خلاف بعضی رقبا.
    از چراغهای عقب و صافی بدنش خیلی خوشم میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان آرسنالی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    آقایون برای محاسبه قیمت تقریبی یک خودرو از فورمول ساده زیر استفاده کنید.
    قیمت به دلار ضربدر 10هزار تومان
    price ($) * 10000

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (551 ديدگاه)

      احسان دمت گرم راست گفتی ولی بعضی لوکسارو باید در 20تا30هزار تون ضرب کنی مثله فراری 400هزاردلار قیمت در ایران هشت میلیارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان آرسنالی

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1887 ديدگاه)

        قیمت لوکس هایی که تک هستند به کنار چون دل بخواهی هست مثلا ((اگه اشتباه نکم)) ماساراتی یا مازاراتی گیبلی از کواتروپورته تو ارزونتر هستش ولی تو ایران چون کواترو قبلا وجود داشت و گیبلی اولین بار وارد میشد گیبلی یه 300 400 میلیونی گرونتر بود. ولی در مورد عامه خودرو ها اگه بازه قیمتش تا 24 25 هزار دلار باشه ضربدر 8هزار تومن میشه اگه از 25 تا 32 هزار دلار باشه ضربدر 10 هزار تومن بالاتر دل بخواهی قیمت میزارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. maysam..laferrari

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مجتبی جان اون فراری که شما میگی 458 ایتالیا هست و قیمتش 278 هزار دلاره که تو ایران 8.5 میلیارد تومن قیمت گذاری شده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجتبی(ساروی)

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (551 ديدگاه)

          میثم جان بازم بدتر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. maysam..laferrari

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    700 ملیون تومن!!! 41 هزار پوند چجوری شد 700 ملیون تومن ؟؟؟ اصلا این ماشین دیگه خیلی بخوام زیاد بگم نسخه 2 لیتریش 250 ملیون بیشتر نمیرزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (59 ديدگاه)

      الان حساب کردم. قیمتش دقیقا 3.3 برابر شده. واقعا جای تاسف داره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Archi khan

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      زیاد حرص نخور دوست عزیز
      مگه آلفا مدل 4c نیس ، قیمت جهانی اش حدود 50 هزار دلاره
      میاد ایران میدن 900 میلیون !!!!
      آخه رو چه حسابی ، چه کتابی……………………………………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. maysam..laferrari

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        عزیزم شما که بیشتر داری حرص میخوری:D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          خب راست میگه دیگه این حداقل باید یک میلیارد قیمت داشته باشه طبق این قیمت آلفا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. farshad

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      250 ؟؟؟؟؟؟
      حاجی آزرا ، را دارن میدن 230..240
      رو چه حسابی میگی 250 ؟؟؟ با توجه به قیمتای داخل ایران دور از انتظار نیس که اینجا حدود 700 باشه.کاری به اینکه میرزه یا نه ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Maysam..laferrari

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        اصلا متوجه شدی من چی گفتم برادر عزیز؟؟ من میگم ارزش 700 ملیون رو نداره این میگه آزرا رو دارن میدن 230 ملیون! خوب مشخصه که آزرا هم خیلی خیلی کمتر از اینا میرزه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MOHAMAD TBAG

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    در ایران 700 میلیون !!!!
    خیلی ببخشید ولی بدبخت تر از ما ایرانی ها هم کسی هست ؟
    واقعا ما تو چه جایی زندگی میکنیم ؟!
    در کل آلمانی ها حرف ندارن ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maysam..laferrari

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بدبختت تر از ما خودمونیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. mory

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اونایی که تو ایران اطلاع دارن میدونن این بهتره یا لکسوسrx750
    کلن یه نفر مزیتاشونو به هم بگه
    چرا همه از تویوتا تعریف میکنن ولی این یه جورایی باکلاستره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      آخه اصن لکسس مدلی به اسم rx750 نداره !! چرا بی تحقیق نظر میدین ؟منظورت LX570 ?!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (418 ديدگاه)

        راست میگی lx750 بود میدونستم ولی هواسم نبود حالا میخای باور کن میخای نکن

        در ضمن شما خودشو ناراحت نکن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      برادر من خب معلومه پورشه با کلاس تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (418 ديدگاه)

        میدونم ولی از نظر نرم تر بودن خراب نشدن و … کدوم بهتره
        میخام ببینم چرا انقدر از تویوتا تعریف می کنن
        من دادشم e-class جدید سوار شده بود ولی میگفت تویوتا آوالون نرم تر بود بهتر بود منم موندم چی بگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          داداش جنابعالی سوار پوستر کلاس ای شده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mory

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (418 ديدگاه)

          چی بگم شما سوار شدی ؟
          منم شک دارم حرفش درست بوده باشه ولی اصرار داشت که بهتر بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۳ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (8 ديدگاه)

          عزیزم بالا برای پایین بیای پورشه بهتره ارزون تره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      آخه داری ماکانو با ال ایکس۵۷۰مقایسه میکنی چرا؟
      یه نگاه بنداز ببین اون تو چه سایزیه این ماکان تو چه سایزیه،خروجیو حجم موتورهارو چک کن بعد بیا بگو،ال ایکس۵۷۰هیولا به اون گندگیو با ماکان مقاایسه میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (418 ديدگاه)

        ولش کن تو یه پست دیه میپرسم
        حالا شما با پرادو مقایسش کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. sjs

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    هنرمندانه زیباست.نمونه ی کامل احترام به مشتریان و دوستداران این برند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. luis

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ماکان هم کلاس lx نیست دوست عزیزمون راست میگه خیلی اختلاف ابعاد و حجم موتور دارن ولی احتمالا با nx یا rx همکلاسه.
    به دور از اینکه جرمن ها برترین مهندسی رو دارن ولی در زمینه شاسی ژاپن الالخصوص تویوتا قدمت زیادی داره و مسلما کیفیت و کارایی بالایی داره البته منظورم از کارایی شتاب و سرعت نیست چون مسلما شتاب و سرعت در اولویت یه خودرو شاسی نمیتونه باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نوید جهرمی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    بحث سر قیمت شد .
    همیشه برام سوال بود آخه به چه منطقی خودروهای بالای 2.5 لیتری پرمصرف یا لوکسن. چرا به جای این قانون احمقانه نیومدن خود مصرف ماشین یا مثل بلادفرنگ میزان کربن دی اکسید تولیدی رو ملاک قرار بدن؟
    این ها نشأت گرفته از اینه که یه عده کارنابلد میان برنامه ریزی و قانون گذاری میکنن و یه عده شیاد میان از این فرصت ها سوء استفاده میکنند.
    همین میشه که ماکان به جای 550 تا 600 (همین قیمت هم ظلمه) 700 تا 800 به بازار میاد و لوکس هم محسوبش نمیکنن.
    سانتافه سه لیتری لوکس محسوب میشه
    گیبلی به خاطر داشتن برند مازراتی به جای 500 میلیون یک میلیارد هفصد میلیون خرید و فوش میشه.
    ماشین به جای کالای مصرفی تبدیل میشه به وسیله ی ارزشیابی اعتبار افراد.

    تن آدمی شریف نیست به جان آدمیت بلکه همین ماشین زیباست نشان آدمیت

    حالا هی بیا طرح مبارزه با دور دور بزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    توی این کلاس ماکان واقعن گل کاشته.
    حتی فروش کاین بعد از عرضه ماکان کم شد و مشتری های اون به سمت خودش کشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Danial

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    درسته نمیتونیم سوار بشیم اما خداروشکر این یکی رو میشه از نزدیک دید کلاً پورشه سالانه 500 تا خودرو تولید میکنه که 200 تاش میاد ایران خود پورشه هم از این موضوع تعجب کرده باور کنید …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ferrari

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    اقای mory اگه ماشینی میخوای که راحتی و آرامش و قابلیت های افرود بالا داشته باشه و جون سخت باشه لکسوس بهترین گزینه هستش. اما اگه شاسی بلند هیجان انگیز و پرقدرت و اسپورت میخوای پورشه بهترین گزینست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ferrari

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    ضمنن از نظر دوام و کیفیت ساخت ،محصولات لکسوس و تویوتا بهترین هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا