پورشه

کیمن الکتریکی، دستگرمی پورشه در زمین بازی جدید

پورشه در سمپوزیوم خودروهای الکتریکی در اشتوتگارت از یک نسخه منحصربه‌فرد از کوپه اسپرت کیمن با عنوان e-volution پرده برداشت. خودرویی تمام الکتریکی که انتظار می‌رود در بخش فنی، یک دست‌گرمی برای پورشه تا پیش از معرفی خودروی E میشن در سال ۲۰۱۹ به عنوان ورود به عرصه خودروهای تمام الکتریکی باشد.


کیمن e-volution الکتریکی کاملاً بر اساس یک خودروی معمول ۷۱۸ کیمن بنا شده و تنها در آن جای موتور شش سیلندر بوکسر یا چهار سیلندر جدید توربو به موتور الکتریکی داده شده و می‌تواند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۳ ثانیه ثبت کند. هرچند این رقم قابل مقایسه با مدل‌های S تسلا نیست اما در مقایسه با نسخه بنزینی کیمن S یک ثانیه سریع‌تر شده است. بعلاوه اینکه این خودرو می‌تواند با هر بار شارژ به شعاع حرکتی ۲۰۱ کیلومتر دست یابد. پورشه E میشن باید بتواند به شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر دست یابد و همچنین ظرف ۱۵ دقیقه، ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های آن شارژ شود. طبیعی است که پورشه E-Volution راهی به بازار نخواهد یافت و تنها از آن به‌عنوان یک پروژه تحقیقاتی استفاده خواهد شد.


در کنار این نسخه تحقیقاتی از کیمن، یک سیستم شارژر سریع با نام جالب توربو شارژینگ پورشه نیز به نمایش درآمد. این سیستم شارژ سریع مبتنی بر باتری، توانایی شارژ تا ۳۲۰ کیلووات یا شارژ هم‌زمان دو خودرو هرکدام با ظرفیت ۱۶۰ کیلووات را دارد.


انتظار می‌رود شبکه شارژ سریع تا سال ۲۰۲۰ در مسیرهای اصلی و ترافیکی اروپا راه‌اندازی شود. سرمایه‌گذاری این طرح به‌صورت مشترک توسط پورشه، آئودی، ب‌ام‌و، دایملر و فورد تأمین می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    نوع طراحی پورشه خیلی آینده نگرانه بوده از اولش . من همیشه اعتقاد داشتم پورشه ی روز که برقی بشه احتیاج به دگرگونی در طراحی قبلیش به اون صورت احساس نخواهد کرد نمونش همین عکس بالا که چقدر برازنده و زیباست.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. me84

      ۲۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      .
      باهات موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mercede kaviani

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با ساام به دوستان
    راستی روی پلت فرم یک پورش کیمن 718 در امریکا یک بدنه پورش 356 تام فلزی دست ساز ساخته شده است وبرای اینکه با ابعاد پلت فرم یک پورش کیمن 718 همخوانی داشته باشد بدنه براساس پلت فرم یک پورش کیمن 718 طراحی وساخته شده است ویک اثر هنر کامل است
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khan

    ۲۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    در حالی که اونا شبکه شارژ سریع رو راه اندازی میکنن توی مملکت ما مسئولین به خودشون درخواست امتیاز و امکانات میدن و خودشون تایید میکنن و حالشو میبرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا